mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
*

Posty: 6032
Dołączył(a): 13.11.2001
Offline
PostNapisane: 21 sie 2003, 08:39 
Cytuj  
"Prawa Anime" to rosnšca lista zjawisk natury fizycznej, ogólnej bšdŸ przyrodniczej, które zdajš się pojawiać w różnych formach we wszystkich rodzajach anime. Pierwotnym zamierzeniem była próba ich klasyfikacji w postaci listy "praw" wyjaœniajšcych w jaki sposób fizyka anime różni się od tej z naszego (prawdziwego?) œwiata. Ze względu na dynamicznš naturę "animelogii", teorie i paradygmaty podlegajš w zasadzie cišgłym transformacjom, zmieniajšc się często z przypływami fantazji. Bez pretensji do wyjaœnienia czegokolwiek (a czasami w ogóle nic nie wyjaœniajšc) przedstawiamy poniżej ponumerowanš listę semi-empirycznych wysepek na oceanie domysłów. Żywimy nadzieję, że będš one przydatne przy analizowaniu anime albo przynajmniej wywołajš uœmiech.

#1 - Prawo metafizycznej nieregularnoœci
Normalne prawa fizyki nie majš zastosowania.



#2 - Prawo zróżnicowanej grawitacji
Kiedy ktoœ lub coœ skacze, jest rzucane albo z innych przyczyn znajduje się w powietrzu, siła grawitacji jest redukowana czterokrotnie.



#3 - Prawo amplifikacji sonicznej, pierwsze prawo akustyki w anime
W przestrzeni kosmicznej głoœne dŸwięki, np. eksplozje, sš jeszcze głoœniejsze ponieważ nie ma tam powietrza, które przeszkadzałoby w ich rozchodzeniu się.



#4 - Prawo stałego przyspieszenia, pierwsze prawo ruchu w anime
W przestrzeni kosmicznej stałe przyspieszenie jest równe stałej prędkoœci.



#5 - Prawo mechanicznej mobilnoœci, drugie prawo ruchu w anime
Im większy obiekt mechaniczny, tym szybciej się porusza. Opancerzone mechy sš najszybszymi obiektami znanymi ludzkiej nauce.



#6 - Prawo względnoœci czasu
Czas nie jest stały. Czas zatrzymuje się dla bohatera, kiedy robi coœ super-widowiskowego. Czas zwalnia swój bieg podczas œmierci przyjaciół bšdŸ kochanków i przyspiesza podczas walki.



#7 - Pierwsze temporalne prawo œmiertelnoœci
"Dobrzy goœcie" i "Ÿli goœcie" umierajš na jeden z dwóch sposobów: albo tak szybko, że nie zdšżš tego nawet zauważyć, albo w rozwlekłych scenach, w których bohater uœwiadamia sobie zasady funkcjonowania społeczeństwa, ludzkiej egzystencji i powody, dla których kanapki zawsze spadajš masłem do dołu.



#8 - Drugie temporalne prawo œmiertelnoœci
Umieranie zabiera czarnym charakterom trochę czasu... niezależnie od rodzaju odniesionych ran. Nawet jeœli "Ÿli goœcie" ginš tak szybko, że nie zdšżš nawet zauważyć przyczyny, uœwiadomienie sobie własnej œmierci zajmuje im nieco czasu. Przypisuje się to przekonaniu, że bycie złym powoduje uszkodzenie płata mózgowego odpowiedzialnego za postrzeganie rzeczywistoœci.



#9 - Prawo emfazy dramatycznej
Sceny ze szczególnie dużš dozš akcji sš przedstawiane albo w postaci nieruchomych ujęć albo czarnego ekranu z błyskami jasnego koloru (zwykle czerwonego albo białego).



#10 - Prawo multiplikacji dramatycznej
Sceny, które zdarzajš się tylko raz, np. "dobry facet" kopišcy facjatę "złego faceta", sš pokazywane przynajmniej 3 razy z 3 różnych kštów.



#11 - Prawo inherentnej niestabilnoœci
Wszystko wybucha. Wszystko.

Wniosek pierwszy -

Wszystko co wybucha, wpierw się nadyma.
Wniosek drugi -

Wielkie miasta sš najbardziej wybuchowymi substancjami znanymi ludzkiej nauce. W szczególnoœci Tokio zdaje się być najbardziej niestabilnym z tych miast, czasami okreœlanym jako "miasto rozrywki".



#12 - Prawo emisji flogistatycznej
Prawie wszystkie obiekty emitujš œwiatło ze œmiertelnych ran.



#13 - Prawo emisji energetycznej
Bronie umieszczone na mechach lub statkach kosmicznych przed strzałem wytwarzajš energię (zwykle okreœlanš mianem "bšbla" energii). Z powodu wybuchowych właœciwoœci broni uważa się, że jest to zwišzane z prawem inherentnej niestabilnoœci.



