MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Praca - temat ogólny
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=18&t=43946
Strona 136 z 145

Autor:  Pieszczoch [ 13 paź 2015, 11:36 ]
Tytuł:  Re: Praca - temat ogólny

tczewiak napisał(a):
Ta jasne - w korpo spółkach, z pełną księgowością dają urlop i go nie rozliczają yhmmmm, a potem przychodzi wróżka i czaruje papiery żeby nikt się nie przyjebał. Za dodatkowy urlop trzeba dopłacić podatek :P


Łojapierdole.

Ty: Hej menago, dasz mi 5 dni ekstra urlopu?
Menago: Jasne!

---5 min później---

Menago: Kryśka, wrzucisz temu pryszczatemu 5 dni ekstra urlopu?
Kryśka: Ale już wszystko wykorzystał!
Menago: To wpiszmy mu przepracowane godziny na te 5 dni i po sprawie.
Kryśka: Ok!


Oczywiście ----2 tygodnie później ------

Menago twojego menago: GDZIEŚ TY KURWA BYŁ?!

Ale ogólnie da się zrobić ;)

Autor:  Farin666 [ 14 paź 2015, 09:03 ]
Tytuł:  Re: Praca - temat ogólny

Dni urlopu w wysokości x (x uzależnione od stażu pracy etc.) to min. wysokość urlopu jaką pracodawca musi/powinien przyznać pracownikowi. Nie ma przepisu, który mówi o tym, iż nie można dać go więcej- dlatego nie ma potrzeby obchodzenia wszystkiego dookoła ...

Autor:  Pieszczoch [ 14 paź 2015, 13:01 ]
Tytuł:  Re: Praca - temat ogólny

W folwarkach trzeba mieć układy aby dostać ekstra urlop i wpisać że się pracowało. Bo folwarkowy prezes czerwony się zrobi i jeszcze wylewu dostanie jak zobaczy ekstra urlopy ;)

Realia są takie, nie IT? To zapomnij.

Autor:  Xender [ 15 paź 2015, 09:28 ]
Tytuł:  Re: Praca - temat ogólny

Odszkodowanie za zakaz konkurencji oblicza się na podstawie dochodu brutto czy netto? Odciąga się potem jeszcze jakiś podatek od tego?

Autor:  Piszpan [ 15 paź 2015, 13:58 ]
Tytuł:  Re: Praca - temat ogólny

Koleś napisał(a):
Odszkodowanie za zakaz konkurencji oblicza się na podstawie dochodu brutto czy netto? Odciąga się potem jeszcze jakiś podatek od tego?


a nie start jakie firma poniosla w zwiazku z dzialanoscia konkurencyjna? jakis weksel masz? kary umowne? bo tak to powinno byc regulowane.

Autor:  Tor-Bled-Nam [ 15 paź 2015, 14:01 ]
Tytuł:  Re: Praca - temat ogólny

Tu chodzi chyba, ile musi mu firma zapłacić, żeby potem przez x miesięcy nie podejmował pracy w branży. Kiedyś jak pracowałem jeszcze na stanowisku technicznym chcieli mi taką umowę podsunąć z zakazem na pół roku za ~50% wynagrodzenia i kazałem im spierdalać. Takie umowy zasadniczo są odpowiednie tylko dla wysokiego managementu znającego strategie firmy i ludzi z r&d. Jak proponują gościom klepiącym kod, adminom, testerom etc. to jest niezły żart.

Autor:  Teo [ 15 paź 2015, 14:29 ]
Tytuł:  Re: Praca - temat ogólny

Takie umowy nawet istnieją w handlu, przedstawiciel handlowy jak się sprawdzi to dostaje umowę na pół roku i zapis o przynajmniej półrocznym zakazie pracy w branży, wiem że to lol ale takie coś funkcjonuje.

Autor:  Xender [ 15 paź 2015, 14:49 ]
Tytuł:  Re: Praca - temat ogólny

Ja mam dość mocna sprecyzowaną także trafia tylko w bardzo wąski rynek.

Autor:  mrynar [ 15 paź 2015, 20:45 ]
Tytuł:  Re: Praca - temat ogólny

Tor-Bled-Nam napisał(a):
Takie umowy zasadniczo są odpowiednie tylko dla wysokiego managementu znającego strategie firmy i ludzi z r&d.


No dokladnie. Moj kumpel dostal 100% wynagrodzenia przez rok. Raczej byl zadowolony :)

Autor:  Highlander [ 18 paź 2015, 11:22 ]
Tytuł:  Re: Praca - temat ogólny

W sumie kilka stron wczesniej byla mowa o j. programowania, frameworkach itp.

