MMORPG.pl https://mmorpg.pl/ |
||
Do programistów:) https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=18&t=9869 |
Strona 2 z 3 |
Autor: | Sylvian [ 1 gru 2004, 19:17 ] |
Tytuł: | |
Wiesz takie doszukiwanie się na siłę powiązań (że engine graficzny ma związek z community) to tak jakby udawadniać że pierdnięcie Kowalskiego ma wpływ na cywilizacje oddalone od nas o miliony lat świetlnych. Teoretycznie ma i to wszystko co mozna powiedzieć (kłania się "efekt motyla'). No a włąsnie jeśli chodzi o ten kod żródłowy to nie różni się on aż tak bardzo (równie dobrze mozna wziąc 2 gry cRPG powiedzmy dla przykładu niesiecioew i je porównać - kod może mieć zupełnie inna strukture), no ale mniejsza o to. Sęk w tym, że nie widze sensu brania się za pisanie mmorpg gdy nie ma sie pojęcia o pisaniu czegokolwiek. Takich rzeczy nie robi się na zasadzie skoku tylko przez ewolucję własnych umiejętności. |
Autor: | Pheare [ 1 gru 2004, 19:44 ] |
Tytuł: | |
Zgadzam sie z tym ze jesli brak umiejetnosci to nie ma sie za co to zabierac ale tak jak mowilem jesli chcemy sie bawic w szczegoly to powiazemy wszystko. Co do tych kodow zrodlowych chodzilo mi o to ze programy pod aplikacje sieciowe pisze sie inaczej i na innych zasadach niz programy ktore maja mozliwosc obslogi sieci ![]() Co do twojego rzykladu o kowalskim slyszales o efekcie motyla ![]() ![]() EDIT : dobra osleplem do reszty ale jakos przeoczylem to zdanie o efekcie motyla zwracam honor sorki ( ide poszukac swoich okularow ) |
Autor: | Xanth [ 1 gru 2004, 20:50 ] |
Tytuł: | |
Sylvian napisał(a): Teoretycznie ma i to wszystko co mozna powiedzieć (kłania się "efekt motyla'). Pheare napisał(a): Co do twojego rzykladu o kowalskim slyszales o efekcie motyla
![]() Pogratulowac umiejetnosci czytania ![]() X. |
Autor: | Sylvian [ 2 gru 2004, 11:59 ] |
Tytuł: | |
Pheare napisał(a): Zgadzam sie z tym ze jesli brak umiejetnosci to nie ma sie za co to zabierac ale tak jak mowilem jesli chcemy sie bawic w szczegoly to powiazemy wszystko. Co do tych kodow zrodlowych chodzilo mi o to ze programy pod aplikacje sieciowe pisze sie inaczej i na innych zasadach niz programy ktore maja mozliwosc obslogi sieci ![]() Bzdura tylko tyle powiem... Wiem, że tak się może wydawać ale różnice są naprawdę dość nieduże - po prostu część funkcji nie wykonuje twój klient a serwer - a przekazanie pakietów informacji między nimi to nie jest jakaś kolosalna zmiana całości. Cytuj: Co do twojego rzykladu o kowalskim slyszales o efekcie motyla
![]() ![]() Hehe myślę że jednak dokładnie z filmy wyjęłeś przykład.. ![]() ![]() |
Autor: | Mac [ 2 gru 2004, 12:11 ] |
Tytuł: | |
Sylvian napisał(a): Bzdura tylko tyle powiem... Wiem, że tak się może wydawać ale różnice są naprawdę dość nieduże - po prostu część funkcji nie wykonuje twój klient a serwer - a przekazanie pakietów informacji między nimi to nie jest jakaś kolosalna zmiana całości.
