embe napisał(a):
No nie wiem, francuzi chwalili się 150 osobami w montowni turbin na okęciu, to 3500 to chyba z dostawcami pizzy i blogerami tematyki śmigłowców ?
sorry embe, ale oferta Caracali przedstawiona w liście otwartym (
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=20582 ) wygląda bardzo w porządku, nie wierzę, że amerykanie mogliby nam zaproponować coś lepszego (f16 anyone?)
airbus group jest bardziej prawdopodobnym i sensownym partnerem, niż jakakolwiek amerykańska firma - po pierwsze jest akcjonariat airbusa jest rozdrobniony - multinarodowy, po drugie UE, po trzecie bliskość geograficzna...
(same maszyny porównywalne, cara w dużym uproszczeniu droższy, black hawk ma mniej lat eksploatacji przed sobą bo się zestarzeje)
Airbus Group posiada Airbus Helicopters, właścicielami są:As of March 2016:
France – 11.0%
Germany – 11.0%
Spain – 4.2%
Others – 73.8%
ps. nie puszczaj ściem z helikopterami dla służb specjalnych ok? jak ktoś nie potrafi czytać to może uwierzy.
Polskie służby specjalne nie byłyby zadowolone z cara (pierwsze pytanie - na chuj im transportować 19 osób naraz?) i to było wiadomo od dawna, potrzebują czegoś mniejszego/zwrotniejszego, pewnie to samo dotyczy francuskich służb specjalnych, co można nawet wyczytać w podlinkowanym artykule etc.
Klasyczny przykład mącenia i ściemniania embe...
@down
black hawk to jeszcze starsza konstrukcja... a MON postanowił nie czekać na nowsze testowane rozwiązania ze względu na luki w siłach zbrojnych. także heh
![:lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)