MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Poradnik programowania istotnie robienia gier
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=18&t=25599
Strona 1 z 2

Autor:  tajor [ 4 lip 2007, 14:18 ]
Tytuł:  Poradnik programowania istotnie robienia gier

Hmn... tak zauwazylem duzo jest nowych projektow gier no i mam pytanie ... skad wy wiecie jak robic gre ? z poradnika ? jak tak to podajcie mi link bo jak ja szukalem to nic konkretnego nie znalazlem ;/

Autor:  Arturnik [ 4 lip 2007, 14:28 ]
Tytuł: 

Hmm, no wiesz.. w większości tych nowych projektów, mamy do czynienia z emulatorami tibii, rpg maker, darmowe silniki typu Eclipse, Elysium Diamond - raczej zadnych poradnikow jako tako nie maja oprocz chyba programowania w danym jezyku, a tak to po prostu modyfikuja silnik gry

Autor:  Ashton [ 4 lip 2007, 18:04 ]
Tytuł: 

http://www.gamedev.net/reference/design ... makegames/


masz informacje o tym jak sie robi gry...

Autor:  brazz [ 4 lip 2007, 20:13 ]
Tytuł: 

http://www.gamedev.pl/tutorials.php

Autor:  KromeR [ 5 lip 2007, 07:55 ]
Tytuł: 

Jako ze jestem przed poranna kawa to sie przyczepie...

Co to znaczy "Poradnik programowania istotnie robienia gier"? Kolega chce sie brac za gry a nie wie co znaczy slowo istotnie, nie zna polskiej skladni itd? Ja wiem, ze ktos moze jest bardziej uzdolniony matematryczno-fizycznie, niz humanistycznie ale bez przesady... Jak takie cos czytam to slysze jak prof. Miodek zgrzyta zebami :P

A pozatym skad przeswiadczenie, ze na forum _dla_graczy_ i _poswieconym_grom_ ktokolwiek zna sie na _tworzeniu_gier_? Moze warto by sie bylo zainteresowac jakims forum dla ludzi tworzacych oprogramowanie, bo jakby nie patrzec gra jest takim wlasnie oprogramowaniem, na ktore sklada sie bardzo wiele elementow. Nie wiem skad to przekonanie w ludziach, ze istanieje cos takiego jak _tajemna_szkola_tworcow_gier_a_w_szczegolnosci_gier_mmo_.

Tak wiec drogi kolego, zanim zaczniesz sie interesowac poradnikami "istotnie" robienia gier to moze wpierw odpowiedz sobie na pewne podstawowe pytania, takie jak chociazby czym jest gra? jakie umiejetnosci sa potrzebne do jej stworzenia? gdzie szukac informacji? i jak ich szukac? (-> hint: opcja szukaj w gornym pasku).

Pozdrawiam.


Ps. w sumie to moglby byc przyklejony temat na tym forum "Chcesz zrobic gre? Zajrzyj tutaj!" gdzie pewne rzeczy bylyby wyjasnione ;)

Autor:  tomugeen [ 5 lip 2007, 09:28 ]
Tytuł: 

KromeR napisał(a):
A pozatym skad przeswiadczenie, ze na forum _dla_graczy_ i _poswieconym_grom_ ktokolwiek zna sie na _tworzeniu_gier_? Moze warto by sie bylo zainteresowac jakims forum dla ludzi tworzacych oprogramowanie, bo jakby nie patrzec gra jest takim wlasnie oprogramowaniem, na ktore sklada sie bardzo wiele elementow. Nie wiem skad to przekonanie w ludziach, ze istanieje cos takiego jak _tajemna_szkola_tworcow_gier_a_w_szczegolnosci_gier_mmo_.


Wydaje mi sie ze dzieciaki maja wakacje i granie 20/7 w jakiegos potworka im sie znudzilo.
Szukaja takiego edytora w ktorym wpisujesz, jakie maja byc klasy, itemy, ile smokow i zlych czarownic, a potem gra "sie generuje sie" magicznie. ;]

Autor:  Goatus [ 5 lip 2007, 10:08 ]
Tytuł: 

tomugeen napisał(a):
Szukaja takiego edytora w ktorym wpisujesz, jakie maja byc klasy, itemy, ile smokow i zlych czarownic, a potem gra "sie generuje sie" magicznie. ;]


A wiesz że to mógł by być genialny pomysł :o ? Taka konfigurowalna tibia + płatne utrzymywanie takiego serwera dla danej grupy ludzi. Hmmmm.....

