MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

*** Sky FAQ v1.5 ***
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=43&t=15760
Strona 1 z 1

Autor:  swordsman [ 2 paź 2005, 20:34 ]
Tytuł:  *** Sky FAQ v1.5 ***

Intro

Mysle ze przyda się na tym forum topic o Sky, w którym będzie można znalesc odpowiedzi na najczestrze pytania i kilka przydatnych tipsow, a pozniej info i strategie na gody… Oczywiście można to wszystko znalesc w necie ale nie kazdemy się chce ;P ten topic może tez zainteresuej i zmobilizuje do pracy ‘mlodszych’ membersow CC :]

Duzo ludkow juzż ma dostep do sky albo lada tydzień będzie mieć, a spora czesc z nich ma marne szanse by dorwac konkretnego HNM LSa, uwazam ze warto powalczyc tam naszym LSem, nie tylko dla itemkow ale również dla funu, w koncu to jest dosyc nietypowa zabawa i zdecydowanie endgame kontent, a spróbować tego w skromnym polskim gronie jest zdecydowanie fajniejszym wyzwaniem niż isc z banda uberow :]

Jeśli ktoś chce marudzić niech zachowa to dla siebie albo znajdzie inny watek ;P Czy to co tutaj napisze się przyda czy nie wyjdzie w praniu, nie ma co pierdzielić zawczasu…
Sky już sporo pozwiedzałem wiem w miarę, co gdzie jest, ale z taktykami do godow niewiele pomogę… thf to TH whore i prawie nigdy nie walczy… nie robi nic konkretnego… mogę napisac to co podpatrzyłem ale wiecej przydatnego info mogą udzielić nasi uber tankowie, Gokulo czy Draconi na co liczę …
Jak ktoś ma jakieś pytania lub ciekawe info co by można tu zamieścić albo linki to zapodajcie… raz w miesiącu poprosi się Hucka o pozamiatanie

Nu winc….

Dostęp do Sky

Teoretycznie dostep do sky dostaje się po zrobieniu Zillart Mission 13 do czego potrzeba 70lv. Praktycznie po ZM8 pozostale są formalnością, i na upartego można ja zrobic na 50lv jeśli ma się do pomocy bande uberow. Jednak przed 70lv przydatność jakiegokolwiek joba (może za wyjątkiem Brda czy Whma) jest znikoma….
ZM zaczyna się w Norg po zrobieniu Rank 6. Link do opisu ZM na koncu FAQ.

Sky

Do sky wchodzi się przez Ro’ Meave > Hall of the Gods w regionie Li'Telor
Ogolnie rzecz ujmując, żeby nie spoilerowac, sky to jedyne miejsce gdzie można posparowac się z Godami i dorwac unikalne itemki. Gody są popowalne, do każdego każdego nich potrzeba zestawu 2 specyficznych triggerow, które farmuje się na pomniejszych NMkach i mobkach porozrzucanych po sky. Każdy z 4 Godow, poza itemkami, zostawia swój Seal i ich zestawem można popnac mega bossa Kirina do zabicia, którego niestety potrzeba już naprawde silna brygade… jakies 30 ludkow…

Na sky składają się 4 zony.
Ogrody, Palac, Shrine i Teatr
Ogrody są ogromne i to glownie w nich spedzi się większość czasu, jest to wyspa polaczona siecia teleportow, odchodzi od niech bodajże 10 wejsc do Palacu i niezliczona do Shrine, do tego dochodza pody na których popuje się Gody oraz domki poszczególnych Archangelsow.

Mapy

Tu daje mapke która się kierowałem jak byłem sky newbem, ale niewiele pomaga ^_^;; trzeba po prostu pozwiedzac i zapamiętać co gdzie jest…

Obrazek

Niebieskie teleporty aktywuje sie uzywajac pobliskiego Pincer Stone.
Niektore teleporty sa one-way i moga wydawac sie popsute ;P

Mape Ogrodow wyciąga się z cofferka. Klucz bardzo łatwo zdobyć na flamingach, których skosimy niezliczone zastępy czekając az się wszyscy zbiora ^_^;; ale żeby znalezc cofferek trzeba się sporo po ogrodach nabiegac… pewnie gdzies jest jakas ladna mapka gdzie popuja coffery, ale na ogol są i tak ukryte w krzakach lub za czyms wierd… Bardzo przydatna, zwłaszcza na początku i radze każdemu ja zdobyc asap.

