MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Z Londynu do Nowego Jorku w jedną godzinę
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=18&t=23027
Strona 1 z 2

Autor:  Varenthin [ 9 sty 2007, 03:29 ]
Tytuł:  Z Londynu do Nowego Jorku w jedną godzinę

Niemożliwe! Przecież nawet naddźwiękowe Concorde latały tą trasą 3 godziny, a bilet kosztował 20 tysięcy dolarów. Ale już nie latają. Planowane promy kosmiczne też nie dałyby rady tak szybko wznieść się w przestrzeń kosmiczną i powrócić.

A jednak konstruktorzy już myślą o TRANS-ATLANTIC-RAPID, który to pojazd nie będzie jednak, jak można by się spodziewać, ani samolotem ani rakietą lecz... poczciwym pociągiem - pierwszym pojazdem o napędzie mechanicznym.
Pomysł jest tak fantastyczny i tak odległy w ekonomicznych możliwościach realizacji, że aż dech zapiera. Trzeba zacząć od tego, że ten pociąg nie będzie miał kół ani nawet silnika napędowego, a na dodatek poruszać się będzie w próżni. Czyż nie brzmi to jak fantastyka?
Zacznijmy od tego co już działa, chociaż na bardzo małą skalę. Jest to kolej na poduszce magnetycznej. Elektromagnesy w specjalnym torowisku i pojeździe odpychają się powodując nie tylko unoszenie nad torowiskiem umożliwiające ruch bez oporów tarcia, ale też zasilane w odpowiednim rytmie powodując ruch pojazdu w żądanym kierunku. Jest to tzw. elektryczny silnik liniowy, którego część nieruchoma została zwielokrotniona i rozwinięta wzdłuż drogi, a część ruchoma to dół wagonów.

O takim pojeździe marzył już w 1900 roku francuski wizjoner Emil Bachelet, a pierwsza i jedyna jak dotąd komercyjna linia ruszyła dopiero ponad sto lat później i to tylko na dystansie 31km w Szanghaju. Pociąg ten jedzie z prędkością ponad 400 km/h, ale nawet gdyby tor był dłuższy i prosty, dalsze przyspieszanie ograniczyłby wzrastający z 17 potęgą opór oraz świst powietrza trudny do wytrzymania już przy 600 km/h.

Kolejnym innowacyjnym pomysłem było więc zamknięcie toru w tunelu, w którym panowałaby próżnia. Ten pomysł powoduje, że granica dopuszczalnej prędkości przesuwa się aż do ograniczeń krzywizny toru. Krzywizna Ziemska powoduje istotne ograniczenia przy prędkości powyżej 8km/s(jest to jednocześnie pierwsza prędkość kosmiczna), a to jak nietrudno wyliczyć 28,8tys.km/h. Takie koleje już wcześniej planowali Szwajcarzy, ale raczej dlatego że brakuje im terenów do komunikacji naziemnej.

Jednak tunel podmorski o długości 5tys.km jest np. wobec trudności z kilkudziesięciokilomentrowym tunelem pod cieśniną La Manche praktycznie niemożliwy do realizacji. Dlatego autor tego śmiałego projektu, który ma umożliwić amerykanom popołudniowe zakupy w Londynie czy Paryżu - inżynier transportowiec Ernst G.Frankel z renomowanego Massachusetts Institute of Technology przewidział tunel o zupełnie nowej konstrukcji.

Flunnel, bo tak go proponuje nazwać pomysłodawca, miałby pływać utrzymywany na gigantycznych łańcuchach zakotwiczonych na dnie morskim. Byłby tańszy i to znacznie, niż dotychczasowe tunele drążone, które trzeba przewiercać przez skały. Mimo to byłby droższy niż tunel położony na ziemi i dlatego autor projektu proponuje skrócenie drogi podmorskiej o połowę przez poprowadzenie go trasą przez Islandię, Grenlandię i wreszcie przez kanadyjski Labrador.

Cały ten projekt miałby kosztować 100-200 mld dolarów, co chyba pozwala przypuszczać, że może doczekają go nasze wnuki. Chociaż dużo zależy też od tego czy uda się w najbliższym czasie rozpędzić popyt na koleje magnetyczne, chociażby otwarte i na relatywnie krótkich dystansach. Gdyby jednak się udało to nagrodą dla inwestorów byłyby niezwykle małe koszty eksploatacyjne, a zwłaszcza wydatek energii na jednego pasażera. Może bolesny dla nas wszystkich wzrost cen benzyny spowoduje, że ten kierunek rozwoju komunikacji znajdzie licznych naśladowców?

Źródło: http://www.ithink.pl/

dla mnie bomba chociaż pewnie i tak nie będę miał okazji skorzystać z tej usługi

Autor:  Zematis [ 9 sty 2007, 08:01 ]
Tytuł: 

Przy predkosciach powyzej 400Km/s (pociag magnetyczny smiga 504Km/s) przeciazenia sa juz bardzo dokuczliwe dla pasazerow. Zastanawiam sie jak chca to rozwiazac...

