MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Directx 9.0 a 10 @ Crysis i nadchodzące tytuły.
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=18&t=27197
Strona 1 z 3

Autor:  Sobtainer [ 30 paź 2007, 18:05 ]
Tytuł:  Directx 9.0 a 10 @ Crysis i nadchodzące tytuły.

Słuchajcie.

Powstało pytanie pomiędzy mną a kilkoma kumplami w pracy dzisiaj.

Czy może mi ktoś wytłumaczyć, jak to jest możliwe, że Crysis odpalany jest w Win XP po podmianie plików mając na pokładzie directx 9.0 w directx 10?

Z tego co ja widzę i czytam, vista zostalła stworzona do tego, aby w pełni wspomagać directx 10. To z jakiej paki w Win XP to jest odpalane pod directx 10?

Autor:  Sobtainer [ 30 paź 2007, 18:09 ]
Tytuł: 

Tu jest trid pod tytulem dx9 a dx10 ;p a nie crysis. Crysis jest przykladem, niedlugo Gears of Wars wyjdzie i znowu beda nocniki pod biurkami ;p.

Tak na powaznie, to to pytanie w temacie kłóci sie ze mna zajebiscie i chce zeby mi to ktos przetlumaczyl ;/. Mam wiele teorii ale chce uslyszec wasze.

Autor:  Sobtainer [ 30 paź 2007, 18:15 ]
Tytuł: 

A mi działa, tylko przez najbliższe 11 miesięcy będę go spłacał robiąc przelew ratalny :wink:

Autor:  redruM [ 30 paź 2007, 18:24 ]
Tytuł: 

To nie fer, Wiedźma ma 1thread a Krajsys dwa, ja sie tak nie bawie.

Ontopic : to nie powinno mieć miejsca :x

Autor:  CheGee [ 30 paź 2007, 18:27 ]
Tytuł: 

to nie jest tak ze do dx10 trza miec orginal windy? (niewiem czy dobrze slyszalem)

Autor:  Kabraxis [ 30 paź 2007, 18:36 ]
Tytuł: 

Crysis suxxx !!!

Autor:  Teo [ 30 paź 2007, 18:37 ]
Tytuł: 

Kazda gra z teksturami dx10 teoretycznie moze chodzic na xp z dx9, nie bedziesz mial efektow dx10, jesli natomiast masz karte z dx10 i xp to tu pole do popisu maja ci co robia patche i cala bajka microsoftu o tym ze dx10 bedzie chodzic tylko na vista sie sypie.
Jednak polecam viste i jakies zlomowe gf8600 i cieszyc sie jako tako z efektow dx10, a gry starsze i tak chodza lepiej ( sorki jesli to zdanie to pokarm dla flamerow ).

Autor:  Sobtainer [ 30 paź 2007, 18:42 ]
Tytuł: 

Ok, ale czy nie sądzicie, że w takim razie Microsoft troszeczkę wypwrowadza w pole graczy? zauważcie, że wiele osób myśli że VISTA = DX10 i jego efekty, a na przykładzie Demo crysisa jest to zaprzeczenie.

Autor:  Kabraxis [ 30 paź 2007, 18:46 ]
Tytuł: 

Sobtainer napisał(a):
Ok, ale czy nie sądzicie, że w takim razie Microsoft troszeczkę wypwrowadza w pole graczy? zauważcie, że wiele osób myśli że VISTA = DX10 i jego efekty, a na przykładzie Demo crysisa jest to zaprzeczenie.


A ty ostatnie kilkanascie lat spedziles na marsie??

Caly rynek kart graficznych, sterownikow i dajrectow do nich i highendowych graficznie gier to czysty marketing i robienie graczy w wala.

Zreszta Crysis to juz kolejna (znowu nieudana IMHO) proba wymuszenia przez Microsoft akceptacji przez graczy Visty jako systemu do gier.

