mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość

Posty: 5
Dołączył(a): 17.04.2002
Offline
PostNapisane: 18 kwi 2002, 16:21 
Cytuj  
Witam.

[...uwaga - crosspost miedzy roznymi forami :wink: ...]

A wiec w skrocie:
Nigdy nie gralem w te "massive multiplayer costam costam" - znaczy nie
widzialem nawet Ultimy Online, Everquesta, Dark Age of Camelot ani innych. Za
to sporo swego czasu gralem w rpg zwyczajne (zwyczajne znaczysie
niekomputerowe) - Ars Magica AD&D, GURPS itp itd. Mialem tez nieco doczynienia
z MUDami (acz maniakiem nigdy nie bylem).
W chwili obecnej zastanawiam sie nad zabawa w ktoras z tych komputerowych
rpg "multiplayerowych" - przy czym nie mam niejako przeslanek, by wylonic jedna
konkretna (a chyba kilku na raz ciagnac nie ma to sensu, nawet w ramach proby).
Bylbym bardzo wdzieczny gdyby ktos moglby mi opisac zalety i wady konkretnych
gier, jakies glowne roznice pomiedzy owymi grami... oczywiscie jesli dzies na
sieci jest takie porownanie zrobione, to bede rowniez bardzo wdzieczny za
odeslanie do strony, FAQ czy cototam bedzie :wink:
W chwili obecnej na wyraznie najpopularniejsza (po forum http://www.mmorpg.pl
oceniajac) wyglada Ultima Online - a popularnosc to chyba spora zaleta? Ultima
zdaje sie jako jedyna ma rowniez polskie serwery - to rowniez pewnie zaleta...
Ale przeciez UO jest gra juz dosc wiekowa - czy to jej nie szkodzi? zastrzegam,
ze nie chodzi mi tutaj o grafike (prawde powiedziawszy grafika z nethacka czy
Ultimy V mi wystarcza w zupelnosci) :wink: ale o mozliwosci dawane przez sam
system... Czy UO nie jest juz chylacym sie ku upadkowi systemem?
Na co sie zdecydowac? Pomozcie :smile:
Dobra, to na tyle, pozdrawiam wszystkich i dzieki z gory za odpowiedzi

*

Posty: 199
Dołączył(a): 26.02.2002
Offline
PostNapisane: 18 kwi 2002, 21:27 
Cytuj  
Cześć :smile:

UO odróżnia się od pozostałych gier dość znacznie. Chyba najlepiej gdybyś mógł obejrzeć UO i jedną z pozostałych gier (everquest, dark age of camelot lub anarchy online).
Chociaż UO pod względem graficznym jest parę lat do tyłu to ma dużą zaletę: w tej grze można wybrać co się chce robić. Tzn. niekoniecznie trzeba się uganiać za potworkami - możesz być kowalem, górnikiem itp. I mieć przyjemność z gry nie dotykając nawet "militariów" :smile:
Natomiast te najnowsze tytuły (no... EQ to może nie takie najnowsze) w zasadzie polegają na jednym (wszystkie): rozwijasz postać zdobywając kolejne poziomy walcząc z różnymi stworzonkami. Nawet jeżeli masz inne zdolności i zajmujesz się handlem/wytwarzaniem przedmiotów, to raczej dodatkowo - główny wątek to "levelowanie".
W zasadzie wszyscy narzekają że to się robi nudne, ale jednocześnie bardzo wciąga, hehe.
Podobno prawdziwa gra zaczyna się po osiągnięciu najwyższych poziomów... nie wiem, nie doświadczyłem :smile:
(kilka miesięcy gry co najmniej)
Która z nich najlepsza, to chyba też kwestia gustu :smile: ale EQ to raczej bezpieczny wybór, bo to wypróbowana klasyka.
A jeżeli lubisz klimaty S-F i MASZ SILNY SPRZĘT, to AO - dostępna w EMPiKach bez problemów (nie przejmuj się oficjalnymi negatywnymi recenzjami w Internecie - gra jest bardzo OK i ma niesamowitą grafikę)

:smile:


_________________
vel Brutallus

******
Avatar użytkownika

Posty: 3420
Dołączył(a): 1.02.2002
Offline
PostNapisane: 18 kwi 2002, 22:57 
Cytuj  
hmmmmmmmm

powiem krotko rozczraujesz sie...

cRPG do RPG ma sie jak piesc do nosa.

