MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

problem z mnd i int :/
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=43&t=12433
Strona 1 z 2

Autor:  kalcia [ 12 kwi 2005, 20:49 ]
Tytuł:  problem z mnd i int :/

mam nadzieje, ze za bardzo sie nie powtarzam >.>
Xet mi powiedzial, ze enfeebling magic to mnd/2, is it really true? :/
bo w takim razie rdm/blm ma troszke przechlapane ^^;;;
nie jest to tak ze int+mnd/2 to enfeebling?
troche mnie to nurtuje, bo jakbym sie nie starala o mnd, to i tak mam resisty (a to mnie bardziej wkurza niz cokolwiek innego w tej grze >.> lacznie z 5 deathami w ciagu jednego expa;P) :/

Autor:  Asmax [ 12 kwi 2005, 20:53 ]
Tytuł: 

Rozne czary z kategorii enf. korzystaja albo z MND albo z INT.
Ogolnie jest to tak, ze te 'czarne' czary sa INTozerne, a 'biale' MNDo.
Przyklad:

DIA - Mind
BIO - Int.

Ja osobiscie nosilem set ringow do INT + MIND (odpowiednie macra na odpowiedni czar) i na czas castowania wkladalem w lape club +6int/+6mnd (w party to go prawie w ogole nie wyjmowalem)

Autor:  Pieszczoch [ 12 kwi 2005, 20:54 ]
Tytuł: 

Tej regulki nie znam ale grajac rdm/blm trzeba inwestowac w MND, a jako secondary INT.
Cos jak +2MND i +1INT. No chyba ze sie duzo pozmienialo :wink:

Autor:  kalcia [ 12 kwi 2005, 21:01 ]
Tytuł: 

ok.. al enp slow/silence sa czarami typowo enfeebling (bio podnosi dark) i dla nichmam stosowac mnd? czyli jednak mnd gora mimo wszystko ^^;;;
i tylko w macro zmieniac equip na int dla ew czarow z dzialu dark .__.
uhhh >.>

Autor:  Asmax [ 12 kwi 2005, 21:02 ]
Tytuł: 

BLM i MND - cos Ci sie pokickalo ;-)

Grajac RDM trzeba miec i to i to, w zaleznosci od czasu (chociaz na poczatku roznice sa bardzo niewielkie)
WHM - MND, MND i jeszcze raz MND
BLM - Tylko INT

Autor:  Pieszczoch [ 12 kwi 2005, 21:07 ]
Tytuł: 

To znaczy mam na mysli tak; ze grajac subem BLM masz bonus do INT i zeby wyrownac poziom inwestujesz w MND, a grajac subem WHM inwestujesz w INT, poniewaz masz bonus do MND.
A ze czary RDM korzystaja z obu atrybutow to najlepiej jest je miec na rownie.
Czy jakos tak :roll:

Autor:  Gurnik [ 12 kwi 2005, 21:11 ]
Tytuł: 

a po cholere jacys magowie ja gram warrior pakuje w sile z dwoma toporami gram wypas na max :) ninja suba wez pakuj w str i walisz jak wlezie teraz do party mnie nie hcieli bo niby za slaby sprzet (fajnie ze mam kupywac co 10lvli nowy) to sobie lvluje samemu ale czad jest jak pryzpierdolisz z dwuch toporkow :)

Autor:  Pieszczoch [ 12 kwi 2005, 21:14 ]
Tytuł: 

:wtf:

Autor:  kalcia [ 12 kwi 2005, 21:19 ]
Tytuł: 

Gurnik, wybacz, ale ja kompletnie serio sie pytam, bo to sprawa czy mnie szlag trafi jak mi cos resistnie czy nie >.>
za melee nie przepadam.. po z atym, z tego co mi sie wydawalo,t o ta gra polega na graniu z innymi ludzmi w pty .__.
a, i z przeklinaniem prosze sie opamietac .___.
i sprzet staram sie zmieniac jak tylko jest cos lepszego...

hmm... Stok zamiescil linka do ciekawego guida dla rdm/blm i tam widze jakie pierscionki do jakich sa czarow; ja jestem rdm/whm puki co i glownie stawialam na mnd, int jak cos wpadnie ^^;;;

Autor:  Scorpio [ 12 kwi 2005, 21:57 ]
Tytuł: 

Kalcia Xet ma racje i nie. Jak mnie najdzie to jutro napisze co i jak.

