MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Fallout 3
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=18&t=30361
Strona 1 z 23

Autor:  Atherius [ 15 lip 2008, 14:00 ]
Tytuł:  Fallout 3

Obrazek

http://fallout.bethsoft.com/index.html

Cytuj:
Fallout 3 to kolejna odsłona kultowej serii z gatunku cRPG, zapoczątkowanej w 1997 roku. Opracowaniem niniejszej części cyklu zajęli się twórcy gry The Elder Scrolls IV: Oblivion, wykorzystując jej ulepszony silnik. Aczkolwiek przykładowo system animacji i efektów świetlnych zaprojektowano od podstaw.

Grać można z wykorzystaniem perspektywy FPP lub TPP, ale niezależnie od wybranej kamery wysoka jakość oprawy wizualnej cieszy oko. Developerzy przedstawili nam życie w postnuklearnej rzeczywistości już od chwili narodzin głównego bohatera. Na początku zostajemy zabrani od konającej przy porodzie matki i poddani przez ojca (głos podłożył Liam Neeson) testowi DNA. Wybieramy wtedy swoją płeć, pochodzenie etniczne, unikalne aspekty aparycji etc. Szczególny nacisk został położony na wygląd twarzy, a po zakończonym procesie ojciec zdejmuje maskę i ukazuje swoje oblicze, będące wyraźnie podobne do naszego.

Z kolei tryb kształtowania siedmiu głównych cech protagonisty zaprezentowano w formie lektury specjalnej książeczki dla dzieci, natomiast zapoznawanie się z systemem sterowania przypomina naukę chodzenia. W wieku dziesięciu lat otrzymujemy pistolet-zabawkę na kulki oraz naręczny komputerek Pip-Boy 3000, pozwalający chociażby na podgląd stanu zdrowia, umiejętności i zbioru posiadanych przedmiotów. Dzięki temu urządzeniu słuchamy również stacji radiowych po uprzednim dostrojeniu się do ich częstotliwości. Rozgłośnie serwują nie tylko oryginalną muzykę z lat czterdziestych i pięćdziesiątych XX wieku, ale także podają istotne informacje (np. odnośnie zadań do wykonania). Nasze przygotowania do wyjścia z Krypty 101 kończą się w wieku lat dziewiętnastu, kiedy ruszamy śladem zbiegłego ojca. Jest to rok 2277.

Statystyki głównego bohatera przedstawiono w formie typowego falloutowego systemu S.P.E.C.I.A.L. (siła, percepcja, wytrzymałość itd.). Dowolne trzy spośród czternastu cech można rozwijać nieco szybciej, niż pozostałe. Egzystencja poza Kryptą 101 jest właściwie walką o przetrwanie. Nie można obejść się bez wody (nierzadko radioaktywnej i tym samym koniecznej do neutralizowania medykamentami), pożywienia oraz rzecz jasna broni (np. rozmaite narzędzia do atakowania na dystans, piła spalinowa, a nawet młot). Używamy jej w ramach systemu walki o nazwie V.A.T.S. (Vault-Tec Assisted Targeting System), umożliwiającego w oparciu o punkty akcji m.in. zatrzymanie upływu czasu i namierzanie konkretnych części ciała przeciwnika. Eksplorując wirtualny świat poruszamy się po obszarze nieznacznie mniejszym od tego, który widzieliśmy w Oblivionie. Jest to rejon niegdysiejszej stolicy Stanów Zjednoczonych, więc napotykamy jej charakterystyczne ruiny (chociażby pozostałości Mauzoleum Jeffersona).

Brutalność w Fallout 3 została silnie wyeksponowana. Przykładowo trafiony w głowę wróg żegna się z życiem w asyście rozbryzgującej się na wszystkie strony zawartości czaszki. Sceny tego typu prezentowane są w zwolnionym tempie. Konfrontacje z oponentami nie należą jednak do najłatwiejszych z uwagi na dopracowaną Sztuczną Inteligencję. Wrogowie kryją się za przeszkodami terenowymi, zbierają się w obliczu zagrożenia w trudne do pokonania grupy etc. Warto zauważyć, że trudność walk nie dostosowuje się, tak jak w Oblivionie, do bieżącego stopnia umiejętności protagonisty, więc odwiedzenie niektórych miejsc jest możliwe dopiero po osiągnięciu odpowiedniego progu doświadczenia (ostateczny to dwudziesty).

Developerzy z Bethesda Softworks zaserwowali nam sporą ilość dostępnych zakończeń fabuły. Związane są one naturalnie z podejmowanymi podczas rozgrywki działaniami. W akcji ponownie oglądamy falloutowy system karmy, ewidencjonujący nasze uczynki i wpływający na relacje pomiędzy bohaterem a światem. Ponadto do pomocy możemy zatrudnić najemników, aczkolwiek Fallout 3 jest przede wszystkim grą, skoncentrowaną na jednej postaci.



gameplay - http://www.gametrailers.com/player/36197.html

Autor:  niebezimienny [ 15 lip 2008, 14:03 ]
Tytuł: 

zbanowali w australii :D

Autor:  Atherius [ 17 lip 2008, 10:39 ]
Tytuł: 

Recka z GOL - http://www.gry-online.pl/s022.asp?ID=4954

Autor:  MagPS [ 17 lip 2008, 10:43 ]
Tytuł: 

niebezimienny napisał(a):
zbanowali w australii :D


to naprawdę dobra wiadomość 8)

Autor:  Nestor [ 17 lip 2008, 11:01 ]
Tytuł: 

Oblivion with guns.

