MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Crysis
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=18&t=26841
Strona 1 z 17

Autor:  Atherius [ 2 paź 2007, 22:51 ]
Tytuł:  Crysis

Dla tych co nie wiedzia wtf.

Obrazek
Cytuj:
Crysis to gra akcji/FPS zrealizowana w studiu programistycznym Crytek, które w 2004 roku swoim znakomitym Far Cry’em wdarło się na czołówki list przebojów gier komputerowych. Powodem tego był zarówno niespotykanie szczegółowy, trójwymiarowy silnik graficzny, znakomity model fizyczny, jak i ciekawa fabuła. Przez kolejne dwa lata developerzy ostro pracowali i ulepszali każdy mechanizm zastosowany w Far Cry, czego owocem jest druga wersja silnika CryEngine oraz opisywany tutaj tytuł, Crysis, który rzecz jasna go wykorzystuje. Idąc z aktualnie panującą modą, autorzy postawili największy nacisk na opracowanie rozbudowanego trybu wieloosobowego, zaś dla pojedynczego gracza przygotowali dość krótką, bo około 10-godzinną, aczkolwiek wciągającą fabułę. Co prawda, mimo, iż nie mamy wpływu na przebieg zaplanowanych wydarzeń, to pewne cele może osiągać na różne sposoby. Ponadto, bohater może (ale nie musi) np. romansować z jedną z żołnierek występującą w grze.

Akcja gry ma miejsce w niedalekiej przyszłości. Zaczątkiem fabuły jest konflikt między Północną Koreą a Stanami Zjednoczonymi, które to państwa walczą o przejęcie tajemniczego artefaktu odnalezionego przez amerykańskich naukowców gdzieś na Morzu Południowochińskim. Rząd koreański szybko wysłał swoje wojska, by zająć obszar badań, co skłoniło Stany do wysłania Sił Specjalnych w celu uratowania badaczy. W trakcie walk tajemniczy przedmiot ujawnił obecność kosmitów na Ziemi, co zapoczątkowało masową inwazję obcych. Wojna o planetę rozgorzała na dobre. W jej trakcie najeźdźcy zamienili tropiki w skute lodem krainy. W całym tym zamieszaniu znajduje się Jake, główny bohater Crysis, żołnierz sił amerykańskich.

Jedną największych zalet gry jest obszar na jakim toczą się nasze przygody, czyli wyspa o zróżnicowanej topografii terenu i porośnięta bujną roślinnością. Dzięki silnikowi CryEngine 2, autorom udało się uniknąć dzielenia jej na przeróżne poziomy ograniczone niewidzialnymi ścianami czy przeszkodami. Zatem w każdym momencie rozgrywki cały jej obszar stoi otworem. Na dodatek całość zrealizowano w robiącej duże wrażenie oprawie wizualnej (wsparcie DirectX 10 i shader model 4.0) oraz włożono dużo wysiłku w to, aby otoczenie było w pełni interaktywne – każdy element można poruszyć i zniszczyć. Dynamicznie zmienia się położenie słońca ze wschodu o świcie do zachodu o zmierzchu, chmury i duże skały rzucają odpowiednie do pory dnia cienie itd.

W stosunku do Far Cry rozbudowano też sam gameplay. Nasz bohater nie porusza się tylko w pojedynkę, lecz wspomagają go koledzy z oddziału. Co prawda nie mamy bezpośredniego wpływu na ich zachowanie się (tj. nie możemy wydawać rozkazów), ale Crytek opracował złożone procedury sztucznej inteligencji, które nimi sterują. Notabene już te w Far Cry wzbudzały szacunek. Zarówno Jake jak i reszta żołdaków wykorzystuje całą gamę futurystycznych gadżetów, począwszy od specjalnego Nano-kombinezonu, dzięki któremu są w stanie przetrwać w bardzo niekorzystnych środowiskach (np. niskiej temperaturze), a skończywszy na akceleratorach molekularnych lub generatorach impulsów energetycznych o promieniu 50 metrów. Ponadto do używanej broni można przyłączać np. tłumiki, lunety lub celowniki laserowe. Warto dodać, że dane jest nam również uczestniczyć w podniebnych potyczkach.

