MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Empire at War - Pierwsze wrażenia
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=35&t=17681
Strona 1 z 5

Autor:  Kassei [ 21 sty 2006, 11:54 ]
Tytuł:  Empire at War - Pierwsze wrażenia

Jako, że wielu z nas czeka z wytęsknieniem an tą grę chciałbym poznać waszą opinię, jak i podzielić się moimi spostrzeżeniami. Jak łatwo się domyślić moje wywody są oparte o wrażenia jakie mam po przetestowaniu wersji DEMO. Na grę czekam od bardzo dawna i powiem, że pomimo, iż gra jest bardzo dobra, troszkę sie zawiodłem. Ale od początku.

Opis

W wersji demonstracyjnej dostepny jest tutorial w którym gramy zarówno rebelią jak i imperium oraz tryb conquest (tylko 3 planety). Rozgrywka jest podzielona na strategiczną (widok galaktyki i planowanie posunięć) oraz taktyczną (walka w przestrzeni kosmicznej i na powierzchni planet). Ta pierwsza przypomina w pewnym stopniu Stars Wars Rebellion (Supremacy) z tym że nie ma systemów tylko same planety. Planet jest dość dużo a objęcie niektórych daje dodatkowe bonusy np. pas asteroidów zwiększa współczynniki mysliwców. Jeśli "podbijemy planetę" generuje ona fundusze potrzebne do rozwoju. Na każdej planecie znajduje się okreslona ilość slotów na budowle. Budowle naziemne dzielą sie na obronne (pola siłowe, działa jonowe...), wojskowe (baraki, fabryki) jak i cywilne (kopalnie, ktore zwiększają ilość generowanych przez planetę funduszy). W kosmosie stawiamy stocznie i skanery dalekiego zasięgu jak i stacje obronne. W pełnej wersji gry będzie tego penie sporo, bo w demie wszytkie jednostki i struktury nie zostały zademonstrowane... Ciekawostką jest że rozwój technologi u rebelii polega na kradzieży jej od imperium a imperium prowadzia badania :]

Jednostki

Każda dostępna w grze jednostka posiada słabe i mocne strony (ukazane w prosty sposób poprzez wizerunki jednostek z którymi jest skuteczna a przeciw którym kuleje). Każda jednostka posiada też specjalne umiejętności np :

Fregata Nebulon B - czasowe doładowanie osłon kosztem siły ognia
X-wing - zwiększenie prędkości
Y-wing - zwiększenie skuteczności przeciwko osłonom
Tie-fighter - tryb polowania
Corelliańska Korweta - zwiększenie prędkości
Pichota - tryb lepszej defensywy kosztem prędkości
Krążownik Tartan - zwiększenie siły ognia

Bohaterowie

Tych w demie nie pojawia się za dużo, ale zapowiadają się ciekawie. Posiadają pewne właściwości zarówno w fazie strategicznej jak i taktycznej np. Han Solo i Chewbacca mogą "okradać" wrogie planety a w czasie walki m.in :

Han Solo - wyłączanie urządzeń impulsem EMP
Chewbacca - przejmowanie pojazdów (np AT-ST)

Dodatkowo bohaterzy posiadaja zwiększoną odporność i no. taki Bobba Fett potrafi rozgromić miotaczem ognia cały odddział piechoty.