Cofferki w ogrodach:
Obrazek

Mape Pałacu i Shrine wyciąga się z Cofferka w jednej z 8 czesci palacu, bardzo latwo go znaleźć gorzej z kluczem…. Można próbować solo zabijac Detektory blisko zone, jednym jobem będzie to łatwiejsze innym trudniejsze ^_^;; Klucze dropuja rowniez Mystic Weapony w Palacu (pierwsze wejscie na lewej platformie) Mapa się BARDZO przyda… chyba ze komus nie przeszkadza bycie ciągłym ciezarem u czyjejs nogi która wie gdzie trzeba isc ;P

Shrine jest wielopoziomowe i polaczone rozmaitymi teleportami, niektóre z nich nawet maja losowy punkt docelowy… Potrzeba sporo czasu by je zakumac… Niestety trzeba będzie się tam trochę poszwedac w poszukiwaniu triggerow, lub dojścia do Byakko… a kiedys może i Kirina ;P

Mapka do nawigacji po Shrine... dosyc skomplikowana.. potrzeba wprawy ^^;;
Obrazek

Mobki

Kazdy kto wybiera sie do sky powinien upewnic się ze ma ze soba zapas silent oilow !!! magowie takze !! Prawie wszystko agruje tam na magie (lalki, weapony, detectory, elementale, poty), więc nie castować nic zanim sie nie upewnicie ze stoicie w duuuzej bezpiecznej odleglości od mobkow albo dzieli was sciana (tak magic agrro nie dziala przez sciany)

W Ogrodach, na sound i sight nie agruje nic za wyjatkiem lalek wciśniętych w sciane, także tylko na nie musicie uważać, łatwe do ominięcia ale do dziś pamiętam nasza pierwsza wycieczkę do Sky z Xavem :]

W Palacu i Shrine poza lalkami magic potami i elemelkami spotkac można tez mnóstwo weaponow (sond i magic agoro) i golemow (sight agoro). Wystepuje tez specyficzny rodzaj mobka zwany Detektorem  Jest to taka mala latajaca kuleczka agrujaca na sound. Ma bardzo malo hp i można go zdjąć jednym nukiem, barrage czy SA, ale jeśli się nie zrobi tego dostatecznie szybko przyzwie do pomocy lalke, z która już tak latwo sobie nie poradzicie ^_^;;;

Walczac z nimi warto pamiętać o Meltdownie lalek (potrafi zdjac cale alliance) wiec stunnerzy musza być bardzo czujni z ustalonym stun orderem i mocnych AOE weaponow i golemow, także magowie musza stać w bezpiecznej odległości…

Ogolna mapka gdzie jaki God, gdzie wejscie do ktorego Trigger NMka:
Obrazek

Abjurations: (by Opiekun)

Moze dorzuce krotki opis abjuration (dla tych ktorym nie chce sie lazic po obcojezycznych stronach:

Abjuration to specjalne rare/ex itemy, ktore wypadaja w sky i z super HNMow "ladowych", aby zrobic dzieki nim uber armorki potrzebne sa cursed itemy (wiekszosc z nich mozna latwo kupic na bazarze albo AH inne np. Dryadic set trzeba zrobic u znajomego craftera). Kazdy z tych itemow ma wersje HQ (ktore oznaczone sa jako -1).

Jak ma sie juz abjuration i cursed to idzie sie z tym do faceta w katedrze w San i on na miejscu zdejmuje nam klatwe.

Jest 6 setow abjuration (kazdy cursed do nich robiony w innym crafcie):

Aquarian z ktorego robi sie Zenith set (body dla zmylki nazywa sie dalmatica). Moge go uzywac: Bard, Black Mage, Red Mage, Summoner, White Mage. Set generalnie zamienia HP na MP i wzmacnia statsy MND, CHR i INT.
Craft: Clothcraft.