Autor:  Elfka [ 13 kwi 2005, 00:38 ]
Tytuł: 

Na RDM-ie mam przykladowo +12Int/+13Mnd bez food z subem BLM. A nasz AF -siekierka - ma +...mp +1Int +1Mnd.
Tez zastanawialam sie co w tym gra, lecz wole sub BLM niz WHM, bo wtedy jestem skuteczniejsza (mam takie wrazenie) w rzucaniu czarow Elemental Magic, a moze i nie tylko tych. Zas jesli mam byc healerem - sub WHM jest bardziej przydatny.
Ogolnie wole w PT pewnic opcje RDM niz zajmowac sie zabawa w WHM. Kiedys mialam PT z gosciem, ktory co chwila przedstawial rozpiske wyniku pracy kazdego joba, sily obrazen i udzialow. Bylam na niej wyraznie skuteczniesza jako RDM niz gdy musialam robic za "pielegniarke" (sklad --> PLD BLM DRG WAR SMN RDM/BLM taki sobie i sredni, jak to na przypadkowe party czesto sie zdarza)
Tak jak Kalcia ucze sie tego jobu, porownuje, staram sie zrozumiec i sa pytania na ktrore nie znam odpowiedzi. Dreczy nas to samo :-?

Autor:  Pan_Pritula [ 13 kwi 2005, 00:42 ]
Tytuł: 

Gurnik wymiata ;];];];];] popieram :D kalcia olej rdm/blm zmieniaj joby na war i costam i pakuj str ;] dwa topory, sprzet co 30 lvli i soluj, cały czas soluj, po co sie bedziesz w jakies party bawila ;]

Autor:  swordsman [ 13 kwi 2005, 04:23 ]
Tytuł: 

well...
nie jestem expertem
mnd i int wydluza czas trwania debuffka , a skill szanse jego przyklejenia
int zwieksza tez dmg z elemental spelli a mnd cure spelli
wiekszosc debufow jest mnd'owych, ale w co chcesz pakowac zalezy tez od stylu gry, suba i rasy :D raczej oplaca sie chyba trzymac to na podobnym piziomie wiec pakuj w to co jest niskie

blm sub daje magic attack bonus drain, aspir, elemental seal i unikalne debuffy
whm sub daje curagi status cury magic defence, divine seal

generalnie wiecej daje blm ale czasem setup party i miejsce expowania wymusza /whm

tyle ja wiem, jak stok bedzie mial chec sie pomadrowac pewnie powie dokladniej :D

Autor:  Scorpio [ 13 kwi 2005, 06:48 ]
Tytuł: 

swordsman napisał(a):
well...
... jak stok bedzie mial chec sie pomadrowac pewnie powie dokladniej :D


Podam tylko swoje opinie.

Edit :
Ok, do dzieła :
Suby dla RDM : [ te bardziej popularne ]


NIN - solo raczej, drugi wand w reku nie rekompensuje ujemnych statystyk w mnd, int, a już napewno nie pokrywa straty ability magicznych. Inaczej mówiąć - słabiutki do solo, bezuzyteczny w party imo.

