MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Legalnie w " łape"
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=18&t=41715
Strona 2 z 2

Autor:  Quetzacotl [ 29 wrz 2012, 14:22 ]
Tytuł:  Re: Legalnie w " łape"

Havok napisał(a):
bo polak nie potrafi ruszyć razem z poprzedzającym samochodem a później gaz w podłogę ;)
a w innych krajach jest inaczej? to jest kwestia tego, że jak stajesz na światłach to masz 1-2m do następnego samochodu. Jeżeli ty ruszysz odpowiednio a ten przed Tobą nie to mu sie wjebiesz w dupę. Druga sprawa, że Ci z tyłu nie zawsze widzą światła. Nie wyobrażam sobie tego, że wszyscy ruszają jednocześnie z tą samą prędkością, bo to jest po prostu niebezpieczne.

Autor:  sula [ 29 wrz 2012, 14:28 ]
Tytuł:  Re: Legalnie w " łape"

Odległość między samochodami powinna być taka, że nawet jak ktoś z przodu musi wbić hamulec w podłoge to żeby jadący z tyłu miał szansę wychamować.
Jak się siedzi komuś wbija w tył to jest wina tego z tyłu i tyle, a idiotów, którzy siadają innym na dupie jest masę.

Oczywiście zgadzam się z powyższym postem też.

Autor:  Havok [ 29 wrz 2012, 14:37 ]
Tytuł:  Re: Legalnie w " łape"

Stojąc z tyłu nie musisz widzieć świateł, wystarczy że widzisz jak pojazd przed tobą rusza. Wówczas można ruszyć w tym samym momencie. Trzymając odstęp nie wjedziesz nikomu w dupę. Problem w tym, że gdy kierowca widzi że pojazdy przed nim zaczynają ruszać nie robi nic, a gdy rusza ten bezpośrednio przed nim dopiero szuka biegu. Chodzi o płynność jazdy i ruszania. Nie wiem jak jest w innych krajach ale w polsce jest kiepsko.

Autor:  sula [ 29 wrz 2012, 14:47 ]
Tytuł:  Re: Legalnie w " łape"

Stojąc na światłach odstępu prawie nie ma, wobec czego nie możesz ruszyć dokładnie w tym samym czasie co samochód przed tobą jeżeli chcesz zachować odpowiedni odstęp podczas jazdy.

Autor:  Teo [ 29 wrz 2012, 15:06 ]
Tytuł:  Re: Legalnie w " łape"

Havok ma racje, kierowcy ruszają ze sporym opóźnieniem, zamiast ruszać większość szuka dopiero biegu, jeżdżąc troszkę zagranica po mieście dało się odczuć potem naszą ślamazarność, podobnie jak pisałem wcześniej o jeździe środkowym i lewym pasem.

Zauważyłem też że najbardziej wkurzającymi kierowcami na naszych drogach w miastach są posiadacze nowych dużych drogich autek, taki kierowca potrafi cisnąc gaz by zaraz hamować bo na drodze jest nierówność, a to nowe autko i ewentualna naprawa zawieszenia to dziesiątki golda, moda na autka typu bmw x5 itp to kolejny problem bo każdy skarży się że ma złą widoczność za sobą i po bokach, a lusterka ustawione do dupy itd, jeszcze do tego najczęściej wcześniej wymienionymi autkami jeżdżą kobitki, które potrafią na drodze odstawiać takie numery ze ręce opadają.

Autor:  sula [ 29 wrz 2012, 16:26 ]
Tytuł:  Re: Legalnie w " łape"

No i ok. Tyle, że podejrzewam, że ruszają płynnie po sobie,(wrzucając bieg w momencie zapalenia żółtego światła lub widząc, że parę samochodów przed nimi zaczynają ruszać) a nie dokładnie w tej samej chwili.

Autor:  Havok [ 29 wrz 2012, 17:27 ]
Tytuł:  Re: Legalnie w " łape"

sula napisał(a):
No i ok. Tyle, że podejrzewam, że ruszają płynnie po sobie,(wrzucając bieg w momencie zapalenia żółtego światła lub widząc, że parę samochodów przed nimi zaczynają ruszać) a nie dokładnie w tej samej chwili.

