mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 166 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 26 sie 2012, 16:39 
Cytuj  
rotfl, ja kiedyś byłem o krok od złożenia papierów do tej uczelni w Wwie. Wiem bardzo dobrze czym się zajmują.
Nigdzie nie pisałem że jestem jakimś autorytetem - zresztą gdybyś chciał naprawdę rzetelnej odpowiedzi to nie zadawałbyś pytania na mmorpg.pl - to jest forum o grach mmorpg i ludzie tu piszący już wielokrotnie udowodnili jakimi autorytetami są tutejsi "programiści", "graficy" czy spece od podpinania USB do kompa... 95% na łeb bije byle gimnazjalista-amator.

Nie ma 3d max-a na polskich uczelniach. Są kursy za które zapłacisz w chuj (tysiące złotych) a nauczysz się tyle co po sam w domu w 2 tygodnie i nawet takiego czołga nie stworzysz. Kiedyś była zajebista szkoła w Kanadzie (taki kraj za oceanem) która skupiała się na grafice 3d - produkująca fachowców na cały świat. Nie wiem czy jeszcze istnieje.

I po raz kolejny pytam po chuj ci papier? W tej branży nikt nikogo nie zatrudnia bo masz "papier".
Coś umiesz - znajdziesz pracę, nie umiesz - żaden papier ci nie pomoże. To nie PHP/Java.

Pytani w szczególności kieruję do osób, które coś w tym kierunku robią,

na forum mmorpg.pl - rotfl.. tczewiak.. leżę i kwiczę ze śmiechu, dlaczego nie na forum dla dekoratorów wnętrz? :lol:

***
Avatar użytkownika

Posty: 15620
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 26 sie 2012, 16:44 
Cytuj  
Mark naprawdę jesteś ograniczony jakiś.
W pewnym momencie dla grafików nie do przeskoczenia jest brak wiedzy podstawowej. Taką można nabyć jedynie na uczelniach.
Się uparłeś na jakiegoś 3dsmaxa, o którym nawet nic nie pisałem. Pisałem o podstawach modelowania.
Weź idź rozrób tynk i sprowadź akcesoria do iphonów, a nie wypowiadaj się na tematy, które cię nie dotyczą ok?

Tak na forum mmorpg.pl - bo jest tutaj kilka osób z branży. Nie każdy miał lukratywne kontrakty dla boterów i skończył jako dekorator wnętrz. Niektórzy rzeczywiście się rozwijają. Jest tu sporo twórców gier, grafików i animatorów - generalnie ludzi z tej konkretnej branży, a ten temat jest o grafice.

Wiem, że można iść na architekturę albo na jakąś rzeźbę na ASP, ale wierzę, że ruszono już w Polsce edukację w kierunku nowoczesnych mediów - nie tylko na prywatnych pipidówkach.


_________________
ciemny lud to kupi
Deshroom napisał(a):
jeszcze mnie lewy kciuk boli od biegania


Ostatnio edytowano 26 sie 2012, 16:49 przez kamilus, łącznie edytowano 1 raz
******

Posty: 3429
Dołączył(a): 25.10.2010
Offline
PostNapisane: 26 sie 2012, 16:48 
Cytuj  
To sobie szukaj dalej Tczewiak, bo jak widać chuj wiesz, i nie uwzględniasz opinii innych, którzy akurat mają coś związane z kierunkiem.
Jak chcesz dobre podstawy w modelowaniu, to masz Japonke, ale z racji swojego uparcia, masz to w dupie.

A co do pracy w grafice, to Mark ma racje, jest sporo prywatnych kursów, gdzie nawet dostaniesz certyfikat do 3D Studio Max, ale co z tego? Możesz wydać kupę pieniędzy, i dostać ładny certyfikat do ramki, tylko że po cholerę jak i tak najważniejsze będzie twoje portfolio. To nie informatyka gdzie z certyfikatami CISCO, etc, możesz dostać prace bez dyplomu, tylko grafika, gdzie portfolio z twoimi pracami jest NAJWAŻNIEJSZE.


_________________
Obrazek

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 26 sie 2012, 16:49 
Cytuj  
haha kilka osób z branży tutaj jest?!? ciekawe kto.. - a nie lepiej zapytać tam gdzie siedzą same osoby z branży? A nie na forum o grach mmo?
Spadaj dopisywać htmlowskie znaczniki w tym blogu jakiegoś kominka i wykłócać się na forach o 50zł... albo podzleć to jakiemuś gimnazjaliście, zrobi to i szybciej i lepiej a nam wszystkim oszczędzi kolejnej dramy w necie.

Nefastus - daj sobie sposób, to typ internetowego napinacza-trolla.

***
Avatar użytkownika

Posty: 15620
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 26 sie 2012, 16:53 
Cytuj  
Nefastus - uwzględniam.
Tyle, że mark nie ma nic wspólnego z tą branżą, ani w sumie z żadną. To taki troll co na siłę, próbuje wszędzie wpierdolić swoje trzy grosze.