Autor:  Sobtainer [ 30 paź 2007, 18:49 ]
Tytuł: 

Dopiero dzisiaj do mnie doszło, jak dawałem się w balona robić przez M$ ;/

Autor:  Varenthin [ 30 paź 2007, 19:07 ]
Tytuł: 

    Crysis w XP może pokazać więcej
    "Crysis" w bardzo wysokich detalach nie potrzebuje wcale Visty. Bawiący się grą z pewnością zauważyli, że w systemach pracujących z oprogramowaniem Windows XP dostęp do ustawień graficznych grupy "very high" był ograniczony. "Był", bowiem znaleziono już sposób, który pozwala odblokować ukrywające się tam smaczki graficzne także użytkownikom starszego systemu operacyjnego Microsoftu. Odblokowanie ich ma wpływ na wydajność działania gry, ale rekompensatą mogą okazać się niesamowite efekty graficzne uruchamiane przez niewielką modyfikację plików gry "Crysis". Ma to być sposób na zbliżenie wyglądem programu działającego z technologiami DirectX 9 do tego, który jest uruchamiany w systemie Windows Vista z technologiami DirectX 10.

    Sztuczka polega na zmodyfikowaniu plików konfiguracyjnych CVarGroups (Game\Config\CVarGroups) przez proste przekopiowanie parametrów ustawień "very high" w miejsce ustawień "high". Po tak przeprowadzonej operacji, gra uruchomi się z możliwie najwyższymi detalami, mimo że w panelu zaawansowanych opcji graficznych ustawienia nadal będą znajdować się na pozycji "high". Co należy zmienić w plikach można zobaczyć tutaj. Dla leniuszków serwis NGOHQ.com oferuje nawet gotową paczkę plików konfiguracyjnych. Można ją znaleźć w tym miejscu.

    A zmiany... zmiany są podobno bardzo wyraźne. Od lepszych, bardziej realistycznych cieni, lepiej wyglądającej roślinności, lepszych tekstur, kolorów czy ogólnej szczegółowości.
    Tymczasem "Crysis" doczekał się już statusu złotego, co oznacza, że gra firmy Crytek jest gotowa do produkcji, a na półkach pojawi się w terminie. Premiera zapowiadana jest na połowę przyszłego miesiąca.

Źródło: PCLab

Autor:  bloob [ 30 paź 2007, 19:41 ]
Tytuł: 

Sobtainer napisał(a):
A mi działa, tylko przez najbliższe 11 miesięcy będę go spłacał robiąc przelew ratalny :wink:


W fajne autko bys zainwestowal zamiast grac w pierdoly ;o

Autor:  ikona [ 30 paź 2007, 19:53 ]
Tytuł: 

Sobtainer napisał(a):
Dopiero dzisiaj do mnie doszło, jak dawałem się w balona robić przez M$ ;/


Faktycznie. Gdyby to nie MS stworzyl DirectX wszyscy zgodzilibysmy sie ze moga robic z ich produktem robic co im sie zywnie podoba.
Ale nie, wszystko co ms to szatan. Nawet jesli ta firma robilaby wszystko za darmo i dla dobra ludzkosci znalazlby sie jakis szatanski powod.

Tak duzy postep producenci kart graficznych moga tylko i wylacznie zawdzieczac ogromnym zyskom ktore generowal im tez MS.

Gdyby nie directx 9.0 to bardzo prawdopodobne ze nie mialbys dzisiaj high endowej karty nvidii.

Pozatym ciezko chyba sobie wyobrazic ze im wiecej MS zarobi na graczach tym mniej im bedzie zalezec.

PS. Nikt ci nie kaze meczyc sie z windowsem. Linux + opengl na Ciebie czeka z otwartymi ramionami.

Autor:  Sou [ 30 paź 2007, 20:07 ]
Tytuł: 

Tylko ze pod tym XP masz dobra grafe a nie DX10...

Autor:  Tor-Bled-Nam [ 30 paź 2007, 20:30 ]
Tytuł: 

ikona napisał(a):
Tak duzy postep producenci kart graficznych moga tylko i wylacznie zawdzieczac ogromnym zyskom ktore generowal im tez MS.

Gdyby nie directx 9.0 to bardzo prawdopodobne ze nie mialbys dzisiaj high endowej karty nvidii.

