mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 24 paź 2003, 21:06 
Cytuj  
Program ma pokazywać:
1. z jakimi IP mój komp jest połączony (+port)
2. download/upload pod te IP
3. aktualne pingi pod te IP

Jakiś prosty, mały przyjemny programik... zna ktoś coś w tym stylu?

*

Posty: 6460
Dołączył(a): 14.07.2002
Offline
PostNapisane: 24 paź 2003, 21:56 
Cytuj  
co do 1 - start>uruchom>netstat
co do 3 - start>uruchom>ping nazwa hosta

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Ashton dnia 2003-10-24 22:58 ]</font>

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 24 paź 2003, 22:04 
Cytuj  
Wiem, ale chcę zobaczyć jak zmienia sie ping w zależności od obciążenia łącza.

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 24 paź 2003, 23:57 
Cytuj  
OK. Wykładam kawę na ławę:

Laguje mnie tak, że jeszcze nie widziałem takiego laga. Pingi w grze mam od 5000 do 15000 włącznie.

Więc robię tak:
odpalam grę w oknie
odpalam netstata
widzę - połączony z dwoma serwerami
pinguję jeden serwer pingi 120 - 200ms
pinguję drugi serwer pingi 100 - 180ms
gra cały czas działa
w tle lecą dwa pingi i wywala mi wyniki po 100 - 200ms, w grze w TYM SAMYM czasie mam 5000 - 15000ms.

WTF!!!!????????!!!!!!!?????????

**

Posty: 333
Dołączył(a): 12.03.2003
Offline
PostNapisane: 25 paź 2003, 00:07 
Cytuj  
Zastanów się jaka może być różnica pomiędzy pingami z Twojego _systemu_, do _systemu_ serwera gry, a pingami z działającej u Ciebie _gry_, do _serwera_ (w znaczeniu oprogramowania pełniącego rolę serwera gry).

To że oni sobie to również pingiem nazwali, nie oznacza wcale, że chodzi tu o ICMP ECHO REQ/RPL.

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 25 paź 2003, 12:42 
Cytuj  
OK Alex, jak sprawdzić gdzie laguje i z jakiej przyczyny?
Nie wiem, czy to wina ustawień serwerów tej sieci osiedlowej (bo sobie namiętnie blokują/ograniczają wszystko co nie jest mail-em lub www), czy wina leży gdzieś dalej po drodze i narzekanie u providera nic tu nie da, tylko jak najszybciej trzeba zmienić sieć.

Czyli, jak sprawdzić ze swojego komputera gdzie są te opóźnienia?

**

Posty: 333
Dołączył(a): 12.03.2003
Offline
PostNapisane: 25 paź 2003, 14:17 
Cytuj  
double post...

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Alex dnia 2003-10-25 15:20 ]</font>

**

Posty: 333
Dołączył(a): 12.03.2003
Offline
PostNapisane: 25 paź 2003, 14:18 
Cytuj  
A czym ta gra gada - udp, czy tcp?

Jak to sieć osiedlowa, to faktycznie mogą robić jakieś ograniczenia na wszystkich, poza standardowymi portami (żeby utrudnić życie miłośnikom p2p). Mogą jakiś rate-limiting na udp zakładać... w zasadzie mogą wszystko.

Najlepiej byłoby z nimi zagadać i może da się ich namówić, żeby sobie odpuścili w stosunku do IP serwera gry. A jak nie pomoże, no to faktycznie masz problem.

A co to w ogóle za sieć osiedlowa, na czym stoi/kto jej net dostawia?

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 26 paź 2003, 12:06 
Cytuj  
Porty były przyblokowane/przycięte. Pogadałem z szefem, odblokowali mi te porty, i wszystko hula teraz. Ping mam 100 - 300ms, co jak na mmorpg jest całkiem do przeżycia (w sumie gra się komfortowo do około 800ms).

Nie wiem, na czym ta sieć stoi, ale z jednym mnie zagięli - to z poprzedniego wątku grzebanie w TTL. Wiem, że da się to zrobic na serwerach cisco, może jeszcze na czymś o czym nie wiem.

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.