Wklejam coś od siebie (bardziej rys niż propozycje) . Może się spodoba, może nie – wiec na wszelki wypadek wklejam to co już mam). Parę rzeczy może zdziwić, parę zszokować, ale w dobrej organizacji nie tylko nowy gracz winien widzieć swoje cele. Co starsi/bogatsi również
Bluzgi można wysyłać w grze na maila (ironlord)
NIEKTÓRE PRZYKŁADOWE ZAŁOŻENIA:
Cele organizacji:
1. Stworzenie jak najliczniejszej i najbardziej zgranej paczki celem utworzenia siły politycznej zdolnej do decydowania o obsadzie kluczowych stanowisk w mieście startowym (Mesrec – lub inne miasto, gdzie popieramy obecnego Gubernatora, lub tego który skusi nas lepszymi propozycjami) a w przyszłości do utworzenia własnego miasta
2. Stworzenie funduszu na rozbudowę struktur organizacji i funduszu NEWBIE.
3. Pomoc dla nowych członków poprzez oferowanie sprzętu, gotówki (wg. ustalonego limitu) oraz pomoc wiedzą, szkoleniami itp
4. Organizowanie wspólnych wypadów wszelakiego rodzaju i na przeróżne cele (dla osób zainteresowanych)
5. Stworzenie centrów handlowychdla kupców i przedsiębiorców w lukratywnych rejonach miasta startowego i zaprzyjaźnionych (Mesrec – lub inne miasto)
6. Wzajemna pomoc przy treningu
7. Stworzenie skromnej stronki WWW organizacji oraz kanalu chat w grze i forum (lub działu forum poza nią)
Lokacja organizacji - Dantoone
Formy utrzymania organizacji:
1. Darowizny graczy
2. Poszerzenie kapitału wg zasad opisanych poniżej
3. Kapitał początkowy
4. Składki od członków
5. Opłaty z tytułu korzystania z budynków infrastruktury publicznej (w przyszłości)
Kapitał początkowy i majątek organizacji (zasady stworzone celem nagrodzenia za wkład najhojniejszych członków, skuszenia ich do dzielenia się majątkiem i zapewnieniu im praw do chociaż części tego co wnieśli) .
1. Kapitał początkowy stanowi ustaloną wraz z tworzeniem organizacji pulę środków finansowych, wpłaconych dobrowolnie przez wybranych zainteresowanych członków na rzecz organizacji. Kapitał początkowy dzielony jest na 100 udzialów po XX credytów i rozdzielany pomiędzy członków założycieli, którzy dokonali wpłaty. Wpłacanie kapitału początkowego przez osoby chętne do utworzenia organizacji nie jest obowiązkowe.
2. Bieżacy majątek własny organizacji to suma kapitału początkowego powiększonego o dodatkowy kapitał wprowadzony do organizacji za zgodą Zgromadzenia przez nowych udziałowców. Zgromadzenie może również podjąć decyzję o poszerzeniu kapitału własnego organizacji poprzez przyjęcie kolejnych środków od jednego z dotychczasowych udziałowców , wprowadzając stosowne modyfikacje w % podziale udziałów.
3. Kapitał początkowy i dodatkowy wydawany może być wyłącznie na rozbudowę infrastruktury i poszerzenie majątku trwałego organizacji (z wyłączeniem domów graczy) .
4. Cały majątek trwały organizacji stanowi własność udziałowców wg przeliczenia wartości nominalnej majątku przez ilość udziałów będących w rękach udziałowców.
5. Dotychczasowi udziałowcy podjąć mogą decyzję o poszerzeniu kapitału własnego organizacji poprzez przyjęcie kapitału wprowadzonego przez zainteresowanych członków . Udziałowcy ustalają wraz z tworzeniem organizacji, jaka wysokość wkładu niezbędna jest, aby móc ubiegać się o udziały w majątku organizacji. O utworzeniu nowych udziałów i ponownym przeliczeniu % posiadanych udziałów decyduje Zgromadzenie Udziałowców..
6. Jednorazowe poszerzenie kapitału może skutkować nie większym niż 10% poszerzeniem ilości udziałów w obiegu.
7. Udziały są zbywalne, przy czym prawo do ich nabycia przysługuje wyłącznie dotychczasowym udziałowcom, posiadającym więcej niż 5% udziałow i w ułamku równym % stanu posiadania w majątku organizacji . Jeżeli którykolwiek z udziałowców nie wyrazi zainteresowania zakupem zbywanych udziałów, pula części do której pierwokupu ma prawo jest rozdzielana na innych zainteresowanych. Jeżeli nikt z pozostałych udziałowców nie wyrazi zainteresowania zakupem zbywanych udziałów, zbywającemu przysługuje prawo do otrzymania 50% wartości nominalnej wpłaconego kapitału (niezależnie od wartości obecnej udziału) – płatnej w terminie 30 dni od dnia wyrażenia woli rezygnacji z posiadanych udziałów.
8. W przypadku udziałowców zaginionych w akcji (którzy nie pozostawili dyspozycji co do swoich udziałów) po upływie 30 dni od daty pozyskania wiadomości o ich zaginięciu, ich udziały są rozdzielane pomiędzy pozostałych członków Zgromadzenia Udziałowców w proporcji wg ilości posiadanych udziałów.
9. Rejestr majątku organizacji prowadzi Skarbnik organizacji.
10. Zgromadzenie udziałowców ilością 80% głosów akcjonariuszy podjąć może decyzję o rozwiązaniu organizacji i rozdzieleniu jej majątku pomiędzy dotychczasowych udziałowców w proporcji zgodnej z % stanem posiadania udziałów.