W zasadzie nikt nie wspomnial o javascript czy node.js. Ogolnie wydaje sie, ze js będzie już totalnie immortal.

Que- a jak tam Python? Jak tam oceniasz jego rozwoj i przyszlosc?

Autor:  Quetzacotl [ 18 paź 2015, 13:36 ]
Tytuł:  Re: Praca - temat ogólny

Highlander napisał(a):
W sumie kilka stron wczesniej byla mowa o j. programowania, frameworkach itp.

W zasadzie nikt nie wspomnial o javascript czy node.js. Ogolnie wydaje sie, ze js będzie już totalnie immortal.

Que- a jak tam Python? Jak tam oceniasz jego rozwoj i przyszlosc?

ciężko powiedzieć. Ma bardzo dużo alternatyw, ale jednak do OOP wg mnie jest najlepszy. Co do rozwoju to niedawno dodali type hinting (to jeszcze nie static typing, ale już jest bardzo pomocne). Generalnie Python ciągle do góry, ale ostatnio trochę zwolnił.

Co do javascript, to już jakiś czas temu mówiłem, że to najgorętszy temat. Nawet nie chodzi o node.js, bo jednak backend wolę pisać w czymś innym, ale do aplikacji klienckich to jest must have. Flash już umarł, a kompilatorów do JS nie licze.

Autor:  Nishruu [ 18 paź 2015, 18:55 ]
Tytuł:  Re: Praca - temat ogólny

IMO JS to 'jezyk z przypadku', co tylko potwierdza histora jego stworzenia w doslownie pare dni na kolanie po to, aby mozna bylo animowac malpki na stronach WWW.

Jesli WebAssembly kiedys dotrze do fazy uzywalnosci, a nie tylko wstepnych spec draft, to JS bedzie moglo umrzec smiercia naturalna. Jego wlasciwie jedyna, ale bardzo mocna strona jest to, ze ma monopol na front-end webowy.

Co do Node.js - czekam az za te ~5 lat bedzie placz, ze jest sporo legacy apps napisanych w Node, nie ma komu ich utrzymywac i ze jest ogolnie ciezko z jakimkolwiek rozwojem i supportem. Wtedy zapewne zacznie sie przepisywanie tego na inne jezyki i platformy.

Autor:  iniside [ 18 paź 2015, 19:24 ]
Tytuł:  Re: Praca - temat ogólny

Języki dynamiczne to zło wcielone. Nie wiem jak ktoś może uważać ze to jest fajne, albo tym bardziej mówić, że sa łatwiejsze od języków strongly typed z konkretynmi kompilatorami.

Mam ostatnio nieprzyjemność pracować w takim dynamicznym języku skryptowym i każdy dzień zaczynam od przynajmniej jednej kurwy rzuconej na cały pokoj ;s.

Autor:  Highlander [ 18 paź 2015, 19:51 ]
Tytuł:  Re: Praca - temat ogólny

Tez srednio przepadam i utrzymywanie czegos większego to musi byc niezly mordor ;)
Mimo wszystko JS na front endzie pewnie pozostanie na wieki.

A python ma cos takiego http://mypy-lang.org/ experimental optional static type checker
choc o pythonie slyszalem opinie jak to jezyki funkcyjne maja go odsunac od backendu :p

to jest ciekawe http://www.scala-js.org/

Autor:  iniside [ 18 paź 2015, 19:53 ]
Tytuł:  Re: Praca - temat ogólny

Nawet sobie nie wyobrażasz. Bo pracujemy na kodzie ktory ma juz ponad 7 lat i ktory powstawał bez żadnego większego planu (ah ten game development). Kazdy sobie dopisywał jak akurat mu było wygodnie (bo można) :E.

Autor:  Kabu [ 18 paź 2015, 21:57 ]
Tytuł:  Re: Praca - temat ogólny

JS nie umrze bo i po co? ES6 juz jest fajna a es7 ma byc ponoc jeszcze fajniejszy

Autor:  Quetzacotl [ 18 paź 2015, 22:10 ]
Tytuł:  Re: Praca - temat ogólny

Nishruu napisał(a):
IMO JS to 'jezyk z przypadku', co tylko potwierdza histora jego stworzenia w doslownie pare dni na kolanie po to, aby mozna bylo animowac malpki na stronach WWW.

