mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 336 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Następna strona
Autor Wiadomość
***
Avatar użytkownika

Posty: 10868
Dołączył(a): 17.06.2005
Offline
PostNapisane: 2 paź 2007, 22:51 
Cytuj  
Dla tych co nie wiedzia wtf.

Obrazek
Cytuj:
Crysis to gra akcji/FPS zrealizowana w studiu programistycznym Crytek, które w 2004 roku swoim znakomitym Far Cry’em wdarło się na czołówki list przebojów gier komputerowych. Powodem tego był zarówno niespotykanie szczegółowy, trójwymiarowy silnik graficzny, znakomity model fizyczny, jak i ciekawa fabuła. Przez kolejne dwa lata developerzy ostro pracowali i ulepszali każdy mechanizm zastosowany w Far Cry, czego owocem jest druga wersja silnika CryEngine oraz opisywany tutaj tytuł, Crysis, który rzecz jasna go wykorzystuje. Idąc z aktualnie panującą modą, autorzy postawili największy nacisk na opracowanie rozbudowanego trybu wieloosobowego, zaś dla pojedynczego gracza przygotowali dość krótką, bo około 10-godzinną, aczkolwiek wciągającą fabułę. Co prawda, mimo, iż nie mamy wpływu na przebieg zaplanowanych wydarzeń, to pewne cele może osiągać na różne sposoby. Ponadto, bohater może (ale nie musi) np. romansować z jedną z żołnierek występującą w grze.

Akcja gry ma miejsce w niedalekiej przyszłości. Zaczątkiem fabuły jest konflikt między Północną Koreą a Stanami Zjednoczonymi, które to państwa walczą o przejęcie tajemniczego artefaktu odnalezionego przez amerykańskich naukowców gdzieś na Morzu Południowochińskim. Rząd koreański szybko wysłał swoje wojska, by zająć obszar badań, co skłoniło Stany do wysłania Sił Specjalnych w celu uratowania badaczy. W trakcie walk tajemniczy przedmiot ujawnił obecność kosmitów na Ziemi, co zapoczątkowało masową inwazję obcych. Wojna o planetę rozgorzała na dobre. W jej trakcie najeźdźcy zamienili tropiki w skute lodem krainy. W całym tym zamieszaniu znajduje się Jake, główny bohater Crysis, żołnierz sił amerykańskich.

Jedną największych zalet gry jest obszar na jakim toczą się nasze przygody, czyli wyspa o zróżnicowanej topografii terenu i porośnięta bujną roślinnością. Dzięki silnikowi CryEngine 2, autorom udało się uniknąć dzielenia jej na przeróżne poziomy ograniczone niewidzialnymi ścianami czy przeszkodami. Zatem w każdym momencie rozgrywki cały jej obszar stoi otworem. Na dodatek całość zrealizowano w robiącej duże wrażenie oprawie wizualnej (wsparcie DirectX 10 i shader model 4.0) oraz włożono dużo wysiłku w to, aby otoczenie było w pełni interaktywne – każdy element można poruszyć i zniszczyć. Dynamicznie zmienia się położenie słońca ze wschodu o świcie do zachodu o zmierzchu, chmury i duże skały rzucają odpowiednie do pory dnia cienie itd.

W stosunku do Far Cry rozbudowano też sam gameplay. Nasz bohater nie porusza się tylko w pojedynkę, lecz wspomagają go koledzy z oddziału. Co prawda nie mamy bezpośredniego wpływu na ich zachowanie się (tj. nie możemy wydawać rozkazów), ale Crytek opracował złożone procedury sztucznej inteligencji, które nimi sterują. Notabene już te w Far Cry wzbudzały szacunek. Zarówno Jake jak i reszta żołdaków wykorzystuje całą gamę futurystycznych gadżetów, począwszy od specjalnego Nano-kombinezonu, dzięki któremu są w stanie przetrwać w bardzo niekorzystnych środowiskach (np. niskiej temperaturze), a skończywszy na akceleratorach molekularnych lub generatorach impulsów energetycznych o promieniu 50 metrów. Ponadto do używanej broni można przyłączać np. tłumiki, lunety lub celowniki laserowe. Warto dodać, że dane jest nam również uczestniczyć w podniebnych potyczkach.

Multiplayer oferuje kilka różnych typów potyczek wieloosobowych, w tym popularny deathmatch oraz team deathmatch. Crysis nie posiada niestety trybu kooperacji. Autorzy zrezygnowali z możliwości kierowania obcymi – na przeciwko siebie stają drużyny złożone z ludzi. Na mapach pojawiają się przeróżne artefakty, jakie mogą posłużyć do modyfikacji posiadanych broni i pojazdów.


