mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
******
Avatar użytkownika

Posty: 3185
Dołączył(a): 13.12.2004
Offline
PostNapisane: 2 sie 2007, 01:39 
Cytuj  
A czemu upadaja? Dlaczego niektore gry sa fajne, a niektore nudza nas po jakims czasie.

Maly esej na temat designu gier pod katem pobudzenia kreatywnosci.

http://nestor.vg/?p=11

Hatemail ponizej, chyba ze ktos chce bezposrednio na blogu zostawic refleksje w obcym jezyku :)


_________________
Nestor#1522

***
Avatar użytkownika

Posty: 12370
Dołączył(a): 23.04.2002
Offline
PostNapisane: 2 sie 2007, 10:25 
Cytuj  
Oblivion pokazal ze za duzo wolnosci danej graczowi to fajlur , rpg powinno prowadzic gracza za raczke , taki wewnetrzny glos / narrator ktory opowiada historie po kawalku , dlatego chyba oblivion mnie znudzil bardzo szybko a np w baldur's gate gralem do konca.

Z mmo jest troche inaczej bo to ciagle jeszcze w miare dziewiczy rynek gdzie mozna sie popisac orginalnoscia , coraz wiecej firm weszy w tym interes dlatego zalewa nas ostatnio fala tego typu gier . Tylko ze robienie mmo ktore odniesie sukces jest x 10 trudniejsze niz robienie gry single player , dlatego tak wiele umacza vide Wish czy VG


_________________
"Trust your heart if the seas catch fire, live by love though the stars walk backward."

***
Avatar użytkownika

Posty: 10140
Dołączył(a): 13.10.2005
Offline
PostNapisane: 2 sie 2007, 10:30 
Cytuj  
Aldatha napisał(a):
Oblivion pokazal ze za duzo wolnosci danej graczowi to fajlur


Natomiast poprzednik Obliviona - Morrowind, pokazał że wprost przeciwnie. ;) Z drugiej strony Morrowind to bardziej rozbudowany Obek, więc nawet sie nie zbliżaj do tej gry.

***
Avatar użytkownika

Posty: 12370
Dołączył(a): 23.04.2002
Offline
PostNapisane: 2 sie 2007, 10:45 
Cytuj  
gralem w morrowinda , zasady dzialania byly podobne , brak wyzszego celu i kwestia tego ze trzebabylo sie dogrzebywac do glownego watku , wprowadzalo dezorientacje , pozatym zarowno oblivion jak i morrowind wpadly w pulapke repetywnosci , nie bylo efektu pupila czyli wzrastania potegi bohatera wraz z czasem rozgrywki a to dosc istotne w rpg , mogles ciskac fireballe w kamien i zrobic max skilla juz na poczatku gry

te gry mnie na dlugo nie przykuly


_________________
"Trust your heart if the seas catch fire, live by love though the stars walk backward."

***
Avatar użytkownika

Posty: 10140
Dołączył(a): 13.10.2005
Offline
PostNapisane: 2 sie 2007, 10:57 
Cytuj  
Aldatha napisał(a):
gralem w morrowinda , zasady dzialania byly podobne , brak wyzszego celu i kwestia tego ze trzebabylo sie dogrzebywac do glownego watku , wprowadzalo dezorientacje , pozatym zarowno oblivion jak i morrowind wpadly w pulapke repetywnosci , nie bylo efektu pupila czyli wzrastania potegi bohatera wraz z czasem rozgrywki a to dosc istotne w rpg , mogles ciskac fireballe w kamien i zrobic max skilla juz na poczatku gry


Odskocznia od sztampowego "od zera do bohatera". W końcu mogłem skoksowaną postacią skupić się na zwiedzaniu świata a nie tylko jakieś wątki, questy, problemy, wybory. xD

******

Posty: 3152
Dołączył(a): 11.02.2005
Offline
PostNapisane: 2 sie 2007, 11:07 
Cytuj  
Ja tam lubie liniowosc tbh. Jesli 2 pary drzwi do wyboru to i tak prowadzace do tego samego pomieszczenia ;)

*****

Posty: 2945
Dołączył(a): 17.06.2005
Offline
PostNapisane: 2 sie 2007, 12:11 
Cytuj  
Qraczek napisał(a):
Ja tam lubie liniowosc tbh. Jesli 2 pary drzwi do wyboru to i tak prowadzace do tego samego pomieszczenia ;)

Proponuje czytanie ksiazek :P
A w szachy gracie? :D
Tyle mozliwosci...