Jesli WebAssembly kiedys dotrze do fazy uzywalnosci, a nie tylko wstepnych spec draft, to JS bedzie moglo umrzec smiercia naturalna. Jego wlasciwie jedyna, ale bardzo mocna strona jest to, ze ma monopol na front-end webowy.

Co do Node.js - czekam az za te ~5 lat bedzie placz, ze jest sporo legacy apps napisanych w Node, nie ma komu ich utrzymywac i ze jest ogolnie ciezko z jakimkolwiek rozwojem i supportem. Wtedy zapewne zacznie sie przepisywanie tego na inne jezyki i platformy.

Tu się nie zgodze. JS był mocno wzorowany na SmallTalk, a to z pewnością nie jest język z przypadku. Fakt jest taki, że JS daje masę możliwości i początkującym programistom wychodzi to bokiem. Jest nawet taki cytat "JS pros: you can do anything. cons: you will".
Jak ktoś próbuje pisać klasy z dziedziczeniem w JS to nie ma co ukrywać, że skończy się to syfem. JS ma lexical scope i first class functions, co jest jego wielkim atutem. Trzeba go po prostu umieć używać, zresztą jak każdy język. Jak nie znasz podstaw (SOLID, low coupling, high cohesion, GRASP, DRY itd.) to w każdym języku zrobisz burdel.

Autor:  kamilus [ 18 paź 2015, 22:14 ]
Tytuł:  Re: Praca - temat ogólny

iniside napisał(a):
Nawet sobie nie wyobrażasz. Bo pracujemy na kodzie ktory ma juz ponad 7 lat i ktory powstawał bez żadnego większego planu (ah ten game development). Kazdy sobie dopisywał jak akurat mu było wygodnie (bo można) :E.

Od tego są standardy w firmie i code review.
Każdy język może być dzięki temu strictowym.

Autor:  Nishruu [ 18 paź 2015, 22:35 ]
Tytuł:  Re: Praca - temat ogólny

Quetzacotl napisał(a):
Tu się nie zgodze. JS był mocno wzorowany na SmallTalk,

A nie przypadkiem Scheme? Chociaz ile razy widze taka argumentacje, to jej nie rozumiem, bo od JS do Lispa droga daleeeeka. Te dwa jezyki maja mniej wiecej tyle ze soba wspolnego co C# i Haskell, a jednak jednego z drugim sie raczej nie laczy.

Quetzacotl napisał(a):
a to z pewnością nie jest język z przypadku. Fakt jest taki, że JS daje masę możliwości i początkującym programistom wychodzi to bokiem. Jest nawet taki cytat "JS pros: you can do anything. cons: you will".


Stworzenie specyfikacji jezyka w 10 dni (!) raczej nie nastraja optymizmem jesli chodzi o jego 'przemyslenie'. Co do mozliwosci - byc moze i tak, ja widze tyle samo ile w wiekszosci innych jezykach programowania :)

Quetzacotl napisał(a):
Jak ktoś próbuje pisać klasy z dziedziczeniem w JS to nie ma co ukrywać, że skończy się to syfem. JS ma lexical scope i first class functions, co jest jego wielkim atutem. Trzeba go po prostu umieć używać, zresztą jak każdy język. Jak nie znasz podstaw (SOLID, low coupling, high cohesion, GRASP, DRY itd.) to w każdym języku zrobisz burdel.


Ogolnie sie zgadzam, tyle ze:

  • First-class functions to zaden rarytas w dzisiejszych czasach
  • Jezyk jest praktycznie unitypowany, a brak konkretnego systemu typow utrudnia duzo, duzo rzeczy - w tym w duzej mierze utrzymanie istniejacego kodu, bo kompilator odwala duzo murzynskiej roboty. Im mocniejszy system typow, tym wiecej, oczywiscie w granicach rozsadku. No i pomaga to przy toolingu i wsparciu IDE.

Chociaz oczywiscie nie ma tu podzialu na podejscie 'poprawne' i 'niepoprawne' bo to zbyt subiektywne. Niektorzy uwielbiaja JS, czesto z powodow dla mnie zupelnie niezrozumialych :)

Autor:  Quetzacotl [ 18 paź 2015, 22:43 ]
Tytuł:  Re: Praca - temat ogólny

To nie tak, że ja uwielbiam JS, dla mnie po prostu nie jest gorszy od innych i niespecjalnie widzę potrzebę podmienienia go.
Co do Scheme, to też. I imo JS jest baaaardzo podobny do Lispa(Scheme).

Strona 136 z 145 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team