@Isengrim
wg. listu otwartego na stole leżała możliwość produkowania systemów do helikoptera (silniki Makilla 2b, przekładnie planetarne, elementy awioniki) , oraz niezależna linia produkcji. + biuro konstrukcyjne + włączenie do cywilnego łańcucha dostaw Airbusa...
to nie jest to samo. to jest porównywanie:
1/ składania Oplów z części dowiezionych z zewnątrz (poza blachą)
do sytuacji kiedy
2/ składamy Opla + produkujemy silnik, elementy przeniesienia napędu i część elektroniki, mamy własne biuro konstrukcyjne i na dodatek możemy szukać rynków eksportowych na własną rękę. Jak na offset to niezłe warunki.
i pytanie do Isengrima, czy kupimy cywilną czy wojskową wersję Black Hawków? za jaką kwotę z wolnej ręki?
partykularyzm at it's best, w końcu związki zawodowe poparły PiS, a dobro swojaków to dobro najwyższe.
piszpan, ze dwie strony temu o tym pisałem, że offset podwyższa cenę znacznie, nawet dwukrotnie i lepiej wydać mniej i próbować sił ze swoimi własnymi rozwiązaniami imho.
Isengrim bronił offsetu i w sumie to postaram się przejrzeć książkę, którą przytoczył. Może jestem uprzedzony do offsetu ale imho na dzisiaj:
Offset to magiczne hasło klucz w słabszych państwach, bo pozwala przeciąć wstęgę na otwarciu zakładu, który produkuje elementy na zamówienie zagranicznej korporacji za Twoje pieniądze.
@down
Jeszcze raz
embe protestuje przeciwko planom odbudowania Polskiego Przemysłu Obronnego jakie leżały na stole między PiS a Airbusem. to przynajmniej byłaby próba stanie się czymś więcej niż trzeciorzędną amerykańską montownia, gdzie liczy się wyłącznie ilość pracowników.
edit:
umowa to byłaby umowa, byłaby konkretna kwota na inwestycje w określonych miejscach i kierunkach rozwoju. offset f16 powstał zanim podpisano umowę? Interesy nie działają w ten sposób, najpierw trzeba złożyć podpis embe
![:lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)