Dzisiaj byla open beta mp, ale chyba juz wszystkie klucze wyszly, kto sie nie zaplapal musi czekac jeszcze ~25 dni do oficjalnego dema.

scr:

http://i.frazpc.pl/pliki/2002/board_tem ... 965763.jpg
http://i.frazpc.pl/pliki/2002/board_tem ... 965764.jpg
http://i.frazpc.pl/pliki/2002/board_tem ... 965765.jpg
http://i.frazpc.pl/pliki/2002/board_tem ... 965766.jpg
http://i.frazpc.pl/pliki/2002/board_tem ... 965767.jpg
http://i.frazpc.pl/pliki/2002/board_tem ... 965768.jpg


_________________
@polygamia

**

Posty: 7311
Dołączył(a): 8.11.2001
Offline
PostNapisane: 3 paź 2007, 02:11 
Cytuj  
Jako ze NDA zostalo najwyrazniej zniesione, przekleje to, co pisalem jakis czas temu na "innym" forum nt. mp testu, w ktorego mialem juz okazje troche wczesniej pograc. Pobieznie nt. wydajnosci, grafiki, mapki z mp testu, pojazdow, systemu broni i innych.

x

... i tyle.


Ostatnio edytowano 6 paź 2007, 12:34 przez konrador, łącznie edytowano 2 razy
*

Posty: 5321
Dołączył(a): 19.11.2004
Offline
PostNapisane: 3 paź 2007, 03:42 
Cytuj  
Cytuj:
oczywiście dyskwalifikuje to na starcie owe gry jako platformy do competitive gamingu z prawdziwego zdarzenia, bo nikt nie będzie sie bawil w granie na powaznie ze srednio 35 fpsami na kompie za kilka k $$$.


QFT, szkoda że producenci dalej gonią za graficznymi bajerami nie zważając na powyższe.


_________________
I say starighten yuh crooked ways.
Blessed is the man that walketh not in the counsel of the ungodly.

******

Posty: 3152
Dołączył(a): 11.02.2005
Offline
PostNapisane: 3 paź 2007, 08:42 
Cytuj  
Shadhun_ napisał(a):
QFT, szkoda że producenci dalej gonią za graficznymi bajerami nie zważając na powyższe.


Pomijajac domysly typu spisek itd - zastanawia mnie czemu gry nie moga np. wygladac i chodzic jak HL2 ... Qwa, co tej grze brakuje ?

*****

Posty: 2945
Dołączył(a): 17.06.2005
Offline
PostNapisane: 3 paź 2007, 09:38 
Cytuj  
Qraczek napisał(a):
zastanawia mnie czemu gry nie moga np. wygladac i chodzic jak HL2 ... Qwa, co tej grze brakuje ?

Jedyny problem z HL2 jest taki, ze HL2 juz jest.


_________________
¯\_(ツ)_/¯ rmk cat's dog on fire

***
Avatar użytkownika

Posty: 13655
Dołączył(a): 24.08.2004
Offline
PostNapisane: 3 paź 2007, 12:03 
Cytuj  
Cytuj:
moge miec 80fps stale, a po wyjsciu na zew. mam 30-40fps i mniej podczas ostrzejszej walki.


Zajebisty wynik, ja bym nie narzekał :)

*

Posty: 5321
Dołączył(a): 19.11.2004
Offline
PostNapisane: 3 paź 2007, 12:13 
Cytuj  
Na singla zajebisty, do MP nie za bardzo, i niech nikt nie zaczyna starej, durnej gadki "oko ludzkie nie rozróznia więcej niź XX fps" bo ja ( i nie tylko ja) dokładnie widze róznice między 75 a 100 fps np w cs-ie.


_________________
I say starighten yuh crooked ways.
Blessed is the man that walketh not in the counsel of the ungodly.

******
Avatar użytkownika

Posty: 4474
Dołączył(a): 20.11.2001
Offline
PostNapisane: 3 paź 2007, 12:45 
Cytuj  
Najlepiej jeszcze na monitorze LCD ;P


_________________
ǝuʍɐqɐz ʇsǝظ ıɯɐbou ʎɹob op ǝıuɐsıd
¡ lɐʇod lɐʇod

**

Posty: 295
Dołączył(a): 2.09.2007
Offline
PostNapisane: 3 paź 2007, 12:52 
Cytuj  
Będzie się działo :wink:

***
Avatar użytkownika

Posty: 13655
Dołączył(a): 24.08.2004
Offline
PostNapisane: 3 paź 2007, 13:15 
Cytuj  
Cytuj:
dokładnie widze róznice między 75 a 100 fps np w cs-ie


Czym wyższy pułap klatkowy tym trudniej zauważyć różnicę, ale jeżeli ty potrafisz to świetnie (nie ironizuję). A samo zagadnienie płynności obrazu jest bardzo skomplikowane. Płynność nie ma nic wspólnego z okiem tylko z mózgiem który interpretuje odbierane sygnały. A samo oko jest stworzone do ciągłego przechwytywania strumieni świetlnych nie pulsacyjnego, dlatego też oczy męczą się podczas grania czy oglądania tv.
Częstotliwość odświeżania też ma duży wpływ na jakość postrzeganej animacji.

