Nestorowi chyba chodzi o to ze Java i C++ sa do siebie na tyle podobne ze jesli masz dobre pojecie o jednym to jestes w stanie opanowac ten drugi w przeciagu tygodnia albo dwoch.
Java i C++ roznia sie przede wszystkim tym, ze java jest przenosna i ma mozliwosc funkcjonowania jako aplet. Zwolennicy javy mowia ze ich ulubiony jezyk programowania jest ostatnio czasem nawet szybszy niz c++, w co ja osobiscie nie wierze.
Zastosowania obu jezykow sa dosc szerokie, ale jesli chodzi o pisanie gier (innych niz na komorke) to zdecydowanie wygrywa c++.
powod jest prosty - 'sprawnosc' aplikacji - czyli szybkosc jej dzialania, stabilnosc etc jest wazniejsza niz przenosnosc - w przypadku gier.
Playerbase WoWa to okolo 0.5% uzytkownikow linuxa, reszta to windows i MacOS. Lepiej wiec wycelowac w OpenGLa ktory wspolpracuje z windowsem i MacOSem w pelni niz pisac w przenosnym jezyku programowania za pomoca biblioteki ktora nie jest do konca przenosna (JOGL - OpenGL dla Javy)
Podsumowanie jest takie ze to oczywiscie kwestia gustu i zastosowania. Ja osobiscie nie znam wygodniejszego jezyka niz c++, OOP jest (imho) 200x wygodniejsze niz pisanie proceduralne (szczegolnie widac to w projektach wiekszych niz 1000 linii kodu) ale z drugiej strony slyszalem o c# ktory jest podobno jeszcze fajniejszy
Ah, no i niezaleznie od tego czego bedziesz sie uczyl - czy Javy czy C++ - musisz opanowac pewne ogolne zasady programowania zorientowanego obiektowo. Jak bedziesz po tym - zmiana jezyka z cpp na jave to chwilka