No i najbardziej ciekawa kwestia: czyli monetyzacja
W wielu firmach panuje przekonanie, że działań na fb czy ogólnie w social mediach nie da się monetyzować bezpośrednio. Krótko: da się.
Problematyczna jest mierzalność i wpływ tych działań na konkretne wyniki sprzedażowe, można teoretycznie zrobić to w modelu atrybucyjnym, ale nie jest to jakieś super doskonałe rozwiązanie, bo można to robić na wiele sposobów i każdy z nich ma swoje wady i zalety.
W social mediach dodatkowo jeszcze wpływ influencerów na YT, blogosferze, instagramie - to temat rzeka
Wszystko zależy od celów: biznesowych, wizerunkowych. Każde działanie celowe powinno być weryfikowalne i mierzalne.
Do tego jeszcze zjawiska patologiczne czyli click-baity i zakupy "like-ów"
Dla mnie najlepsza baza to realna baza zainteresowanych i aktywnych użytkowników czy subskrybentów. Lepiej mniej, ale jakościowo niż więcej, ale mizernie.
Ogólnie rzecz biorąc to trudny temat, w którym istnieje wiele mitów i błędnych przekonań szerzonych na pseudo-konferencyjkach przez pseudo-znawców