Dryadic z ktorego sie robi Shura set. Moga go uzywac: Ninja, Samurai i Monk. Niektore czesci sa super, inne lekko do dupy.
Craft: Woodworking

Earthen z ktorego robi sie Adaman/Armada set - armor dla Beastmastera, Dark Knighta, Warriora. Set wzmacia glownia att i acc.
Craft: Smithing

Martial z ktorego robi sie Koenig/Kaiser set. Typowa zbroja dla tankow: duzo HP i VIT. Moga ja nosic Warrior i Paladin.
Craft: Goldsmithing

Neptunal z ktorego robi sie Hecatomb set. Moga go nosic: Bard, Beastmaster, Dark Knight, Dragoon, Paladin, Thief, Warrior. Wzmacnia glownie STR i DEX - ma tylko jedna wade: slow.
Craft: Bonecraft

Wyrmal z ktorego robi sie Crimson/Blood set. Moga go uzywac: Dark Knight, Dragoon, Paladin, Ranger, Red Mage. Zwieksza HP/MP i wzmacia rozne statsy np. spodnie daja speed +12%.
Craft: Alchemy

Dodatkowo sa jeszcze Oblation i Libation Abjuration. Z pierwszego robi sie ambrosie, z drugiego amrite. Zrobienie amrity kosztuje tyle, ze na luzie libation mozecie wyrzucic do smieci.

Linki:

=Opis ZM by Killing Ifrit:
http://ffxi.killvoid.com/list.php?c=zilart

=Uberowy guide do Abjurationow !!
http://ffxi.somepage.com/itemdb/abjuration.php

=Siakis sky guide pelen roznego info:
http://ffxi.killvoid.com/forums.php?m=posts&q=31974

=Vana'diel Atlas - wszystkie mapy jakie potrzeba ^_^
http://www.ffxi-atlas.com/

Autor:  swordsman [ 3 paź 2005, 22:04 ]
Tytuł: 

Genbu

Family: Adamantoise
Job: Paladin
Element: Water
Weakness: Ice / Thunder

Triggery:
Gem of the North
Winterstone

Na drugiej platformie po prawej od wejscia.

Abilities:

SP: Invincible

AOE:
Tortoise Song – removes songs
Wateraga III
Poisonga III

Frontal Attack:
Breath Attack – Frontal water damage

Single Target:
Tortoise Stomp

Buff:
Hard Shell- Defense Boost
Enwater

Enwater dispeluje się rzucajac Antarctic Wind (drop z Suzaku).
Powinien zrobic to RNG z Unlimited Shot albo ktos z najwyzszym throwing skillem... Rha ?

Party Setup:

Tank Party
Mniej więcej 2-3x TANK, RDM, WHM + jakiś suppoort.
Przy PLD tankach 2 supporterow z /smn subem powinno trzymać na nich Blink, a przy Nin tankach na pewno przydałaby się stoneskina, ale damy rade i bez tego ^_^;;
O tankowaniu najlepiej wypowiedziałby się Xav i Rha.

Black Mage Party
Standartowo 4 x Black Mage, Bard i Red Mage
BLM koniecznie musza miec ustalony Stun order !!
Może kiedyś uda nam się wystawić taka artylerie… chociaż przy blm-disease to raczej mało prawdopodobne… Zamiast nich będziemy musieli polegać na meleesach ^_^;;

Melee Party
WHM i meleesi…. Na Genbu najlepiej ustawić Light Skillchainy i postarajcie się je skoordynować z burstami Blmow…
Zanim wejdziemy na platformę, każdy melees musi nabić TP na garnkach, sworduserzy (zwłaszcza tanki) powinni mieć przygotowany 300% Spirit Within.
RNG używając proszka z Unlimited Shot powinien zdejmowac Genbu jego –enspell.

Fighting Positions:

Magowie i meleesi nigdy nie mogą stać za tankami (chyba ze robia akurat SATA), bo zdejmie was breath.
Tanki powinni stac naprzeciwko siebie lub w trojkacie (w zależności czy mamy 2 czy 3) tak by meleesi mogli zaimplementowac SATA.
Trzymac na wszystkich Barwatera all the time!!

Rha o tankowaniu:
"Co do tankowania to normalnie tankowac mozna Seiryu i Suzaku, Byakko i Genbu to chyba tylko z Earth Staffem dla redukcji dmg ktory otrzymujemy. Byakko mozna tez z Wind staffem jesli zdecydujemy sie na ninjasow.