Walka

Walka w kosmosie to szczególnie innowacyjnych nie należy i trudno szukać w niej złożoności znanej tej choćby z serii Homeworld. Takie 3D w 2D :] Można atakować konkretne części większych celów (silniki, baterie laserów, osłony...) a otoczenie wpływa na rozgrywkę ( asteroidy zmniejszają manewrowość i uszkadzają jednostki a mgławice uniemożliwiają użycie umiejętności specjalnych.
Walka na powierzchni też nie jest jakimś wielkim odkryciem. Rebelianci posiają zdolność stworzenia "Raid fleet" zkładającej sie z 3 jednostek i atakującej planetę nawet w przypadku kiedy jest ona blokowane przez wrogą flotę. Jednak w tym trybie pozbawienie jesteśmy posiłków. Drugi rodzaj ataku to inwazja z orbity (trzeba wpierw pokonać obronę planety). Możemy liczyć wtedy na wsparcie jednostek znajdujących sie na orbicie a także istnieje możliwość nalotu bombowego na pozycje wroga. Na planszy jest ograniczenie znajdujących się w danej chwili jednostek. Można zwiększyć je poprzez zdobycie kolejnych "punktów zrzutu" w demie najwięskza spotykana ilość to 10. Pozatym cywilna ludnosć czasem nas wspiera (cieńkie jednostki służą raczej do odwracania uwagi niż do walki) oraz istnieje możliwość wzniesienia budowli wspomagających (punkty leczenie piechoty, naprawy pojazdów, działa....) ale tylko w określonych lokacjach. Pozatym na walkę mają wpływ warunki atmosferyczne (deszcz to minus dla laserów, wiatr dla rakiet) oraz niespodziewane zdarznia jak grasujący Rancorn czy tornado... Ciekawy jest też tryb filmowy (praca kamery pokazująca najciekawsze sceny z pola walki) ale to tylko ciekawostka.

Minusy

Małe lokacje (jedna planeta to jedna potwornie mała lokacja)
Strasznie szybka rozgrywka (budowa fregaty trwa chwileczkę i nie różni się od czasu budowy myśliwców)
Ukształtowanie terenu nie ma wpływu na rozgrywkę (nie zauważyłem)

Podsumowanie

Gra dobra ale strasznie odtwórcza co może nie będzie wadą jeśli tryb singleplayer będzie ciekawie skostruowany bo conquest jest do pogrania ale przeraźliwie nudny :har: Co do wymagań to chyab nie są wysokie bo ja grałem w wysokich ustawieniach na laptopie HP Compaq nx6125 (1,8Ghz/1GB RAM/MRadeon x300) co jest średnią jak na dzisiejsze czasy konfiguracją...

Autor:  Relict [ 21 sty 2006, 12:12 ]
Tytuł: 

ha , gra napewno nas nie zawiedzie , czekam na wersje finalną...

Autor:  Kostek [ 21 sty 2006, 12:27 ]
Tytuł: 

Zainstalowałem demko wszystko fajnie tylko jak odpalam gre wyskakuje okienko z tekstem : "A required security module can not be activated. This program can not be executed." :wtf: :wtf: Czy ktos wie o co może chodzić?
Torel

Autor:  Enhu [ 21 sty 2006, 13:03 ]
Tytuł: 

gdzie ja to ściągne ????????????

Autor:  Icrom [ 21 sty 2006, 13:13 ]
Tytuł: 

fileplanet ?

Autor:  Enhu [ 21 sty 2006, 13:16 ]
Tytuł: 

nvm, znalazłem już i mam 10% :)


STAR WARS FTW !!!!!!!!!!!

empiere at war to pewniak :D

Autor:  scorpio007 [ 21 sty 2006, 13:41 ]
Tytuł: 

Kostek napisał(a):
Zainstalowałem demko wszystko fajnie tylko jak odpalam gre wyskakuje okienko z tekstem : "A required security module can not be activated. This program can not be executed." :wtf: :wtf: Czy ktos wie o co może chodzić?
Torel


Reinstalnij i tym razem zainstaluj pakiet dirx o ktory prosi. To chyba jakies uzupelnienie bibliotek potrzebnych do uruchomienia.

Ja blyskawicznie demo sciagnalem z gry.imro.pl

Na poczatku mi mi sie wieszalo zanim gra sie wczytala :P Ale za 4tym razem weszlo.
Generalnie wszystko wyglada spoko. Ucieszyl mnie fakt, ze to nie zwykly RTS a cos w stylu..... no mam to na koncu jezyka. Nvm.
Chyba Lucas nareszcie zrozumial, ze samo Star Wars w tytule nie wystarczy by gra byla dobra i zaczeli sie starac jak przed laty.

Autor:  Kostek [ 21 sty 2006, 14:34 ]
Tytuł: 

Kurde nie pomogło :har: dalej wyskakuje to okienko a dirx instalowałem za pierwszym razem, ale kupa :har: POMOCY co mam zrobic :]

Autor:  Morgul [ 21 sty 2006, 15:05 ]
Tytuł: 

Wylacz wszystkie napedy wirtualne, mialem to samo - wylaczylem daemona i antiblaxx <- poszlo gladko.