#14 - Prawo œmiercionoœnoœci odwrotnej do wielkoœci
Potencjał destrukcyjny dowolnego obiektu/organizmu jest odwrotnie proporcjonalny do jego masy.

Wniosek pierwszy -

Małe i słodkie jest zawsze groŸniejsze od wielkiego i strasznego (tzw. fenomen A-ko).



#15 - Prawo niewyczerpywalnoœci
Amunicja NIGDY się nie kończy. Oczywiœcie, nie dotyczy to sytuacji, w których jest się otoczonym, w obliczu przewagi liczebnej i technicznej oraz nieprzytomnym.



#16 - Prawo odwrotnej celnoœci
Celnoœć ognia "dobrych facetów" posługujšcych się dowolnym rodzajem broni strzeleckiej jest wprost proporcjonalna do trudnoœci strzału. Celnoœć ognia "złych facetów" zmniejsza się wraz ze spadkiem trudnoœci strzału (tzw. efekt szturmowców). Przykład: pozytywny bohater po pijaku, zawieszony do góry nogami w poruszajšcym się pojeŸdzie zawsze trafia, a kilkanaœcie batalionów "złych facetów" strzelajšcych do bohatera stojšcego samotnie na œrodku pustego pola zawsze pudłuje.

Wniosek pierwszy -

Im więcej "złych facetów" tym mniejsze prawdopodobieństwo, że w coœ trafiš albo spowodujš poważniejsze uszkodzenia.
Wniosek drugi -

Zawsze kiedy pozytywny bohater staje w obliczu przytłaczajšcej przewagi liczebnej wroga, "Ÿli faceci" ustawiajš się w równym rzędach, pozwalajšc bohaterowi na wykoszenie ich jednš seriš z automatu i ucieczkę.
Wniosek trzeci -

Zawsze, kiedy "dobry facet" zostaje trafiony przez wroga, dzieje się to w obrębie "specjalnego obszaru trafienia", którym zwykle jest bark lub ramię. Zraniony bohater nie jest w stanie wykonywać żadnych czynnoœci bardziej męczšcych od kierowania pojazdami, strzelania, fechtowania, obsługi ciężkiego sprzętu i wykonywania skomplikowanych ciosów.



#17 - Prawo periodycznej romantycznej nieprzydatnoœci
Minmei jest naiwna.



#18 - Prawo pojemnoœci hemoglobiny
Ludzkie ciało zawiera 50 litrów krwi, czasem więcej, pod wysokim ciœnieniem.



#19 - Prawo demonicznej konsekwencji
Demony i inne nadprzyrodzone potwory majš przynajmniej 3 oczy, garnitur kłów i zwykle sš żółtozielone albo bršzowe, choć trafiajš się i czarne. Można je zranić tylko mieczem.



#20 - Prawo militarnej nieprzydatnoœci
Olbrzymie galaktyczne armady, całe armie i wielkie maszyny wojenne pełne okrutnych, bezlitosnych i żšdnych krwi wojowników mogš zostać zatrzymane i pokonane przez jeden drobny przykład troski/miłoœci bšdŸ piosenkę.

Wniosek pierwszy - (Adam Barnes)

Kiedy pojedyncza maszyna bojowa (mech, statek kosmiczny, itp.) stawia czoła całej armii, armia zawsze przegrywa.



#21 - Prawo taktycznej nieprzydatnoœci
Taktyczni geniusze nie sš...



#22 - Prawo niekonsekwentnej spostrzegawczoœci
Ludzie nigdy nie dostrzegajš drobiazgów... np. brakujšcych częœci ciała czy ran wielkoœci Pałacu Kultury.



#23 - Prawo dziecięcego intelektu
Dzieci sš mšdrzejsze od dorosłych. I prawie zawsze dwa razy bardziej wkurzajšce.



#24 - Prawo amerykanotropomorfizmu
Amerykanie w Anime pojawiajš się w dwóch typowych rolach: albo jako wredni, mizerni "Ÿli goœcie" albo jako wielcy, głupi "dobrzy goœcie".

Wniosek pierwszy -

Jedyni ludzie głupsi od wielkich głupich Amerykanów to amerykańscy tłumacze (tzw. efekt zielonej linii).
Wniosek drugi -

Jedyni ludzie głupsi od amerykańskich tłumaczy to amerykańscy redaktorzy i cenzorzy.



#25 - Prawo proporcjonalnoœci szczękowej (A. Hicks, U. Williams, Ben Leinweber)
Rozmiar ust jest wprost proporcjonalny do głoœnoœci mówienia albo jedzenia.



