mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 158 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
**

Posty: 9233
Dołączył(a): 6.06.2010
Offline
PostNapisane: 28 lip 2012, 15:22 
Cytuj  
Mark24 napisał(a):
Kiedyś trafiła mi się bardzo "fajna" sytuacja w której kupujący zamówił nie to co trzeba (przyznał się w mailu, że się pomylił), chciał zwrócić i żądał ode mnie zwrotu kosztów przesyłki w obie strony + dla jego wygody miałem mu dosłać zaadresowaną do siebie kopertę. Cała sprawa rozchodziła się o głupi kawałek aluminium wartości 2GBP z tym, że koszta przesyłki wynosiły 2 razy tyle.. I kasę musiałem oddać - chociaż wszystkie maile przechodziły przez ebay-a i mieli w nich wgląd do tego że kupujący napisał, że to był jego błąd.

@Havok

Powyższa sytuacja nie jest fajna i nie jest to dobre działanie serwisu. Koszty przesyłki powienien na siebie wziąść klient skoro to on się pomylił.
Żadanie wysłania zaadresowanej koperty jest absurdem i szczytem bezczelności.

******
Avatar użytkownika

Posty: 4646
Dołączył(a): 31.01.2006
Offline
PostNapisane: 28 lip 2012, 16:06 
Cytuj  
Havok napisał(a):
Z tego co piszesz to bardzo dobrze działa ten ebay. Rzadko się zdarza, żeby udało się wziąć za mordę sprzedawcę, który najczęściej jest na uprzywilejowanej pozycji. Klient nasz pan i tak powinno być.

Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia. Powinno byc tak ze koszty ponosi winny sytuacji, ew. powinny byc rozdzielone na pol.


_________________
Once upon a time games was fun and too quickly became about winning, being the best or leveling up to get sick loot. Screw that... it is the time to have fun. - Day9

******

Posty: 3595
Dołączył(a): 5.02.2002
Offline
PostNapisane: 28 lip 2012, 18:49 
Cytuj  
Zaraz nie napisałem, że sprzedawca musi ponosić koszty na każde życzenie klienta, miałem na myśli ogólnie zasadę trzymania strony kupujących co jest dobre.
Marek narzekał coś na polskich klientów zapomniał tylko że polski sprzedawca również chętnie robi klienta w ch** gdy zwietrzy okazję.

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 29 lip 2012, 01:08 
Cytuj  
no allegro w porownaniu z ebay-em to jeszcze dziki zachód. Ale chyba inaczej się nie da - bo jakby sprzedający byli tak chołubieni jak na ebay-u to znając naszą polską "przedsiębiorczość" sprzedający nie mieliby tam prawa bytu.
Ja sprzedając na allegro stosuję się do zdrowych zasad - tzn. staram się obsłużyć klienta tak jakbym sam chciał być obsłużony.

**

Posty: 9233
Dołączył(a): 6.06.2010
Offline
PostNapisane: 29 lip 2012, 09:00 
Cytuj  
Czyli, że pasują ci jednak zasady takie jak na ebay-u są?

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 29 lip 2012, 09:18 
Cytuj  
nie, na ebay jest przegięcie. Imho znacznie zdrowszy system jest na allegro - zablokowanie możliwości wystawiania negatywnych czy chociażby neutralnych komentarzy dla kupującego to moim zdaniem porażka i prowadzi do nadużyć.


Ostatnio edytowano 29 lip 2012, 09:23 przez Mark24, łącznie edytowano 1 raz
**

Posty: 9233
Dołączył(a): 6.06.2010
Offline
PostNapisane: 29 lip 2012, 09:22 
Cytuj  
No to w końcu dziki zachód i gorzej czy zdrowszy system i lepiej?

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 29 lip 2012, 09:24 
Cytuj  
Dziki zachód bo spora część kupujących nie zna totalnie swoich praw. Nawet nie pojęcia o tym, że w ciągu 14 dni może towar zwrócić bez podania przyczyny.

**

Posty: 9233
Dołączył(a): 6.06.2010
Offline
PostNapisane: 29 lip 2012, 09:53 
Cytuj  
No, ale to już jest "wina" allegro czy systemu na nim, ale samych kupujących.
Bo z twoją wcześniejszą wypowiedź można było zrozumieć, że uważasz że ebay ma lepsze zasady na swoim portalu aukcyjnym.

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 4 sie 2012, 05:55 
Cytuj  
lepsze dla kupujących - dużo lepsze. Ebay wymusza lepszy customer service od sprzedająych niż mają topowe sklepy online. Wystarczy kupować od Top Rated Seller z długą historią.
Gorsze dla sprzedających - bo zapewnienie takiego "customer service" jest kosztowne... i wkurwiające, szczególnie jak trafisz na cwaniaka, który to bezczelnie wykorzystuje.

Czy jeszcze czegoś nie rozumiesz panie Sula?

**

Posty: 9233
Dołączył(a): 6.06.2010
Offline
PostNapisane: 4 sie 2012, 06:47 
Cytuj  
No wiadomo, że lepsze dla kupującego.

Mimo, to ogólnie uważam to za gorszy system.

Wolę taki bardziej zbilansowany, nie utrwala patologii i nadużyć jak zresztą sam mówiłeś.
Prawda, że wymaga więcej od kupującego - poz względem znajomości swoich praw, większej ostrożności mimo takich rzeczy jak Program Ochrony Kupującego, ale to nie jest imo wada.

