Ja gram w w3 3 lata , nowych playerów ciągle przybywa... Dzieje się tak w dużej mierze dzięki twórcom ums'ów - doty etc. Nie wiem nawet czy nie większość gra w gry tego typu.
Największe sceny w3 to korea płd. ( chociaż przy sc to pikuś ) , niemcy a teraz także chiny. Jest to najbardziej popularny rts w europie... Jest na każdym większym turnieju zaraz obok głównej atrakcji jaką jest cały czas cs.
Sama gra multiplayer polega na tym na czym bw polegało , czyli micro/macro ... Ciężko byłoby mi się doszukać tutaj klimatu , fabuły itd dlatego współczuję tym którzy tego szukali grając singla jeśli gra polega na tym aby jak najszybciej celnie kliknąć.
Żeby kojarzyć grę multi , co się dzieje , dlaczego , jaki spell do czego służy , jak zadawany jest dmg przez jakie rodzaje broni to trzeba grać przynajmniej rok , dwa lata... Dlatego np. w3 w koreii się nie sprawdził , bo wymaga ogromnej wiedzy aby można było orientować się w przebiegu gry. Dlatego wszelkie tezy że w3 jest prosty są po prostu śmieszne
Nie wiem czy blizzowi opłacałoby się wypuszczać kolejnego sc - tym bardziej że ciężko byłoby cokolwiek poprawić. Grafika ma klimat , i to bardzo dynamiczny , prosty do obserwacji - nie to co w3. Gdyby miał to być sc2 to i tak wszystko byłoby prawie przekopiowane.
To jest "SC2" na modzie w3
http://www.wc3campaigns.net/revolution/gallery.php Nie wiem czy ktokolwiek przerzuciłby się na coś takiego z sc...