Oj oftopikuje, ummm, zgadzam się że w MP będzie bez rewelacji :)

******
Avatar użytkownika

Posty: 4474
Dołączył(a): 20.11.2001
Offline
PostNapisane: 3 paź 2007, 13:22 
Cytuj  
Dla mnie płynne to jest od 50 klatek na sekundę. Powyżej już mi nie robi różnicy.


_________________
ǝuʍɐqɐz ʇsǝظ ıɯɐbou ʎɹob op ǝıuɐsıd
¡ lɐʇod lɐʇod

**

Posty: 295
Dołączył(a): 2.09.2007
Offline
PostNapisane: 3 paź 2007, 14:47 
Cytuj  
Nikomu nie robi różnicy bo lidzkie oko nie jest w stanie wychwycić tak szybkich z mian klatek

*
Avatar użytkownika

Posty: 6736
Dołączył(a): 18.09.2004
Offline
PostNapisane: 3 paź 2007, 15:14 
Cytuj  
Shadhun_ napisał(a):
niech nikt nie zaczyna starej, durnej gadki "oko ludzkie nie rozróznia więcej niź XX fps" bo ja ( i nie tylko ja) dokładnie widze róznice między 75 a 100 fps np w cs-ie


_________________
Obrazek

******

Posty: 3440
Dołączył(a): 18.02.2004
Offline
PostNapisane: 3 paź 2007, 15:19 
Cytuj  
o kurwa cyborg oO


_________________
oumn da lololegend

***
Avatar użytkownika

Posty: 10868
Dołączył(a): 17.06.2005
Offline
PostNapisane: 3 paź 2007, 15:42 
Cytuj  
Qraczek napisał(a):
Shadhun_ napisał(a):
QFT, szkoda że producenci dalej gonią za graficznymi bajerami nie zważając na powyższe.


Pomijajac domysly typu spisek itd - zastanawia mnie czemu gry nie moga np. wygladac i chodzic jak HL2 ... Qwa, co tej grze brakuje ?


Kurde bele hl2 starawa juz gierka, ale takiej fizyki od tamtego czasu nie spotkalem w zadnej grze. Grafa tez niczego sobie, po dodaniu hdr'a i moze w episode 3 dx10 (o ile to nie plotka) nadal bedzie przyprawiala o opad szczeki (polecam lost coast, jest co podziwiac).


_________________
@polygamia

******

Posty: 3152
Dołączył(a): 11.02.2005
Offline
PostNapisane: 3 paź 2007, 15:56 
Cytuj  
Keii napisał(a):
Shadhun_ napisał(a):
niech nikt nie zaczyna starej, durnej gadki "oko ludzkie nie rozróznia więcej niź XX fps" bo ja ( i nie tylko ja) dokładnie widze róznice między 75 a 100 fps np w cs-ie


Jak kiedys gralem w CSa (teraz bardzo amatorsko) to tez widzialem roznice. Przestalem widziec dopiero jak net_graph 0 wpisywalem :P

**

Posty: 295
Dołączył(a): 2.09.2007
Offline
PostNapisane: 3 paź 2007, 16:03 
Cytuj  
Ja tej różnicy nie widzę. Może ja jakiś chory jestem?

*****

Posty: 2199
Dołączył(a): 3.07.2002
Offline
PostNapisane: 3 paź 2007, 16:06 
Cytuj  
oko ludzkie widzi do 30 klatek na sekunde... ale na filmie. Komputery sie racza swoja wola i da sie rozroznic do 80fps mniej wiecej.


_________________
Nie mam pomyslu na signature

***
Avatar użytkownika

Posty: 13655
Dołączył(a): 24.08.2004
Offline
PostNapisane: 3 paź 2007, 16:34 
Cytuj  
Cytuj:
oko ludzkie widzi do 30 klatek na sekunde... ale na filmie.


Tyle że filmy kręci się z "prędkością" 24 klatek/s.

******
Avatar użytkownika

Posty: 3478
Dołączył(a): 27.05.2005
Offline
PostNapisane: 3 paź 2007, 18:13 
Cytuj  
Shadhun_ napisał(a):
Na singla zajebisty, do MP nie za bardzo, i niech nikt nie zaczyna starej, durnej gadki "oko ludzkie nie rozróznia więcej niź XX fps" bo ja ( i nie tylko ja) dokładnie widze róznice między 75 a 100 fps np w cs-ie.

'k'.
Z tym, ze taka roznica w niczym ci juz nie pomaga, bo jest praktycznie niezauwazalna (coz, ja nigdy takiej roznicy nie zobacze, moj lcd ma 75 hz max : [, ale i tak bym cie zownowal).

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 336 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.