WithnesS napisał(a):
To ja, jako gracz WoWa dorzuce pare pytań
2. Czy gra dużo osób? Nie chodzi mi o jakieś kosmiczne liczby, jak w WoWie. Chodzi mi o to czy ta gra, jest dalej popularna i nie wieje pustką, jak na przykład...AA?
![;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
4. Czy walka jest bardziej skomplikowana, od naciskania przycisków od 1 do 9? (wiem co to skillchainy
![;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
)
5. Czy jest Housing?
6. Czy świat, jest duży? Nie chodzi mi o tak zwane "Puste pola" jak w SWG, a raczej o miejsca ciekawe, których exploracja jest przyjemna
![;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
7. Czy twórcy dalej pracują nad grą, updatują itd, czy może, położyli na niej kreche?
2. Ludzi jest masa... praktycznie wszędzie kogoś spotykasz, często sięzdarza, że w momencie kiedy chcesz w spokoju coś farmować (nawet nie na sprzedaż ale na własne potrzeby) to się musisz o moby bić...
4. Zależy od profesji, generalnie najmniej do roboty ma DD... pozatym każdą profesją można grać bez zaangażowania i wtedy za dużo do roboty nikt nie ma
5. Housing jest niestety w FFXI bardzo średni... co znaczy to tyle, że jest niby dopracowany, ale kompletnie się nie czujesz związany ze swoją hacjendą
![;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
To, że domku nie możesz postawic w każdym miejscu jest do wybaczenia, bo to rozwiązanie ma tyle samo zalet co wad, ale jakies to takie w FFXI jest sztuczne... Niby możesz postawić meble ale one tylko "wyglądają"... np w łóżku się nie położysz, ani nie siądziesz przy stole... Nikogo też nie zaprosisz aby pochwalić się wystrojem... w sumie to nie ma się czym zbytnio chwalić, bo modeli mebli za dużo nie ma...Na plus można powiedzieć, że każdy mebel ma jakiś elementarny bonus (np +2 water albo +1 earth), co daje jakieś bonusy w craftingu chyba jeśli się nie mylę, oraz w hodowaniu roślinek (to drugi plus)... Nie zmienia to jednak faktu, że w FFXI housingu jako takiego nie ma bo nie masz domku tylko magazyn na itemy... Dodatkowa funkcja tego magazynu to przełączanie pomiędzy profesjami i odbieranie przesyłek - w domku masz MOG'a , czyli latające mało gówienko, które służy praktycznie tylko po to, że jak z nim zagadasz to pojawia się menu z tymi funkcjami.... Napradę lepiej by to można było rozwiązać...
6. Hmmm... odpowiem w ten sposób - instancje za duże nie są, ale też nie są jakimiś małymi klitkami... ich główną zaletą jest to, że są poprostu ślicznie zrobione
![:P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Naprawdę lokacje są ładnie i klimatycznie zaprojektowane....
7. Jak przyszedłem do FFXI to się dziwiłem, że wszyscy narzakają na SE, a moim zdaniem jest to jeden z lepszych developerów w tej branży, zaraz po CCP z EVE, ale tylko dlatego, że w EVE masz tylko jeden koszt - abonament (gre ściągasz, dodatki ściagasz za free itd.)... oraz świetnej współpracy developer <-> gracze (nie bedę sie rozpisywłą, kto grał ten wie o co biega). SE jest to natomiast całkowite przeciwieństwo SOE, które jak już coś z grą zrobi to na gorsze
![;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Gra się ciągle rozwija i idzie imo w dobrym kierunku (choć długo nie gram)...