MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Lech Kaczyński nie żyje!
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=19&t=36214
Strona 41 z 56

Autor:  mrynar [ 15 kwi 2010, 18:25 ]
Tytuł: 

Ciekawe:

http://www.tvn24.pl/-1,1652252,0,1,do-p ... omosc.html

To nie jest tak, ze samolot ladujac posluguje sie wspolrzednymi pasa startowego? Jesli tak to czemu lecial jakby obok i byl kilka metrow nad ziemia kilometr przed lotniskiem?

Autor:  Oyci3C [ 15 kwi 2010, 18:30 ]
Tytuł: 

mrynar napisał(a):
Oyci3C napisał(a):
Fakt, sytuacja z Gruzji pokazuje jasno, że można wejść do kabiny pilotów ew. wymusić na nich pewne ruchy (to, że się nie zgodzili to inna bajka).


Sytuacja w Gruzji tylko pokazuje, ze mozna probowac wymusic (co jest naturalne). Gdyby sie dalo wymusic to by ten samolot wtedy w Gruzji wyladowal.


Tak, ale dyskusja kręci się w około kontaktu z kabiną pilotów i możliwości pertraktowania z nim ew. ruchów / postanowień.

Jak widać, można.

Przecież nawet stewardesse mogli wysłać z krótką notką: weźcie chłopacy się lepiej zepnijcie i wylądujcie o czasie jak się da, Lechowi zależy.

Co oczywiście powinno być zarejestrowane w czarnych skrzynkach jak każda rozmowa w kabinie pilotów.

Autor:  Huragan [ 15 kwi 2010, 18:37 ]
Tytuł: 

mrynar napisał(a):
To nie jest tak, ze samolot ladujac posluguje sie wspolrzednymi pasa startowego? Jesli tak to czemu lecial jakby obok i byl kilka metrow nad ziemia kilometr przed lotniskiem?


Jak nie ma ILSu to laduje na gębę, znaczy sie na wzrok, tam gdzie widzi swiatelka.

Autor:  Oyci3C [ 15 kwi 2010, 18:39 ]
Tytuł: 

mrynar napisał(a):
Ciekawe:

http://www.tvn24.pl/-1,1652252,0,1,do-p ... omosc.html

To nie jest tak, ze samolot ladujac posluguje sie wspolrzednymi pasa startowego? Jesli tak to czemu lecial jakby obok i byl kilka metrow nad ziemia kilometr przed lotniskiem?


http://forum.fronda.pl/?akcja=pokaz&id=3385981#p3386097

"Spoko Staszek, mamy 60m pod sobą!"

oh wait...

Autor:  WilkuDemon [ 15 kwi 2010, 18:43 ]
Tytuł: 

mrynar napisał(a):
Ciekawe:

http://www.tvn24.pl/-1,1652252,0,1,do-p ... omosc.html

To nie jest tak, ze samolot ladujac posluguje sie wspolrzednymi pasa startowego? Jesli tak to czemu lecial jakby obok i byl kilka metrow nad ziemia kilometr przed lotniskiem?

Pewnie pilot lecial pierwszy raz lol. Serio ludzie ,przecie to capi na odleglosc. Nawet jesli lecial na gebe to chyba na pulap kilku m schodzi sie bezposrednio nad plyta lotniska ? Pozatym z tego co wiadomo to dobre pareset m ścinał drzewa, zanim sie rozbił.

Autor:  Isengrim [ 15 kwi 2010, 18:44 ]
Tytuł: 

Polecenie nie musialo byc od Lecha - kilku generalow tam tez lecialo, a blysnac przed kolegami to kazdy lubi...
Zreszta, tu nawet nie trzeba bylo nic pisac,mowic. Ladowanie w takich warunkach i pochwala... jest to motywacja do podjecia odrobiny ryzyka.

Autor:  Oyci3C [ 15 kwi 2010, 18:47 ]
Tytuł: 

WilkuDemon napisał(a):
mrynar napisał(a):
Ciekawe:

http://www.tvn24.pl/-1,1652252,0,1,do-p ... omosc.html

To nie jest tak, ze samolot ladujac posluguje sie wspolrzednymi pasa startowego? Jesli tak to czemu lecial jakby obok i byl kilka metrow nad ziemia kilometr przed lotniskiem?

