MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Do programistów:)
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=18&t=9869
Strona 1 z 3

Autor:  Marshin [ 29 lis 2004, 20:13 ]
Tytuł:  Do programistów:)

Czy mmorpg robi się w ten sposób, że robi sie zwykłe rpg a później dodaje się jakiś system, że wychodzi multiplayer (prosze się nie śmiać) i prosiłbym o dokładne opisanie. (już widziałem podobny topic ale tam byli jacyś przemądrzali ludzie...

Autor:  Muminus [ 29 lis 2004, 20:51 ]
Tytuł: 

Wprawdzie nie jestem programista, ale sie pomadrze ;)
Nie.
MMORPG maja malo wspolnego z RPG. Calosc trzeba od razu zaprojektowac pod multiplayer, inaczej wyjdzie cos co sie co chwila sypie pod wzgledem technicznym i jest malo grywalne pod wzgledem zawartosci gry. Natomiast "dokladnie opisac" sie nie podejmuje :)

Muminus

Autor:  Marshin [ 29 lis 2004, 20:54 ]
Tytuł: 

Wielkie dzieki no ale piszcie coś!!

Autor:  OPRAVCA [ 29 lis 2004, 22:37 ]
Tytuł: 

hmm na początek musisz wymyślić śilnik na którym powstanie ów gra. A jak do tego dojśc.. Kupa $$$$$ i dobrzy programiści... Jak chcesz coś zrobic w tym kierunku to polecam naukę języków... programowania.. Choć słyszałem że C++ to nei język a środowisko programowania :lol:
Jest na tym forum podobny temat odnoszący się do tworzenia MMORPG
http://www.mmorpg.pl/viewtopic.php?t=8623

Aha wracając do tematu.. MMORPG to kompletnie co innego.... Inny dział.. inna bajka

Autor:  Asmax [ 29 lis 2004, 22:49 ]
Tytuł: 

OPRAVCA napisał(a):
Aha wracając do tematu.. MMORPG to kompletnie co innego.... Inny dział.. inna bajka


Jestes pewien? :oops:

Autor:  OPRAVCA [ 29 lis 2004, 22:58 ]
Tytuł: 

Tak..:) Sądze że MMORPG jest znacznie bardziej rozbudowane pod względem silnikowym. Niby to samo ale jednak nie to:)

Autor:  Asmax [ 29 lis 2004, 23:00 ]
Tytuł: 

Jest niestety zupelnie odwrotnie. Jedynie czesc serwerowa zabiera sporo pracy, ale serwery nie sa wlasciwa czescia gry. Fizyka, AI przeciwnikow, stale eventy, engine, brak fabuly - wszystko jest banalne, prosto napisane a gre tworzy wielkie community.

Autor:  OPRAVCA [ 29 lis 2004, 23:06 ]
Tytuł: 

Zgadza się ale wielkie community to właśnie jest to co wyróżnia MMORPG od zwykłego RPG...:)

Autor:  Asmax [ 29 lis 2004, 23:22 ]
Tytuł: 

To fajnie, ale napisales, ze mmorpg jest bardziej rozbudowane pod wzgledem silnikowym. A to (poza plynnoscia) ma nijaki wplyw na community :[

Autor:  OPRAVCA [ 29 lis 2004, 23:29 ]
Tytuł: 

No zgadzam się z tobą ASMAXIe masz rację.. Ale bez silnika nie ma MMORPG... ani community... Mamy pwoeidzmy SACREDA.. fajnie się gra.. spoko RPG. nawet ma multi.. nawet grałem z kumplem.. ale jakoś nudno było.. Max może grać chyba 8 osób.. a 8 osób w grze MMORPG to bardzo mało niestety.

Autor:  Sylvian [ 30 lis 2004, 10:24 ]
Tytuł: 

A co ma silnik do community o.O? Każda gra potrzbuje silnika graficznego (pomijając pewne specyficzne wyjątki) więc nie bardzo rozumiem co to ma akurat wspólnego z mmorpg.
Tak jak pisał Asmax, pisanie tego w zasadzie niczym się nie różni od zwykłej gry poza tym że jest rozdzielenie na to co się dzieje po stronie klienta i serwera + oczywiście sprawna komunikacja miedzy nimi.
Tak BTW to pisania nie zaczyna się od engine'u... to chyba najgłupsza rzecz jaką słyszałem. Najpierw trzeba dokładnie zdawać sobie sprawę z tego co chemy osiągnąć a później bierze się za pisanie silnika który to umożliwi.

IMO topik trochę od czapy skoro kolega nie bardzo ma pojęcie a jakimkolwiek języku.