Multiplayer oferuje kilka różnych typów potyczek wieloosobowych, w tym popularny deathmatch oraz team deathmatch. Crysis nie posiada niestety trybu kooperacji. Autorzy zrezygnowali z możliwości kierowania obcymi – na przeciwko siebie stają drużyny złożone z ludzi. Na mapach pojawiają się przeróżne artefakty, jakie mogą posłużyć do modyfikacji posiadanych broni i pojazdów.


Dzisiaj byla open beta mp, ale chyba juz wszystkie klucze wyszly, kto sie nie zaplapal musi czekac jeszcze ~25 dni do oficjalnego dema.

scr:

http://i.frazpc.pl/pliki/2002/board_tem ... 965763.jpg
http://i.frazpc.pl/pliki/2002/board_tem ... 965764.jpg
http://i.frazpc.pl/pliki/2002/board_tem ... 965765.jpg
http://i.frazpc.pl/pliki/2002/board_tem ... 965766.jpg
http://i.frazpc.pl/pliki/2002/board_tem ... 965767.jpg
http://i.frazpc.pl/pliki/2002/board_tem ... 965768.jpg

Autor:  konrador [ 3 paź 2007, 02:11 ]
Tytuł: 

Jako ze NDA zostalo najwyrazniej zniesione, przekleje to, co pisalem jakis czas temu na "innym" forum nt. mp testu, w ktorego mialem juz okazje troche wczesniej pograc. Pobieznie nt. wydajnosci, grafiki, mapki z mp testu, pojazdow, systemu broni i innych.

x

... i tyle.

Autor:  Shadhun [ 3 paź 2007, 03:42 ]
Tytuł: 

Cytuj:
oczywiście dyskwalifikuje to na starcie owe gry jako platformy do competitive gamingu z prawdziwego zdarzenia, bo nikt nie będzie sie bawil w granie na powaznie ze srednio 35 fpsami na kompie za kilka k $$$.


QFT, szkoda że producenci dalej gonią za graficznymi bajerami nie zważając na powyższe.

Autor:  Qraczek [ 3 paź 2007, 08:42 ]
Tytuł: 

Shadhun_ napisał(a):
QFT, szkoda że producenci dalej gonią za graficznymi bajerami nie zważając na powyższe.


Pomijajac domysly typu spisek itd - zastanawia mnie czemu gry nie moga np. wygladac i chodzic jak HL2 ... Qwa, co tej grze brakuje ?

Autor:  pooma [ 3 paź 2007, 09:38 ]
Tytuł: 

Qraczek napisał(a):
zastanawia mnie czemu gry nie moga np. wygladac i chodzic jak HL2 ... Qwa, co tej grze brakuje ?

Jedyny problem z HL2 jest taki, ze HL2 juz jest.

Autor:  Dana [ 3 paź 2007, 12:03 ]
Tytuł: 

Cytuj:
moge miec 80fps stale, a po wyjsciu na zew. mam 30-40fps i mniej podczas ostrzejszej walki.


Zajebisty wynik, ja bym nie narzekał :)

Autor:  Shadhun [ 3 paź 2007, 12:13 ]
Tytuł: 

Na singla zajebisty, do MP nie za bardzo, i niech nikt nie zaczyna starej, durnej gadki "oko ludzkie nie rozróznia więcej niź XX fps" bo ja ( i nie tylko ja) dokładnie widze róznice między 75 a 100 fps np w cs-ie.

Autor:  SwenG [ 3 paź 2007, 12:45 ]
Tytuł: 

Najlepiej jeszcze na monitorze LCD ;P

Autor:  Default [ 3 paź 2007, 12:52 ]
Tytuł: 

Będzie się działo :wink:

Autor:  Dana [ 3 paź 2007, 13:15 ]
Tytuł: 

Cytuj:
dokładnie widze róznice między 75 a 100 fps np w cs-ie


Czym wyższy pułap klatkowy tym trudniej zauważyć różnicę, ale jeżeli ty potrafisz to świetnie (nie ironizuję). A samo zagadnienie płynności obrazu jest bardzo skomplikowane. Płynność nie ma nic wspólnego z okiem tylko z mózgiem który interpretuje odbierane sygnały. A samo oko jest stworzone do ciągłego przechwytywania strumieni świetlnych nie pulsacyjnego, dlatego też oczy męczą się podczas grania czy oglądania tv.
Częstotliwość odświeżania też ma duży wpływ na jakość postrzeganej animacji.