Mareczku - jakbym chciał się pytać gdzie indziej to bym pytał gdzie indziej. Chuj ci do tego. Wypierdalaj tynkować, nie wypowiadaj się o czymś o czym nie masz najmniejszego pojęcia.


_________________
ciemny lud to kupi
Deshroom napisał(a):
jeszcze mnie lewy kciuk boli od biegania

*****

Posty: 2404
Dołączył(a): 30.10.2004
Offline
PostNapisane: 26 sie 2012, 17:15 
Cytuj  
http://www.vfs.com/ ? - nie jestem z branży, ale swego czasu jak oglądałem ich kanał na youtube to byłem pod wrażeniem, profesjonalnego podejścia na zajęciach i chyba ukierunkowania na potrzeby rynku. Cała uczelnia to takie hollywood w pigułce. Ludzie którzy tam idą płacą ładną kaskę, a tym samym chcą coś konkretnego otrzymać co im pomoże. Tam można poczytać na necie pewnie jakieś dyskusje absolwentów. Niby kanada itd, no ale czasem lepiej sprzedać fure zaciągnąć parę k kredytu i zainwestować w siebie jeżeli to ma potem ułatwić życie- na pewno nie jest to jakaś bariera nie do przeskoczenia.

***
Avatar użytkownika

Posty: 15620
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 26 sie 2012, 17:20 
Cytuj  
To jest dla osoby, która już siedzi w zawodzie i chciałaby w POLSCE skończyć jakieś studia, takie które tej osoby nie zanudzą - więc najlepiej coś związanego z 3D, aby zdobyć teorię warsztatu z którego korzysta się w zawodzie ;)
Drimagine teoretycznie miało być przepustką do Polsatu (ATM), ale okazało się być dojeniem z kasy.


_________________
ciemny lud to kupi
Deshroom napisał(a):
jeszcze mnie lewy kciuk boli od biegania

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 28 sie 2012, 11:12 
Cytuj  
tczewiak napisał(a):
Pytanie na wpół z dupy. Jakie studia polecacie dla kogoś kto ma ogarnięte jako tako modelowanie i animację 3D, ale chciałby załapać podstawy i potem się rozwijać?

ASP. Albo inne artystyczne. Z nastawieniem na rzeźbe i malarstwo. Coś takiego jak studia grafiki 3d w polsce nie istnieje. Na zachodzie zdania są podzielone tak 50/50. Na Polycount było o tym pare dyskusji i generalnie konsensus jest taki:
W szkole nie nauczą cie wiecej niż jesteś w stanie nauczyć sie sam przy pomocy internetu i kursów w nim dostępnych za ułamek ceny jakiej rządają od ciebie wszelkie szkoły. Szkoła ci może przydać jesli potrzebujesz bata nad głową. Albo do networkingu (co w dobie internetu też jest troche czasami naciągane).

Generalnie jak ktoś ma już podstawy.. To studia nic mu nie pomogą. I tak decyduje portfolio. Polecam to co napisałem niżej:

Co do svr. Polecam! Bardzo polecam Digital Tutors, Gnomon Workshop, 3d Motive i Eat3D Mają bardzo fajnych instruktorów których sie przyjemnie słucha, którzy prowadza kursy dla początkujących z założeniem, że nawet nie wiesz co to jest grafika 3d. Pozatym dużo dla bardziej zaawansowanym Pokazujących workflow zarówno dla filmu, efektów, gier itd. Można też znaleść how-to texturowanie zasady oświetlenia po prostu wszystko. Szczególnie na Digital Tutors. Mają też tutoriale do bardziej zaawansowanym wyspecjalizowanych programów np. NUKE (do efektów) albo MARI (teksturowanie).
Ciekawa jest też seria Creative Development gdzie ludzie którzy znają sie na rzeczy pokazją jak pracują nad różnymi rzeczami (modelowanie high-poly, rendering, integracja pomiędzy programami itd).

In before question 3ds max vs Maya. Wyproboj oba. Żaden nie jest lepszy. Oba mają swoje głupie i fajne strony. Kwestia przyzwyczajenia. Na dłuższą mete i tak trzeba umieć pracować w obydwu. O XSI nie mówie bo tego poza japonią prawie nikt nie używa.

Tak czy inaczej zależy co chce sie robić. Przemysł filmowy i growy to praktycznie dwie różne dziedziny i podejscia do grafiki. A później są dalsze podziały.

edit:

Kase która miałbym wydać na takie szkoły wołabym:
1. kupić 3ds maxa/Maya
2. Kupić Photoshopa
3. Kupić Zbrusha i Mudboxa, ndo2, TopoGun.
4. To co by zostało, odstawić bo czasami sa fajne programy które pomgają i warto kupić.
5. To co zostało z 4, przepić.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

**

Posty: 488
Dołączył(a): 16.01.2011
Offline
PostNapisane: 30 wrz 2012, 23:05 
Cytuj  
@Mark pierdolisz kolego, nie wazny czy podstawy czy nie, dobry tutorial wyjasnia zagadnienie i kaze ci myslec. Nie wiew czym sie zajmujesz, ale wydaje mi sie, ze masz czysto teoretycznie podejscie.