Autor:  OPRAVCA [ 30 lis 2004, 10:50 ]
Tytuł: 

Sylvian
i Asmaxie zgadzam się z wami... Hmm ale widzisz kwestię obmyślenia strategi działania przy tworzeniu owej gry postanowiłem ominąć bo wydawała mi się oczywista.. Zgadza się.. Najpierw plan a puźniej działanie

Autor:  SwenG [ 30 lis 2004, 11:15 ]
Tytuł: 

później

Autor:  OPRAVCA [ 30 lis 2004, 11:28 ]
Tytuł: 

SwenG.. fakt :))).. Teraz będą wszyscy jechać że zrobiłem gafe:(

Autor:  Mac [ 30 lis 2004, 12:25 ]
Tytuł: 

To co przede wszystkim odroznia MMORPG od single player RPG to architektura klient-serwer i rozbudowana baza danych obslugujaca caly swiat gry po stronie serwera.

:)

Autor:  Paczyk [ 1 gru 2004, 01:52 ]
Tytuł: 

RPG z cRPG ma niewiele wspólnego. A co do MMORPG i cRPG to roznia sie one przede wszystki architektora swiata , w tych drogich jest duzy nacisk na ciekawe dialogi z NPC , dynamiczna fabule , wiekszy jest nacisk na questy i sama postac gracza a czasem nawet w cRPG nasza postac wydaje sie miec wieksza swobode wyboru (Fallout , Arcanum itd.) W mmorpg twozy sie przedewszystkim system ktory ma trzymac gracza przed komputerem , nasza postac ma praktychnie zerowy wplyw na swiat gry(chociaz sa wyjatki). Dlaczego tak jest ? Poniewaz stwozenie mmorpg ktory posiadal by wszystkie zalety cRPG i polaczyl by je z obsluga wielu graczy na raz jest bardzo trudne pod wzgledem nie tylko mechaniki ale i calego zalozenia swiata. Samo stwozenie gry jako takiej to najmniejszy problem, chodzi przede wszystkim o dopracowany przez caly sztab designer'ow pomysl-projekt ktory tchnie w ten swiat zycie.

Autor:  Mark24 [ 1 gru 2004, 08:41 ]
Tytuł: 

Paczyk napisał(a):
RPG z cRPG ma niewiele wspólnego.


Jak już tak wnikasz to... naprawdę myślałeś, że kolega chce zaprogramować na komputer grę no-c-RPG czyli RPG?
Wiesz może co oznacza te głupie c przed RPG? Wiesz, że jedynymi urządzeniami programowalnymi są komputery, pralki i kuchenki mikrofalowe? Więc po co to czepiactwo?
Computer RPG to nie RPG tak samo jak polonez to nie samochód, a kwadrat to nie czworokąt.

Autor:  Paczyk [ 1 gru 2004, 17:03 ]
Tytuł: 

Mark24 to nie jest czepialstwo tylko uscislenie tematu. Dalczego ? . Nie wiem , chyba z przyzwyczajenia , bo jak mi czasem koles mowi ze zna sie na RPG , ja mu na to : "na ktorych systemach ?" a ten mi wymienia Diablo 2 i BG to sorry bardzo...
To ze ktos ma pojecie o cRPG w cale nie znaczy ze wie cokolwiek o RPG , prawda ? Ten temt poruszany byl juz na nie jednej liscie dyskusyjenej i na nie jednym konwencie , takze dajmy sobie z tym spokoj...

Autor:  SwenG [ 1 gru 2004, 17:26 ]
Tytuł: 

Paczyk napisał(a):
Diablo 2 i BG to sorry bardzo...

oj, oj, dobrze że nie piszesz na pl.rec.gry.komputerowe.rpg bo by cię zjedli żywcem za zestawienie tych dwóch tytułów obok siebie ;)

Autor:  Pheare [ 1 gru 2004, 18:21 ]
Tytuł: 

mark tak crpg to jest rpg ale.... na pewno nie daje ci takich mozliwosci normalne rpg wiec stawianie ich w tym samym miejscy w szeregu to wg. mnie blad i to chcial przekazac chyba Paczyk.
Na pytanie co ma silnik do community w sumie teoretycznie nic nie powinien miec no ale to 1 z podstaw by gra dzialala i wiec tak jak powiedzial oprawca bez niego nie byloby community bo nie byloby gry. Wiec jednak jakis tam wplyw ma jesli juz chcemy zaglebiac sie w szczegoly.
Aha Sylvian takie rozdzielenie pisze sie zupelnie inczej do gry ktora ma dzialac na takiej komunikacji niz do gry ktora ma byc pod single player i ma miec mozliwosc grania przez net . Chodzi mi o to ze w 1 przypadku to jest glowne zalozenie i naklad pracy spedzony nad dzialaniem takiego programu bedzie napewno wiekszy wiec napewno programy beda sie duzo roznily wiec wg. mnie ( ale kazdy ma wlasne zdanie i szanuje to )to kod zrodlowy gry typowego morpg i crpg sie bedzie roznil znaczaco wiec to jak dla mnie sa spore roznice.

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team