mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 771 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 39  Następna strona
Autor Wiadomość
***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 23 sty 2016, 21:22 
Cytuj  
Co myślicie o tym całym "reactive programmming" ?


_________________
.

****

Posty: 1216
Dołączył(a): 21.07.2004
Offline
PostNapisane: 26 sty 2016, 20:19 
Cytuj  
Highlander napisał(a):
http://pl.cdprojektred.com/jobs/junior-programmer/ ;)

Jak ktoś szuka pracy w Gamedevie to polecam http://www.skillshot.pl/

A odnośnie samej pracy w GD. Jak ktoś jest przyzwyczajony do pracy w IT korpo po 8h dziennie, to odradzam na start takie kobyły gamedevowe jak Reda, Techland czy CIG, bo może się zrazić do gamedevu poprzez crunch, który już nie jest tak powszedni na naszym podwórku jak jeszcze parę lat temu, jednak w tych dużych firmach nie potrafią zrozumieć, że długofalowy crunch nie jest ani wydajny, ani opłacalny (chyba, ze nie płacą za niego - co wbrew pozorom nie zdarza się tak rzadko jak mogłoby się wydawać). Oczywiście w zamian zarobi się więcej na start niż w mniejszych firemkach, jednak bardzo szybko można stracić ten zapał.
Przykłady z życia wzięte:
w CIG pod koniec projektu mieliśmy crunch około pół roku (standardowo to 10h pracy w tygodniu + 8h w soboty. Trzeba też zaznaczyć, że nie cały team, ale spora grupa osób). Plus był taki, że wszystkie nadgodziny płatne 150% (Ale z tego co pamiętam, to byliśmy ostatnim oddziałem, który miał płatne nadgodziny po takiej stawce. Inne oddziały miały 100%). O ile ktoś jest młody, nie ma żony i dzieci, to jest to do zniesienia, ale mieliśmy sytuacje, które ocierały się o rozwody.
Techland - Stawka jedna z większych w PL Gamedevie, ale 10h pracy to norma (niby nieoficjalnie, ale wszyscy krzywo patrzą jak wychodzisz wcześniej). Znajoma, spokojnie wyrabia 60h w tygodniu w standardzie :)
Redzi - Na temat ich crunchy można pisać epopeje. Opowieści w stylu, że w środku nocy, gdzieś w biurze dzwoni telefon, po czym słychać "Tak - zaraz będę". Gość się wynurza spod biurka, kodzi coś przez chwilę po czym ponownie ląduje pod nim są normalne :)

Wiadomo, że duże, znane projekty przyciągają, ale można robić znane projekty w mniejszych firmach, gdzie crunch nie jest tak powszedni.
Oczywiście to nie jest tak, że się nie crunchuje w ogóle (chociaż mi się nie zdarzyło już jakieś 2 lata), bo to oczywiste, że przed jakimś większym buildem trzeba przysiaść i zostać przez weekend, ale to normalna rzecz w każdej branży :)

Także podsumowywując - jeżeli komuś nie straszne nadgodziny i chce robić duże projekty jako mały trybik w mechanizmie skomplikowanym jak szwajcarski zegarek, to odnajdzie się w takim korpo.
Jak ktoś woli być większym mechanizmem tegoż zegarka, to warto rozważyć inne opcje, szczególnie, że firm gamedevowywch w polsce jest od groma. Gdzieś mi się obiło o uszy, że ~200.

PS. I jak już ktoś się zdecyduje gdzieś uderzać, to poszukajcie opinii na temat danej firmy, bo na tym rynku jest sporo skurwieli, którzy próbują na boomie gamedevowym robić pieniądze kosztem pracowników.

PS2. Jest też druga strona medalu pracy w GD korpo. Jeżeli ktoś w ogóle zaczyna, jest młody, utalentowany i ma chęci, to jest w stanie zbudować zajebiste portfolio w takiej firmie i wynieść na zajebisty poziom swojego skilla, bo bądź co bądź te firmy są skupiskiem wymiataczy w naszej branży :)
Inna sprawa, że w każdej większej firmie trzeba nawet na stanowisku juniorskim pokazać, że masz to coś i warto wziąć Ciebie aniżeli pierwszego lepszego studenta z Polibudy w ramach "praktyk" :)

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 27 sty 2016, 17:54 
Cytuj  
http://www.skillshot.pl/jobs/2844-gamep ... g-wild-hog

Jak ktos jest chetny to szukamy programisty.
1. Nie crunchujemy.
2. Zawsze platne nadgodziny (albo do odebrania jako dodatkowy urlop)
3. Szczytem crunchu jest to, ze trzeba czasami przed jakimis targami przyjsc w sobote do pracy. Ekstermalnym crunchem, to w niedziele na 4h.
4. Pomimo 100 osob w firmie, dalej jest bardzo luzna atmosfera, czasami mozna miec watpliwosci czy sie wszedło do cyrku czy do firmy.
5. Nie ma absolutnie zadnych problemow z braniem urlopu. Jak ktos nie przegina, to moze nawet napisac po fakcie ze bierze (;.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

****

Posty: 1216
Dołączył(a): 21.07.2004
Offline
PostNapisane: 27 sty 2016, 18:23 
Cytuj  
To ja tylko dodam, pomimo tego, że sam nie pracowałem u nich, że Hogi mają zajebistą opinię w branży :)

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 27 sty 2016, 22:24 
Cytuj  
iniside robiłeś przy Hard Reset, Shadow Warrior, Shadow Warrior 2?