#26 - Prawo kocich mutacji (A. Hicks)
Każda mutacja pół-kot/pół-człowiek niezawodnie:

będzie rodzaju żeńskiego,
będzie posiadać uszy i czasem ogon jako mutację genetycznš,
będzie nosić możliwie mało ubrań, jeœli w ogóle jakieœ.



#27 - Prawo oszczędzania siły ognia (U. Williams)
Każda potężna broń zdolna zniszczyć/pokonać przeciwnika jednym strzałem na pewno zostanie zostawiona na póŸniej i użyta tylko w ostatecznoœci.



#28 - Prawo technologicznej przyjaznoœci dla użytkownika
Czas szkolenia teoretycznego potrzebnego do obsługi statku kosmicznego albo mecha jest odwrotnie proporcjonalny do jego złożonoœci.



#29 - Prawo luminescencji bojowej
Każdy byt demonstrujšcy ekstremalnie wysoki poziom wyszkolenia w sztukach walki i/lub gwałtowne emocje emituje œwiatło w formie błyszczšcej poœwiaty. Ta poœwiata jest zwykle niebieska w przypadku dobrych i czerwona w przypadku złych goœci. Przyczynš jest pozycja Dobra w widmie elektromagnetycznym (wyższa niż Zła).



#30 - Prawo nieantropomorficznego antagonizmu
Wszystkie wstrętne, niehumanoidalne rasy obcych sš wrogo nastawione i zwykle dšżš do zniszczenia ludzkoœci z bliżej nieznanych powodów.



#31 - Prawo chromatycznej różnorodnoœci (Spellweaver)
Każdy kolor w widzialnym zakresie fal elekromagnetycznych uważa się za naturalny kolor włosów. Kolor ten może się zmieniać bez ostrzeżenia i przyczyny.



#32 - Prawo fryzurowej permanencji
Włosy w anime sš niezniszczalne i mogš się oprzeć dowolnym warunkom meteorologicznym, emisjom energii, działaniom fizycznym albo efektom wybuchów, zachowujšc œwietny wyglšd. Jedyny sposób na uszkodzenie czyjejœ fryzury jest taki sam jak przy spotkaniach z demonami... mieczem!



#33 - Prawo topologicznej aerodynamiki, pierwsze prawo aerodynamiki w anime
KAŻDY kształt, nieważne jak pokręcony i dziwny, jest automatycznie aerodynamiczny.



#34 - Prawo prawdopodobnego stroju (różne Ÿródła)
Ubrania w anime okreœla kilku łatwych do sformułowania zasad.

Postacie żeńskie noszš tak mało ubrań jak to możliwe, bez względu na to, czy jest to społecznie bšdŸ meteorologicznie uzasadnione. Nadmierna iloœć kobiecych ubrań zostanie niezawodnie pocięta na strzępy albo podarta w taki czy inny sposób. Jeœli nie ma okazji do zdarcia wspomnianego ubrania z postaci żeńskiej, wtedy weŸmie ona prysznic bez żadnego szczególnego powodu (tzw. Bonusowa Scena Prysznicowa).

Postacie męskie poruszajšce się pod wiatr bez wyjštku noszš nie krępujšce ruchów i dramatycznie powiewajšce długie peleryny.

Wniosek pierwszy -

Wszyscy bohaterowie anime sš odporni na ekstremalnie niskie temperatury i nie muszš nosić grubych i ciepłych ubrań na œniegu.
Wniosek drugi -

Bikini czyni swojš posiadaczkę niewrażliwš na wszelkie formy ataku.



#36 - Prawo muzycznej omnipotencji
Każda postać posiadajšca talent muzyczny (œpiewanie, granie na instrumencie, itp.) automatycznie potrafi wykonywać więcej "prostych" czynnoœci, jak: pilotowanie mechów, walkę z przestępczoœciš, powstrzymywanie wojen intergalaktycznych, itd., w szczególnoœci jeœli nigdy wczeœniej nawet nie próbowała tego robić.



#36 - Prawo pentaaglutynacji (Daniel Mikula)
Zwane także "regułš pięciu". Dobrzy zwykle zbierajš się razem w grupach pięcioosobowych. Istnieje pięć podstawowych pozycji w grupie:

bohater/przywódca,
jego dziewczyna,
jego najlepszy przyjaciel/rywal,
wielki brutal,
krasnolud/dziecko.
Pomiędzy te pięć pozycji rozdzielona jest pewna liczba atrybutów, a wœród nich:

ektremalna "fajnoœć",
oszałamiajšca inteligencja,
niewiarygodna "wkurzalnoœć"



#37 - Prawo nadprzestrzennej ładownoœci
Wszystkie żeńskie postacie w anime posiadajš gdzieœ na swoim ciele podręczne magazyny nadprzestrzenne różnej wielkoœci, skšd mogš w jednej chwili wycišgnšć dowolny obiekt.