DRK - spory atak bonus w mele, sporo ability zwiekszajacych atak, wiekszy bonus do int niz przy blm sub, malutki bonus do mp. Uzywany zwykle tylko do jedengo celu chainspell stun na lv 74 + RDM. Zastosowanie : dynamis, hnm, good's. RDM z tym subem sluzy tylko do zablokowania przeciwnika na 30 sec. Zwykle po tym lub w trakcie jest martwy. Przy okreslonym typie przeciwnika i barku blm lub drk w exp party moze byc uzyty w exp party, ale sa to sytulacje marginalne. Najwazniejsze to to ze jest w pelni funkcjionalny dopiero na lv 74 +

BLM - Spory boost do MP i to nie tylko bezposrenio podnoszacy ilosc mp ale i mozliwosci oszczedzania mp oraz szybsze regenerowanie MP.
Elemental Seal - 10 minutowy 100 % usypiacz, co 10 minut mozemy wsadzic pratycznie 100% pewnego debuffa - w tym sleep. Spory bost do INt ale i do magic atack. Zaklecia aspir i warp bardzo ulatwiaja zycie RDM czasem tez ratujace exp - chainspell + warp. Aspir potrafi podtrzymac chain.Dodatkowo czar escape z chainspell potrafi nei raz uratowac party. To sub dla bardziej aktywnych RDM, i sklaniajacych sie w kierunku ofensywnego RDM [ taki wspierajacy dmg party ]
Sub ten ma jeszcze jeden ukryt walor - wiekszy dex, wiec wiekszy hit rate w mele.

WHM - Mniejszy boost do MP niz w przypadku BLM, spory boost do MND.
Dyvine seal wspanialy po convert, idealny do przywrocenia curaga HP w party .. pozatym bezuzyteczny. W komplecie dostajemy kilak fajnych zaklec ktore lecza negatywne statusy, ale nei wszystkie, curage no i bieganie piechta bo warp nie ma :D Uzytecznosc jako healer głownie jak nei ma whm, malo mp w porowniu do WHM + obowiazki RDM debuff daja dobre rezultaty po lv 41 z bardem, lub w duo RDM kiedy jeden pelni fukcje supportu a jeden main healera. Extra dostajemy troche STR i VIT.
Typowy support party, zmnijeszenie int oraz strata clear mind i atack bonus czyni malo oplacalnym elemental magic bez okreslonego sprzetu.

SMN - Takie suby tez sa. Boost do MP duzy, boost do mp healing bardzo duzy, autorefresh, strata umiejtnosci blm i whm, bost rowny dla int i mnd.
Dostajemy avaterki jesli je mamy :D, sporo mp. Typowy support, bardziej uzyteczny w hnm, good's niz w exp walkach. Brak okreslonego nastawienia na typ gry, bardziej support czy tez bierny support niż coś wiecej. Zaczyna byc imo uzyteczny gdzies kolo lv 60-70 chyba. Wiecej nei wiem o tym subie. Uważam go osbiscie jako uzyteczny wylacznie w hnm ls jako suport w tank party.

Czary :
- BLM :
Elemntal debuff : frost, rasp itp ... RDM nigdy nei bedzie az tak mocny w tym jak BLM ale jak nie ma BLM to bardzo uzyteczne czary. Maja jeszcze jedna uzytecznosc - opieraja sie na elemental magic skill wiec mozna nimi w exp party skillowac z poztkiem bez trwonienia MP na slabe nuki.
Aspir, drain : oba opieraja sie na dark magic skill, aspir potrafi ladnie pociagnac mp a drain fajnie dziala po convert z elemental seal :D
Warp : sami wiecie co to jest.
Escape : od lv 58 RDM, nazedzie ratowania party przed wipe, bardzo przydatne ...
- WHM :
Curagi I i II
Poisona, silena, itp ...
- DRK :
Stun + jakies inne badziewie :D
- SMN :
Sumony + blood pact.