_________________
.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 27 sty 2016, 22:26 
Cytuj  
Highlander napisał(a):
iniside robiłeś przy Hard Reset, Shadow Warrior, Shadow Warrior 2?

Teraz pracuje trochę przy SW2, i glownie przy dark fantasy, naszej drugiej grze.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 27 sty 2016, 22:30 
Cytuj  
Zajebiscie, super sprawa.

To kiedy cos w stylu Quake 3 lub 1 i kickstarter, żebym mogl rzucić hajsem na kicku ? :D


_________________
.

***
Avatar użytkownika

Posty: 12370
Dołączył(a): 23.04.2002
Offline
PostNapisane: 28 sty 2016, 09:07 
Cytuj  
iniside napisał(a):
http://www.skillshot.pl/jobs/2844-gameplay-programmer-at-flying-wild-hog

Jak ktos jest chetny to szukamy programisty.
1. Nie crunchujemy.
2. Zawsze platne nadgodziny (albo do odebrania jako dodatkowy urlop)
3. Szczytem crunchu jest to, ze trzeba czasami przed jakimis targami przyjsc w sobote do pracy. Ekstermalnym crunchem, to w niedziele na 4h.
4. Pomimo 100 osob w firmie, dalej jest bardzo luzna atmosfera, czasami mozna miec watpliwosci czy sie wszedło do cyrku czy do firmy.
5. Nie ma absolutnie zadnych problemow z braniem urlopu. Jak ktos nie przegina, to moze nawet napisac po fakcie ze bierze (;.


przypomina to moja firme ;)

+ zawody w jezdzeniu krzeslami po openspejsie 8)

jak mnie znudzi jebanie biznesowych apek to moze sie wezme za gamedev na starosc :)


_________________
"Trust your heart if the seas catch fire, live by love though the stars walk backward."

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 28 sty 2016, 11:53 
Cytuj  
Highlander napisał(a):
Zajebiscie, super sprawa.

To kiedy cos w stylu Quake 3 lub 1 i kickstarter, żebym mogl rzucić hajsem na kicku ? :D

Nawet jakbym wiedział to i tak nie moglbym powiedzieć :P.

Aha, zapomnialem tez powiedzieć, że można u nas poznać cały przekrój polskiego Gamedevu (zaczynajac od ludzi, ktorzy robili Another War, poprzez Painkillera, Bulletstorma i Wiedzminy).
Nie wspominajac o takich co pracowali dla Bioware przy Dragon Age.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

**
Avatar użytkownika

Posty: 9587
Dołączył(a): 9.02.2004
Offline
PostNapisane: 8 lut 2016, 09:19 
Cytuj  
Inside to Ty spoko ziom jesteś ;). Takie pytanko w czym wy teraz nowe rzeczy piszecie? U4 czy własny silnik?


_________________
Gramsajt.pl - głupawy blog o grach

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 8 lut 2016, 20:15 
Cytuj  
zaboleq napisał(a):
Inside to Ty spoko ziom jesteś ;). Takie pytanko w czym wy teraz nowe rzeczy piszecie? U4 czy własny silnik?

Teraz obie gry piszemy na własnym silniku. Jak ktoś uważa, że jest rzeźnikiem-wymiateczem do może próbować do ehm działu enginu. Zapewiam, ze na rozmowie, poczuje sie bardzo głupi (;.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 9 lut 2016, 18:58 
Cytuj  
A czy możesz zdradzić co Was skłoniło do tego by pisać własny engine?


_________________
.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 9 lut 2016, 19:29 
Cytuj  
Highlander napisał(a):
A czy możesz zdradzić co Was skłoniło do tego by pisać własny engine?