Płynność polega właśnie na tym, że ruszasz w momencie gdy samochód przed tobą zaczyna jechać a nie czekasz aż przejedzie 10m. Odległość od poprzedzającego zależy tylko od ciebie i nikt cię nie zmusza do zatrzymania się "na zderzaku". To, że w korkach często jeden siedzi na drugim to tylko głupota kierowców, szybciej dzięki temu i tak nie dojadą do celu.

Autor:  sula [ 29 wrz 2012, 18:21 ]
Tytuł:  Re: Legalnie w " łape"

Havok napisał(a):
sula napisał(a):
No i ok. Tyle, że podejrzewam, że ruszają płynnie po sobie,(wrzucając bieg w momencie zapalenia żółtego światła lub widząc, że parę samochodów przed nimi zaczynają ruszać) a nie dokładnie w tej samej chwili.

Płynność polega właśnie na tym, że ruszasz w momencie gdy samochód przed tobą zaczyna jechać a nie czekasz aż przejedzie 10m. Odległość od poprzedzającego zależy tylko od ciebie i nikt cię nie zmusza do zatrzymania się "na zderzaku". To, że w korkach często jeden siedzi na drugim to tylko głupota kierowców, szybciej dzięki temu i tak nie dojadą do celu.

No tak, ale ja się z tym zgadzam tylko to nie jest jednocześnie. To jest płynnie i krótko po sobie :p Choć już w sumie zabawa w semantykę. To, że jest część kierowców, którzy zaczynają jechać dopiero po dobrych 5+ sekundach jak samochód przed nimi zaczął - to inna sprawa i takich łamag trochę jest. Inna sprawa, że każdemu się zdarzy czasem zagapić / zamyśleć jak niedospany stoi w korku o 7 rano.

Autor:  Nefastus [ 30 wrz 2012, 17:21 ]
Tytuł:  Re: Legalnie w " łape"

http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/art ... adaru.html

Cytuj:
Cytujemy treść pisma…

"Szanowny Panie Komendancie,

W dniu 22.07.2012 o godz. 19.30, zostało zrobione zdjęcie (rzekomo mojego pojazdu) o Numerze Rej. 12PIGS43 i przesłano dokumentację na mój adres. Jednakże obawiam się, że przesłana dokumentacja jest niestety niekompletna, a co za tym idzie, obawiam się również, że wykazany na zdjęciu z fotoradaru - pomiar prędkości - może niestety nie być prawidłowy, o ile na zdjęciu został faktycznie uwieczniony mój pojazd. Bardzo chciałbym pomóc Panu Komendantowi w ustaleniu sprawcy wykroczenia, ale najpierw proszę o rozwianie wszelkich moich wątpliwości. Jednak - do rzeczy:

Oświadczam zgodnie z prawdą, iż nie wiem, czy na zdjęciu został uwieczniony mój pojazd, gdyż po polskich drogach porusza się wiele pojazdów podobnych do tych z przesłanego przez Państwa zdjęcia, natomiast tablice rejestracyjne są elementem łatwo wymienialnym i można je bez problemu podrobić i zamontować w innym pojeździe. Moje wątpliwości mogłyby zostać rozwiane w przypadku umożliwienia porównania znaków szczególnych pojazdu jak numer identyfikacyjny pojazdu czy numer silnika z danymi w dowodzie rejestracyjnym mojego pojazdu, tak jak to jest sprawdzane na przeglądach okresowych. Nie wspomnę już o tym, że na zdjęciu nie widać /ani marki ani modelu pojazdu ani rodzaju nadwozia/, a także nie mam możliwości sprawdzenia koloru pojazdu, co budzi moje wątpliwości czy to faktycznie jest mój pojazd. Tutaj jednak poproszę o przesłanie zdjęcia w wyższej rozdzielczości (i jeśli to możliwe w kolorze), co niewątpliwie pozwoli na rozpoznanie pewnych cech szczególnych sfotografowanego pojazdu, natomiast nie ulega wątpliwości, że większość samochodów, wygląda podobnie (szczególnie w perspektywie zdjęcia „od tyłu” / „z przodu”), więc i mój samochód jest podobny do tego pojazdu ze zdjęcia. Dlatego też zwracam się z uprzejmą prośbą o przesłanie fotografii w wysokiej rozdzielczości i w kolorze – rozpoznanie cech szczególnych mojego pojazdu, oraz niewykadrowanej, żeby mieć pewność, że na oryginalnym zdjęciu nie znajduje się inny pojazd, którego ewentualna obecność mogłaby zafałszować pomiar prędkości.

