MMORPG.pl https://mmorpg.pl/ |
||
Do programistów:) https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=18&t=9869 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Marshin [ 29 lis 2004, 20:13 ] |
Tytuł: | Do programistów:) |
Czy mmorpg robi się w ten sposób, że robi sie zwykłe rpg a później dodaje się jakiś system, że wychodzi multiplayer (prosze się nie śmiać) i prosiłbym o dokładne opisanie. (już widziałem podobny topic ale tam byli jacyś przemądrzali ludzie... |
Autor: | Muminus [ 29 lis 2004, 20:51 ] |
Tytuł: | |
Wprawdzie nie jestem programista, ale sie pomadrze Nie. MMORPG maja malo wspolnego z RPG. Calosc trzeba od razu zaprojektowac pod multiplayer, inaczej wyjdzie cos co sie co chwila sypie pod wzgledem technicznym i jest malo grywalne pod wzgledem zawartosci gry. Natomiast "dokladnie opisac" sie nie podejmuje Muminus |
Autor: | Marshin [ 29 lis 2004, 20:54 ] |
Tytuł: | |
Wielkie dzieki no ale piszcie coś!! |
Autor: | OPRAVCA [ 29 lis 2004, 22:37 ] |
Tytuł: | |
hmm na początek musisz wymyślić śilnik na którym powstanie ów gra. A jak do tego dojśc.. Kupa $$$$$ i dobrzy programiści... Jak chcesz coś zrobic w tym kierunku to polecam naukę języków... programowania.. Choć słyszałem że C++ to nei język a środowisko programowania Jest na tym forum podobny temat odnoszący się do tworzenia MMORPG http://www.mmorpg.pl/viewtopic.php?t=8623 Aha wracając do tematu.. MMORPG to kompletnie co innego.... Inny dział.. inna bajka |
Autor: | Asmax [ 29 lis 2004, 22:49 ] |
Tytuł: | |
OPRAVCA napisał(a): Aha wracając do tematu.. MMORPG to kompletnie co innego.... Inny dział.. inna bajka
Jestes pewien? |
Autor: | OPRAVCA [ 29 lis 2004, 22:58 ] |
Tytuł: | |
Tak.. Sądze że MMORPG jest znacznie bardziej rozbudowane pod względem silnikowym. Niby to samo ale jednak nie to:) |
Autor: | Asmax [ 29 lis 2004, 23:00 ] |
Tytuł: | |
Jest niestety zupelnie odwrotnie. Jedynie czesc serwerowa zabiera sporo pracy, ale serwery nie sa wlasciwa czescia gry. Fizyka, AI przeciwnikow, stale eventy, engine, brak fabuly - wszystko jest banalne, prosto napisane a gre tworzy wielkie community. |
Autor: | OPRAVCA [ 29 lis 2004, 23:06 ] |
Tytuł: | |
Zgadza się ale wielkie community to właśnie jest to co wyróżnia MMORPG od zwykłego RPG... |
Autor: | Asmax [ 29 lis 2004, 23:22 ] |
Tytuł: | |
To fajnie, ale napisales, ze mmorpg jest bardziej rozbudowane pod wzgledem silnikowym. A to (poza plynnoscia) ma nijaki wplyw na community :[ |
Autor: | OPRAVCA [ 29 lis 2004, 23:29 ] |
Tytuł: | |
No zgadzam się z tobą ASMAXIe masz rację.. Ale bez silnika nie ma MMORPG... ani community... Mamy pwoeidzmy SACREDA.. fajnie się gra.. spoko RPG. nawet ma multi.. nawet grałem z kumplem.. ale jakoś nudno było.. Max może grać chyba 8 osób.. a 8 osób w grze MMORPG to bardzo mało niestety. |
Autor: | Sylvian [ 30 lis 2004, 10:24 ] |
Tytuł: | |
A co ma silnik do community o.O? Każda gra potrzbuje silnika graficznego (pomijając pewne specyficzne wyjątki) więc nie bardzo rozumiem co to ma akurat wspólnego z mmorpg. Tak jak pisał Asmax, pisanie tego w zasadzie niczym się nie różni od zwykłej gry poza tym że jest rozdzielenie na to co się dzieje po stronie klienta i serwera + oczywiście sprawna komunikacja miedzy nimi. Tak BTW to pisania nie zaczyna się od engine'u... to chyba najgłupsza rzecz jaką słyszałem. Najpierw trzeba dokładnie zdawać sobie sprawę z tego co chemy osiągnąć a później bierze się za pisanie silnika który to umożliwi. IMO topik trochę od czapy skoro kolega nie bardzo ma pojęcie a jakimkolwiek języku. |
Autor: | OPRAVCA [ 30 lis 2004, 10:50 ] |
Tytuł: | |
Sylvian i Asmaxie zgadzam się z wami... Hmm ale widzisz kwestię obmyślenia strategi działania przy tworzeniu owej gry postanowiłem ominąć bo wydawała mi się oczywista.. Zgadza się.. Najpierw plan a puźniej działanie |
