ostatnia gra mmo w jaka gralem gdzie nie bylo levelkow to wish , niestety gra padla a wraz z nia nadzieje oldschoolowcow ze doczekamy sie jeszcze gry z skill systemem , co mamy w obecnych pozycjach?
levelki , przypatrzmy sie blizej grom w zapowiedziach , WHO-levelki
AoS-levelki , LOTRO-levelki , pozycje dalekowschodnie-levelki
nic tak nie uwala pvp jak leveling i EQ2 mnie w tym mocno utwierdzilo
wracam nieraz do UO myslami gdzie postac mogla miec te 50 startowe magery , wychodzimy za miasto , leci wyskillowany mag z 100 magery /eval/resist czaruje demona i szczuje na nas , wydawac by sie moglo ze rape na naszym toonie jest niemal pewny , ale zawsze mozemy sprobowac dispellnac wrazego summona i przystapic do kontrataku , oczywiscie szanse na pokonanie przeciwnika nie sa duze , ale sa
co mamy w EQ2 i innych grach? , posluze sie eq bo ma jeszcze calkiem ciekawy combat i szczatkowy looting , mamy przedzialy poza ktore nie mozemy atakowac i sami nie mozemy byc zaatakowani , do tego zawsze mozemy sie przezonowac , uzyc insta tele (wkurzajace ale i w UO byl recall) , poniewaz ciezko wybalansowac przedzialy levelowe , to mozemy sie spodziewac mass rape przez toony o 10 leveli wyzsze co zgodnie z mechanika levelingu praktycznie oznacza ze przeciwnik jest nie do ruszenia , poniewaz spelle beda resistowane na miejscu , zabawne to nie jest byc klepanym bez najmniejszej mozliwowsci obrony , jeszcze mniej zabawne jest instnienie faktu ze wraz z wzrostem naszych levelkow przedzial jest podnoszony w gore i tak naprawde niewiele sie nasza sytuacja zmienia . To zmusza do wymaxowania levelkow i wytwinkowania sie jak tylko sie da , co tez prowadzi do sytuacji ze z duza doza prawdopodobienstwa bedziemy sie "bawic" w mass clone wars , oczywiscie w UO magery tez mozna bylo znalezc w wiekszosci template ale to bylo wymuszone mobilnoscia , jednak na szczescie recall nie mial duzych wymagan i nie trzeba bylo cisnac skilla do 100% , do tego dochodzily takie smaczki jak praktycznie calkowita niewiedza co do posiadanych skilli przeciwnika , kombinacji multum , w takim WoW znam caly wachlarz umiejetnosci danej klasy i moge jedynie przypuszczac jaki template wybrala co wlasciwie sprowadza sie i tak do ledwie kilku mozliwosci .
gry to biznes a biznes to badanie rynku , takie fakty jak pad Wish , powolny brak zainteresowania UO , popularnosc levelkow nie pomaga w fakcie zebysmy sie doczekali gry ktora bedzie miala pelny skill system w najblizszym czasie , potrzeba dlatego Dfo na rynku , gry ktora opracowana jaka niszowa dla fanow pokaze ze moze konkurowac z poteznym playerbase mmogow blizzarda czy SoE , to dobrze zarokuje na przyszlosc , ze powstana nowe gry z skill systemem bo po prostu oplacac bedzie sie je robic , teraz to wielka niewiadoma
_________________ "Trust your heart if the seas catch fire, live by love though the stars walk backward."
|