Poproszę o przesłanie dokumentu uprawniającego Komendę Policji w Pacanowie do użycia fotoradaru marki /nazwa marki fotoradaru/ o numerze /numer fotoradaru/ w dn. 22.07.2012 na /lokalizacja sfotografowanego zdarzenia/ lub podanie odpowiednich aktów prawnych, na mocy których Komenda Policji w Pacanowie dokonała pomiaru prędkości. A także dokumentu zezwalającego funkcjonariuszom Komendy Policji w Pacanowie na prowadzenie pomiarów w lokalizacji umiejscowienia fotoradaru przy użyciu radarowego przyrządu kontroli prędkości, wydaną i podpisaną przez odpowiedzialnego za ten rejon Komendanta Policji na wskazany czas kontroli (Ustawa prawo o ruchu drogowym Dz. U. z 2005 r. nr 108, poz. 908, z późniejszymi zmianami).

Poproszę o podanie dokładnego adresu umiejscowienia fotoradaru w dniu 22.07.2012 na /lokalizacja sfotografowanego zdarzenia/.

Poproszę o przesłanie dokumentacji potwierdzającej, iż zgodnie z przepisami prawnymi obowiązującymi od 1 lipca 2011 r. strefa pomiaru prędkości była oznaczona znakiem D-51. a urządzenie fotoradaru było oznaczone kolorem żółtym.

Poproszę o przesłanie dokumentu legalizacji wtórnej oraz ponownej/kolejnej/okresowej urządzenia użytego w czasie pomiaru.

Poproszę o przesłanie dokumentacji potwierdzającej brak występowania zakłóceń mechanicznych, elektromagnetycznych i innych mających wpływ na dokonywanie pomiaru przez radarowy przyrząd pomiaru prędkości wydany przez właściwy Państwowy/ Okręgowy Urząd Miar w formie oficjalnego pisma np. świadectwa legalizacji miejsca dokonywania pomiaru lub świadectwa homologacji miejsca dokonywania kontroli. Prośbę swoją motywuję faktem, iż miejsce pomiaru prędkości musi spełniać wymagania wskazane w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 9 listopada 2007 r. w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym.

Poproszę o przesłanie informacji na temat sytuacji meteorologicznej w dniu 22.07.2012 (ze szczególnym uwzględnieniem godzin /zakres godzinowy przed i po godzinie zdarzenia/), która również ma wpływ na wynik prowadzonego pomiaru tj. temperatury oraz wilgotności względnej powietrza. Szczególnie ważnym czynnikiem jest wilgotność względna powietrza, a z tego co pamiętam to /tu wymienić np. że w miesiącu kiedy nastąpiło zdarzenie/ był dość bogaty w opady atmosferyczne, więc istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że wilgotność względna powietrza przekroczyła graniczną wartość 95%, a więc pomiar dokonany w wilgotności powietrza powyżej 95% byłby nieprawidłowy.

W przesłanej przez Państwa dokumentacji brakuje danych funkcjonariuszy dokonujących kontroli i/lub instalujących urządzenie wraz z osobowym zezwoleniem do wykonywania kontroli wydanym przez KPP (Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dn. 18 lipca 2008 r. w sprawie kontroli ruchu drogowego Dz. U. z dnia 18 lipca 2008 art. 14), a zgodnie z kodeksem drogowym dokonujący kontroli ma obowiązek okazać te dokumenty samodzielnie lub na żądanie osoby kontrolowanej. Pomijam fakt, że wysłana do mnie korespondencja była podpisana faksem, a nie oryginalnym podpisem funkcjonariusza Policji. Stąd prośba o przesłanie stosownych dokumentów.