_________________
¯\_(ツ)_/¯ rmk cat's dog on fire

******
Avatar użytkownika

Posty: 3185
Dołączył(a): 13.12.2004
Offline
PostNapisane: 2 sie 2007, 13:24 
Cytuj  
Problem z oblivionem byl taki ze za bardzo czulo sie jak w MMO, ale nie bylo nikogo naokolo zeby pograc razem.

Do tego utrzymywanie rozgrywki ciagle na tym samym poziomie przez auto levelling mobow czynil rozgrywke z deczka nuzaca. Sa mody ktore w miare zatrzymuja ten proces, ale koniec koncow jestesmy sami w ogromnym swiecie, pierwsze 40h jest ok, ale potem zaczyna wiac nuda niestety.

Moze to zalezy od doswiadczenia z innymi grami, jesli ktos nie gral w mmo to moze sie zatrzymac przy oblivionie na dluzej, ale wiedzac jak skonstruowane sa mmo zazwyczaj rzuca sie taka gre w kat.

To co by sie przydalo w oblivionie to system walki z Dark Messiah, bardzo osobisty i dynamiczny, moze to by odwleklo agonie na jakis czas :)


_________________
Nestor#1522

******
Avatar użytkownika

Posty: 3478
Dołączył(a): 27.05.2005
Offline
PostNapisane: 2 sie 2007, 14:02 
Cytuj  
Dark Messiah > Morrowind/Oblivion
Fajny system walki, kilka zakonczen mimo tego, ze byl liniowy.
Jak juz wyzej napisane, Morrowind i Oblivion nie dawaly powodu, zeby grac dalej, bo postawili na świat zamiast na fabułę.

***
Avatar użytkownika

Posty: 12370
Dołączył(a): 23.04.2002
Offline
PostNapisane: 2 sie 2007, 14:11 
Cytuj  
Nestor napisał(a):
Problem z oblivionem byl taki ze za bardzo czulo sie jak w MMO, ale nie bylo nikogo naokolo zeby pograc razem.

Do tego utrzymywanie rozgrywki ciagle na tym samym poziomie przez auto levelling mobow czynil rozgrywke z deczka nuzaca. Sa mody ktore w miare zatrzymuja ten proces, ale koniec koncow jestesmy sami w ogromnym swiecie, pierwsze 40h jest ok, ale potem zaczyna wiac nuda niestety.

Moze to zalezy od doswiadczenia z innymi grami, jesli ktos nie gral w mmo to moze sie zatrzymac przy oblivionie na dluzej, ale wiedzac jak skonstruowane sa mmo zazwyczaj rzuca sie taka gre w kat.

To co by sie przydalo w oblivionie to system walki z Dark Messiah, bardzo osobisty i dynamiczny, moze to by odwleklo agonie na jakis czas :)


dokladnie , co ciekawe morrowind mial szczatkowa implementacje kodu sieciowego tak jakby zamyslem bethsedy bylo wprowadzenie multiplayer ale koniec koncow to scrappneli


_________________
"Trust your heart if the seas catch fire, live by love though the stars walk backward."

***
Avatar użytkownika

Posty: 13655
Dołączył(a): 24.08.2004
Offline
PostNapisane: 2 sie 2007, 14:38 
Cytuj  
Cytuj:
Dark Messiah > Morrowind/Oblivion


Ale jak to tak, porównywać czysto zręcznościową siekałkę (ze bardzo bardzo szczątkowymi elementami RPG) z pełnoprawną grą RPG ?

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 2 sie 2007, 14:48 
Cytuj  
Dana ma racje, chociaz DM rzeczywiscie byl fajny ale za krotki :/ system walki wymiatal ;p

******
Avatar użytkownika

Posty: 3478
Dołączył(a): 27.05.2005
Offline
PostNapisane: 2 sie 2007, 14:52 
Cytuj  
Dana napisał(a):
Ale jak to

Tak to. Stwierdzam, ktora gra daje mi wiekszy fun.

***
Avatar użytkownika

Posty: 13655
Dołączył(a): 24.08.2004
Offline
PostNapisane: 2 sie 2007, 15:04 
Cytuj  
Cytuj:
Stwierdzam, ktora gra daje mi wiekszy fun.


Napisałeś tylko że jedna jest lepsza od drugiej. nvm.

Cytuj:
system walki wymiatal ;p


Czy ja wiem ? Wot standard, klikaj żeby zadawać słabe ciosy a przytrzymaj by uzyskać silne. No plus jeszcze strzałka kierunku żeby machnąć w daną stronę i super cios po naładowaniu adrenaliny.