Pewnie pilot lecial pierwszy raz lol. Serio ludzie ,przecie to capi na odleglosc. Nawet jesli lecial na gebe to chyba na pulap kilku m schodzi sie bezposrednio nad plyta lotniska ? Pozatym z tego co wiadomo to dobre pareset m ścinał drzewa, zanim sie rozbił.


Poczytaj linka, którego wkleiłem. Urządzenia min. odpowiedzialne za wysokość kalibruje się na podstawie danych otrzymywanych.

Są jaja z ilością i poprawnością jednostek, złe skalibrowanie może owocować utratą tych metrów.

W takiej pogodzie każdy idiota polegałby na elektronice, a ta w tym momencie mogła być źle skalibrowana.

Autor:  MagPS [ 15 kwi 2010, 18:47 ]
Tytuł: 

no tak bo pilot to taki 'przynieś, zanieś, pozamiataj' :roll:

Autor:  Oyci3C [ 15 kwi 2010, 18:49 ]
Tytuł: 

Jest jeszcze fajne zdjęcie z realnym torem lotu i właściwym. Dziwnym trafem są one zajebiście równoległe co wg mnie również wskazuje na złe skalibrowanie urządzeń nawigacyjnych.

Autor:  WilkuDemon [ 15 kwi 2010, 18:52 ]
Tytuł: 

"Inny z cytowanych ekspertów przypuszcza z kolei, że w bazie danych systemu TAWS mogło nie być kompletnych cyfrowych map okolic Smoleńska."

W takim razie samolot dziennikarzy też powinien sie rozbić right? Baza jest wspólna dla wszystkich samolotów z tym systemem czy każdy samolot musi mieć "upgrade" tej bazy?

Autor:  Oyci3C [ 15 kwi 2010, 18:53 ]
Tytuł: 

Lotto.

A WilkuDemon wygrywa dzisiejszy konkurs. Srsly.

Autor:  WilkuDemon [ 15 kwi 2010, 19:13 ]
Tytuł: 

Pozatym ten sam samolot w środe jakoś wylądował...

Autor:  MagPS [ 15 kwi 2010, 19:19 ]
Tytuł: 

WilkuDemon napisał(a):
Pozatym ten sam samolot w środe jakoś wylądował...


a tydzień wcześniej lądował dwa razy po dwa razy bez ani jednej kraksy

Autor:  lookazz [ 15 kwi 2010, 19:25 ]
Tytuł: 

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,55670,4115912.html

taka ciekawostka.

Autor:  Zerg [ 15 kwi 2010, 19:42 ]
Tytuł: 

http://fronda.pl/news/czytaj/julia_latynina_katyn_2_1


SWIETNE !!!!


"Co się stało?

Odpowiedź na to pytanie łatwo da ten, kto przeczyta The Wall Street Journal z 8 kwietnia 2010 roku – to znaczy z następnego dnia po wizycie Putina i Tuska w Katyniu.

„Cały gazowy przemysł Polski i specjalny przedstawiciel USA ds. energetyki zebrali się na konferencję na temat gazu łupkowego sponsorowanej przez Chevron, ExxonMobil i Halliburton. Gazowi giganci z USA rozpoczną badawcze odwierty gazu łupkowego w Polsce w ciągu najbliższych kilku tygodni. W razie ich sukcesu energetyka Polski, jej problemy ekologiczne, a nawet polityka zagraniczna mogą się całkowicie zmienić.

I taka właśnie jest odpowiedź na to pytanie. Całość nowej imperialnej polityki Rosji budowana była na fakcie, że my mamy nasz światowy Gazprom i rurę naszego światowego gazociągu wsadzimy Polakom to samo miejsce, co i Ukraińcom.

A wiosną 2010 r. na Kremlu nagle zrozumiano, że gaz łupkowy powoduje zerwanie ze światowym gazociągiem i że, jeżeli nie podejmie się środków, to być może to Polska będzie eksportować gaz do Europy. I że polskie władze należy natychmiast przeciągnąć na naszą stronę, gdyż sprawa wydobycia gazu łupkowego w Polsce jest, jak wiadomo, polityczna i w dużym stopniu zależy od tego, która partia wygra następne wybory.