Nie wiem dlaczego ludziom sie wydaje,ze nie istnieje swiat poza microsoftem.
Wymieniony przez ciebie opengl jest crossplatformowy, wiec nie wiem czemu zsylasz go na linuxa. Rozumiem, ze twoim zdaniem seria quake(opengl api) nie miala wplywu na branze.

Autor:  Mark24 [ 30 paź 2007, 20:49 ]
Tytuł: 

i tak za rok gora 2 wszyscy bedziecie jechac na viscie wiec pora szykować się do przesiadki zamiast kombinować ze staruszkiem XP.
Uzywam tego systemu od ponad pół roku i nie napotkałem żadnych problemów, gry działają i na DX9 i na DX10 (do wyboru do koloru). Inna sprawa, że różnica praktycznie niezauważalna, aczkolwiek FPSy trochę lecą w dół ;)

Autor:  Nestor [ 30 paź 2007, 21:16 ]
Tytuł: 

Tutaj wychodzi niewiedza jak zbudowane sa biblioteki graficzne, z reszta nic dziwnego, bo poki ktos nie zajmuje sie programowaniem to takiej wiedzy z kolorowych pisemek i sajcikow nie zdobedzie.

W skrocie :

Na karte graficzna sklada sie gpu, pixel shader, vertex shader. W duzym uproszczeniu. Roznice miedzy shader modelami zazwyczaj opieraly sie glownie na rodzaju danych ktorymi operowaly, najwieksza roznica pokazala sie gdy przeszlismy na SM3 ktory ma model zmiennoprzecinkowy.

DX9 zostal zmieniony na 10 poniewaz zostal zbudowany na blednych zalozeniach i mial zbyt wielki narzut informacji nie zwiazanych z przetwarzanymi danymi, przez co byl wolniejszy.

Na dx9 da sie teoretycznie odpalic gry dx10, o ile shadery sa napisane w taki sposob ktory to umozliwia. Tu nie ma zadnej magii tak naprawde, wszystko to marketing tak jak juz zostalo powiedziane.

W tej chwili dx10 przedzie dosyc srednio, tak samo jak vista, a force'owanie gier na ten system nie ma specjalnej przyszlosci. Microsoft mogl to zrobic z halo2, ale 3letnim tytulem z chujowym portem daleko nie zajdzie.
Reszta developerow robi gry dla graczy, a nie dla microsoftu, i beda celowac w najszersza publicznosc, a nie w imperialistyczne zakusy billa.

Autor:  ikona [ 30 paź 2007, 22:17 ]
Tytuł: 

Tor-Bled-Nam napisał(a):
ikona napisał(a):
Tak duzy postep producenci kart graficznych moga tylko i wylacznie zawdzieczac ogromnym zyskom ktore generowal im tez MS.

Gdyby nie directx 9.0 to bardzo prawdopodobne ze nie mialbys dzisiaj high endowej karty nvidii.

Nie wiem dlaczego ludziom sie wydaje,ze nie istnieje swiat poza microsoftem.
Wymieniony przez ciebie opengl jest crossplatformowy, wiec nie wiem czemu zsylasz go na linuxa. Rozumiem, ze twoim zdaniem seria quake(opengl api) nie miala wplywu na branze.


A jaki wplyw miala seria quake na branze? OpenGL sie przez quake'a nie obronil...

Autor:  Tor-Bled-Nam [ 30 paź 2007, 22:51 ]
Tytuł: 

Widze, ze jestes mlody wiekiem bo inaczej nie zadawalbys takich pytan. Quake byl jedna z pierwszych gier na 3d enginie, wiec jesli wraz z pdobnymi tytulami nie byl impulsem do rozwoju zarowno bibliotek jak i sprzetu to co bylo? Nie wspominajac o enginie q3 czy unreal engine, ktore byly wykorzystywane w duzej ilosci gier.Sprzetowe T&L bylo najpierw na Opengl, ktory ciagle ma sie dobrze. Siedzi jako opcja w world of warcraft, jest wykorzystany w ut3 w wersji na linuxa. opengl nie ustepuje mozliwosciami d3d.

Autor:  Quetzacotl [ 30 paź 2007, 23:07 ]
Tytuł: 

mi CS chodzi duzo lepiej w openGL anizeli w d3d

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team