Autor:  SwenG [ 9 sty 2007, 08:16 ]
Tytuł: 

Silniki inercyjne... wiem, wiem, to już sf ;)

Autor:  Mirtul [ 9 sty 2007, 12:58 ]
Tytuł: 

Stare ;]
Na discovery bylo. 8000km/h mial jezdzic. Przeciazenia mialy byc eliminowane za pomoca specjalnych foteli, ktore beda obracac sie zaleznie od przyspieszania, hamowania, stalej predkosci etc. Jeden na pasazera oczywiscie. Paciag ma tez posiadac maszyne produkujaca tlen z dwutlenku węgla afair, tak jak wahadlowce.

edit: pomylka :s

Autor:  Getout [ 9 sty 2007, 13:02 ]
Tytuł: 

coś czuje ,że to nie wypał będzie

Autor:  meterrr [ 9 sty 2007, 13:46 ]
Tytuł: 

Trzy łorpy kapitanie Kirk !!

:lol: :lol:

Autor:  Randalf [ 9 sty 2007, 14:35 ]
Tytuł: 

WTF is dwutlenek tlenu? ;p

Autor:  Ashton [ 9 sty 2007, 14:54 ]
Tytuł: 

Na discovery o tym bylo i to rok+ temu ;p

Ja ostatnio przesledzilem w pamieci ostatnie 10 lat rozwoju pc i netu..


Strach pomyslec co bedzie jak stuknie mi 30 lat @_@ (zbliza sie 20ka ;P)

Autor:  Xanth [ 9 sty 2007, 15:28 ]
Tytuł: 

Randalf napisał(a):
WTF is dwutlenek tlenu? ;p

Inaczej dwutlenek, inaczej o2, inaczej tlen poprostu ;)

X.

PS. Tak, wiem, maslo tez jest maslane ;)

Autor:  Mirtul [ 9 sty 2007, 15:42 ]
Tytuł: 

Chodziło o mój post. Miał być dwutlenek węgla, przypadkiem napisałem dwutlenek tlenu, już poprawione.

Autor:  Dwutlenek [ 9 sty 2007, 18:13 ]
Tytuł: 

ktoś mnie wołał?

Autor:  KomaNczos [ 9 sty 2007, 19:20 ]
Tytuł: 

przeciazenia nie istnieja przy predkosci jednostajnej (ktoras tam zasada ta z winda) i z tego co pamietam mozna to tez niwelowac czesciowo obracajac fotele (tyle pamietam z tego programu na Discovery o tym tunelu)

Autor:  Seraf [ 9 sty 2007, 19:58 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Cały ten projekt miałby kosztować 100-200 mld dolarów
Chiny mogłyby pociągnąć 5-10 takich długości od ręki, ich zapasy pieniężne sięgają około 1biliona dolarów. Coś mi ta cena wydaje się zaniżona, sama wojna w iraku kosztuje od czasu rozpoczęcia około 350 mld dolarów. Jak dla mnie to ciągle tylko plany oraz ciekawostka technologiczna, dokończenie badań oraz testy zjadłyby o wiele więcej. Zresztą sama taka linia jest nieekonomiczna, przewóz pasażerów ma daleko do lukratywności, aby koszty całego projektu się zwróciły, trzeba by myśleć o transporcie towarów a dopiero potem pasażerów :P. no ale powiedzmy sobie że fajna ciekawostka.

Autor:  Dwutlenek [ 9 sty 2007, 20:22 ]
Tytuł: 

Rozumiem że ten funnel znajdował by się pod wodą?

Autor:  Razoth [ 9 sty 2007, 20:28 ]
Tytuł: 

Ja zrozumiałem, że ma on pływać na wodzie :)

Autor:  Ashton [ 9 sty 2007, 21:22 ]
Tytuł: 

Bedzie wisial na linkach zwisajacych na ziemie ze specjalnie wystrzelonych w tym celu satelit ;)

Autor:  Zychoo [ 9 sty 2007, 21:30 ]
Tytuł: 

Beda go trzymaly 'linki' zakotwiczone do dna. Jak bedzie sie zblizal wieloryb albo lodz podwodna to linki ja zobacza i podniosa tunel zeby mozna bylo przeplynac pod, albo zamortyzuja rabniecie.

Autor:  CheGee [ 9 sty 2007, 22:19 ]
Tytuł: 

A co by bylo jakby taki pociag sie przykladowo wykoleil zapieprzajac te 400km ? Bo chyba nikt mi nie powie ze da sie stwozyc bezawaryjne urządzenie?

No chyba ze lego duplo ;D Niezniszczalne !

Autor:  Mirtul [ 9 sty 2007, 22:57 ]
Tytuł: 

Shaver napisał(a):
A co by bylo jakby taki pociag sie przykladowo wykoleil zapieprzajac te 400km ? Bo chyba nikt mi nie powie ze da sie stwozyc bezawaryjne urządzenie?

No chyba ze lego duplo ;D Niezniszczalne !

Nie trzeba byc geniuszem, by stwierdzic, ze wszyscy by zgineli.

Autor:  kozas15 [ 9 sty 2007, 23:04 ]
Tytuł: 

Lol? Niby tacy myslac ludzie, niespodziewalem sie ze bedziecie miec takie z tym problemy.

To wyglada mniej wiecej tak:

http://gorkab.ifrance.com/CGM%20Project/Images/1990%20-%20Back%20To%20The%20Future%203.jpg


I podroz trwa nie 1h, tylko -1h bo jestes po drugiej stronie, godzine przed tym jak wsiadziesz do pociagu.

Efekt jest tworzony dzieki takim prostym sztuczkom jak podrozowanie w prozni czasowej( za pomoca kotla nalezy przyspieszyc do min 80 km/h), oraz wykorzystanie efektu kozasa.[/url]

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team