Ogolnie uwazam, ze Polsko - Japonska jest srednia. Dwaj moi dobrzy kumple skonczyli ta szkole. Krotko mowiac, wiecej nauczysz sie w pracy i z wiedzy oferowanej przez fuckerow z branzy.

Ja o wiele bardziej sobie cenie wyksztalcenie klasyczne. Programu mozesz sie nauczyc, gorzej z teoria koloru lub kadrowaniem.

Moim zdaniem jesli ktos chce pracowac w branzy, to albo zaraz po maturze niech leci na staz do firmy, bo w polu sie najwiecej nauczysz, albo powaznie zastanowi nad inwestycja w szkoly online bo w Polsce nikt was nie nauczy na poziomie swiatowym. Smutna prawda.


_________________
BF3: hungrymumin

***
Avatar użytkownika

Posty: 10599
Dołączył(a): 26.02.2002
Offline
PostNapisane: 1 paź 2012, 07:45 
Cytuj  
anastol napisał(a):
Nie wiew czym sie zajmujesz

Wszystko wiedzący dekorator na zmywaku. Co wiele wyjasnia.

X.


_________________
http://zaginiony.net

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 1 paź 2012, 18:57 
Cytuj  
kuzwa... iMark wie WSZYSTKO.


_________________
.

***
Avatar użytkownika

Posty: 10140
Dołączył(a): 13.10.2005
Offline
PostNapisane: 1 paź 2012, 19:10 
Cytuj  
Markbook Pro!


_________________
wodny napisał(a):
wolałbym by ludzie pukali się w pupę niż mieli broń.

**

Posty: 488
Dołączył(a): 16.01.2011
Offline
PostNapisane: 1 paź 2012, 20:14 
Cytuj  
Ah w takim razie ok :) To przepraszam!

[edit] Iniside ma racje.


_________________
BF3: hungrymumin

***
Avatar użytkownika

Posty: 15620
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 1 paź 2012, 21:23 
Cytuj  
Właśnie ex doszła do kolejnego semestru na PJWSTK sztuka nowych mediów i mówi, że to kupa na maksa - niczego nie uczą, a teraz jeszcze większość przedmiotów to jakieś bzdurne humanistyczne gówna. W 3D... zmienili mayę na blendera i lecą teraz z... internetowych tutoriali.

LOL @mark co to pjwstk tak polecał.


_________________
ciemny lud to kupi
Deshroom napisał(a):
jeszcze mnie lewy kciuk boli od biegania

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 1 paź 2012, 21:38 
Cytuj  
na kazdych studiach teraz masz mnostwo humanistycznych gowien...


_________________
.

***
Avatar użytkownika

Posty: 15620
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 1 paź 2012, 22:50 
Cytuj  
Highlander napisał(a):
na kazdych studiach teraz masz mnostwo humanistycznych gowien...

Na informatyce humanistycznych gówien było około 5%. Reszta to był czysty fun i zapychacze dla specjalistów od ciągnięcia druta (telekomunikacje i sieci).


_________________
ciemny lud to kupi
Deshroom napisał(a):
jeszcze mnie lewy kciuk boli od biegania

****

Posty: 1637
Dołączył(a): 28.06.2006
Offline
PostNapisane: 2 paź 2012, 10:37 
Cytuj  
Poproszę o tytuł jakiejś książki do 3dmaxa która tłumaczyłaby podstawy mocno łopatologicznie (po szczerości to mam problemy nawet z poruszaniem się po projekcie.)

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 2 paź 2012, 10:48 
Cytuj  
Daj spokoj z ksiazka.
na www.digitaltutors.com Masz serie Introduction to... (wybierz program).
A na 3dmotive.com masz łopatologiczne wprowadzenie do 3ds maxa.

Jeszcze na Lynda.com sa tutoriale wprowadzajce od absolutnych podstaw, ale imo DI i 3dmotive sa bardziej zachęcajce dla początkującego.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

**

Posty: 488
Dołączył(a): 16.01.2011
Offline
PostNapisane: 2 paź 2012, 11:04 
Cytuj  
Tutki od Lynda.com sa troche suche wedlug mnie, ciezko je przetrwac :D


_________________
BF3: hungrymumin

****

Posty: 1637
Dołączył(a): 28.06.2006
Offline
PostNapisane: 15 paź 2012, 13:04 
Cytuj  
Powoli uczę się modelowania w 3dsie ale mam dwa problemy.
1. Zrobiłem kształt z linii do wytłoczenia. Jednak kształt ten jest kanciasty. Da się w prosty sposób zaokrąglić określone rogi nie naruszając innych?
2. W jaki sposób zaokrąglić określoną krawędź bryły? Np jedną krawędź sześcianu.

Tak wiem są tutoriale, ale z reguły poruszają wiele innych kwestii i są dla mnie za trudne. Przez pewne rzeczy się przebijam powoli ale tutaj odbijam się jak piłka od ściany.

Z góry dzięki za pomoc.

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 166 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.