Z earth staffem to do roboty zostaje nam: voke, warcry, debuffy, defender, przerzucanie cieni, elemental ninjutsu, ew sugestie w strone backupu czego sie aktualnie potrzebuje- czy to jest stun pozwalajacy przerzucic, czy to jest poisona, haste, songi cure czy cokolwiek innego.
Czy ktos wybierze sprzet do super evasion czy raczej do Emnity+ to jego prywatna sprawa- dobrze jest jednak jesli juz sie umawiamy na jakas konkretna walke aby tankowie posiadali podobna ilosc Enmity+ aby uniknac tego co sie wczoraj stalo- dostalem w ciagu kilku sekund za jakies 1400 dmg a Genbu byl dalej zalokowany na mnie. Z moich doswiadczen wynika ze do walki z Genbu lepszy jest przy wiekszej ilosci tankow sprzet emnity+, hp+, physical dmg-

Przy normalnym tankowaniu to samo co wyzej ale trzeba bardziej uwazac, niemniej zarowno Seiryu jak i Suzaku nie maja jakis super krytycznych momentow w walce poza specialami i mozna je tankowac dosc latwo. Zazwyczaj nie starcza czasu na proszenie magow o jakas pomoc, wtedy oni maja juz widziec co sie dzieje i czego potrzebujesz.

Byakko nie widzialem aby byl tankowany przez ninja ale jesli sie kiedys do tego wezmiemy to bedzie to 3x Ninja z maksymalnie podniesionym evasion z supportem jednego albo nawet dwoch summonerow (Titan+Earth Ward ratuja tylek BARDZO czesto).

Oczywiscie warto a nawet trzeba zapoznac sie z FAQ co konkretny stworek robi, jakie trzeba medycynki miec w plecaku i tego typu rzeczy.
To w sumie tyle co wymyslilem na temat tankowania zolwia (Genbu), tygrysa (Byakko), wyverne (Seiryu) i ptaka (Suzaku)- generalnie maja one specjale wlasciwe dla swojego gatunku dlatego polecam kazdemu tankowi aby wyskonczyl sobie pocwiczyc na odpowiednich przeciwnikach:
-ptak= Lufaise Meadows, Altepa, Valley of Sorrow
-wyverna= Ifrit`s Caudron, Kuftal Tunnel, Gustav Tunnel
-tygrys= Uleguerand Range, Kuftal Tunnel, obszar jak sie wyjezdza z Upper Jeuno (zapomnialem nazwy ), Glacier
-zolw= Adamantoise/Aspi w Valley of Sorrow"


Items Dropped:
Seal of Genbu
Arctic Wind

Adaman Ore
Venomous Claw
Beetle Blood
Oxblood
Divine Log
Adamantoise Shell

(Ex/Rare) Genbu's Shield
Obrazek

(Ex/Rare) Genbu's Kabuto
Obrazek

Abjurations :
A. Head
Obrazek

A. Hands
Obrazek

W. Feet
Obrazek

M. Hands
Obrazek

Trigger items NMs:

Olla Grande

Family: Pot
Job Type: Red Mage

Trigger Items Needed:
Flask of Ro’Maeve Water (Drops from Aura Pots)

Abilities:
Mysterious Light – AE, additional affect: gravity
Spinning Attack – AE, addition affect: stun
Double Ray – Single Player Attack
Level III -aga spells – Elemental AE damage
Magic Barrier – Resists Magical spells

Strategia:
Nabijamy TP na garnkach, ustalamy skillchainy, czekamy az popnie garnek w pokoju, by potem nie przeszkdzil nam w trakcie walki.
Po tradnieciu Water do ??? pojawia się pierw Olla Pequena, po jej zabiciu Olla Media i dopiero na końcu Olla Grande. Trzeba walczyć z wszystkimi po kolei, kazda kolejna silniejsza od poprzedniej. Skillchainy odpalamy na pierwszym i ostatnim garnku, na drugim zachowac TP.
Stunnowac –aga spelle (koniecznie stun order) i zmasakrować Grande ASAP !! zanim ona nas zmasakruje swoimi AOE

Items Dropped:
Winterstone - 100%
Lib. Abjuration
Freya's Tear
Skofnung (Ex/Rare) – bardzo rare
Obrazek

Zipanca

Family: Golem
Job Type: N/A

Trigger Items Needed:
None, 3-6 Hour Pop (Non-lottery)

