MMORPG.pl https://mmorpg.pl/ |
||
Rower - jaki kupic? https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=18&t=35748 |
Strona 4 z 78 |
Autor: | Buffchef [ 18 mar 2010, 15:21 ] |
Tytuł: | |
tylko co to znaczy tanie? jeśli "makrokesze" to zgadzam się. Ja mam w rowerze fabryczne tarczówki i jako, że kosztował ok 2,5k to pewnie nie są z tych drogich, jednak są duuużo lepsze od v-ek. |
Autor: | Tor-Bled-Nam [ 18 mar 2010, 16:14 ] |
Tytuł: | |
Buffchef napisał(a): Ja mam w rowerze fabryczne tarczówki i jako, że kosztował ok 2,5k to pewnie nie są z tych drogich, jednak są duuużo lepsze od v-ek.
Tanie to znaczy rzedu 300-500PLN w detalu. Moze akurat w Twoim rowerze jest cos porzadnego, nie wiem. Dobre v-ki> tanie tarcze. |
Autor: | Buffchef [ 18 mar 2010, 16:15 ] |
Tytuł: | |
eee tam, nie znasz się |
Autor: | Aenima [ 18 mar 2010, 16:30 ] |
Tytuł: | |
ma racje, lepszy dobry vb niz ujowe tarcze, |
Autor: | Buffchef [ 18 mar 2010, 16:33 ] |
Tytuł: | |
za 300-500 pln to są całkiem porządne mechaniczne tarczówki |
Autor: | Tor-Bled-Nam [ 18 mar 2010, 16:37 ] |
Tytuł: | |
Mechaniczne i porzadne to slowa nie bardzo do siebie pasujace. Chyba, ze ktos jezdzi na swoim mtb po asfalcie w suchy dzien. |
Autor: | Martilius [ 18 mar 2010, 16:37 ] |
Tytuł: | |
Aenima napisał(a): ma racje, lepszy dobry vb niz ujowe tarcze,
Tylko, że jak wykrzywi się felga to już możesz zapomnieć o hamowaniu, tarczówki są na to odporne. Nie mówię już o ścieraniu się felgi czy o braku hamowania po wjechaniu w błoto ~10cm. Wiem, że chcesz doradzić, ale akurat w kwestii rowerów się kiepsko znasz, więc lepiej poczytaj a nie pisz. |
Autor: | Buffchef [ 18 mar 2010, 16:39 ] |
Tytuł: | |
Tor-Bled-Nam napisał(a): Mechaniczne i porzadne to slowa nie bardzo do siebie pasujace. Chyba, ze ktos jezdzi na swoim mtb po asfalcie w suchy dzien.
co ma suchość nawierzchni do sposobu docisku klocka?! |
Autor: | Tor-Bled-Nam [ 18 mar 2010, 16:41 ] |
Tytuł: | |
Poducz sie fizyki tarcia. |
Autor: | Buffchef [ 18 mar 2010, 16:43 ] |
Tytuł: | |
no to leżę hahahaha |
Autor: | Mirtul [ 18 mar 2010, 16:47 ] |
Tytuł: | |
Sucha nawierzchnia -> wieksze tarcie kola o powierzchnie -> mniejsze tarcie potrzebne od hamulcow do zatrzymania roweru -> mniejsze zuzycie klockow |
Autor: | Tor-Bled-Nam [ 18 mar 2010, 16:49 ] |
Tytuł: | |
Widac niektorzy nie skonczyli nawet 8 klas chyba. Ale ekspert od roweru jest. edit: Dopiero zauwzylem Twojego posta. Po czesci mialem na mysli to co Ty. Na trudnej nawierzchni potrzeba duzej sily hamowania, a ta w mechanikach jest slaba. Czesto slabsza niz w v-kach. Do tego wbrew zapewnieniom producentow woda czy bloto pogarszaja jakos pracy mechanikow znacznie, czego nie ma praktycznie w hydraulicznych. Inna sila hamowania i jednak jakosc wykonania. Dla niekumatych hamulce tarczowe to dalej tarcie, a nie magia. |
Autor: | RufeN [ 18 mar 2010, 19:32 ] |
Tytuł: | |
przyszedl rower-sporo skrecania. powiedzialbym,ze "dalem rade", ale za cholere nie potrafie wyregulowac przerzutek ;d |