W przesłanej przez Państwa dokumentacji brakuje również informacji o sposobie instalacji fotoradaru oraz jego osłonie w czasie przeprowadzenia pomiaru, czyli rodzaj gruntu, na jakim umiejscowiono fotoradar, kącie, jaki oś fotoradaru tworzyła z osią jezdni w chwili pomiaru. Nieprawidłowe ustawienie kąta powoduje zafałszowany pomiar prędkości, a przez to niezachowanie urzędowego wymogu dokładności pomiaru urządzenia. Nie znając kąta pomiaru urządzenia, nie można ustalić rzeczywistej prędkości mierzonego pojazdu, a urządzenia radarowe mogą pokazywać błędne dane w przypadku niezachowania wymaganego kąta między osią fotoradaru a osią jezdni. Dlatego też proszę o przesłanie stosownych dokumentów.

Proszę o dokładne informacje - czy w przesłanej przez Państwa dokumentacji prędkość zarejestrowanego pojazdu jest już pomniejszona o błąd pomiarowy, który dla urządzenia /nazwa fotoradaru/ wynosi ± /podać błąd pomiarowy urządzenia/ km/h (dla prędkości poniżej 100 km)?

Na jakiej podstawie prawnej Komenda Policji w Pacanowie wystawia wezwanie i mandat karny? Proszę o podanie stosownych regulacji prawnych.

Uprzejmie proszę o przesłanie informacji kto jest właścicielem fotoradaru marki /nazwa fotoradaru/ o numerze /numer fotoradaru/, a także czy Komenda Policji w Pacanowie sama zajmuje się obróbką zdjęć wykonanych przez ww. fotoradar czy zleca to firmom zewnętrznym? Jeżeli tak, to proszę o podanie danych podmiotu.

Na zakończenie pragnę zwrócić się do Pana Komendanta z prośbą o przesłanie ww. dokumentów (podanych w punktach), dzięki którym będę mógł rozwiać swoje wątpliwości odnośnie przesłanego mi wezwania / mandatu karnego, a także odnośnie pojazdu oraz osoby znajdującej się na zdjęciu z fotoradaru.

Niekompletna dokumentacja stawia pod znakiem zapytania zasadność wskazania sprawcy wykroczenia, gdyż nie jest do końca jasnym, czy faktycznie doszło do wykroczenia, tj. czy zarejestrowane zdarzenie spełnia warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym, oraz szczegółowy zakres badań i sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych z dn. 9 listopada 2007 r. Proszę o przesłanie ww. dokumentacji w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania niniejszego pisma.

W przypadku braku przesłania ww. dokumentacji będę mieć podstawy do przypuszczenia, iż Komenda Policji w Pacanowie nie posiada ww. dokumentów a jednocześnie, że doszło po prostu do próby wyłudzenia grzywny (przez Urzędników Administracji Terenowej w celu podreperowania moim kosztem - budżetu Państwa oraz Gminy Pacanów - co stanowi podstawę (i jest moim prawnym obowiązkiem) do złożenia w Prokuraturze doniesienia o popełnieniu przestępstwa z Art. 300 KK.

Oczekując na Państwa odpowiedź, pozostaję

Z poważaniem,

Jan Koza-Kozłowski"

Autor:  Niah [ 30 wrz 2012, 18:17 ]
Tytuł:  Re: Legalnie w " łape"

było już

Autor:  Nefastus [ 30 wrz 2012, 18:21 ]
Tytuł:  Re: Legalnie w " łape"

Oki, sorry.

Autor:  bhp [ 5 paź 2012, 11:10 ]
Tytuł:  Re: Legalnie w " łape"

nie czytałem wszystkiego ale zrobiłem jak Xanth, olałem pisma ze straży wiejskiej i poczekałem na sąd, zapłaciłem i wiem że kasa nie trafiła do jebanej straży

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team