MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Wymagania
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=35&t=12018
Strona 5 z 12

Autor:  Kabraxis [ 19 cze 2005, 22:07 ]
Tytuł: 

OK silnik SWG jest lepszy niz WoW'a. Jest lepszy niz wszystko. :D
Ma x lat (nie wiem ile ale pare) i jest dalej the best.
EOT z mojej strony.

PS. Silnik FarCry tez jest gorzszy niz silnik Quake 2 bo na gf mx440 i 256DDR nie da sie obrocic.



BTW, Ten post jest zartem i kazdy wyksztalcony informatyk/ktoklolwoek co ma cos wspolnego z tworzeniem gier powie to co ja. Silnik WoW jest najwydajniejszym silnikiem wsrod MMO obecnych na rynku. koniec.

Nie pisze tego jako fanboy tylko patrze na rzecz pod wzgledem technicznym.

Autor:  Morderr [ 19 cze 2005, 22:24 ]
Tytuł: 

Heh... moze tak to zostawmy (my Ci nie udowodnimy ze swg ma wydajniejszy silknik a ty nam ze wow) i wrodzmy do temau :D

Autor:  Xanth [ 19 cze 2005, 22:26 ]
Tytuł: 

Owszem, silnik WoW jest duzo wydajniejszy od silnika SWG, kosztem jakosci grafiki, a szczegolnie tekstur (w SWG nie ma tak oblesnych tekstur, szczegolnie w zblizeniu armorow i ubran, jak w WoW). Nic nowego.

X.

Autor:  Kabraxis [ 19 cze 2005, 22:26 ]
Tytuł: 

OK :D

Xanth ladnie podsumowal o to mi chodzilo (bo zaczelo sie chyba od wydajnosci na slabych kompach).

Autor:  Khraan [ 19 cze 2005, 22:28 ]
Tytuł: 

Kabraxis napisał(a):
Silnik WoW jest najwydajniejszym silnikiem wsrod MMO obecnych na rynku. koniec.

Nie pisze tego jako fanboy tylko patrze na rzecz pod wzgledem technicznym.


I jest najwydajniejszy bo ma kanciate grafiki skaldajace sie z kilku prostokatow, tekstury wielkosci tira. Chodzi piekinie bo caly swiat znajduje sie po stronie gracza, nie musi doczytywac zmian mapy spowodowanych postawionymi przez gracza domami, wygenerowanymi obiektami misji czy innymi przeszkadzajkami.
Tak, jest wydajny...

Nie pisze tego jako milosnik swg (za ktorego sie wcale nie uznaje) tylko patrze na wyglad swiata. Niektorzy lubia plastelinki, a inni realistyczny swiat... Dwie rozne gry, z roznymi stylami rozgrywki. Przy porownywaniu wyjdzie na to ze jedynie nazwe 'mmorpg' maja wspolna ;)

Edit: eh musze szybciej pisac ;) *juz sie nie bedzie odzywal* :P

Autor:  Kabraxis [ 19 cze 2005, 22:30 ]
Tytuł: 

A;e chodzi o to ze DA SIE zrobic engine z zajebistymi teksturami, shaderami i wszystkimi pierdolami ktory mimo to chodzi ladnie i jest wydajny.
Silnik SWG taki nie jest po prostu. I zadenego MMO w sumie nie jest.
Juz nie mowie o EQ2 bo tam to devsi chyba slowko "performance" maja zabronione przez szefow. :D

Autor:  Xanth [ 19 cze 2005, 22:34 ]
Tytuł: 

Ale zrozum, nigdy nie zrobisz wydajnego silnika przy dynamicznym i zmiennym swiecie, jaki jest w SWG. W WoW masz wydajnie, bo wszystko jest statyczne i niezmienne (nie mowiac juz o paskudnych teksturach), w SWG wyglad swiata sie zmienia nonstop (domy graczy, miasta graczy, generowane dynamicznie obiekty na normalnej mapie). Calosc WoW jest po stronie klienta, jak Khraan napisal, wiekszosc swiata SWG jest server side (klient obiekty doczytuje w czasie gry).

X.

Autor:  Kabraxis [ 19 cze 2005, 22:40 ]
Tytuł: 

W sumie prawda i musze sie zgodzic.
A z drugiej strony nie moge pojac jak np. PS2 jest w stanie pociagnac swiat FFXI.
Chociaz toi juz tez osobna bajka.

Powiedzmy tak:
Wydajnosc: WoW>SWG
Zlozonosc: SWG>WOW
Overall: WoW=SWG
:D :D

Autor:  Khraan [ 19 cze 2005, 22:54 ]
Tytuł: 

/me podaje latarke na zgode
;)

Autor:  Asmax [ 19 cze 2005, 22:59 ]
Tytuł: 

Jak PS2 w stanie jest pociagnac swiat FFXI? Bardzo prosto.