Btw. Szkoda ze demko jest takie biedne :( niepelny tutorial i jedna 10min misja rebelami.. mogli jeszcze chociaz dac 1 misje imperium.

Autor:  enkil [ 21 sty 2006, 15:31 ]
Tytuł: 

scorpio007 napisał(a):

Ja blyskawicznie demo sciagnalem z gry.imro.pl



ja sobie odpuscilem, transfer ~13kBps.

znalazlem na t-online.de, idzie na max lacza.

Autor:  Kassei [ 21 sty 2006, 16:06 ]
Tytuł: 

Morgul napisał(a):
Wylacz wszystkie napedy wirtualne, mialem to samo - wylaczylem daemona i antiblaxx <- poszlo gladko.

Btw. Szkoda ze demko jest takie biedne :( niepelny tutorial i jedna 10min misja rebelami.. mogli jeszcze chociaz dac 1 misje imperium.
Właśnie to budzi moje obawy co do finalej gry, bo jeśli demo zajmuje 741MB to ile może zajmować gra aby nie była tak płytka.....8GB ?? :] W demie nie ma żadnych cut-scenek, jest jeden okrojony na maxa tryb i kiepskawy tutorial....demko powinno zajmować najwyżej z 300MB.... :]

Autor:  Enhu [ 21 sty 2006, 16:21 ]
Tytuł: 

Kassei napisał(a):
Morgul napisał(a):
Wylacz wszystkie napedy wirtualne, mialem to samo - wylaczylem daemona i antiblaxx <- poszlo gladko.

Btw. Szkoda ze demko jest takie biedne :( niepelny tutorial i jedna 10min misja rebelami.. mogli jeszcze chociaz dac 1 misje imperium.
Właśnie to budzi moje obawy co do finalej gry, bo jeśli demo zajmuje 741MB to ile może zajmować gra aby nie była tak płytka.....8GB ?? :] W demie nie ma żadnych cut-scenek, jest jeden okrojony na maxa tryb i kiepskawy tutorial....demko powinno zajmować najwyżej z 300MB.... :]


może być nawet, że będzie na 3 dvd po 4.7gb...

Autor:  wulfgar [ 21 sty 2006, 19:03 ]
Tytuł: 

osobiscie jestem pod wrazeniem gra wyglada jak polaczenie Star Wars Rebelion i Force Commander, bitwy (zwlaszcze te w kosmosie) wygladaja super no i kamera filmowa :] ,jestem ciekaw jak to bedzie wygladalo w mp bo singel zapowiada sie ciekawie

Autor:  Argahawk [ 21 sty 2006, 19:40 ]
Tytuł: 

Jak pewnie wiecie wyszlo juz pare modow np:

Prawie najlepszy jaki wyszedl do dema EAW Chris mod 4 ktory dodaje wiecej statkow w tym

-T4-B
-Field COMM other
-Fleet COMM other
-Mon Calamari Cruiser
-Corellian Gunschip
-Marauder Cruiser
-Assault Frigate MK II
-A-Wing
-Z-95


Do zmian dochodza jeszcze :

- Walki w kosmosie sa teraz dostepne we 3 miejscach(ale odgrywaja sie na tej samej mapie)
- wlaczenie AI imperium
- Imperium ma wiecej jednostek
- zaczyna sie z 50000 kredytow
- Punkty dowodzenia zwiekszono do 500
- Sa dostepne nowe budynki w tym nowe stacje kosmiczne


Drugi z modow

Dodaje rebeliantow takie zabawki jak :

- 2 statki Venator
- Death Star
- Mon Calamari Cruisers (MC-80)+ mozliwosc ich budowania



Ale chyba najlepszym dostepnym modem Jest mozliwosc grania jako Imperium.I zajac nimi az 5 planet

Mozna zbudowac miedzy innymi takie zabawki Imperium jak :