Oj oftopikuje, ummm, zgadzam się że w MP będzie bez rewelacji :)

Autor:  SwenG [ 3 paź 2007, 13:22 ]
Tytuł: 

Dla mnie płynne to jest od 50 klatek na sekundę. Powyżej już mi nie robi różnicy.

Autor:  Default [ 3 paź 2007, 14:47 ]
Tytuł: 

Nikomu nie robi różnicy bo lidzkie oko nie jest w stanie wychwycić tak szybkich z mian klatek

Autor:  Keii [ 3 paź 2007, 15:14 ]
Tytuł: 

Shadhun_ napisał(a):
niech nikt nie zaczyna starej, durnej gadki "oko ludzkie nie rozróznia więcej niź XX fps" bo ja ( i nie tylko ja) dokładnie widze róznice między 75 a 100 fps np w cs-ie

Autor:  CheGee [ 3 paź 2007, 15:19 ]
Tytuł: 

o kurwa cyborg oO

Autor:  Atherius [ 3 paź 2007, 15:42 ]
Tytuł: 

Qraczek napisał(a):
Shadhun_ napisał(a):
QFT, szkoda że producenci dalej gonią za graficznymi bajerami nie zważając na powyższe.


Pomijajac domysly typu spisek itd - zastanawia mnie czemu gry nie moga np. wygladac i chodzic jak HL2 ... Qwa, co tej grze brakuje ?


Kurde bele hl2 starawa juz gierka, ale takiej fizyki od tamtego czasu nie spotkalem w zadnej grze. Grafa tez niczego sobie, po dodaniu hdr'a i moze w episode 3 dx10 (o ile to nie plotka) nadal bedzie przyprawiala o opad szczeki (polecam lost coast, jest co podziwiac).

Autor:  Qraczek [ 3 paź 2007, 15:56 ]
Tytuł: 

Keii napisał(a):
Shadhun_ napisał(a):
niech nikt nie zaczyna starej, durnej gadki "oko ludzkie nie rozróznia więcej niź XX fps" bo ja ( i nie tylko ja) dokładnie widze róznice między 75 a 100 fps np w cs-ie


Jak kiedys gralem w CSa (teraz bardzo amatorsko) to tez widzialem roznice. Przestalem widziec dopiero jak net_graph 0 wpisywalem :P

Autor:  Default [ 3 paź 2007, 16:03 ]
Tytuł: 

Ja tej różnicy nie widzę. Może ja jakiś chory jestem?

Autor:  lutus [ 3 paź 2007, 16:06 ]
Tytuł: 

oko ludzkie widzi do 30 klatek na sekunde... ale na filmie. Komputery sie racza swoja wola i da sie rozroznic do 80fps mniej wiecej.

Autor:  Dana [ 3 paź 2007, 16:34 ]
Tytuł: 

Cytuj:
oko ludzkie widzi do 30 klatek na sekunde... ale na filmie.


Tyle że filmy kręci się z "prędkością" 24 klatek/s.

Autor:  Mirtul [ 3 paź 2007, 18:13 ]
Tytuł: 

Shadhun_ napisał(a):
Na singla zajebisty, do MP nie za bardzo, i niech nikt nie zaczyna starej, durnej gadki "oko ludzkie nie rozróznia więcej niź XX fps" bo ja ( i nie tylko ja) dokładnie widze róznice między 75 a 100 fps np w cs-ie.

'k'.
Z tym, ze taka roznica w niczym ci juz nie pomaga, bo jest praktycznie niezauwazalna (coz, ja nigdy takiej roznicy nie zobacze, moj lcd ma 75 hz max : [, ale i tak bym cie zownowal).

Strona 1 z 17 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team