Autor: | SwenG [ 30 lis 2004, 11:15 ] |
Tytuł: | |
później |
Autor: | OPRAVCA [ 30 lis 2004, 11:28 ] |
Tytuł: | |
SwenG.. fakt )).. Teraz będą wszyscy jechać że zrobiłem gafe:( |
Autor: | Mac [ 30 lis 2004, 12:25 ] |
Tytuł: | |
To co przede wszystkim odroznia MMORPG od single player RPG to architektura klient-serwer i rozbudowana baza danych obslugujaca caly swiat gry po stronie serwera. |
Autor: | Paczyk [ 1 gru 2004, 01:52 ] |
Tytuł: | |
RPG z cRPG ma niewiele wspólnego. A co do MMORPG i cRPG to roznia sie one przede wszystki architektora swiata , w tych drogich jest duzy nacisk na ciekawe dialogi z NPC , dynamiczna fabule , wiekszy jest nacisk na questy i sama postac gracza a czasem nawet w cRPG nasza postac wydaje sie miec wieksza swobode wyboru (Fallout , Arcanum itd.) W mmorpg twozy sie przedewszystkim system ktory ma trzymac gracza przed komputerem , nasza postac ma praktychnie zerowy wplyw na swiat gry(chociaz sa wyjatki). Dlaczego tak jest ? Poniewaz stwozenie mmorpg ktory posiadal by wszystkie zalety cRPG i polaczyl by je z obsluga wielu graczy na raz jest bardzo trudne pod wzgledem nie tylko mechaniki ale i calego zalozenia swiata. Samo stwozenie gry jako takiej to najmniejszy problem, chodzi przede wszystkim o dopracowany przez caly sztab designer'ow pomysl-projekt ktory tchnie w ten swiat zycie. |
Autor: | Mark24 [ 1 gru 2004, 08:41 ] |
Tytuł: | |
Paczyk napisał(a): RPG z cRPG ma niewiele wspólnego.
Jak już tak wnikasz to... naprawdę myślałeś, że kolega chce zaprogramować na komputer grę no-c-RPG czyli RPG? Wiesz może co oznacza te głupie c przed RPG? Wiesz, że jedynymi urządzeniami programowalnymi są komputery, pralki i kuchenki mikrofalowe? Więc po co to czepiactwo? Computer RPG to nie RPG tak samo jak polonez to nie samochód, a kwadrat to nie czworokąt. |
Autor: | Paczyk [ 1 gru 2004, 17:03 ] |
Tytuł: | |
Mark24 to nie jest czepialstwo tylko uscislenie tematu. Dalczego ? . Nie wiem , chyba z przyzwyczajenia , bo jak mi czasem koles mowi ze zna sie na RPG , ja mu na to : "na ktorych systemach ?" a ten mi wymienia Diablo 2 i BG to sorry bardzo... To ze ktos ma pojecie o cRPG w cale nie znaczy ze wie cokolwiek o RPG , prawda ? Ten temt poruszany byl juz na nie jednej liscie dyskusyjenej i na nie jednym konwencie , takze dajmy sobie z tym spokoj... |
Autor: | SwenG [ 1 gru 2004, 17:26 ] |
Tytuł: | |
Paczyk napisał(a): Diablo 2 i BG to sorry bardzo...
oj, oj, dobrze że nie piszesz na pl.rec.gry.komputerowe.rpg bo by cię zjedli żywcem za zestawienie tych dwóch tytułów obok siebie |
Autor: | Pheare [ 1 gru 2004, 18:21 ] |
Tytuł: | |
mark tak crpg to jest rpg ale.... na pewno nie daje ci takich mozliwosci normalne rpg wiec stawianie ich w tym samym miejscy w szeregu to wg. mnie blad i to chcial przekazac chyba Paczyk. Na pytanie co ma silnik do community w sumie teoretycznie nic nie powinien miec no ale to 1 z podstaw by gra dzialala i wiec tak jak powiedzial oprawca bez niego nie byloby community bo nie byloby gry. Wiec jednak jakis tam wplyw ma jesli juz chcemy zaglebiac sie w szczegoly. Aha Sylvian takie rozdzielenie pisze sie zupelnie inczej do gry ktora ma dzialac na takiej komunikacji niz do gry ktora ma byc pod single player i ma miec mozliwosc grania przez net . Chodzi mi o to ze w 1 przypadku to jest glowne zalozenie i naklad pracy spedzony nad dzialaniem takiego programu bedzie napewno wiekszy wiec napewno programy beda sie duzo roznily wiec wg. mnie ( ale kazdy ma wlasne zdanie i szanuje to )to kod zrodlowy gry typowego morpg i crpg sie bedzie roznil znaczaco wiec to jak dla mnie sa spore roznice. |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team |