-Niezbyt duzy swiat podzielony na male zony, jedynymi obiektami na mapie sa npc i gracze.
-Kilka artow uzbrojenia, przedmioty jako tako fizycznie nie wystepuja (jedynie maly obrazek + opis), nic nie upuscisz, nic z ziemi nie podniesiesz.
-Male zroznicowanie na mobki w danej arenie (ogolnie male zroznicowanie, ale tu mozna duzo rozmawiac)

Dlatego i na PS2 pojdzie i na slabym PCcie. Imo tak powinno robic sie mmogi (w ten sam slad poszli tworcy WoW, przy zachowaniu 'bezzonowego' swiata) efektywne a nie efekciarskie. Chociaz bajery w SWG czy w innych grach sa ogromnym plusem.

Autor:  Dwutlenek [ 19 cze 2005, 23:08 ]
Tytuł: 

każdy swoje...

Autor:  albz74 [ 19 cze 2005, 23:08 ]
Tytuł: 

Dwutlenek napisał(a):
Nie jestem do końca pewny czy sie ze mna zgadzasz czy nie...
Znaczy tak.. silnik jest gorszy ale chodzi lepiej?


Lepszy/gorszy - w ujęciu technicznym silnik z SW:G jest o wiele bardziej zaawansowany i generuje o WIELE lepszą grafikę (cieniowanie, tekstury itd).
Oczywiście przekłada się to na wymagania odnośnie kompa i karty. Dlatego WoW chodzi lepiej na tym samym sprzęcie, choć tak samo ładnie nie wygląda na maks. ustawieniach

Autor:  Midgardsorm [ 20 cze 2005, 00:24 ]
Tytuł: 

nie wiem czmu gra mi starsznie chaczy cały czas skacze tylko na tutorialu bylo ok ..
moze to winna lacza ?

sperzet P IV 1,[email protected] GF6800 1GB RAM

Autor:  J4m3k [ 20 cze 2005, 06:18 ]
Tytuł: 

Midgardsorm napisał(a):
nie wiem czmu gra mi starsznie chaczy cały czas skacze tylko na tutorialu bylo ok ..
moze to winna lacza ?


A jakie masz łącze ? ;]

Autor:  Midgardsorm [ 20 cze 2005, 08:56 ]
Tytuł: 

teoretycznie dobre
nie wiem jak sprawdzic ?


hmm teraz gralem bylo o niebo mniej ludzi online i gra chodzila ok ...

czyli lacza czy ram ?

Autor:  albz74 [ 20 cze 2005, 10:20 ]
Tytuł: 

Midgardsorm napisał(a):
teoretycznie dobre
nie wiem jak sprawdzic ?


hmm teraz gralem bylo o niebo mniej ludzi online i gra chodzila ok ...

czyli lacza czy ram ?


RAM RAM RAM

I dysk - zdefragmentowałeś ? :lol:

Autor:  Xanth [ 20 cze 2005, 11:04 ]
Tytuł: 

albz74 napisał(a):
RAM RAM RAM

Przy 1 giga ramu i GF 6800 to ja bym jednak na lacze stawial. Bo przy takim sprzecie nie ma prawa szarpac (zbyt mocno ;) ).

W opcjach gry jest "net monitor". Wlacz i zobacz jaki masz ping i jakie straty pakietow.

X.

Autor:  Khraan [ 20 cze 2005, 13:22 ]
Tytuł: 

Midgardsorm napisał(a):
hmm teraz gralem bylo o niebo mniej ludzi online i gra chodzila ok ...

czyli lacza czy ram ?


Jeszcze moze byc sprawa samej konfiguracji gry. Polecam zaznaczyc w opcjach gry (w launchpadzie) w zakladce Advanced opcje: 'Disable world preloading' i 'Disable asynchronous loader'. Moze polepszyc to jakosc gry.

Autor:  albz74 [ 20 cze 2005, 13:32 ]
Tytuł: 

Khraan napisał(a):

Jeszcze moze byc sprawa samej konfiguracji gry. Polecam zaznaczyc w opcjach gry (w launchpadzie) w zakladce Advanced opcje: 'Disable world preloading' i 'Disable asynchronous loader'. Moze polepszyc to jakosc gry.


Jak działają te opcje ?

Autor:  Enderhawk [ 20 cze 2005, 14:16 ]
Tytuł: 

disable world preloading to chyba polega na tym, ze jak to zaznaczysz, to lokacjena planecie nie będą odrazu wczytywane, tylko wtedy jak sie do nich zbliżasz .. ale nie jestem pewny

btw. co myśłicie o tej karcie: http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=18422 ... niby 64 bity, ale reszta całkiem ciekawa (np. pixelshader 3.0)[/url]

Strona 5 z 12 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team