To ty piszesz bzdury... :[ Po szczegoly zapraszam do mojego wczesniejszego postu. Nie nazwal bym tego 'nieduza roznica'. |
Autor: | Sylvian [ 2 gru 2004, 14:28 ] |
Tytuł: | |
Mac napisał(a): Sylvian napisał(a): Bzdura tylko tyle powiem... Wiem, że tak się może wydawać ale różnice są naprawdę dość nieduże - po prostu część funkcji nie wykonuje twój klient a serwer - a przekazanie pakietów informacji między nimi to nie jest jakaś kolosalna zmiana całości. To ty piszesz bzdury... :[ Po szczegoly zapraszam do mojego wczesniejszego postu. Nie nazwal bym tego 'nieduza roznica'. Wiesz nie chec się kłócić... ale... ![]() Jak zdefiniujesz bazę danych? Jeśli jako sposób na uporządkowane przechowywnie wszelkiego rodzaju informacji z zachowanie ich pewnej unikalności etc. to za bazę danych może równie dobrze posłużyć plik tekstowy 'plik.txt' zawierający 'opis' (w sensie parametrów) każdego przedmiotu w grze. I tak właśnie jest znacznej części gier. Bo rozumiem, że wypowiedz była skierowana na właśnie prechowywanie inforamcji w bazie danych, bo o komunikacji kient/serwer już trochę pisaliśmy. To że w mmorpg wykozystywana jest 'normalna' baza danych wynika niejako z kontekstu (w końcu muszą tam być wszystkie informacjie o wszystkich przedmiotach/postaciach/kontach etc., wszystkich graczy). Więc tu bardzo liczy się wydajność. No i nie ma innego wyjścia jak umiejscowienie jej po stronie serwera - ale to raczej sprawa oczywista. Mam wrażenie źle odbieracie to co napisałem. Chodzi mi głównie o sam fakt, że aby cokolwiek napisać (niekonieczni gre) trzeba mieć o tym nieco większe pojęcie. Jak się je ma to 'ta odmienność' przestaje być 'wyraźna' (pomijając pewne specyficzne rozwiązania). |
Autor: | SwenG [ 2 gru 2004, 14:32 ] |
Tytuł: | |
kłócić, uporządkowane, MSPANC - literówki pomijam ![]() |
Autor: | Mac [ 2 gru 2004, 15:47 ] |
Tytuł: | |
Oczywiscie ze zeby cokolwiek napisac trzeba miec o tym jakies pojecie. Miedzy innymi trzeba wiedziec jakie specyficzne rozwiazania przyjac i wtedy sie okazuje ze roznice pomiedzy single/multi player a mmorpg nie sa wcale male. Co do przykladu pliku tekstowego jako bazy danych... - "maluch to tez samochod"... :/ |
Autor: | Pheare [ 2 gru 2004, 21:42 ] |
Tytuł: | |
Nie chce sie klocic ale jesli mowisz o wykorzystywaniu baz danych to miej baczenie ze te bazy musza dzialac bez zazutu bo by ci np przedmioty znikaly z plecaka w innym wypadku. Takie algorytmy tolerujace uszkodzenia to nie jest byle co ludzie nad tym mysla testy robia nawet specjalne systemy pod to sa tworzone ale i tak nie ma 100% niezawodnosci . A takie algorytmy ochrony danych przed tymi bledami wcale nie sa takie proste. Ja podtrzymuje swoje zdanie ze to nie beda male roznice bo: zmien w funkcji 1 linijke i juz dziala inaczej wiec tylko 1 linijka a moze zmienic dzialanie calej funkcji ![]() ![]() Co do mojego przykladu z motylem no wlasnie wiec ruch skrzydel motyla czyli nic wlasciwie istotnego i nie majacego zwiazku z silnymi zmianami pogodowymi moze stac sie przyczyna kataklizmu (o nabieraniu sily mowilem by lepiej zobrazowac przyklad i jesli wywola je ruch skrzydel motyla jest to o co chodzi czyli tak jak powiedziales wpływ toretycznie nieistotnych zdarzeń). A z filmu nie da sie tego wyciagnac ale to tak na marginesie ![]() |
Autor: | Mac [ 2 gru 2004, 21:55 ] |
Tytuł: | |
Pheare napisał(a): Nie chce sie klocic ale jesli mowisz o wykorzystywaniu baz danych to miej baczenie ze te bazy musza dzialac bez zazutu bo by ci np przedmioty znikaly z plecaka w innym wypadku. Nie rozumiem o czym piszesz. Serwery baz danych takie jak np. MySQL wykorzystuje sie do duzo powazniejszych zastosowan niz gry i jakos nic nikomu nie znika.. Cytuj: Ja podtrzymuje swoje zdanie ze to nie beda male roznice bo: zmien w funkcji 1 linijke i juz dziala inaczej wiec tylko 1 linijka a moze zmienic dzialanie calej funkcji poza tym komunikacje musi obslugiwac jakas funkcja oraz dostawac i odbierac pakiety. Do tego sa potrzebne dodatkowe zalozenia i na pewno beda one inne na morpg i w crpg. A skoro tak to bedzie to inaczej dzialac i wygladac.
Dosc chaotycznie ci to wyszlo i sens wypowiedzi niestety mnie ominal :[ |
Autor: | Pheare [ 2 gru 2004, 22:27 ] |
Tytuł: | |
Nie mowilem ze sie ich nie wykorzystuje podawalem przyklad ze w bazach danych ktore nie maja zadnych zabezpieczen moga pojawic sie bledy ( to byl przyklad bledu ). Chodzilo mi o to ze np bledny wynik operacji moze zostac zapisany a na nim zostana wykonane pozniejsze obliczenia wiec zeby naprawic wszystko trzeba baze danych przywrocic do stanu z przed wykonania niepoprawnej operacji ( np. cofniecia czasu w swg przy wprowadzaniu jtl). Serwery profesionalne jak MySQL posiada juz pewne zabezpieczenia. Poza tym mowilem ogolnie o bazach danych. Ze zmiana 1 linijki chodzilo mi o to ze w programach funkcje rozniace sie 1 linijka moga dzialac inaczej a wiec mimo iz zmiana nie jest bardzo widoczna to jednak dzialanie programu, funkcji moze zmienic .1 polecenie rozniace 2 prawie identyczne petle w funkcji jest jednak dla mnie dosc wazna roznica. EDIT : Z tymi uszkodzeniami w bazach danych chodzilo mi o to ze blad w bazie danych moze byc spowodowany przez oprogramowanie a do bazy danych bedzie zapisany juz tylko niepoprawny wynik Wiec serwer zadzialal jak trzeba ale nadal mamy blad. I na to sa specjalne algorytmy a one takze moga byc czescia kodu programu. Mniej wiecej to jest to o co mi chodzilo ale moze ja nie mam daru do tlumaczenia. |
Autor: | Koma [ 2 gru 2004, 22:50 ] |
Tytuł: | |
Mac napisał(a): Nie rozumiem o czym piszesz. Serwery baz danych takie jak np. MySQL wykorzystuje sie do duzo powazniejszych zastosowan niz gry i jakos nic nikomu nie znika..
