czy przypadkiem w AC lub EQ moby nie dostawały expa za zabicie gracza ?
Nie mam kurna pewności w której grze kombinowali z takim numerem, ale czas najwyższy na wymagające gry, a nie kolejne papki dla masy krytycznej.
Cytuj:
To jest bardzo proste.
Zazwyczaj moby w grach sa zbudowane zuplenie inaczej niz gracze (maja inne skili, lsabiej bija itd).
Chodzi o to, zeby moby byly zbudowane dokladnie tak samo jak gracze. Te same skile, te same statystyki, tak sama mocno bija i sa tak samo wytrzymale.
W tedy takie cos jak podzial pve i pvp jest w zasadzie nie istotne. Nie trzeba ciagle balansowac pomiedzy balansem pvp i pve bo zarowno jedno jak i drugie jest identyczne.
Proste to się może jedynie wydawać. Przy tworzeniu giereczki hucznie obwoływanej mianem PvP, przy czym 85% nakładu pracy to tworzenie contentu pve i mechaniki pod to, jest po prostu kpiną. Nie istnieje możliwość stworzenia porządnego rpga pvp, na zasadzie: najpierw świat, potworki, skille do lvlowania do klepania świniny czy wilków, a potem dołożymy arenę czy kawałek pola żeby się można było zarzynać, parę skilli pod pvp i niech się tłuką o punkty. Tak wygląda 9 na 10 gierek obecnie. A ta 1 która ma już być tym co trzeba, to ... hmm, tytuły znacie. W najlepszym przypadku development zostaje anulowany.
Podstawa przy dobrym pvp to porządna detekcja kolizji (zwłaszcza między graczami), a tej jest jak napłakał.
Zerkam co pewien czas na sajta TSW.
Cytuj:
Action-packed combat - Lose yourself in the most intense real-time action-packed combat system ever. Aim, strafe, shoot – movement is key as bullets fly past you and explosions threaten to tear you apart. Swords or firearms, magic and melee, each offering a similarly intense, reactive combat experience.
Intense player vs. player combat - Take part in ferocious, non-stop player vs. player action in the Battle for Hollow Earth. Fight to control anima, a priceless resource deep within the bowels of our world that will bring unprecedented power to whichever cabal that collects it
Zastanawia mnie ilu graczy udźwignie zona przy owym action-packed combat pvp, jak mocno to będzie zinstance-owane (zinstancjonowane?) i jak dużo będą miały skillsy gracza do powiedzenia, przy owych zyskach dla zwycięzców (a.k.a magiczne bonusiki).