Ablilties:
Crystal Weapon: Random Elemental Damage to single member
Crystal Rain: AE Non-Elemental Damage + bind
Crystal Shield: Protect

Strategia:
Po namierzeniu Zipa na widescan, alliance ustawia się przy zone, oczyszczamy drogę z Detectora i nabijamy TP na golemach.
Ustalamy skillchainy i stun order i pullujemy Zipa do zone, jak tylko bedzie przechodzil w poblizu (skubamy spaceruje czasem po piwnicy albo zaglada do pokoju obok...
Rozsadne party sobie z nim poradzi. Spamuje upierdliwy Crystal Rain, więc im szybciej padnie tym lepiej ^_^;;

Items Dropped:
Gem of the North - 100%
Oblation Abjuration
Ushikirimaru (Ex/Rare) - bardzo rare
Obrazek

Autor:  swordsman [ 12 paź 2005, 13:37 ]
Tytuł: 

Suzaku

Family: Big Bird
Job Type: Red Mage
Element: Fire
Weakness: Ice

Triggery:
Gem of the South
Summerstone

Pierwsza platforma po lewej od wejscia.

Abilities:
SP: Chainspell

AOE:
Firaga III < to stunnowac !! 8)
Gigas Scream - Wind dmg

Single Target:
Flare
Fire IV
Triple Attack
Scratch – additional affect blind

Self Buffs:
Feather Barrier- defense boost

Enfire dispeluje się rzucajac Arctic Wind (drop z Genbu).
Powinien zrobic to RNG z Unlimited Shot albo ktos z najwyzszym throwing skillem... Rha ?

Tank Party:
2-3 x Ninja albo 2-3 x Paladin z dwoma Blinkerami (/smn)

Black Mage Party:
4 x Black Mage, Bard i Red Mage

Melee Party:
1 White Mage, 1 Refresher i meleesi

Strategy:
Przed walka jak zwykle nabijamy 300% TP na garnkach lub elementalach pod platforma. Ci co moga uzywac sworda niech nazbieraja TP na Spirits Within.

Suzaku nie ma zadnego frontal ataku wiec nie trzeba sie bac przechodzenia za tankiem ^^:; Tankowie jak zwykle na przeciwko siebei by melesi mogli wciskac SATA, a magowie z dala, poza zasiegiem AOE.
Barfira na wszystkich all the time !!

Suzaku nie jest zbyt grozny jesli stunnerzy beda blokowac jego firagi. Jedyny niebezpieczny moment to jego Chainspell. Jedynym sposobem by to przezyc jest albo skontrowanie jego chainspella naszym chainspell+stun lub Bind/Shadowbind i spierdzilac jak najdalej sie da.... Inaczej spali wszystkich zywcem.... Niestety nie mamy obecnie rdm/drk a sposob z bindowaniem jest dosyc niebezpieczny i latwo wipnac zwlaszcza przy malej ilosci ludkow... Mozemy albo chomikowac triggery, albo poprosic o pomoc z zewnatrz albo rzucic sie na gleboka wode i sprobowac sposob z bindem... Jeden BLM lub RDM bedzie caly czs w pogotowiu z ES+BIND i WSZYSCY musza zwrocic uwage kiedy mobek odpali SP by spierdzielic ASAP... chwila zawachania i moze byc po wszystkim... kazdy niech <call>uje jak zauwazy SP, kazdy kto ma rzuca stun i wszyscy uciekaja gdzie pieprz rosnie... im scared... Wiem ze niektorzy tak robia jesli nie maja chainstunnera... moznaby sprobowac...

Items Dropped:
Seal of Suzaku
Antarctic Wind

Beetle Blood
Orichalcum Ingot
Damascene Cloth
Divine Log
Giant Bird Feather
Oxblood
V. Claw
Shining Cloth
Siren's Hair

(Ex/Rare) Suzaku's Scythe
Obrazek

(Ex/Rare) Suzaku's Sune-ate
Obrazek

Abjuration:
A. legs
Obrazek

D. hands
Obrazek

E. head
Obrazek

N. feet
Obrazek

Trigger items NMs:
Brigandish Blade

Family: Weapon
Job Type: Red Mage
Element: Wind
Weakness: Fire / Light

Centralny Palac pod glownym wejsciem.

