MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Virtual Reality
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=104&t=43087
Strona 3 z 18

Autor:  Razoth [ 2 lut 2014, 19:39 ]
Tytuł:  Re: Oculus Rift i inne VR okularki

Highlander napisał(a):

4. Oculus rift, ktory imo z klawą/myszką/padem jest retardowy.


A to niby dlaczego?

Autor:  Mark24 [ 2 lut 2014, 20:15 ]
Tytuł:  Re: Oculus Rift i inne VR okularki

highlander - ale gdzie szybkość pytam, gdzie precyzja, gdzie rocket jumpy. Popatrz jak taka rozgrywka jest anemiczna: {tu wklej sobie ten filmik z rakietnicą}

Pierdolisz głupoty i wiesz o tym dobrze - może solówka - ty na oculusie i w "chodziku" wymachując kończynami, a ja mysz i klawiatura? Udowodnię Ci kto ma rację!

*role się odwróciły

Autor:  Highlander [ 2 lut 2014, 21:02 ]
Tytuł:  Re: Oculus Rift i inne VR okularki

Razoth napisał(a):
A to niby dlaczego?

Nie raz widzialem jak gosc gral i komentowal, mówiąc "nie mogę tego zrobić bo nie widzę klawiatury" (w koncu ma oculus rifta na łbie), brak jakiejś takiej koordynacji imo czy po prostu by to było bardziej 'naturalne'. Po prostu fajnie jesli nasze ruchy są podobne do tych w grze, a na padzie czy klawie nie są. Mozesz sie w oculus rift rozgladac ale nic poza tym, sterujesz np. klawą, co naturalnym jest, ze lepiej jest sie obrocic, gdzie ruch na klawie, padzie jest taki "sztuczny". Mam nadzieje, z eopisalem to z sensem lol ;d

Mark - mysl sobie co chcesz, nie bede z Toba gadal bo nie ma to sensu. Twoja stara sie odwrocila.

Autor:  Razoth [ 2 lut 2014, 21:34 ]
Tytuł:  Re: Oculus Rift i inne VR okularki

Highlander napisał(a):
Mam nadzieje, z eopisalem to z sensem lol ;d



Nie bardzo, bo technologia jest w powijakach i gry są kompletnie niedostosowane do takiego sposobu prezencji.

Klawy nie trzeba widzieć, żeby mieć intuicyjnie pod ręką znane klawisze + myszka. Domyślam się, że ludzie grający na padach mają to samo.

Autor:  Highlander [ 2 lut 2014, 21:48 ]
Tytuł:  Re: Oculus Rift i inne VR okularki

No ok, w sumie racja, ze ocenilem to troche w powijakach.

ale to i tak tak troche jakbys osobno sterowal ekranem i osobno sie poruszal, malo skoordynowane. imo

Autor:  Razoth [ 2 lut 2014, 21:52 ]
Tytuł:  Re: Oculus Rift i inne VR okularki

Wszystko zależy od implementacji, można znacznie ograniczyć wpływ machania głową na movement obrazu lub nie ograniczać za bardzo by mieć dostosowanie pod Armę czy GayZ na przykład.

Nadchodzące lata to będzie właśnie czas takich eksperymentów. :)

Nie mogę się też doczekać pomysłów na wykorzystanie Rifta w grach "trzecio-perspektywowych" lub nawet strategiach. Wszystko zależy od pomysłu. Może to być skok na miarę kiedyśniejszego 2D -> 3D.

Autor:  Mark24 [ 5 lut 2014, 19:21 ]
Tytuł:  Re: Oculus Rift i inne VR okularki

coraz głośniejsze są ploteczki, że PS4 dostanie swój hełmik VR:
http://www.roadtovr.com/sonys-ps4-vr-he ... ls-emerge/

Zacieram rączki :)

Autor:  Atherius [ 5 lut 2014, 19:30 ]
Tytuł:  Re: Oculus Rift i inne VR okularki

Ładne. :)

Spoiler:

Autor:  Highlander [ 27 lut 2014, 16:09 ]
Tytuł:  Re: Oculus Rift i inne VR okularki

https://www.youtube.com/watch?v=75f12kDE2Pk
war thunder i oculus rift ;]

Autor:  Tor-Bled-Nam [ 27 lut 2014, 17:02 ]
Tytuł:  Re: Oculus Rift i inne VR okularki

Chuj z grami, możesz mieć waginę ;)

http://www.wired.com/design/2014/02/cra ... ap-bodies/

Autor:  vilhelm [ 27 lut 2014, 17:30 ]
Tytuł:  Re: Oculus Rift i inne VR okularki

Highlander napisał(a):
https://www.youtube.com/watch?v=75f12kDE2Pk
war thunder i oculus rift ;]


Niezłe

Autor:  Oyci3C [ 27 lut 2014, 18:27 ]
Tytuł:  Re: Oculus Rift i inne VR okularki

Nice. Teraz poproszę Mechwarriora z tym ;]

Autor:  Razoth [ 12 mar 2014, 13:10 ]
Tytuł:  Re: Oculus Rift i inne VR okularki

http://www.edge-online.com/news/sonys-v ... test-hope/

No ładnie. Oculus Rift to jedno, ale teraz Sony wejdzie w temat na poważnie więc całkiem możliwe, że tech faktycznie ma przyszłość i czeka nas W KOŃCU nextgen z prawdziwego zdarzenia.

Początki bywają trudne ale wraz z rozwojem technologii, będzie się działo. Can't wait na doniesienia o falach zgonów podczas gry w jakieś horrory itd. :C

Autor:  sula [ 12 mar 2014, 18:03 ]
Tytuł:  Re: Oculus Rift i inne VR okularki

Problem z VR od Sony jest to, że mają absurdalne ceny.

