MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Karta kredytowa nie działa :/
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=18&t=40838
Strona 3 z 3

Autor:  sula [ 25 kwi 2012, 21:16 ]
Tytuł:  Re: Karta kredytowa nie działa :/

Najczęściej w PL spotykam się z rozwiązaniem ,że debet albo trzeba sobie aktywować albo jeżeli jest aktywowany to można go całkiem wyłączyć.
Czyli mam rozumieć ,że nie możesz sobie wejść w opcje i ustawić debet na 0 ,żeby ci nie mogło zapłacić jak nie masz nic na koncie? tzn. nie mogło autoryzować?

Bo w PL też praktycznie wszystkie są debetówkami przecież. Moja też ,ale choćbym się zesrał to debetu nie zrobię bo go sobie nie ustawiłem.

Autor:  kamilus [ 26 kwi 2012, 10:50 ]
Tytuł:  Re: Karta kredytowa nie działa :/

Mark24 napisał(a):
To jest Visa Debit. Ale tutaj to standard, chyba wszystkie karty bankomatowe są debetowe i od razu na start możesz mieć kilkaset funtów debetu. Chociaż najczęściej (na start) masz 0 funtów debetu dozwolonego. A potem Ci tam proponuję podwyższenie limitu.
Dlatego łatwo się tutaj wkopać - bo praktycznie każda karta jest debetówką, i autoryzuje Ci płatności nawet poniżej przyznanego limitu. Wchodzisz na limit niedozwolony, nawet na 1p, a bank w świetle prawa dowala Ci karę na 40-60GBP i zaczyna naliczać kolosalne (bo od limitu niedozwolonego odsetki).

Szczerze mówiąc rozwiązanie z PL - brak kasy - nie ma autoryzacji dużo bardziej mi pasuje.

W PL jest tak samo tylko tutaj banki nie ruchają w dupę bez wazeliny, bo by ich ludzie zapierdolili i na wozie gnoju wywieźli. Tutaj za skorzystanie z debetu zazwyczaj 1-5zł naliczają.

Autor:  Mark24 [ 26 kwi 2012, 21:12 ]
Tytuł:  Re: Karta kredytowa nie działa :/

sula napisał(a):
Najczęściej w PL spotykam się z rozwiązaniem ,że debet albo trzeba sobie aktywować albo jeżeli jest aktywowany to można go całkiem wyłączyć.
Czyli mam rozumieć ,że nie możesz sobie wejść w opcje i ustawić debet na 0 ,żeby ci nie mogło zapłacić jak nie masz nic na koncie? tzn. nie mogło autoryzować?

Bo w PL też praktycznie wszystkie są debetówkami przecież. Moja też ,ale choćbym się zesrał to debetu nie zrobię bo go sobie nie ustawiłem.


Sula tak szczerze to nie wiem. Na infolinię nie chce mi się dzwonić, bo spędzę pół godziny na słuchaniu melodyjki i następne pół godziny na rozmowie z jakimś idiotą, który na 90% i tak nie będzie wiedział o co mi chodzi lub jak to zrobić...
Wejdz na stronę barclays-a (powinno być jakieś demo) i zobacz jak to GÓWNO wygląda. Tam się szuka podstawowych opcji w stylu historia operacji przez 10min. Co lepsze... jak już znajdziesz a operacja była robiona w okienku banku to link jest nieklikalny i nie można obejrzeć szczegółów (np. by zobaczyć czy gostek w okienku nie pierdolnął się w numerze konta) - wtedy musisz dzwonić na infolinię. Tam nie ma nawet podstaw z których korzysta się na codzień, za to strona upstrzona jest bzdurnymi informacjami, skrótami/linkami do opcji z których nigdy w życiu jeszcze nie korzystałem i chyba nie będę.
Ale to kraj debili - nigdy nie zapomnę jak w Banku chciałem zrobić przelew (zwykły przelew na inne konto do UK) i pani z okienka musiała zawołać kierownika - "bo ona potrafi tylko wpłacać czeki i gotówkę na konto". A drugi zonk to zdziwienie paniusi gdy poprosiłem o potwierdzenie przelewu (w PL chyba standard?) - oczywiście ZONK, pani poszła na skróty i po prostu dała mi wyciąg z konta gdzie na ostatniej pozycji był mój przed chwilą wykonany przelew.
Cyrk.

O czekach które wędrują na konto 5dni roboczych (w dobie internetu) nie wspomnę. Raz już zjebałem bankowca na żywca. Bo mi debil tłumaczy że ten czek idzie tak długo bo oddział wystawienia jest Barclays Brighton (50km za Londynem) a jak mam konto w Londyńskim Barclaysie. Zapytałem pajaca czy oni cały czas wożą pieniądze tradycyjnie w mieszkach konno i potrzebują 5dni na przebycie 50km...
Albo wycofywanie pieniędzy z konta bez zgody czy nawet wiedzy właściciela konta. Ot wystawca czeku ma 3 tygodnie by czek anulować (za odpowiednią opłatą) i to jest standardowa procedura. Czek wszedł Ci na konto. Wystawcy coś się odwidziało. Suma na którą opiewał czek znika z konta. Prywatnego. Mojego własnego konta. Zjebałem przez telefon jakąś babkę jak burą sukę ale takie tutaj mają prawo bankowe.
btw. jeżeli przy okazji część kasy wydałeś, wycofany czek wwalił cię na ujemny stan konta to właśnie bank zatarł rączki ;) A Ty jesteś dodatkowe ~60GBP w plecki.

