MMORPG.pl https://mmorpg.pl/ |
||
Tworzenie MMORPG https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=18&t=8623 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | npc [ 31 sie 2004, 19:13 ] |
Tytuł: | Tworzenie MMORPG |
Zna ktos jakas strone na ktorej jest napisane w miare dokladnie jak stworzyc mmorpg (najlepirj zeby strona byla po polsku) moze byc tez ksiazka, cokolwiek byle by bylo o tworzeniu mmorpg. Przosze o pomoc. |
Autor: | Xanth [ 31 sie 2004, 20:13 ] |
Tytuł: | |
Przeciez to jest proste. Wpierw trzeba miec pomysl, potem go trzeba opracowac teoretycznie (fabula i mechanika), dalej trzeba zebrac paru programistow, ktorzy pomysl wciela w zycie (napisza oprogramowanie serwera i klienta), a na koniec wystarczy miec silne lacze i silna maszyne ktora to pociagnie. Dla chcacego nic trudnego ![]() X. |
Autor: | Mac [ 31 sie 2004, 20:55 ] |
Tytuł: | |
Dodaj do tego jeszcze sztab artystow. Inna odpowiedz na pytanie "jak stworzyc mmorpg" - tak samo jak kazdy inny program, tudziez gre :/ |
Autor: | Muminus [ 1 wrz 2004, 07:40 ] |
Tytuł: | |
Polecam "Developing Online Games: An Insider's Guide" - Jessica Mulligan, Bridgette Parovsky (http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/1592730000/qid=1094020239/sr=ka-1/ref=pd_ka_1/102-2219987-5216147). Bardzo przyjemna lektura - nie ma tam żadnych rewelacji (typu jak zrobisz A i B to na pewno ci się uda), ale ładnie podsumowuje i systematyzuje proces tworzenia gier. Jest jeszcze kilkanaście innych tytułów opisujących konkretnie tworzenie gier online, ale nie wypowiadam się bo nie czytałem. O ile wiem, nie ma nic po polsku o grach online, natomiast jest trochę przetłumaczonych książek o tworzeniu gier w ogóle (tworzenie fizyki świata, projektowanie gier, testowanie, grafika w grach itp) i od groma książek o ogólnym zarządzaniu projektami. Muminus |
Autor: | nowy [ 1 wrz 2004, 18:05 ] |
Tytuł: | |
najwazniejsza rzecza w tworzeniu mmorpga... jest team ![]() ![]() |
Autor: | Asmax [ 1 wrz 2004, 18:26 ] |
Tytuł: | |
nowy napisał(a): najwazniejsza rzecza w tworzeniu mmorpga... jest team
![]() ![]() Tak jak z brud-punkowymi zespolami z Polski lat '80? Ni chuja grac nie umieli, ni chuja sprzetu mieli, ale jakos sobie radzili. |
Autor: | npc [ 2 wrz 2004, 17:53 ] |
Tytuł: | |
Teamu niemam, kasy niemam, programuje srednio (dopiero sie ucze), wiec prosze bez odpowiedzi typu ze warzny jest team, albo trzeba miec kilku programistow. Dziekuje. |
Autor: | KamilCPN [ 2 wrz 2004, 18:18 ] |
Tytuł: | |
npc napisał(a): Teamu niemam, kasy niemam, programuje srednio (dopiero sie ucze), wiec prosze bez odpowiedzi typu ze warzny jest team, albo trzeba miec kilku programistow.
Dziekuje. ... marzyć piękna rzecz! |
Autor: | Zematis [ 2 wrz 2004, 18:28 ] |
Tytuł: | |
Primo ważne Secundo, slyszales kiedys o google? http://www.onrpg.com/gate.html?name=Con ... ries&cid=2 To byl pierwszy link jaki sie wyswietlil! ![]() |
Autor: | Xanth [ 2 wrz 2004, 18:33 ] |
Tytuł: | |
On wolal po polsku: ![]() X. |
Autor: | Mark24 [ 3 wrz 2004, 10:10 ] |
Tytuł: | |
a tutaj masz mmorpg (jakaś open beta) do którego autor/autorzy udostępniają cały source. Na przykładach nauczysz się najszybciej. http://www.aeonlegendonline.com/main.php?page=source |
Autor: | nowy [ 3 wrz 2004, 20:21 ] |
Tytuł: | |
ano wlasnie powaznie myslec o tworzeniu zacznij jak bedziesz cos umial i mial na starcie chetne osoby, inaczej nie ma sensu zaczynac... znam z autopsji |
Autor: | npc [ 6 wrz 2004, 18:07 ] |
Tytuł: | |
Cos umiem a dokladnie programowac w c++ |
Autor: | akas [ 6 wrz 2004, 23:51 ] |
Tytuł: | |
A moim zdaniem niema sensu porywac sie amatorsko na tworzenie mmo. Jest tyle jeszcze zeczy do wymyslenia , nierozwiazanych problemow. Warto wziasc sie za jakis element mmorpg , wyspecjalizowac sie w nim ,znalesc jednego lub kilku entuzjastow i blysnąc gotowym rozwiazaniem . Wtedy masz szanse zalapac sie do powaznego projektu z 100milionowym budzetem ![]() |
Autor: | npc [ 15 wrz 2004, 19:14 ] |
Tytuł: | |
Co do linku http://www.onrpg.com/gate.htmlname=Cont ... ries&cid=2 znam go i cos cienko tam tlumacza, pozatym tam moge moge zrobic gowno typu tibia, a mi sie mazy cos wiekszego (4 programistow juz mam) |
Autor: | Muminus [ 16 wrz 2004, 20:26 ] |
Tytuł: | |
Poszukaj w Internecie, pamiętam, że gdzieś widziałem jakiś w miarę open-sourceowy projekt zrobienia czegoś a'la MMORPG (bardziej nazwał bym to graficznym MUDem), gdzie potrzebowali ludzi (programistów i grafików). Tyle, że było to po angielsku, nie słyszałem o żadnej polskojęzycznej takiej inicjatywie. Natomiast nawet w 5 osób bym się nie porywał samodzielnie na robienie MMORPGa... to duże i koszmarnie drogie przedsięwzięcie. Muminus |
Autor: | konrador [ 16 wrz 2004, 20:47 ] |
Tytuł: | |
http://www.arianne.info/ ? |
Autor: | Tuxedo [ 17 wrz 2004, 08:08 ] |
Tytuł: | |
Hmmm, najwieksze szanse na taka inicjatywke to mial by chyba student jakiejs powazniejszej uczelni informatycznej ktory: -ma na roku duzo kolegow zainteresowanych tematem - tez grafikow -ma *bardzo* dobre stosunki z wladcami katedr grafiki, 3d, sieci... |
Autor: | npc [ 26 wrz 2004, 16:18 ] |
Tytuł: | |
a tak zupeBnie a temat wie kto[ mo|e co si dzieje zPriston tale? Ka|e mi robi update ale albo jes blad update info albo updatuje 2700 plikow przez strasznie dlugi czas a potem znowu blad |
Autor: | Mac [ 23 lis 2004, 00:25 ] |
Tytuł: | |
Sorry za odgrzebywanie tematu, znalazlem dzis na gamedev.net: ![]() :> |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team |