Prawo i Sprawiedliwość Lecha Kaczyńskiego, zaciekłego nacjonalisty, populisty, antykomunisty, człowieka, dla którego Katyń to jego osobisty ból i który w każdą rocznicę osobiście składa w Katyniu prywatną wizytę. Albo Platforma Obywatelska Donalda Tuska, racjonalnego pragmatyka, który gotów jest przyjaźnić się ze wszystkimi, z wyjątkiem, ma się rozumieć, prezydenta Kaczyńskiego – ponieważ ci dwaj nawet ze sobą nie rozmawiają"

Autor:  lookazz [ 15 kwi 2010, 20:01 ]
Tytuł: 

Zychoo napisał(a):
lookazz napisał(a):
nie mówię, że się nie znasz, nie śledziłem wszystkiego co tu napisałeś, nie wiem co masz wspólnego z lotnictwem - ja nic. a to co piszę, to jedynie jakieś przetworzone informacje, które gdzieś kiedyś podsłyszałem, jak chociażby sytuacja z Gruzji. anyway czas pokaże co było przyczyną, a co nie, to tylko takie moje luźne hipotezy.

Ale to co napisałem nie było ironią. Serio zaczynam mieć wątpliwości czy mam rację.


nie wierzę ;p

Autor:  Asmax [ 15 kwi 2010, 20:17 ]
Tytuł: 

WilkuDemon napisał(a):
W takim razie samolot dziennikarzy też powinien sie rozbić right? Baza jest wspólna dla wszystkich samolotów z tym systemem czy każdy samolot musi mieć "upgrade" tej bazy?


Nie wiem jak jest w prawie Powietrznym, ale zakladam, ze tak samo jak w morskim - wedlug IMO [International Maritime Organisation] "upgrade" musi sie odbywac regularnie, nanoszone musza byc cotygodniowe poprawki na mapy, locje, co jakis czas sa nowe wydania mapy ktore MUSZA byc wprowadzone, a stare wypierdolone. Polowa poczatkowej pracy kadeta/3OF na morzu to wlasnie nanoszenie poprawek na wydania admiralicji :<.
Skoro tak jest w zegludze handlowej, to w powietrznych silach narodowych ktore lataja z preziem musi byc 100x bardziej rygorystyczne.

Oczywiscie dotyczy to tras na jakich dany statek plywa, jezeli mialby poprawiac dane calego swiata to miejsca by nie starczylo.

Autor:  Zychoo [ 15 kwi 2010, 20:59 ]
Tytuł: 

ej, w ogóle to sporo głupot napisaliście, ale już mi się nie chce pisać nic ;-)

gg kk thx bye gn

Autor:  RufeN [ 15 kwi 2010, 21:09 ]
Tytuł: 

Zychoo napisał(a):
ej, w ogóle to sporo głupot napisaliście, ale już mi się nie chce pisać nic ;-)

gg kk thx bye gn

i tak sie dziwie,ze od pol tygodnia to samo mniej wiecej walkujesz tutaj wytrwale ;d

Autor:  Zychoo [ 15 kwi 2010, 21:19 ]
Tytuł: 

Oyci3C napisał(a):
Jest jeszcze fajne zdjęcie z realnym torem lotu i właściwym. Dziwnym trafem są one zajebiście równoległe co wg mnie również wskazuje na złe skalibrowanie urządzeń nawigacyjnych.

Od początku mi to śmierdziało właśnie tym.

1. Podali polakom wysokość w QFE zamiast QNH (ale mało prawdopodobne, bo elewacja smoleńska to 255m, więc dużo wcześniej by im zabrakło.
2. Podali polakom ciśnienie w mmHg (tak czasem wojsko podaje, nawet w polsce), a przyrządy w samolotach są wyskalowane w milibarach/hektopaskalach, błąd w przeliczeniu jednej jednostki na drugą mógł zadecydować o tych 20 metrach w pionie, których zabrakło.

Strona 41 z 56 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team