Usłyszałem dziś na wykładzie z Geografii Japonii coś, co może (aczkolwiek nie musi) zainteresować graczy FF XI, którzy zastanawiają się, czemu właściwie na craft wpływa dzień, kierunek, w którym postać jest obrócona i tak dalej.
Otóż, jak się dowiedziałem - z Chin do Japonii, pośród masy innych rzeczy przyszedł zwyczaj, wg. którego, na wyruszenie w podróż/zrobienie czegoś (przypuszczam, że "zrobienie czegoś" jest tu bardzo szerokim terminem, niestety niedookreślonym przez wykładowcę ;) miał wpływ właśnie kierunek, dzień, godzina i tym podobne czynniki zewnętrzne.
Słysząc to, doszedłem do wniosku, że S-E jest genialne, jeśli chodzi o wykorzystywanie elementów kulturowych w swoich grach (bo to, co zrobili z tym, mimo, że zapewne upierdliwe wymaga o wiele więcej wysiłku niż zrobienie potworów na podstawie stworzeń z mitologii, sami przyznacie ^^").
Powyższy fakt, może również mieć związek z walkami - w Japonii dni tygodnia mają jasno określone znaczenia - jeśli chodzi o znaki, to składają się bowiem z 3 -> [jakaś rzecz] + [znak (który nie wiem co znaczy XD)] + [dzień]. Po kolei są to:
- Niedziela - 日曜日 [Dzień Słońca]
- Poniedziałek - 月曜日 [Dzień Księżyca]
- Wtorek - 火曜日 [Dzień Ognia]
- Środa - 水曜日 [Dzień Wody]
- Czwartek - 木曜日 [Dzień Drzewa]
- Piątek - 金曜日 [Dzień Pieniędzy/Złota]
- Sobota - 土曜日 [Dzień Ziemi]
Stąd pewnie wzięły się po angielsku water day etc. (aczkolwiek mea culpa - na tyle dawno grałem w FFa, że nie pamiętam ile owych dni było i w jakie kolejności się zmieniały).
Jeśli Opi uznasz to za spam - niech poleci, po prostu miałem ochotę się wygadać, a może kogoś to zainteresuje ;>
|