Wniosek pierwszy (tzw. reguła młotka) -

Najczęœciej spotykanym obiektem jest ciężki młotek, używany z zastraszajšcš celnoœciš na zasługujšcych na to postaciach męskich. Inne popularne obiekty: kostiumy/mundury, kombinezony/zbroje, wielkie bazooki.
Szczególny przypadek prawa nadprzestrzennej ładownoœci - pierwszy aksjomat balistyki wysokich mas - (Geldeinwedd)

Odpowiedni efekt ostrzału gwarantuje tylko broń ręczna o rozmiarach od lodówki do nieskończonoœci, zwyczajowo noszona przy sobie i obsługiwana jednš rękš.



#38 - Prawo emisji hydrostatycznej
Oczy w anime sš zwykle duże, dlatego że zawierajš kilkadziesišt litrów wody, która może zostać błyskawicznie wyzwolona pod wysokim ciœnieniem przez wielkie kanały łzowe. Faktyczna objętoœć wody zawartej w oczach jest nieznana, ponieważ nie ma dowodów sugerujšcych, że te rezerwy kiedykolwiek się wyczerpujš. Powodem, dla którego woda zbiera się w oczach jest fakt, że postacie w anime posiadajš tylko jeden wielki gruczoł potowy, umieszczony z tyłu głowy. W czasie ekstremalnie wielkiego stresu, zawstydzenia czy zmartwienia, gruczoł ten wydziela jednš, ale za to bardzo dużš kroplę potu.



#39 - Prawo odwrotnej atrakcyjnoœci
Prawdopodobieństwo sukcesu w odnalezieniu odpowiedniego partnera jest odwrotnie proporcjonalne do desperacji poszukiwań. Im bardziej chcesz, tym mniej dostajesz i vice versa.

Wniosek pierwszy -

Niestety, to prawo zdaje się także odnosić do otaku w rzeczywistym œwiecie.



#40 - Prawo krwotoku nosowego (Marty Ryan i Jason Aylen)
Pobudzenie seksualne postaci męskiej w anime nie powoduje erekcji, ale krwotok z nosa. Nikt nie jest do końca pewien, dlaczego tak się dzieje, ale najnowsza teoria sugeruje, że większe oczy oznaczajš mniejsze zatoki i cieńszš tkankę zatok (patrz prawo #38). Postacie żeńskie nie dostajš krwotoków z nosa, ale rumieniš się silnie wzdłuż policzków i nosa, co sugeruje silny przepływ krwi w tym rejonie.



#41 - Prawo ksylolaceracji (Lyndon Harris)
Drewniane lub bambusowe miecze sš równie ostre co metalowe, jeœli nie ostrzejsze.



#42 - Prawo młodzieńczej omnipotencji (Erin Alia)
Zawsze wyœlij chłopca żeby wykonał zadanie mężczyzny. Zrobi to dwa razy szybciej i z dwukrotnie większym zapałem.



#43 - Prawo triscaquadrodekofobii
Nie ma prawa #43.



#44 - Prawo nominalnej wokalizacji (Luiko-Ysabeth i Adrian Hsiah)
W sztukach walki, prawdopodobieństwo udanego ataku jest wprost proporcjonalne do siły głosu, z jakim wykrzykuje się pełnš nazwę tego ataku.



#45 - Prawo nieprzerywalnej metamorfozy (R.A. Hubby)
Bez względu na to jak długo trwa scena transformacji i jak wiele razy już jš wczeœniej widzieli, "Ÿli goœcie" będšcy œwiadkami transformacji mecha/bohatera/bohaterki zawsze sš zbyt ogłupieni żeby jš w jakikolwiek sposób przerwać.



#46 - Prawo minimalnej identyfikowalnoœci (Conrad Knauer)
Prosta zmiana kostiumu albo założenie niewielkiej maski uczyniš cię całkowicie nierozpoznawalnym(š) nawet dla najbliższych przyjaciół i rodziny.



#47 - Prawo inercji odwodów (zasada zachowania opóŸnienia dramatycznego) (Geldeinwedd)
Odsiecz ZAWSZE przybywa w ostatniej chwili (toteż niezrozumałe jest oczekiwanie na niš zanim Ostatnia Chwila nadejdzie).


_________________
Jestem fanem PiS (Piachów i Szutrów)

*

Posty: 6914
Dołączył(a): 26.01.2003
Offline
PostNapisane: 21 sie 2003, 09:42 
Cytuj  
Japs! Japs! ^^


_________________
Rzabolek

TYLKO ELMINISTER

*

Posty: 6032
Dołączył(a): 13.11.2001
Offline
PostNapisane: 21 sie 2003, 10:11 
Cytuj  
A tak z ciekawosci - wiesz co to znaczy? :smile:
Zdefiniuj mi to pojecie prosze :grin:


_________________
Jestem fanem PiS (Piachów i Szutrów)

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.