Dlatego proszę się nie dziwić, że ja staram się ograniczać korzystanie z angielskiej bankowości do minimum. I używam polskich kredytówek etc.
PS. jeszcze podsumowanie - na przestrzeni 6 lat Barclays pomylił się na moim koncie 2 razy. Oczywiście dostawałem list z przeprosinami.
Ktoś miał taką przygodę w jakimkolwiek polskim banku? Ja ani razu, a konto mam 3 razy dłużej...

Autor:  italios1 [ 29 kwi 2012, 14:01 ]
Tytuł:  Re: Karta kredytowa nie działa :/

NIe chce nowego tematu zakladac...

W Getin bank nie moge zrobic przelewu bo wyskakuje komunikat "Użytkownik nie posiada karty TAN"
Nie byloby w tym nic dziwnego gdyby nie to, ze ta karte wlasnie trzymam w reku i nie mam pojecia gdzie ja "odblokowac" czy cokolwiek. Infolinie maja najgorsza z jaka sie spotkalem, wiec poki co nie mam ochoty sie meczyc z tymi debilami.

Jakies 2 miesiace temu dostalem nowa karte.

Autor:  Havok [ 29 kwi 2012, 16:26 ]
Tytuł:  Re: Karta kredytowa nie działa :/

To co polska vs ingland 1:1? ;). Swoją drogą ciekawe te prawo bankowe inglandzie, mam na myśli możliwość wycofania czeku. Nie przypuszczałem, że w dobie internetu i kart ktoś jeszcze korzysta z czeków.

Autor:  Mark24 [ 29 kwi 2012, 18:37 ]
Tytuł:  Re: Karta kredytowa nie działa :/

Havok - Pod względem systemu bankowego zdecydowanie 1:0 dla Polski.
Biorąc pod uwagę całą resztę to już możemy pomarzyć o remisie :D

Wszystkie kraje anglosaskie korzystają z czeków: USA, Australia, UK, pewnie byłe kolonie angielskie - Indie, etc.

Autor:  DirectC [ 30 kwi 2012, 19:56 ]
Tytuł:  Re: Karta kredytowa nie działa :/

u niemca nie lepiej, w moim banku rok temu wprowadzili dopiero kody na smsy :lol:

Autor:  Mark24 [ 1 maja 2012, 21:13 ]
Tytuł:  Re: Karta kredytowa nie działa :/

Mnie rozpieprza customer service w banku.
Sytuacja z dzisiaj - nie do pomyślenia przy polskim systemie bankowym. Dzwoni do mnie babeczka z banku i mówi, że mam -65GBP na koncie. Skąd to się wzięło to ona nie wie. Czy chcę zapłacić, bo inaczej bank będzie mnie chargował 8GBP DZIENNIE. No to chcę. Płatność kartą wyglądała tak, że musiałem jej podyktować numer karty, datę ważności, kod CVV normalnie przez telefon. Scyzoryk mi się w kieszeni otworzył...
Mówię do niej, mam to gdzieś - zamykam konto. Paniusia mnie informuje, że zamknięcie konta przez telefon to 16GBP i nie ma sprawy ona może to zrobić. No to znów wyciągam kartę po czym paniusia mi tłumaczy, że tym razem ona nie może przyjąc płatności kartą muszę zrobić wired transfer ona może mi podać numer konta. Opadły mi ręce - dosłownie.
Wkurw na max-a idę do banku. Oczywiście w banku nikt mi nie może powiedzieć skąd się wzięła operacja na -144GBP (bo miałem tam jakieś drobne) na moim koncie. Podali mi numer telefonu gdzie się mogę tego dowiedzieć. W Banku NIE WIEDZĄ kto i co jak i gdzie zrobił z moim kontem. Nosz kuzwa.
Rozmawiając z paniuśką na infolinii spytałem ją czy aby na pewno już w banku będą mieli moje konto wyzerowane, tj. czy ta płatność którą przed chwilą została zrobiona będzie widoczna w każdym ich oddziale czy przypadkiem nie potrzebują na to kilku tygodni (dosłownie..). Paniusia odpowiedziała że absolutnie już to jest wyzerowane na moim koncie..
Oczywiście w oddziale nie było! Musiałem tłumaczyć, że już zapłaciłem...

W każdym bądz razie konto udało mi się zamknąć (chyba bo mają poczekać na tą płatność aż dojdzie), przyjdą do mnie ostatnie statementy, podzwonię i wyjaśnię kto mi tam zajebał kasę - podejrzewam bank bo któż by inny..
btw. zamknięcie konta dosyć sprawnie - pół godziny i tylko dwie osoby. Ostatnio dwie osoby ledwo sobie poradziły jak robiłem zwykły przelew bankowy (UK - UK) w podobnym czasie, a już jak zechciałem cofirmation to myślałem, że obie panie się rozpłaczą..

Mniej więcej wiecie na jakim poziomie jest bankowość w UK. Bank to moloch HSBC - podobno jeden z najlepszych!!! ;)
I jeszcze niewinne pytanie 'dlaczego to chcę u nich zamknąć konto' - nosz kurwa...

Strona 3 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team