Z rynku gier tak szybko go nie wyprze, dlatego ze sie na to nie zanosi (niezly wniosek
), to musialby byc jakis przelom. Zreszta c++ opiewane tutaj tez ma ciagle silna konkurencje w postaci C (a i assembler potrzebny, przy wiedzminie w ofertach pracy zawsze bylo to w wymaganiach
). Opengl to czyste C, (stad pytanie do Nestora o c++).
Poprostu sa pewne zadania do zrobienia, przy samej grze mozesz sobie dlubac w lua, w python, w javie, w czym tam sobie zyczysz. Ale silnik musi sie dostac do sprzetu, a java sie do niego nie dostanie bo takie sa jej zalozenia.
Jedyna metoda to polaczenie c/java co juz wspominalem. Tak dziala lwjgl, czyli java api dla opengl. Jeszcze niedano w javie brakowalo wszystkiego, najbardziej podstawowych rzeczy jak np hi.res. timer . Teraz sun stara sie promowac jave w game dev, od 1.5 sa nowe szybsze typy danych, ktorymi mozna zastapic powolne tablice (javowe tablice ofc). W lwjgl to wszystko zastosowali, jest to bardzo szybkie, ale narazie nikt nic naprawde powaznego na tym nie zrobil. A czy kiedys zrobi, moze tak moze nie, do gier i javy bym podchodzil ostroznie, jest jeszcze kilka innych platform jezykow, wiec tu konkurencja jest duza (np XNA i C#).
Zreszta samo to ze java skupia sie na opengl juz nie za dobrze jej sluzy, to dobra, wydajna biblioteka itp (Doom3 np), ale w grach PC/XBOX MS i Directx sa podstawa.
[edit] juz sobie znalazlem, Opengl3.0 ma byc calkowicie przebudowany z modelu stanowego na obiektowy