Trigger Items Needed:
Curtana - Mieczyk z ??? ktore popuje w Ve’Lugannon Palace (w piwnicach pierwszego po lewej i prawej od wejscia) co ok 2hr

Abilities:
Smite Rage - knocks back single target
Whirling Rage - AOE non-elemental damage + stun

Strategy:
Camp w korytazu, trzeba uwazac na jednego Detectora co tam popuje.
Oczyszczamy pokuj z kilku weaponow, storujemy TP na skillchainy.
BB nie jest trudny ale pon 50% HP zaczyna spamowac AOE dlatego wszyscy magowie musza trzymac sie z dala i pod zadnym pozorem nie zbabierac agrro !!! a meleesi niech pamietaja o przerzucaniu cieni, uratuje to SPORO hp... Gdy BB zostaje 1hp staje sie neismiertelny do poki THF nie zdzieli go wykradnietym mu nozykiem, dla pewnosci THF powinien zachowac na ta okazje TP i SATA.
Po zabicu BB, mozna ztradowac Buccaneer’s Knife do ??? i jest szansa ze wdzieczne duszki podaruja nam Bartholomew Knife.

Items Dropped:
Wind Crystal
Gem of the South

Obrazek

Faust

Family: Doll Type
Job Type: none
Element: none
Weakness: Lightning

3-6 Hour Pop (non-lottery)
W Shrine, na poziomie bezposrednio przed Golemami (z Ulikiem)

Abilities:
Typhoon - AOE + knock back
Panzersmth - single target dmg

Strategy:
Faust jest koszmarny... zadaje okrytny dmg a dodatkowo spamuje... nie on SPAMUJE Typhoon AOE... Jedynym sposobem na niego jest PLD tank ustawiony w rogu pokoju z teleportem (by knockback nie rzucil go miedzy alliance). PLD z eart sfattem + duzo duzo supportu stojacego w bezpiecznej odleglosci + reszta grupy uzywa tylko range attackow i elemental spelli
NIE ZABIERAC AGRRO !!! NIE UZYWAC CURE 4 !!! NIE UZYWAC DUZYCH NUKOW !!! Typhoon wymierzone w magow konczy zabawe....

Ponaddto trzeba uwazac przy wchodzeniu na jego poziom, gdyz ma potworny agrro range na sight i magie.... potem ciezko byloby was raisnac w takim miejscu a kazdy members jest na wage zlota...

Items Dropped:
Summerstone
Tonbo-Giri (Ex/Rare)
Obrazek

Autor:  swordsman [ 15 paź 2005, 10:11 ]
Tytuł: 

Seiryu

Family: Wyvern
Job Type: Mnk
Element: Wind
Weakness: Ice / Dark

Triggery:
Gem of the East
Springstone

Na pierwszej platformie po prawej od wejscia.

Abilities:

SP – 100 Fists

AOE:
Dispelling Wind - zdejmuje po jednym buffie wszystkim dookola
Aeroga III < to stunnowac 8)
Dread Shriek - paralyze + dmg

Frontal Attack:
Radiant Breath - dmg + silence

Single Target:
Dive
Tornado
Aero IV

Buffs:
Blink
Enaero

Enaero dispeluje się rzucajac Zephyr (drop z Byakko).
Powinien zrobic to RNG z Unlimited Shot albo ktos z najwyzszym throwing skillem... Rha ?

Party Setup:

Tank Party
3x Tank + WHM + BRD + RDM lub SMN
Tankowie, o podobnym enmity, musza koniecznie rotowac hate, jesli tylko jeden zacznie obrywac drugi musi natychmiast byc zdolny do zebrania agrro, czyli wszyscy vokuja itd...

Black Mage Party
4 x Black Mage + Bard + Red Mage
Stun order onegai ^_^

Melee Party
1 White Mage, 1 Refresher i Meleesi
Na niego lepiej dziala Darkness SC, ustalic kto z kim robi i dac znac Blmom by byli gotowi do burtowania.