Organy Organizacji:
1. Zgromadzenie Udziałowców – w którego skład wchodzi każdy z członków organizacji posiadający więcej niż 5% udziałów. Zgromadzenie wybiera ze swojego grona Przewodniczącego , którego wybór (lub odwołanie) poprzeć muszą właściciele co najmniej 75% udziałów reprezentowanych w Zgromadzeniu. Zgromadzenie Udziałowców decyduje o majątku organizacji, podziale jej funduszy i dochody oraz dokonuje wyboru i odwołuje członków Rady organizacji. Członek Zgromadzenia Udziałowców nie może pełnić funkcji w Radzie organizacji.
2. Rada Organizacji - w skład której wchodzi 6 członków wybieranych przez Zgromadzenie Udziałowców. Za wybranego do Rady uznaje się członka , który uzyskał poparcie co najmniej 51% udziałów obecnych w Zgromadzeniu (tyle samo potrzeba do odwołania członka Rady) . W skład Rady wejść mogą wyłącznie członkowie standardowi, przy czym objęcie większej ilości udziałów niż 5% skutkuje wygaśnieciem mandatu w Radzie na rzecz mandatu w Zgromadzeniu Udziałowców.
3. Kadencyjność Rady trwa 3 miesiące z zachowaniem w/w zapisów. Członek Rady pełni swoją funkcję do czasu odwołania lub upływu kadencji. Przewodniczący Rady pełni swoją funkcję do czasu wyboru nowego Przewodniczącego.
4. Ilość kadencji możliwych do odbycia w Radzie przez daną osobę – nieograniczona.
5. Zakres uprawnień Rady – podejmowanie bieżących decyzji kluczowych dla organizacji, nie zarezerwowanych do wyłącznej gestii Przewodniczacego, Zgromadzenia Udziałowców lub innych osób uprawnionych (szczegółowe zakresy określi Zgromadzenie Udziałowców).
6. Zakres uprawnień Przewodniczącego – podejmowanie decyzji w sprawach bieżących i kluczowych dla organizacji , z wyłączeniem spraw zarezerwowanych do wyłącznej gestii Rady, Zgromadzenia Udziałowców lub osób innych osób uprawnionych (szczegółowe zakresy określi Zgromadzenie Udziałowców)
Członkostwo w organizacji:
Wole wstąpienia należy przedłożyć jednemu z członków Rady.
O przyjęciu w skład członków organizacji decyduje Przewodniczący Rady. Rada może podjąć decyzję o zmianie decyzji Przewodniczącego w tym zakresie lub o usunięciu każdego z członków organizacji (z wyjątkiem członków Zgromadzenia udziałowców) większością 5/6 składu Rady.
Członkostwo wygasa w chwili odwołania decyzją Rady lub poprzez zrzeczenie się przekazane do wiadomości Przewodniczącego Rady.
Rodzaje członkostw:
Członkostwo standardowe – wg procedury j/w. Członek taki posiada wszystkie prawa przysługujące standardowo członkowi organizacji, z prawem zasiadania w władzach i posiadaniu udziałów w organizacji.
Członkostwo wspierające – jest skierowane dla osób, które pragną wspierać w różnych formach organizację (finansowo/militarnie/usługowo) na zasadzie DOBROWOLNOŚCI , bez rezygnacji z udziału w swojej dotychczasowej organizacji.
Członkostwo honorowe – nadawane jednogłośnie przez Radę osobom nie będącym członkami organizacji za ich szczególne zasługi na rzecz jej rozwoju.
Stanowiska (w przypadkowej kolejności):
1. Przewodniczący Zgromadzenia Udziałowców (organizuje prace Zgromadzenia Udziałowców i reprezentuje je na zewnątrz)
2. Zgromadzenie Udziałowców (uprawnienia jak pare akapitów wyżej)
3. Przewodniczący Rady (organizuje prace Rady i reprezentuje ją na zewnątrz, przyjmuje nowych członków)
4. Rada (uprawnienia jak pare akapitów wyżej)
5. Kanclerz Rady (przygotowuje akty do zatwierdzenia przez Radę – ZWIĘZLE!!!!) – powoływany przez Radę ze swojego grona
6. Sekretarz Rady (sporządza ZWIĘZŁE sprawozdania z posiedzeń Rady na forum) – powoływany przez Radę ze swojego grona
7. Skarbnik Rady (sprawuje piecze nad środkami organizacji i dąży do zapewnienia jej finansowego bezpieczenstwa) – powoływany przez Zgromadzenie Udziałowców ze swojego grona
Inne stanowiska:
1. ViceGubernatorzy – przydzielają prawa do stawiania budynków w mieście - powoływani przez Zgromadzenie Udziałowców ze swojego grona
2. Gerenalissimus – pracuje nad utworzeniem militarnego zaplecza poprzez nadzorowanie możliwości militarnych organizacji, wskazanie braków w tym zakresie, organizacje wypadów itp – powoływany przez Radę.
3. Minister Dyplomacji – dba o zachowanie dobrych relacji z innymi organizacjami , ustala sojusze itp – powoływany przez Radę
4. Minister Gospodarki – dąży do zapewnienia crafterom jak najlepszych warunków handlu, poprzez nawiązywanie kontaktów handlowych i gromadzenie informacji o interesujących sklepach – powoływany przez Radę
5. Szef Wywiadu i Kontrwywiadu – dba o dopływ informacji o przeciwnikach i utrudnia im dostęp do wiedzy na temat organizacji – powoływany przez Radę
Podział dochodu/składek:
25% - udziałowcy (amortyzacja
)
50% - infrastruktura (utrzymanie /naprawy itp)
25% - szkolenia, (niezaleznie od funduszu dla Newbie), nagrody dla graczy w turniejach (duelach dla mlodszych itp)