Te dwie AC z końca listy popularności nie mają swojego tematu. Postaram się to częściowo naprawić, może inni pomogą uzupełnić wiedzę na temat tej AC.
słownik sniperowo-gunslingerowy
Ja będę się trzymał republikańskiej terminologi.
STATY
Cunning
Jest podstawowym atrybutem, który zawsze trzeba pompować. W tor nie ma capa - więc robimy to bez opamiętania
Crit&surge - nasz dps opiera się na krytykach, obydwie statki są ważne, acz możliwość kryta>wielkość kryta
Alacrity - przyśpieszenie. De facto ryzykowny stat, bo ze względu na mechanikę odzyskiwania energi możemy się wkopać w dołek braku energii.
Power - jak najwięcej,power> tech power>range power
Accuracy - w PvE ważne, w PvP nie przeszkadza.
Endurance - jak nas biją to jest spora szansa że ubiją i 1000hp więcej nie pomoże. Ta AC jest od zabijania, nie od przeżywania.
Aim - bonus do range skili. Nie zaszkodzi.
Kolejność wymienionych statów ma znaczenie.
BUILD
Rozwój gunslingera ST(single target):
10-20
20-30
30-40
TAKTYKA POLA WALKI
Gun/sniper to encyklopedyczny przykład klasy drugiej lini. Jeśli nie masz przed sobą kolegów to robisz coś źle. Albo oni robią coś źle, ale założenie własnego błędu jest bezpieczniejsze
Są przypadki kiedy powinieneś być w pierwszej lini - pościg - leg shot jest kluczowym skilem dla ganku - 35m i dzięki talentom dość częsty. Kop w jaja jest też oczywistym sposobem rozstrzygania starć na bliskim dystansie - IMO czasem lepiej skrócić dystans, załadować kopa, postawić zasłonkę i Pulse detonator, insta Charged+sabotage charge potem trick i przyśpieszony aimed + quickdraw. Ja lubię kończyć quick shotem podczas wychodzenia za osłonki i zmieniania celu. Quick+leg shot to moje podstawowe skile bez osłonki.
W PvE i przy cięższych walkach dodajemy Flourish shota - debuff o jedną klasę pancerza.Mamy też zrzut aggro z prawdopodobnie najlepszą animacją w tej grze.
W pamięci przewija mi się cały czas hunter i fire mage z WoW - Gunslinger to ich syn, któremu lepiej wychodzi cc.
WOLA MOCY
Gunslinger i sniper to najlepsze range single target DPSy. Po każdym WZ można sprawdzić kto zrobił ile dmg - po najechaniu pokazuje się top shot - w przypadku tej klasy powinien być o około 1/3 większy od pozostałych. Najazd na kills pokazuje kill blowy - i tu też nie ma wątpliwości. Jest to klasa do robienia miazgi z celu - osobiście uważam że ma safe spota i w WZ team i w OPSie.