Strategy:
Przed walka jak zwykle nabijamy 300% TP na garnkach lub elementalach pod platforma. Ci co moga uzywac sworda niech nazbieraja TP na Spirits Within.
Seiryu ma paskudniejszy breath attack od Genbu, wiec tak jak przy złówiu, nikt nie moze stac za tankiem, chyba ze robi SATA, magowie koniecznie poza zasiegiem AOE, bokiem do smoczka.
Trzymnie na wszystkich Baraero tez moze zaoszczedzic sporo hp i mp.
Wyverns sa wkurzające bo spamuja paralyze i silence (wagon echo dropsow!!) i kluczowe jest by zdejmowac te statusy natychmiast po jego specjalu, blm może w tym czasie zapuścić stun żeby dac czas tankom na przerzucenie cieni, cure itp… Przed walka najlepiej ustalic ktory mag komu zdejmuje statusy, by niepotrzebnie sie nei dublowac, zaoszczedzic czas i mp.
SP Seiryu’s to 100 Fists… Podobnie jak z Suzaku, najlepiej miec rdm/drk ktory skonkrtuje jego SP (a potem najczesciej zginie), innym sposobem jest bind/shadowbind i ucieczka… Trzeba przy tym uważać bo każdy cios zdejmie z niego bind… dlatego jak tylko odpali SP, każdy kto to zauważy drze się na /p czacie by zrobic disengage i spierdzielac, blmi w tym czasie stunuja a rdm robi ES+bind (jak już zobaczy ze ludzie zrobili disengage) Jeden blad i jest po nas…. Mysle tez ze można by skontrowac jego SP invicible… ale wtedy koniec z rotowaniem hale miedzy tankami i Xav będzie pogrzebany…. Jest to chyba jednak bezpieczniejszy sposób od bindowania….

Items Dropped:
Seal of Seiryu
East Wind

Dragon Talon
Beetle Blood
Malboro Fiber
Siren's Hair
Angel Skin
Oxblood
Divine Log
Dragon Heart
Dragon’s Meat
Dragon’s Blood

(Ex/Rare) Seiryu's Kote
Obrazek
(Ex/Rare) Seiryu's Sword
Obrazek

Abjuration:
A. Legs
Obrazek

W. Hands
Obrazek

M. Head
Obrazek

D. Head
Obrazek

Trigger Items NMs:
Mother Globe

Family: Detector
Job Type: N/A

3-6 hour pop (non-lottery)
W Shrine, bezposrednio nad water/Olla campem.

Abilities:
Enthunder
Burst
Shock
Thundaga III < to stunnowac 8)
Summon Slave Globes

Strategy:
Po namierzeniu MG,zanim sie teleportujemy na jej poziom, nabijamy TP na garnkach. Ustalamy skillchainy, stun order itd... to co zwykle.
Po teleportowaniu wszyscy zbieraja sie w kupie na srodku pokoju. Nie zblizac sie do drugiego pokoju i nie ryzykowac niepotrzebnie magic agrro.
MG puluje THF na Flee + Perfect Dodge i zatrzymuje sie przy grupie.
Kiedy wszystkie Slave Globes (6 detectorow latajacych za MG) sie zleca do MG, przynajmniej 2 BLMow jednoczesnie odpala najmocniejsze -ga by je wyczyscic jedna salwa.
Dopiero jak wszystkie Slave Globy padna, tank vokuje MG, a pozostali zaczynaja atakowac.
MG bedzie od czasu do czaasu popowac nowe Slave Globy, ktore powinny byc zdejmowane asap LV4 nukiem przez BLMow.
Min 8 ludkow przyda sie do jej zabicia...
Mozna bardzo latwo wipnac na MG, wiec trzymac sie tej taktyki !! Nie atakowac, nie czarowac, nie uzywac abiliteisow poki Slave Globy nie padna !! Trzymac sie w kupie !! Thfa mozna posiwecic ale tankuajcego pozniej MG juz nie 8)

Items Dropped:
Springstone
Oblation Abjuration
Shiranui
Obrazek

Steam Cleaner

Family: Pot
Job Type: Red Mage

3-6 Hour Lottery Pop z Detectorow w piwnicach srodkowych Palacykow.