**
Avatar użytkownika

Posty: 8077
Dołączył(a): 16.11.2004
Offline
PostNapisane: 2 sie 2007, 17:28 
Cytuj  
Dana napisał(a):

Cytuj:
system walki wymiatal ;p


Czy ja wiem ? Wot standard, klikaj żeby zadawać słabe ciosy a przytrzymaj by uzyskać silne. No plus jeszcze strzałka kierunku żeby machnąć w daną stronę i super cios po naładowaniu adrenaliny.


Mysle ze tu chodzi o w koncu sensownie zaimplementowana fizyke i interakcje z otoczeniem.


A co do Morr/Obli to z kolei NWN2 pokazal ze dlugasny, liniowy RPG z tona tabelek i statystyk i mozolnym rozwijaniem postaci w sztampowym swiecie fantasy to juz tez nie to.


_________________
Obrazek

***
Avatar użytkownika

Posty: 12370
Dołączył(a): 23.04.2002
Offline
PostNapisane: 2 sie 2007, 17:43 
Cytuj  
nwn 2 dlugasny? raczej krotki :) , do tego zenujaco prosty , w Baldurze byly ciekawe trudne walki i masa fajnego kombinowania , w nvn2 kosilem wszystko 2-3 spellami aoe , żenua


_________________
"Trust your heart if the seas catch fire, live by love though the stars walk backward."

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 2 sie 2007, 19:28 
Cytuj  
really do hope that with visionaires such as Will Wright, or games as extensive as Eve-Online

heh no ja bym tak tego nie ujął.
Primo nuda, znajdzcie mi osobę która się w eve online nie nudzi śmiertelnie w 50%+ czasu gry. Ja takiej nie znam i nie poznam bo jest to fizycznie niemożliwe (no chyba, że ktoś loguje się tylko by przerzucić skilla ;)
Secundo - kompletny brak celu i jakiejkolwiej rywalizacji, system skilli jest jaki jest, ale rywalizować na większe "koksy" się tu nie da, kto zaczął wcześniej ten większy koks - proste jak bydowa cepa, brak celu bo eve w tym względzie to taki oblivion MINUS otoczka fabularna, konczymy tutorial i mamy do wyboru
a) kopanie
b) strzelanie do krzyżyków
c) handel czyli latanie z czyms tam w tą i z powrotem
+ wspólny chat
Tercio - osobiście jednak wolę mmo gdzie się itemy kolekcjonuje, a nie mmo MŁYNY: jedni kopią -> inni produkują -> jeszcze inni rozwalają (MŁYN). Po 4 latach gry możemy być dokladnie w tym samym miejscu co po tutorialu. Ja jednak wolę gry gdzie jest progress - fabuła idzie do przodu, po 4 latach zabijamy smoki jednym sprawnym cięciem naszego błyszczącego miecza +102, uratowaliśmy milion księżniczek i kilkakrotnie cały (wszech)świat przed zagładą ;)


no i dla mnie niestety eve nie jest extensive. A szczególnie jestem zawiedziony patchami. Pamiętam te z WoW-a potrzebowałem tygodni by obadać nowe rzeczy, czasami dłużej. Widzę te w Eve - potrzebowałem 2minuty by zobaczyć co nowego wprowadzili, a po jakichś 2h gry zauważyłem, że dużo więcej spierdolili (połowy z tego nie poprawili do dzisiaj zresztą).

******
Avatar użytkownika

Posty: 3185
Dołączył(a): 13.12.2004
Offline
PostNapisane: 2 sie 2007, 19:45 
Cytuj  
Hehe mark, dobre podejscie.

Otwieram ksiazke, pierwsza strona, tytul, druga strona, literki, trzecia strona, tez literki! Przerzucam na strone 2034 tez k.. literki! W tych ksiazkach same literki sa.

A tu otwieram komiks, nie dosc ze na kazdej stronie obrazek, to inny! I troche literek nawet jest, ksiazki to nuda bo same literki tam sa.

Eve to jest piaskownica w ktorej mozesz sie pobawic, chyba ze nie doczytales tego. Ta gra nie jest nastawiona na 'przechodzenie' jej. Levelling nie jest nastawiony na bycie mega koksem w endgame ktory jedna reka niszczy wszystko co jest chodzby jeden level nizsze.

Fakt jest taki ze w eve majac dobry pomysl i taktyke mozna spokojnie zabic kogos kto gral 4 lata, uzywajac 1-2 charki ktore graly miesiac. W wowie nie da sie tego zrobic nawet jakby nago byl (znaczna roznica leveli, a nie czasu).