Autor: | Yuurei [ 18 mar 2010, 19:55 ] |
Tytuł: | |
Miałem w góralu V'ki Avida Arch Rival. Zajebiste były - zarówno klamki jak i szczęki. Zostawiłem sobie taką z tyłu a na przód włożyłem tarczę hydraulika też od Avida - Juicy 7. W sumie nie wypowiem się co hamowało lepiej (silniej) ale za to dozowanie siły w tarczówce a w v-brake'u to przepaść na korzyść tarczy. |
Autor: | Aenima [ 18 mar 2010, 21:15 ] |
Tytuł: | |
RufeN napisał(a): przyszedl rower-sporo skrecania. powiedzialbym,ze "dalem rade", ale za cholere nie potrafie wyregulowac przerzutek ;d
polecam jakis serwis w twojej okolicy masz dobry sprzet i szkoda by bylo go spierdolic samemu grzebiac, szczegolnie jak nie masz doswiadczenia. |
Autor: | Buffchef [ 18 mar 2010, 21:55 ] |
Tytuł: | |
Tor-Bled-Nam napisał(a): Widac niektorzy nie skonczyli nawet 8 klas chyba. Ale ekspert od roweru jest.
edit: Dopiero zauwzylem Twojego posta. Po czesci mialem na mysli to co Ty. Na trudnej nawierzchni potrzeba duzej sily hamowania, a ta w mechanikach jest slaba. Czesto slabsza niz w v-kach. Do tego wbrew zapewnieniom producentow woda czy bloto pogarszaja jakos pracy mechanikow znacznie, czego nie ma praktycznie w hydraulicznych. Inna sila hamowania i jednak jakosc wykonania. Dla niekumatych hamulce tarczowe to dalej tarcie, a nie magia. jeśli mogę zablokować koło to chyba siła hamowania jest wystarczająca, ale ja się nie znam |
Autor: | enkil [ 18 mar 2010, 22:20 ] |
Tytuł: | |
Ani v-ki, ani mechaniki czy hydrauliki. Ostre kolo to jest to! Na powaznie to nie mialem okazji testowac jakichs dobrych mechanikow (sa takie ? ), ale osoboscie wole dobrej klasy v-ki. btw. udalo mi sie znalezc sklep, gdzie bralem swoja meride, takze jakby ktosz szukal to prosze: http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=1093892 |
Autor: | Zangetsukun [ 19 mar 2010, 10:33 ] |
Tytuł: | |
Po kolei: - obrecz wiadomo moze sie pogiac, tarcza tez, oba komponenty trzeba prostowac (obrecz - centrowanie, do tarczy sa specjalne klucze) - zablokowanie kola wydluza droge hamowania - dobrej jakosci "v" sa lepsze niz kiepskie tarcze nie tylko ze wzgledu na hamowanie, chocby ze wzgledu na serwisowanie - o tarczowki trzeba dbac!! chocby o to aby klocki byly suche (czytaj: od czasu do czasu wyprazyc je w piekarniku) - koszt serwisu tarczowki bedzie sporo wiekszy niz "v" Ostre kolo to dla koneserow |
Autor: | Buffchef [ 19 mar 2010, 11:16 ] |
Tytuł: | |
no ale podstawowa zaleta tarczówki, to dokładniejsza i łatwiejsza regulacja siły hamowania, czy to takie oczywiste, że nikt o tym nie wspomniał? |
Autor: | RufeN [ 19 mar 2010, 11:44 ] |
Tytuł: | |
ech, wolne terminy w serwisach na srode-czwartek. to tydzien bede teraz sie tylko patrzyl na rower tylnia przerzutke udalo mi sie dobrze ustawic, lapie wszystkie biegi,nic nie trze. z przednia mam problem,bo albo nie chce wrzucac,albo trze. |
Strona 4 z 78 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team |