Przytyki sobie daruj panie Mark24.

***
Avatar użytkownika

Posty: 10599
Dołączył(a): 26.02.2002
Offline
PostNapisane: 4 sie 2012, 08:20 
Cytuj  
sula napisał(a):
Przytyki sobie daruj panie Mark24.

Nie da sie. On nie umie inaczej dyskutowac. Najlepiej go ignorowac ;)

X.


_________________
http://zaginiony.net

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 4 sie 2012, 08:44 
Cytuj  
Przyznaję się, że było to niepotrzebne, szczególnie do Suli.

Ale co do Ciebie Xanth - to nie ma że boli - mistrzu tanich kłamstewek. I sorry, że mi się nie chce owijać w bawełnę.

***

Posty: 710
Dołączył(a): 24.01.2009
Offline
PostNapisane: 4 sie 2012, 12:06 
Cytuj  
Mark24 napisał(a):
Dziki zachód bo spora część kupujących nie zna totalnie swoich praw. Nawet nie pojęcia o tym, że w ciągu 14 dni może towar zwrócić bez podania przyczyny.



NIe jest czasem tak, że można zwrócić towar w ciągu 14 dni bez podania przyczyny tylko w aukcjach Kup Teraz?


_________________
Obrazek

**
Avatar użytkownika

Posty: 7080
Dołączył(a): 13.05.2005
Offline
PostNapisane: 4 sie 2012, 12:15 
Cytuj  
italios1 napisał(a):
Mark24 napisał(a):
Dziki zachód bo spora część kupujących nie zna totalnie swoich praw. Nawet nie pojęcia o tym, że w ciągu 14 dni może towar zwrócić bez podania przyczyny.



NIe jest czasem tak, że można zwrócić towar w ciągu 14 dni bez podania przyczyny tylko w aukcjach Kup Teraz?

i tylko jesli kupujemy od firmy.


_________________
rufen.@steam
rufenn@psn
rufen@wot

***
Avatar użytkownika

Posty: 13268
Dołączył(a): 7.11.2004
Offline
PostNapisane: 4 sie 2012, 12:26 
Cytuj  
No i nie kazdy towar. ;]


_________________
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent


Posty: 1
Dołączył(a): 17.08.2012
Offline
PostNapisane: 17 sie 2012, 19:13 
Cytuj  
Mark24 napisał(a):
Wystarczy kupować od Top Rated Seller z długą historią.


Sprzedawcy Top Rated Seller są oznaczani
jakimś znaczkiem (np. tak jak na Allegro firmy)?
Jak ich poznać? Jest możliwość wyszukiwania
przedmiotów na eBay-u według tego kryterium?

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 17 sie 2012, 21:01 
Cytuj  
Obrazek

defaultowo po best match wystarczy. Ebay jest tak fajny/niefajny, że defaultowe szukanie wrzuca na początek - akcje top rated sellerów, z free delivery i z dobrą ceną.

****
Avatar użytkownika

Posty: 1463
Dołączył(a): 29.10.2009
Offline
PostNapisane: 18 sie 2012, 17:53 
Cytuj  
Przedstawię to krótko i treściwie.

Chciałem zamówić MP3 i zasilacz. Znalazłem na allegro sklep ( ponad 100k komentarzy ). Piszę do nich maila ( [email protected] ), telefon nie działa w danym dniu u nich, tylko odzywa się automat. Ok bywa i tak.

Piszę, że chcę zamówić dwie rzeczy, ale nie chcę przecież płacić za dwie przesyłki. To jest oczywiste. Gość mi odpisuje i mówi nie ma sprawy.
Zamawiam i piszę na drugi mail podany w aukcji. ( [email protected] ). Gość stwierdził, że niestety ale produkty pochodzą z różnych hurtowni i muszę zapłacić przesyłkę za każdą rzecz osobno.

Ok, jako że już zamówiłem a zależało mi na czasie to zapłaciłem przez PayU za dwie paczki + 37zl za wysyłkę. Co się okazało, że przesyłka doszła po 2 dniach ale wszystko było zapakowane w jednej paczce. Od wczoraj już na moje maile nie odpowiadają, skoro kupiłem i zapłaciłem to mogę spadać. Telefon ponoć od Marca jest na automacie " Przepraszamy, ale w dniu dzisiejszym kontakt telefoniczny nie będzie mozliwy..."^^.

Co więcej MP3 nie działa, po przeczytaniu ichniego regulaminu, doszedłem do wniosku że chcąc zwrócić go, będę musiał zapłacić kuriera w jedną i drugą stronę i nie ma pewności, że po wymianie będzie działał.

Co mogę zrobić w takiej sytuacji. UOKiK / Allegro? Można starać się o całkowity zwrot kosztów zakupionego towaru od sprzedawcy? Tylko jak skoro nie odpowiada na żadne maile^^

Sklep: http://www.monsterpc.pl
Allegro: http://allegro.pl/show_user.php?uid=5197871

Patrząc teraz na komentarze, zlewają i oszukują nie tylko na kosztach przesyłki.

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 18 sie 2012, 17:56 
Cytuj  
Ja bym im wszystko odesłał i domagał się zwrotu całości poniesionych kosztów - w tym zwrotu kosztów przesyłki zwrotnej.
Wystaw odpowiedni komentarz i kup od kogoś innego.

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 158 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.