Nestor napisał(a):
Moze mi ktos wytlumaczyc ten remote rendering? Bo nie sadze zeby to w jakimkolwiek wypadku znaczylo przesylanie danych do wyswietlania przez siec. Przy tej ilosci graczy i assetow, zapchalo by sie lacze gracza, a servery SWTOR dokonaly by seppuku.
To co wczesniej bylo powiedziane nt. tekstur ma sens. Przy ogromnej ilosci graczy na ekranie i roznorodnosci gearu, wbicie kazdemu hi-res tekstur moglo by zajechac pamiec wiekszosci kart graficznych. Metody optymalizacyjne powodowalyby loading i unloading assetow z pamieci caly czas, co pewnie mialo by znaczacy wplyw na performance, zwlaszcza przy szybkich ruchach kamera.
Mysle ze ich przypadku to nie jest kwestia rozdzieloczsci tekstur (pikus, LODy tekstur i tak laduje sie z mipmap), a tego ze jakiś geniusz wpadl na to, ze przecież na kazda postac mozna uzyc 4 osobnych materiałów (tors, nogi, ręce, glowa) co łącznie nam daje przynajmniej 16 uniklanych tekstur (LOL).
Według to co oni powiedzieli nie ma sensu, to jest flaw na poziomie wczesnego projektu.
Cytuj:
With our 'maximum resolution' textures a large number of draw calls are made per character,
Stad moje wnioski. Ilosc DC nie zalezy od rozdzielczosci tekstur (nie wiem nawet skad taki pomysl ?), tylko od ich ilosci per-obiekt (jedna tekstura to jeden DC).
pozatym juz tekstura 2k spokojnie starczy zeby zrobic ladnie wygladajace postacie.
Ale co z tego jak ich silnik renderujacy jest poprostu zjebany. Ma zjebane oświetlenie, zjebany normal-mapping, zjebany sposob ladowania tekstur itd.
Tez mi sie nie wydaje zeby sciagnie contentu z serverow wchodzilo w gre. Przeciez w te gra by sie grac w tedy nie dało..