Miales juz stycznosc z cRPG? (na pewno tak)
MMORPG rozni sie od plain cRPG ze orprocz glupich mobow laza jeszcze (czasem durni) ludzie...

Szkopuk w tym ze tu GM to raczej "super pomocnik kuchenny" niz prawdziwy GM...

EQ jest specyficzne, czesc lubi udawac ze "czuja klimat" (czytaj: gadaja w swoim jezyku itd.) efekt jest zalosny bo 90% ludzi na zwyklym servie ale w ogole nie wczuwa sie w role albo tylko czesciowo... (np. ja)

Kazda z tych gier jest inna, i to tak inna ze jakiekolwiek ich porownywanie (IMHO) nie ma sensu...

Zreszta ze mnie jest dziad wiec i cigale narzekam...

A tak przy okazji to witaj na polskim cypelku eq!

[edit] jest pozno , leb mi peka,pieka oczy, nie wiem co napisalem i jak napislem jakies bzdury to sorry...[edit]

w eq nie gram 3 dobe...

w sobote ide na maly guild raid, pewnie lykne 42...

ech!


_________________
"Ja się nie znam, ale chętnie się wypowiem" - Stanisław Tym

*

Posty: 199
Dołączył(a): 26.02.2002
Offline
PostNapisane: 19 kwi 2002, 00:17 
Cytuj  
Swoją drogą, Tel, to niezły jesteś - dogoniłeś Kordiego
masz zdrowie, kurde...


_________________
vel Brutallus

****

Posty: 1090
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 19 kwi 2002, 07:07 
Cytuj  
jeszcze nie ja mam 43 lol :smile:


_________________
Sage Kordian Taciturn
Coercer
on the Tarew Marr

*****

Posty: 2117
Dołączył(a): 15.11.2001
Offline
PostNapisane: 19 kwi 2002, 12:35 
Cytuj  
Koramku... jest troszke inaczej z tymi tradeskillami :cool:

Jezeli chodzi o UO to wcale nie jest latwo byc poprostu tradesmanem... np. wezmy kowalstwo... idziesz kopac rude a tu oops napada na ciebie PK(Player Killer)... niewazne czy ty wygrasz czy nie ale wiadomo ze poprostu tradesmanem BEZ walki zbrojnej nie bedziesz :cool:

Jezeli chodzi o EQ to tradeskille NIE MAJA "lvlsoftcap"'a czyli mozesz je rozwijac niezaleznie od twojego lvlu... jedynym co cie ogranicza to kasa na skladniki... :cool: lub mozliwosci ich zdobywania, np. byly GM Enrapture Jykferth zaczynal od zdobycia 20 lvlu, zdobyl troche kasy, rozkrecil interes z lukami i byl GM Fletcher'em na lvlu 21 :cool:


_________________
..of Tarew Marr, ew, Nagafen!

Let fools do good, and fair men call for grace; Aaron will have his soul black like his face.

*

Posty: 199
Dołączył(a): 26.02.2002
Offline
PostNapisane: 19 kwi 2002, 13:06 
Cytuj  
Cytuj:
tradesmanem BEZ walki zbrojnej nie bedziesz


to prawda, ale jeśli wybierasz inna "karierę" to walka nie będzie głównym zajęciem
bawiłem się swego czasu w UO jako tinker/miner i owszem zdarzały się zagrożenia, ale to tylko podnosiło fun z gry bo musiałem np. jakiegoś PC/NPC mercenara zatrudnić

Cytuj:
Jezeli chodzi o EQ to tradeskille...


teoretycznie w EQ też się można skupić na "biznesie" zamiast walki, ale żeby gra wciągnała musisz mieć jakiś cel - w UO świetnie spełnia tę rolę dom/castle/itp
zresztą to widać w grze, że UO jest zaprojektowana pod kątem wyboru różnych zajęć
w EQ jedynym celem jest osiągnięcie top-levelu i wokół tego gra jest zbudowana

chciaż... może to są moje subiektywne odczucia - bardzo możliwe...


_________________
vel Brutallus

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.