Po obejrzeniu gameplaya, hype factor spadl o 80%.

Autor:  Atherius [ 17 lip 2008, 11:03 ]
Tytuł: 

To lepiej kolejne diablo ? Bo po co wymyślać coś nowego, lepiej odgrzać kotleta.

Autor:  dakota12 [ 17 lip 2008, 11:05 ]
Tytuł: 

biedny fps z aktywną pauzą, gdzie tytuł jest tylko i wyłącznie chwytem marketingowym?

nie spodziewałem się raczej czegoś innego od Bethesda

Autor:  Razoth [ 17 lip 2008, 11:18 ]
Tytuł: 

Niestety Bethesda sięgnęła szczytu wraz z Morrowindem.

Walka w F3 wygląda jak turowy Dragon Ball, dobrze że są inne tytuły na które warto czekać.

Atherius napisał(a):
To lepiej kolejne diablo ? Bo po co wymyślać coś nowego, lepiej odgrzać kotleta.


Nawet lubię gotować i wiem, że z reguły podgrzany kotlet smakuje lepiej niż spalony.

Autor:  Aenima [ 17 lip 2008, 11:24 ]
Tytuł: 

niestety klimatu f1/2 nie czuc ani nie widac.

Autor:  Razoth [ 17 lip 2008, 11:25 ]
Tytuł: 

Nie słychać również.

Autor:  Atherius [ 17 lip 2008, 11:42 ]
Tytuł: 

Razoth napisał(a):
Niestety Bethesda sięgnęła szczytu wraz z Morrowindem.

Walka w F3 wygląda jak turowy Dragon Ball, dobrze że są inne tytuły na które warto czekać.

Atherius napisał(a):
To lepiej kolejne diablo ? Bo po co wymyślać coś nowego, lepiej odgrzać kotleta.


Nawet lubię gotować i wiem, że z reguły podgrzany kotlet smakuje lepiej niż spalony.


Możesz zaryzykować i go przyprawić, może wyjdzie coś dobrego, ale skoro wolisz jeść ciągle to samo i życie w monotonii to jedz sobie te odgrzane kotlety. :P

Z werdyktem poczekajmy do wersji finalnej, obka też spisali na straty a po zmodowaniu wyszła z tego całiem dobra gra.

Autor:  niebezimienny [ 17 lip 2008, 11:44 ]
Tytuł: 

W sumie to nie mam nic przeciwko zeby bylo takie jak oblivion, tam mozna sie bylo wspaniale bawic i posmiac z AI :p

Autor:  Tor-Bled-Nam [ 17 lip 2008, 12:09 ]
Tytuł: 

Fallout 3 to byl pogrzebany projekt van buren. Ta gra to dla mnie nowy tytul osadzony w swiecie fallout. Moze przypadkiem wyszla im dobra gra.

Autor:  MagPS [ 17 lip 2008, 12:17 ]
Tytuł: 

Przestańcie marudzić

Autor:  Huba [ 17 lip 2008, 12:29 ]
Tytuł: 

Charakterystyczne jest to ze ciagle wypuszczaja info o super systemie AP, jeszcze bardziej super celowaniu, mega super turowo/ciaglej walce. Gameplay z uber gunzami, gore, walka. Pieknie fajnie wspaniale, ale co z dialogami, questami, fabula, calym smaczkiem fallouta?

Autor:  MagPS [ 17 lip 2008, 12:34 ]
Tytuł: 

Cóż, wtedy to będzie taki stalker 2.0, dobre i to

Autor:  Qraczek [ 17 lip 2008, 13:16 ]
Tytuł: 

Ocenianie gry z gory do dolu na podstawie filmu > all ;)

Poczekajcie moze na fabule, dialogi, przerywniki itd. ?

Autor:  Mirtul [ 17 lip 2008, 13:38 ]
Tytuł: 

Gdyby ta gra nie nazywala sie F3, to bylby niezly hype.

Ale osobiscie mam takie same odczucie co Nestor.

Autor:  Huba [ 17 lip 2008, 13:48 ]
Tytuł: 

Caly problem ze o tym sie NIC nie mowi.

Autor:  Nestor [ 17 lip 2008, 14:11 ]
Tytuł: 

Turowa walka jest ok w izometrycznym swiecie, tutaj jest pauza w FPP, co troche zabija caly koncept.

Tbh, wole walczyc real time (co tez bylo pokazane) niz bawic sie w ten caly VATS i ogladac w kolko animacje strzalu.

Klimat fallouta i swiat jest akurat zachowany, ale walka, brak informacji o dialogach etc, troche zabija ta gre.

Napewno wiele sie jeszcze zmieni do premiery, ale na overhaul walki bym specjalnie nie liczyl.

Znowu zrobilo sie konsolowo, chyba mozemy nazwac to Bioshockowanie, bo F3 bedzie wstydem dla renomy Fallouta tak samo jak Bioshock dla System Shocka.

Strona 1 z 23 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team