Kuzwa kampowanie itemu w KAZDYM MMO w jaki gralem jest podobne, zarabianie kasy w kazdym MMO w jaki gralem jest upierdliwe, w kazdym MMO wraz ze wzrostem lv/skilla zarabianie staje sie latwiejsze, w kazdym MMO praktycznie sa itemy ktore kosztuja od chuja i ciut ciut a ktore kazdy chce miec i w kazdym MMO ostatecznie crafting staje sie sztuka dla sztuki. Crafting w FF XI daje przynajmniej mozliwosc zrobienia czegos extra co jest naprawde rare <> to i wada i zaleta <> wada bo te itemy sa drogie ze oj <> zaleta bo sa drogie i jest ich malo i sa fajne.
Crafting - Serwer CL - emu UO - kazdy noob mial kowala i kopal, przerabial itd, exp mozna bylo kupic czy wrecz dostac za grosze, kazdy kowal robil expy, i robil ich duzo, sztabki tanie itd
potem cos zmieniono i exp stal sie rare, cena poszla w gore, kowali ubylo
itd.
serwer Europa - OSI UO - kazdy moze kupic dowolny exp u vendorka, kazdy o ile ma kse moze kupic lepszy exp itd, cena jest zalezna od jakosci, sa itemy ktorych kupno pochlonie 2 miesiace framowania mobow, sa itemy ktore trzeba kampowac po kilkadziesiat dni.
Eve - podobnie, na poczatku mozna bylo niezle zarobic na craftingu , teraz to sztuka dla sztuki niestety. Campowanie itemow to juz wogole hardcore, bo dobry drop jest naprawde rare a gowno wypada z kazdego pirata. Mining - no fajny tylko jak przybylo ludzi na serwie to prawie zero szansy na sensowny mining w GZ ( guard zone ) a poza GZ nire ma co leciec bez paczki kumpli z dobrymi skilami i w dobrych statkach ktorych zdobycie zajmuje co najmniej miesiac ida droga noobie
Tak wiec, panowie, kazdy mmo jest mniej lub bardziej zjebany, kazdy ma wady i zalety
Opiekun nie rezygnuj, zrob tak jak ja robie, wlacz sobie LFG na godzinke dziennie, nie ma chetnych, trudno, mam co robic in rl - logout, mam chec cos porobic w FF robie to.