_DEBUFFY_

RDM w odroznieniu do innych magów potrzebuje obu atrybutow i INT i MND. Wyznacznik resist to wartosc skill enfebling magic przeciw magic resist przeciwnika na dany elemnt, ale tez ma to zwiazek z wartoscia danej cechy uzywanej przez czar czyli int i mnd. Inaczej, kazdy punkt MND lub INT to + 0,5 skilla w enfeble, elemental itp magic w zaleznosci od czaru. Ilosc MDN ani INt nie wplywa na sile działania czaru, na to wplyw ma magic accurancy wylacznie ... pewnie wiekszosc teraz zrobi O.O, ano tak magia tez ma swoja celnosc. Im wieksza celnosc tym latwiej zapodac debuff lub nuke. Stad Merity RDM to celnosc w magi wody itp, JSE lv 70+ to magic accruancy ...

Ale ja tu bla bla, ok do rzeczy :
Debuffy opierace sie na INT :
- Gravity, BIO, SLEEP !!, i coś mi umknelo .. + debuffy elementalne + nuki
Debuffy opierajace sie na MND :
- Slow, Paralyze, Silence, Dia

przykladowe makro ze zmiana sprzetu np na Sleep :
/ma "Sleep" <stnpc>
/equip Main " Wand XX"
/equip ring1 "Zircon Ring"
/equip ring2 "Zircon Ring"
/p WARNIGN !!! SLEEP <laststnp> !!! DO NOT ATACK !!!!
analogicznie robimy do slow, pralyze itp tylko zamiast ring +int ring + mnd, mozna jeszcze sobie zamieniac kurteczke, apaszke i inne pierdolki jak kolczyki, makro ma max iles tam lini, wiec wyzej dupy nie podskoczymy.


Chyba THE END .. jakies pytanka ?

Autor:  kalcia [ 13 kwi 2005, 08:12 ]
Tytuł: 

ok, o to mi chodzilo ^^
dzieki wielkie ^^

Autor:  Scorpio [ 13 kwi 2005, 08:39 ]
Tytuł: 

Kalcia dobra rada na przyszlosc, zacznij gromadzic cash, na lv 51 dostepne sa elemental staffs, pomijajac ten standardowy dark staff, kazdy z nich zwieksza o 10 pkt magic accurancy na dany element [ HQ daje +15 acc ]
Dla RDM najwazniejszy jest skill, potem ilosc MP -> stad :
promise badge > holy phial
Jako mithra masz wysoki int, kozystaj z tego i zrob sub BLM, a MND bostuj itemami.

Autor:  kalcia [ 13 kwi 2005, 09:19 ]
Tytuł: 

jak juz ci kiedys mowilam, zrobie blma ^^
puki co jakos sie do whma przyzwyczailam..
a blm to kolejny cash, bo wiecej mam stuffow typowo whm >.>
ale cos z tym zrobie... jak zaczne znow normalnie grac ^^

Autor:  swordsman [ 13 kwi 2005, 12:36 ]
Tytuł: 

Nin slabiutki do solo oO !!!

Stun z drk mozna uzywac tez bez chainspell ^_^ tez mila rzecz

Autor:  Gurnik [ 13 kwi 2005, 14:28 ]
Tytuł: 

heh tak na prawde rzartowalem z tym wszystkim wcale nie gram w finala. bardzo chcialbym :( wiem o ffxi wszystko czytam od pol roku wszystkie stronki ogladam filmiki screeny, te forum tez znam wszystkich uzytkownikow wiem jakimi postaciami graja.

nawet sobie czasem grajac w ffvii wyobrazam ze gram u boku rhaegala stokrotki saitou huckstera super jest mowie wam

mam ffxi pudelko ale tam abonament u was sie placi a ja nie mam karty kredytowej chce zalozyc ale puzniej za 2miesiace osiemnastka to starzy sie nie beda buzyli :)

jak na razie to ogladam screenshoty i jak gram w ffvii na psx to mowie wam czad jak sobie wyobraze ze ktoras z postaci to saitou krzycze sobie rzeczy jakbym gadal przez ventrillo np. hej hej saitou szybko wypadl thiefes knife :)

Autor:  mrynar [ 13 kwi 2005, 14:35 ]
Tytuł: 

:wtf:

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team