Szczerze mówiąc, to dalej się nad tym zastanawiam. Pewnie to, ze wszyscy założyciele firmy byli programistami (;, W czasach kiedy powstawały Hogi, licencje na technologie nie byly tak powszechne jak dzisiaj.
Ale to tylko takie gdybanie. Po prawdzie to sie nigdy nie pytałem, to jeden z tych tematów które poruszać, można co najwyżej jak już każdy ledwie na nogach stoi :D.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

****
Avatar użytkownika

Posty: 1797
Dołączył(a): 16.01.2007
Offline
PostNapisane: 9 lut 2016, 21:36 
Cytuj  
Jak ostatnio przeglądam co ludzie odpierdalają w internecie to ten temat powinien się nazywać " nowe kariera - jutuber"

***
Avatar użytkownika

Posty: 12370
Dołączył(a): 23.04.2002
Offline
PostNapisane: 9 lut 2016, 23:05 
Cytuj  
mozna to polaczyc, moim zdaniem brakuje dobrych vblogow o programowaniu w takim stylu:

https://www.youtube.com/watch?v=Xsy6Y9ic9RE

gosc nakurwial 15 lat kod dla Microsoftu, ale dla roznych ludzi przemawia inny styl, high lubi kojacy ton glosu johna z udemy, ja go nie znosze, wole styl barnaculesa

to dzis przemawia do ludzi, tak sie obecnie przekazuje wiedze w lepszy czy gorszy sposob, i nie mowie tu o szafiarkach co tylko dupa potrafia swiecic przed kamera


_________________
"Trust your heart if the seas catch fire, live by love though the stars walk backward."

***
Avatar użytkownika

Posty: 15620
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 10 lut 2016, 10:11 
Cytuj  
Oglądanie jutuba w celu nauki programowania... :wtf:
Dokąd ten świat zmierza?
Czytanie dokumentacji, stackoverflow itp. to rozumiem, ale kurwa jutub?


_________________
ciemny lud to kupi
Deshroom napisał(a):
jeszcze mnie lewy kciuk boli od biegania

**
Avatar użytkownika

Posty: 8166
Dołączył(a): 10.05.2011
Offline
PostNapisane: 10 lut 2016, 10:30 
Cytuj  
Wykladow na uczelni tez nie rozumiesz?


_________________
embe napisał(a):
Szukasz gościa do zrobienia łazienki to przeglądasz jego papiery mistrzowskie czy (..) ewentualnie... bierzesz go z polecenia?
Nie ważne że inna skala ale tak to działa, taki misiewicz mógłby się okazać większym fachowcem niż richard od noszenia teczek.

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2447
Dołączył(a): 4.03.2005
Offline
PostNapisane: 10 lut 2016, 11:13 
Cytuj  
tczewiak ma 100% racji

chcesz sie nauczyc programowania to ksiazka, dokumentacja, stack overflow i zapierdalasz projekty

jutjub dla programistow lol, mozna sobie zobaczyc jakies stream z confa ale to tyle a nie uczyc sie

a Gleader mial chyba na mysli cos innego, teraz jest od zajebania blogerow, vlogerow i innego chujstwa gdzie kazdy ma zlote rady jak fajnie zyc, co sie teraz nosi no i jak zrobic krem z cukini i makijaz i wiele wiele innych w chuj przydatnych spraw
zeby bylo smieszniej maja po kk odslon , sztandarowym przykladem moze byc kasia tusk, taki troche big brother light XXI wieku
potem mlode cipy na prawde mysla ze tak wyglada zycie i oczekuja ze miedzy wypadem na narty do aspen i szopingiem w milanie beda sobie pily latte w londynie a tu kurwa zaskoczka bo trzeba zapierdalac a wszystko co potrafia to zrobic sobie paznokcie


_________________
Obrazek

**
Avatar użytkownika

Posty: 8166
Dołączył(a): 10.05.2011
Offline
PostNapisane: 10 lut 2016, 11:28 
Cytuj  
Przecież yt to tylko jedno ze źródeł wiedzy.


_________________
embe napisał(a):
Szukasz gościa do zrobienia łazienki to przeglądasz jego papiery mistrzowskie czy (..) ewentualnie... bierzesz go z polecenia?
Nie ważne że inna skala ale tak to działa, taki misiewicz mógłby się okazać większym fachowcem niż richard od noszenia teczek.

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2447
Dołączył(a): 4.03.2005
Offline
PostNapisane: 10 lut 2016, 11:58 
Cytuj  
mysle ze dlatego ze przygotowanie dobrego materialu wymaga duzych nakladow, czasu i srodkow, a szkolenia IT to ogromny biznes wiec nikt nie bedzie tego robil za darmo

tylko raz w zyciu uczylem sie czegos z IT ogladajac filmiki

a byla to seria filmow pluralsight o sql serverze, a ogladalem je tylko dlatego ze autorem byl Paul Randal - facet pracowal dla MS i napisal dla nich czesc silnika bazy danych wiec zna to lepiej niz ktokolwiek - potem odszedl i zalozyz firme konsultingowa
polecam - filmiki kozak nieprzecietny jesli chodzi o stopien detali poruszanych i o tym jak facet tlumaczy dzialanie samego silnika
koszt nie pamietam, pewnie kilka k $, ja mialem znizke z pirate bay

wiec nikt niczego wartosciowego nie umiesci za free na jutjube, moze poza omowieniem quicksorta

btw, jesli ktos siedzi w sql serverze to polecam tez bloga tego typa, jak sie przeczyta pare jego postow to dopiero widac przepasc miedzy kims kto naprawde zna server a innymi blogerami


_________________
Obrazek

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 771 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 39  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.