Autor:  Nestor [ 5 lip 2007, 12:04 ]
Tytuł: 

Amazon.com -> Game Programming Gems 1-6

Bez znajomosci C++ i geometrii analitycznej nie podchodz.

Autor:  Eshim [ 5 lip 2007, 17:17 ]
Tytuł: 

aMule->Beginning OpenGL game programming + poczytaj troche o trygonometri macierzach itd. Proponuje zaczac od tego .

ofc zakladam ze znasz jakis jezyk programowanie jak nie to poucz sie C (byle nie C++ bo obiektowosc syfi).

Autor:  Nestor [ 5 lip 2007, 18:59 ]
Tytuł: 

Eshim napisał(a):
C (byle nie C++ bo obiektowosc syfi).


:D :D :D :D :D

GG z programowaniem 3d bez obiektow.

Autor:  Shadhun [ 5 lip 2007, 20:31 ]
Tytuł: 

Cytuj:
jak nie to poucz sie C (byle nie C++ bo obiektowosc syfi).


Idź koduj w asemblerze dla szatana.

Autor:  Eshim [ 5 lip 2007, 22:59 ]
Tytuł: 


GG z programowaniem 3d bez obiektow.


ja wole programowanie strukturalne.


Idź koduj w asemblerze dla szatana.


a myslisz, ze co robie :P

C+asm = :)

Autor:  MagPS [ 5 lip 2007, 23:06 ]
Tytuł: 

Eshim napisał(a):

GG z programowaniem 3d bez obiektow.


ja wole programowanie strukturalne.


a i tak z pewnością korzystasz ze struktur albo z tablic żeby chociaż w jakieś części móc korzystać z możliwości które daje programowanie obiektowe ;)

Autor:  Smashie [ 5 lip 2007, 23:58 ]
Tytuł: 

programowanie obiektowe to nic innego jak owijanie programowania strukturalnego w bawelne, taka jest prawda

korzystam z OO tylko, gdy chce by moj kod wygladal LADNIE a przede wszystkim, bym mogl zrozumiec o co mi chodzilo jak otworze zrodla pare lat pozniej

Autor:  Nestor [ 6 lip 2007, 02:24 ]
Tytuł: 

W skrocie zatrzymaliscie sie w poprzedniej epoce i nie dajecie rady pojsc do przodu? ;-)

Mi to tam zwisa, ale rzeczy ktore sa robione w asm czystym jest coraz mniej, a w czystym C praktycznie niczego sie juz nie robi. Jak chcecie byc hobbystycznymi rebelami jak linuxowcy ktorzy uwazaja ze winamp sterowany z konsoli w Xwindows jest lepszy to prosze bardzo.

Nie tak zle, niektorzy np. wola pejcze i koprofilie ;-)

Autor:  Eshim [ 6 lip 2007, 12:35 ]
Tytuł: 

a w czystym C praktycznie niczego sie juz nie robi.

hmm pomyslmy 70% projektow linuksowych, + OpenBSD + Linux.
W asm sie praktycznie nic nie robi oprocz osDev, racja ale ja lecze w ten sposob moj kompleks malego penisa ;) .

Taak rzeczywiscie malo.

winamp sterowany z konsoli w Xwindows jest lepszy to prosze bardzo.


wole mplayera(fakt, ze jest sterowany spod konsoli, ale i tak sie go szybciej obsluguje niz jakies totemy i amaroki i im podobne)


W skrocie zatrzymaliscie sie w poprzedniej epoce i nie dajecie rady pojsc do przodu?


Czyli co pisac programy w jakis krowach pokroju C#?
Nie dziekuje ,nielubie pisac 50x dluzszego kodu zeby napisac helloworld.

co do samej nowoczesnosci to tylko system z rodziny dolara to jego nowoczesnosc polega glownie na ilosci wykrytych bledow i umiejetnosci wku****nia usera.

Tak jestem linuksowcem.

Autor:  kamilus [ 6 lip 2007, 12:47 ]
Tytuł: 

KromeR napisał(a):
pozatym

po za tym Miodku ;)
http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=poza+tym

Autor:  cypis [ 6 lip 2007, 12:58 ]
Tytuł: 

Zabawne, ze ktos z bledem w sigu zwraca uwage innym.

Autor:  Mendol [ 6 lip 2007, 13:00 ]
Tytuł: 

po za tym? :-)
brehehehehehe
dojebal

Autor:  kamilus [ 6 lip 2007, 13:39 ]
Tytuł: 

Mendol napisał(a):
po za tym? :-)
brehehehehehe
dojebal

http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=po+za+tym
http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=poza+tym

"Nie pier*** Staszek" ;)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team