w formie ciekawostki przyrodniczej moge powiedziec ze w niektorych naprawde slabych grach da sie manipulowac baza z poziomu klienta. Mnie to smieszy, ale setki polskich nastolatkow sie bulwersuje. Ano i mowie tu o takich wybitnych pozycjach jak MU. |
Autor: | OPRAVCA [ 2 gru 2004, 23:01 ] |
Tytuł: | |
Z tego co słyszałem w Mu właśnie można kupić zhackowane item.. Mowa oczywiście o GLOBALU... |
Autor: | bloob [ 3 gru 2004, 10:55 ] |
Tytuł: | |
Kazda gra najpierw potrzebuje szkieletu, czyli wszystkiego po trochu... Nie robi sie gry single player a potem przerabia na mmog... Owszem, to mozliwe.. ale bez sensu.. Generalnie wszystko w mmogach opiera sie na komunikacja client <-> serwer, wiec raczej nie da sie zrobic porzadnego mmoga nie zaczynajac od stworzenia protokolu :) |
Autor: | Sylvian [ 3 gru 2004, 11:00 ] |
Tytuł: | |
Mac napisał(a): Oczywiscie ze zeby cokolwiek napisac trzeba miec o tym jakies pojecie. Miedzy innymi trzeba wiedziec jakie specyficzne rozwiazania przyjac i wtedy sie okazuje ze roznice pomiedzy single/multi player a mmorpg nie sa wcale male. Ja o jednym ty o drugim... mniejsza o to ![]() Mac napisał(a): Co do przykladu pliku tekstowego jako bazy danych... - "maluch to tez samochod"... :/ To był przykład, to po pierwsze. A po drugie niestety tak jest, bo w końcu jakoś trzeba to napisać w zwykłej grze. A nie potrzeba nam tu robić robić żadnych zapytań etc. podajemy id przedmiotu i na tym koniec. Na takiej samej zasadzie działa obsługa plików ini (podajesz słowo kluczowe i funkcja zwarca ci wartość, z xml'em podobnie). Pheare napisał(a): a podtrzymuje swoje zdanie ze to nie beda male roznice bo: zmien w funkcji 1 linijke i juz dziala inaczej wiec tylko 1 linijka a moze zmienic dzialanie calej funkcji A co to ma wspólnego z grami (a mmorpg w szczególności)? W jakimkolwiek programie/skrypcie jeśli zmienisz linijkę kodu to pociąga za sobą konsekwencje (mniejsze czy większe to zależy). Nawet w głupim html'u zmiana linijmi zmienia końcowy efekt, więc przykład mocno chybiony. Co do reszty wypowiedz to chyba nie bardzo wiem co chciałeś powiedzieć :/ SwenG napisał(a): kłócić, uporządkowane,
MSPANC - literówki pomijam 'Kłócić' i literówki to mój stały numer że tak powiem (noramlnie nie jestem w stanie tego wychwycić :/) Tak czy siak dzięki. |
Autor: | SwenG [ 3 gru 2004, 11:57 ] |
Tytuł: | |
ale jak już zwróciłem uwagę to mógłbyś editnąć posta ![]() |
Autor: | OPRAVCA [ 3 gru 2004, 13:44 ] |
Tytuł: | |
w temacie napisane:) Dla programistów:).. przyznać się kto tu jest programistą?? |
Autor: | Glorfindel1 [ 3 gru 2004, 13:51 ] |
Tytuł: | |
Nie ja ![]() Ciekawe kto ![]() |
Autor: | Sylvian [ 3 gru 2004, 14:06 ] |
Tytuł: | |
SwenG napisał(a): ale jak już zwróciłem uwagę to mógłbyś editnąć posta
![]() Kurcze no masz rację, ale stwierdziłem, że jak poprawię to twój post będzie 'od czapy' ![]() Oki done Oj zakręcony dziś jestem nie ma co ![]() BTW ja jestem programistą ![]() |
Autor: | OPRAVCA [ 3 gru 2004, 14:12 ] |
Tytuł: | |
Sylvian powiedz coś więcej:).. Zdradź tajniki... |
Strona 2 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team |