Widze ze wychowales sie na levelowkach typu wow/eq gdzie bezwzglednym wyznacznikiem tego kim jestes jest numerek w rogu. Tutaj nie musisz miec wyzszego levelu, ani nawet porownywalnego, bo sam skladasz wlasne umiejetnosci i przygotowujesz sie do walki we wlasnym stylu. Nie ma sytuacji typu raid z Black Temple idzie do goldshire i niszczy wszystko, bo tak. I nikt ich tknac nie moze.

Z tym mlynem to mnie rozbawiles lekko. W wowie to wyglada tak: Farmujesz poty i kase, idziesz do instanca, zuzywasz jedno i drugie, czasem dostaniesz itemek, farmujesz jeszcze raz. Potem idizesz do nowego instanca i jeszcze raz. MLYN.
Zdobywasz itemy, potem dochodza nowe, i stare trzeba wyrzucic bo nie ma gdzie ich trzymac. Zerowe mozliwosci handlu albo interakcji z innymi graczami. Chyba ze trade potow i jakiegos zielonego/niebieskiego badziewia co dropnie raz na ruski rok to handel jest.

W Grach FFA wyznacznikiem 'progresu' jest twoj status spoleczny, oraz grupy do ktorej przynalezy. Jak jestes dobry to ludzie trzesa portkami, jak jestes kiepski to nikt ci nawet dziendobry nie powie.

Hehe, tygodnie zeby obadac patche w wowie. 10 questow tu, 10 questow tam, 3 nowe itemki na krzyz, jakis loszek, jedziemy. Duzo do obadania jest :)

Ja nie wiem jak mozesz twierdzic ze eve nie jest extensive. Pokaz mi inna gre mmo o chociaz podobnym stopniu skomplikowania. Tylko nie wyskakuj z wowem bo smiesznie bedzie :) Pokaz mi inna gre gdzie gracze maja taka swobode dzialania i interakcji.

Ja wiem ze lubisz mrygajace obrazki i kolorowe miecze, a zwlaszcza płn nubuf, ale moj artykul byl o przyszlosci gier ktore pozwalaja graczom wykazac sie w czyms oprocz kilkania jednego guziczka :)


_________________
Nestor#1522

***
Avatar użytkownika

Posty: 13655
Dołączył(a): 24.08.2004
Offline
PostNapisane: 2 sie 2007, 20:17 
Cytuj  
No dobrze, ale jak ktoś ma ambicje tworzenia gry otwartej w sensie możliwości rozgrywki, musi jak najwięcej tych możliwości (dróg rozwoju, whatever) zapewnić.

Mimo że w EVE dużo nie grałem (własnie z powodu szybkiego znudzenia tą grą) i mogę zostać uznany za ignoranta, myślę że Mark ma po części rację.
Mimo przytłaczającego rozmiarem i rozmachem świata, owe możliwości są tam ograniczone. Plus te możliwości są "przytłumiane" (znalazłbym lepsze słowo ale herosi lecą :( ) właśnie poprzez rozmiar gry.

Ale to tylko moje osobiste zdanie :)

***
Avatar użytkownika

Posty: 12370
Dołączył(a): 23.04.2002
Offline
PostNapisane: 2 sie 2007, 20:30 
Cytuj  
jak mmo nie ma lootu (najlepiej full) , i leveling (ograniczone szanse w pvp) to juz ma z zasady zawezona mechanike , w UO dzialalo to tak : itemki musieli produkowac crafterzy ciagle i nie mowie tylko o consumeables , jak ktos cie pknal czy zruchaly moby (w uo mobki lootowaly gear podobnie jak gracze ) to miales do wyboru: siegnac do sakwy i oplacic craftera czy samemu sobie zrobic zbrojke np jakims mule charem , ekonomia sie napedzala sama bo potrzebowales itemkow ciagle , ale oczywiscie rzeczone itemki nie byly jakies bardzo uber , chociaz zdarzaly sie perelki . Wielu przeciwnikow full loot mowi wlasnie ze w sekundzie mozesz stracic majatek i znalezc sie w punkcie wyjscia , ale zgodnie z zasada przeciwnosci mogles sie tez w jednej chwili oblowic , i nawet jak straciles wszystko i byles goly i wesoly to zawsze miales skille zmaxowane dzieki ktorym mogles odzyskac to co straciles , zgodnie z zasada wedki i ryby . Niestety full loot i skill system to zawsze ryzyko ze ktos w nerwach cancelnie konto i pozbawi devsa tych pare usd na miesiac , teraz jest moda na gry kolekcjonerskie , takie w ktorych gromadzisz skarby i nikt ich ci nie świśnie , az ci sie to znudzi


_________________
"Trust your heart if the seas catch fire, live by love though the stars walk backward."

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.