Ogólnie różnych poważniejszych projektów VR jest już kilka. (ze 5 gdzieś o których czytałem)

Autor:  Yog-Sothoth [ 12 mar 2014, 18:25 ]
Tytuł:  Re: Oculus Rift i inne VR okularki

Highlander napisał(a):
https://www.youtube.com/watch?v=75f12kDE2Pk
war thunder i oculus rift ;]


Najlepsze jest to jak gość po omacku szuka klawiszy ;)

Autor:  Mark24 [ 14 mar 2014, 20:31 ]
Tytuł:  Re: Oculus Rift i inne VR okularki

sula napisał(a):
Problem z VR od Sony jest to, że mają absurdalne ceny.

Ogólnie różnych poważniejszych projektów VR jest już kilka. (ze 5 gdzieś o których czytałem)


Jakość = cena. No i trzeba im przyznać, że hardware im zajebiście wychodzi.
Akurat na sprzęt gamingowy mają dobre ceny, a jak chcą by coś zaistniało na rynku i stało się standardem to potrafią dopłacać niezłe sumki (PS3 które pomagało wypromować BD i cella). Więc nie ma co uogólniać.

Autor:  sula [ 14 mar 2014, 21:23 ]
Tytuł:  Re: Oculus Rift i inne VR okularki

Ja pisałem stricte o cenach VR od Sony. O innym ich sprzęcie gamingowym ani słowa.

Autor:  iniside [ 15 mar 2014, 08:18 ]
Tytuł:  Re: Oculus Rift i inne VR okularki

sula napisał(a):
Problem z VR od Sony jest to, że mają absurdalne ceny.

Ogólnie różnych poważniejszych projektów VR jest już kilka. (ze 5 gdzieś o których czytałem)

Problemem z VR jest to, ze po pol godzinie mozna sie porzygać ;/.

Wynalazek Sony nie ma zadnej przyszlosci z konsolami. A juz szczegolnie z current genem. Zeby zminimalizowac mozliwosc faktu, ze puscisz pawia w czasie grania, potrzebne jest 60fps na kazde oko (!), rozsadny FoV (powyzej 90) i rozdzielczosc (powyzej 1600x900) tez na kazde oko.
W inym przypadku mozg ci sie stopi.

Takich parametrow wyswietlania nie zapewniaja nawet wspolczesne PC. No chyba, ze podlaczysz Dwa GTX 780 i kazdy bedzie renderowal obraz dla jednego oka.

Autor:  Mark24 [ 15 mar 2014, 09:21 ]
Tytuł:  Re: Oculus Rift i inne VR okularki

no to wyjdzie kolejna droga zabawka do niczego. Ja tam się już nie napalam.

Sula - te VR od Sony które są teraz na rynku są rzeczywiście drogie, ale to mało popularna nisza. Nikt tego nie kupuje, nikt tego nie używa, Sony tego nie promuje. Jak wypatrzy szansę na masową sprzedaż to zjedzie z ceny - zgodnie z zasadą lepiej sprzedać 5mln sztuk i zarobić na każdej sztuce 20USD niż 2000sztuk zarabiając na każdej sztuce po 300USD. A jak zechcą ustanowić jakiś standard to ich sprzęt będzie musiał sprzedawać się bardzo dobrze.

Autor:  sula [ 15 mar 2014, 11:15 ]
Tytuł:  Re: Oculus Rift i inne VR okularki

iniside napisał(a):
sula napisał(a):
Problem z VR od Sony jest to, że mają absurdalne ceny.

Ogólnie różnych poważniejszych projektów VR jest już kilka. (ze 5 gdzieś o których czytałem)

Problemem z VR jest to, ze po pol godzinie mozna sie porzygać ;/.

Wynalazek Sony nie ma zadnej przyszlosci z konsolami. A juz szczegolnie z current genem. Zeby zminimalizowac mozliwosc faktu, ze puscisz pawia w czasie grania, potrzebne jest 60fps na kazde oko (!), rozsadny FoV (powyzej 90) i rozdzielczosc (powyzej 1600x900) tez na kazde oko.
W inym przypadku mozg ci sie stopi.

Takich parametrow wyswietlania nie zapewniaja nawet wspolczesne PC. No chyba, ze podlaczysz Dwa GTX 780 i kazdy bedzie renderowal obraz dla jednego oka.

To fakt, czytałem troche o tym. (niestety nie miałem okazji sam np. Rift-a spróbować).

Na powstanie i rozpowszechnienie się GPU o odpowiedniej mocy jeszcze trochę poczekamy. Niby nowe niższe procesy technologiczne są tworzone, podobnie inne rozwiązanie mogące mocno wpłynąć na wydajność przyszłych GPU (np. stackowalny RAM), ale wszystko się wlecze z jednej strony dla tego, że tworzenie tego wszytkiego jest coraz droższe, a z drugiej strony dla tego, że popyt jest słaby - warstwy niższe i średnie społeczeństw nie mają kasy na drogie zabawki - to już nie 2005 i olbrzymia wesoła konsumpcja na kredyt - a ponieważ nie widać żadnych przesłanek, że miałoby się to zmienić - to i nowy tech na masową skalę będzie wprowadzany bardzo wolno. Technologie zaliczają opóźnienia, np. ostatnio nowe wafle 450 będą miały poślizg i to prawdopodobnie z 4-5 letni.

Nie przypadkowo w GPU mamy w ofercie fundamentalnie to samo co na początku 2012.

Strona 3 z 18 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team