Ablilties:
Mysterious Light – AOE + gravity
Spinning Attack – AOE + stun
Double Ray – Single Target dmg
Level III -ga spells < to stunnowac 8)
Magic Barrier – zwieksza sobie resist na czary

Strategy:
Aby go popnac trzeba zasadzic sie w jednej z piwnic. Pullnac detectora > poczekac az popnie robocika > uspic detectora > zabic robocika (stun meltdown !!!) > poczekac a zpopnie koljnego robocika > sleepnac detectora > zabic robocika itd.... az zamiast robocika popnie garnek: Steam Cleaner. Wszyscy KONIECZNIE musza zrobic /autotarget off zeby przypadkiem nie zabic detectora... Co 5 robocikow zmiana Detectora, co 5 Detectorow zmiana piwnicy :-)
Nie potrzeba jakiejs specjalnej strategii, jedno dopre party sobie spokojnie z tym potkiem poradzi. Problem polega na popnieciu, nie na zabiciu ^^;;

Items Dropped:
Gem of the East
Freya's Tear
Libation Abjuration
Indra Katars
Obrazek

Autor:  swordsman [ 17 paź 2005, 15:29 ]
Tytuł: 

UNDER HEAVY CONSTRUCTION

Byakko

Family: Tiger
Job Type:
Element: Light
Weakness: Dark / Fire

Triggery:
Autumnstone
Gem of the West

Druga platforma po lewej od wejścia, ale jako ze brutal zawalił przejście, jedyną droga by się dostać do niego jest przejście przez Shrine. Będziemy używać wejścia do Shrine znajdującego się pod schodami do Ganbu. Po drodze będziemy mijać tam sporo Detectorow i Weaponow wiec każdy MUSI mieć olejki, zwłaszcza ze przejścia poprzedzielane są różnokolorowymi wrotami ^_^; które trzeba będzie po kolei otwierać używając odpowiednich monolitów… nie musicie wiedzieć dokładnie, co i jak, ważne by się trzymać w grupie, nie zgubić i nic nie zagrować ^_^;; przy linku można nawet wipnac cala grupę…

Abilities:
SP: Perfect Dodge





Tank Party:
Najlepiej byloby na niego miec 3xPLD + 2xWHM + RDM. Paladyni rotuja agrro uzywając kolejno co 10sek provoke.

Black Mage Party:
4 x Black Mage, Bard i Red Mage

Melee Party:
1 White Mage, 1 Refresher i meleesi.

Strategy:





Items Dropped:
Seal of Byakko
Zephyr

Behemoth Hide
Malboro Fiber
Beetle Blood
Divine Log
Damascus Ingot
Oxblood

(Ex/Rare) Byakko's Axe
Obrazek

(Ex/Rare) Byakko's Haidate
Obrazek

Abjuration:
N. Hands
Obrazek

E. Feet
Obrazek

D. Legs
Obrazek

A. Head
Obrazek

Trigger items NMs:
Ullikummi

Family: Golem
Job Type: N/A

3-6 hour lottery pop z golemow.
Ulik popuje z golemow nad Faustem, popularny exp spot dla lv73+ wiec raczej kazdy kojaży to miejsce ^_^;; Wchodzi sie do Shrine z wyspy Genbu i porusza analogicznie jak do MG.

Abilities:
Banishga III
Diaga II
Flash
I inne golemowe gowna :lol:

Strategy:
Najlepszym sposobem na drania jest kitowanie. Tank biega wokol telepointu, rdm zarzuca gravity, a reszta probuje zrobic dmg :-) Spokojnie do zabicia przez exp party lv73+ ale magowie musza uwazac z hate.

Items Dropped:
Autumnstone
Obl. Abjuration
Ulfhedinn Axe
Obrazek

Despot

Family: Doll
Job Type: N/A

3-6 Hour Lottery Pop z lalek
Camp ustawia sie pod główną brama do Shrine i puluje lalki ze scian az popnie Despot. Despot agruje na sight z duzej odleglosci. Lalki uzywaja Meltdown wiec bez stuna i r2+ nie podchodzic :-)

Ablilties:
Typhoon - AOE dmg
Panzersmth - single target dmg
czyli to co kazda lalka...

Strategy:
Faust jest dosyc prosty, poprostu troche twardsza i silniejsza lalka. Jedno dobre party moze sobie spokojnie z nim poradzic. Z tego co pamietam nie uzywa Meltdowna ^_^;;

Items Dropped:
Gem of the West
Obl. Abjuration
Scarecrow Scythe
Obrazek

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team