Nekromanta
Nekrus to profesja wprost idealna do gry solo. Bez niczyjej pomocy mozna osiagnac 60 lvl ale prawde mowiac po 50 zaczyna byc troche nudno
Oczywiscie mozna sie grupowac - pozera to jednak duze ilosc czasu ( dla necro, nie wiem jak u innych klas ).
Wybor rasy:
Powinno sie wybierac rase ktora podoba nam sie najbardziej - w end game rasa i tak ma marginalne znaczenie.
No ale jak ktos juz chce grac i byc best of the best to powinien wybrac iksara. Ma niska startowa int ale to nie jest problem - u necro bardziej liczy sie speed regeneracji many a nie jej ilosc. Jaszczur ma wrodzana zdololnosc regeneracji hp ( 2x szybciej niz "zwykle" rasy ) Ta zdolnosc bardzo sie przydaje biorac pod uwage mozliwosc przerzucania hp w mane ( o tym dalej )
Jak ktos nie lubi iksarow to moze grac gnomem - wysokie statsy, infrawizja i niezla frakcja. Moze swobodnie wejsc zarowno do miasta ludzi ( Freeport ) jak i dark elfow ( Neriak ).
Jak powiedzialem na poczatku, rasa w end game ma male znaczenie wiec lepiej wybrac to co sie lubi i grac for fun a nie wybierac jaszczura ( bo jest silny) zeby pozniej sie z nim meczyc.
Grupy spelli:
- darkness spells, efekty tych czarow to spowalnianie szybkosc poruszania sie moba + maly dot ( o tym nizej )
- roznego rodzaju doty ( damage over time spells -> np. splurt zadaje 1600 dmg w 96 sec czyli 16 tickow ) na bazie magic, disease, fire, poison )
- lifetapy. Sluza do wysysania hp z przeciwnika ( deflux zassysa z moba 320 hp ). Uzywane glownie kiedy nekro ma malo hp
Istnieja pojedyncze tapy oraz doty.
- direct damage spells ( oczywiscie nie takie jak wizard ale sie przydaja )
- charm undead spells ( mozna przejac kontrole nad wybranym celem, undead ofcorz )
- fear spells. Powoduja ze cel zaczyna uciekac
- pet. W zaleznosci od levelu wzrastaja hp / ac / atk a z czasem dochodza dodatkowe zdolnosc np. dual wield, kick, bash, lifetap.
- dark pact spells. Powoduja ze co tick nasza postac traci X hp i dostaje Y many.
- feign death i harmshield. Dzialanie pierwszego to "falszywa smierc". Nekro upada i moby mysla ze umarl ( ratuje zycie ). Harmshield chroni nas przed jakimikolwiek obrazeniami przez 18 sek.
- rozne pomniejsze "linie" czarow typowe dla casterow czyli invis, gate, bind aoe ( slabe ) itd.
Solo:
Podstawowa taktyka grania necro to tzw. fear kitting aka reverse kitting. Wyglada to mniej wiecej tak:
- pullujemy moba czarem typu snare ( czasami uzywa sie do tej operacji innych czarow )
- posylamy nasze zwierzatko ( pet ) do ataku
- rzucamy czar z serii fear
- jezeli zachodzi taka koniecznosc to rzucamy inne doty
Grupowanie sie:
- necro moze byc pullerem ( koles ktory wyciaga stworki do czekajacej grupy ), spell feign death jest tutaj bardzo pomocny.
- moze zadawac dmg -> pet + ewentualnie jakis dd ( dot za dlugo trwa zeby mogl byc efektywny )
- jezeli grupa jest w opalach albo nie ma enchantera moze wspomoc towarzyszy spellem screaming terror - mezz effect przez 18 sec. Zmezzowany mob nie moze nic zrobic chyba ze zostanie zaatakowany ( wtedy mezz peka )
- nek posiada dwa rozne rodzaje spelli slow. Czary z serii darkness zmniejszaja szybkosc biegania natomiast spelle shackle spowalniaja szybkosc ataku moba ( ale tylko undead - nieumarly
)
- necro moze robic za "manapompke". Ta klasa ma najszybszy mana regen w grze co w polaczeniu z linia spelli ktora pozwala przepompowac czesc swojej many do "potrzebujacego" np. kleryka.
Ekwipunek:
- nekro to int caster wiec oplaca sie inwestowac w itemy dodajace do int ale tylko do 200. Powyzej tej granicy przyrost many maleje i lepiej zaczac zbierac itemy dajace...
- hitpointy ( hp
) jedna z najbardziej charakterystycznych dla nekromany "lini spelli" sa tzw. dark pact spells. Dlatego tak wazna jest ilosc zycia. Taki arch lich zabiera 60 hp na tick dajac 40 many - to duzo. Zeby moc efektywnie tego uzywac TRZEBA miec sporo hp.
- mana i resisty. Nie wymaga komentarza
Dobre strony nekro to:
- bardzo wysoka skutecznosc w grze solo
- roznorodnosc spelli ( nie jest nudno, w kazdej walce uzywa sie kilku spelli )
- duza niezaleznosc tzn. jak chcesz to idziesz robic expa jak chcesz zarabiac to idziesz bic guardow. Taki enchanter np. tak nie moze - jest uzalezniony od grupy.
- prawie zerowa umieralnosc. Posiadajac czary feign death i harmshield naprawde trudno dac sie zabic;)
Wady:
- ograniczone mozliwosci gry w grupie. Niby moze pelnic kilka funkcji ale i tak 95% ludzi uwaza ze nec nadaje sie tylko do pompowania many. Coz tak to juz jest
Chociarz wydaje mi sie ze gdyby tak bylo to nekrosow nie byloby we wsyzstkich najlepszych gildiach EQ, po co im taki bezuzyteczny char ?
Odpowiedzi na pytania dotyczace nekromanty mozna znalezc na forach tej strony:
http://necro.eqclasses.com/
Oki, good luck & have fun
_________________
Nukh Elthar
Defiler of Innoruuk
<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Carnal dnia 2002-10-25 10:57 ]</font>
<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Carnal dnia 2002-10-25 14:33 ]</font>
<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Carnal dnia 2002-10-25 22:36 ]</font>
<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Carnal dnia 2002-10-26 15:39 ]</font>
<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Carnal dnia 2002-10-26 15:43 ]</font>