- Death Star(z eskorta)
- Victory cruiser(+)
- Acclamator class(+)
- Tie Scout Squad
- Broadside Cruiser
- Probe droid
- Gravity Well Generator
- podobno mozna tez budowac statki klasy Venator ale mi sie nie udalo nigdy tego zrobic

Z jednostek naziemnych mozmey kontrolowac miezdy innymi
- 2-M Repulsor Tank
- AT-ST
- AT-AT
- Tie Mauler


A z dostepnych bohaterow mamy Bobba Fetta wraz z jego statkiem Slave 1

Wszystkie mody rozpakowywac w :

C:\Program Files\LucasArts\Star Wars Empire at War Demo\GameData\Data

Ps.: Moze mi ktos powiedziec czy ktorys ze statkow imperium ktory ma + w nawiasie to jest Captain Piett's Star Destroyer Bo jestem ciekaw ?

Autor:  scorpio007 [ 21 sty 2006, 19:43 ]
Tytuł: 

enkil napisał(a):
scorpio007 napisał(a):

Ja blyskawicznie demo sciagnalem z gry.imro.pl



ja sobie odpuscilem, transfer ~13kBps.

znalazlem na t-online.de, idzie na max lacza.


Musiales trafic na moment, kiedy sporo ludzi sciagalo. Mnie sie sciagalo ~90kBps

Autor:  Kostek [ 22 sty 2006, 18:19 ]
Tytuł: 

Morgul napisał(a):
Wylacz wszystkie napedy wirtualne, mialem to samo - wylaczylem daemona i antiblaxx <- poszlo gladko.

Btw. Szkoda ze demko jest takie biedne :( niepelny tutorial i jedna 10min misja rebelami.. mogli jeszcze chociaz dac 1 misje imperium.


Wielkie dzieki poszło po wyłączeniu anitblaxa i deamona :D

Autor:  Kostek [ 22 sty 2006, 19:57 ]
Tytuł: 

Wrażenie z demka mam jak najbardziej pozytywne, wreszcie RTS SW trzymajacy klimat :D bitwy kosmiczne Rox, z naziemnymi to nie wiem jeszcze bo zrobiłem desant na tatoo i totalny chaos, jednostki mi wybuchały jedna po drugiej :] (moze za dlugo ogladałem jawas, rancory itp. zamiast prowadzic żołnierzy do boju) :)
Mam nadzieję ze nie przesuną znowu premiery i juz niedlugo będzie mozna zaprowadzić Imperialny porządek w galaktyce :]

Autor:  Sniegu [ 22 sty 2006, 20:13 ]
Tytuł: 

Naprawde fajnie sie zapowiada. Demko podsycilo moj apetyt ale obawiam sie ze full wersja nie zmiesci sie na moim dysku O_o (40gb, 3 partycje).

Autor:  Enhu [ 22 sty 2006, 20:57 ]
Tytuł: 

Kostek napisał(a):
i juz niedlugo będzie mozna zaprowadzić Imperialny porządek w galaktyce :]



AMEN !

Autor:  Kassei [ 22 sty 2006, 21:08 ]
Tytuł: 

Potestowałem grę dłużej z wszystkimi modami i na różnych poziomach trudności...i....hmmmm....gra szybko mnie znudziła....Jeśli tryb singleplayer nie będzie jakiś wystrzałowy to będzie to gra typu "zagraj raz i schowaj do szuflady", bo jak narazie to gra jest płytka jak cholera i niedorasta Rebellion (Supremacy) do pięt. Jest jeden surowiec (kasa), wszystko buduje się z identyczną prędkością i nie jest ważne czy to Sonda Zwiadowcza czy Gwiazda Śmierci... Wiem, że to RTS ale ludzie dajcie spokój, czasy Command & Conquer minęły dawno temu :] Przecież troszkę inwencji twórczej i część strategiczna wyglądałaby znacznie lepiej, przedewszystkim większa ilość surowców oraz najważniejsze żeby planeta nie byłą jadną planszą...przecież na każdej może być kilka terenów do opanowania....rozgrywka byłaby znacznie ciekawsza...No ale poczekam na finalny produkt i dopiero się wypowiem :]

Strona 1 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team