MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Bruce Lee FAQ v 0,9 (beta) mozna czytac i szukac bledow
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=43&t=15788
Strona 1 z 2

Autor:  mrynar [ 4 paź 2005, 10:56 ]
Tytuł:  Bruce Lee FAQ v 0,9 (beta) mozna czytac i szukac bledow

Bruce lee FAQ

Obrazek

Wstep.

I Wybor rasy.

II Wybor subjoba.

III Job Abilities (aktywne)

IV Job Traits (pasywne)

V Weapon skills

VI Sprzet do walki wrecz.

VII Sprzet do Chi Blasta.

VIII AF questy.


WSTĘP:

Granie monkiem daje duzo radosci na poczatkowych i na koncowych levelach. Niestety potrafi zfrustrowac w srodku.
Na niskich levelach Mnich jest prawdziwa maszyna do zabijania, jest silny, ma duzo HP, potrafi przetrwac walke z mobami z ktorymi inne joby nie maja szans. W krytycznej sytuacji moze odpalic (raz na 2h) Hundred Fists.

W polowie drogi (tak miedzy lvl 45 a 65) monk jakby zaczyna tracic power. Inni DD robia wiekszy dmg od niego, co przeklada sie niestety na trudnosci ze znalezieniem party. Byc moze dlatego, ze wtedy czesto expuje sie na zukach i krabach, ktorym Monk nie robi zbytnich obrazen.

Na lvlach 70-75 monk staje sie jednym z najpotezniejszych DD, a przy dobrym sprzecie jest prawdziwym utrapieniem tankow, ktorzy czesto nie potrafia utrzymac hate grajac z nim party.

Monk jest tez jednym z najprostrzych jobow do grania. Zazwyczaj stoi i odpala swoje wsy, nawet jego ability nie maja specjalnego znaczenia dla tego co sie dzieje w party. Rzadko puluje, jeszcze rzadziej tankuje. Idealny job dla leniwych graczy. :D
(Jedyna skomplikowana rzecz to odpalanie chi-blasta na HNMach, kiedy rzadko jest sie w main-alliance, gdzie trzeba skoordynowac timer chi i boosta z praca BRDa - napisze o tym pozniej dokladnie).


I. Wybor rasy

1. Elvaan to zdecydowanie najlepszy wybor. Duzo HP, duzo STR, duzo VIT i co wazne na wyzszych lvlach duzo MND to wszystko czyni elvaana monka poteznym. No i ciuchy monka wygladaja na przestawicielach tej rasy najlepiej. :D

2. Galka rowniez bardzo dobrze nadaje sie na monka, w niektorych stastsach nawet przewyzsza elvaana (VIT i HP), ale ma nizszy MND i wyglada mniej sexy w AFie.

3. Hume niby nadaje sie do kazdego jobu, ale jego STR, VIT i HP prezentuja sie ubogo przy dwoch poprzednich rasach.

4. Mithra wypada jeszcze gorzej. Moze troche nadrabia wysokim DEXem, ale to chyba slaba pociecha.

5. Tarutaru Monk to juz wybor dla hard-coreowcow. Szczegolnie na poczatku moze byc ciezko. Na wyzszych levelach jak sie ma duzo kasy to mozna oczywiscie i z taru zrobic dobrego karateke.

II. Wybor subjoba.

1. WAR to podstawa. Daje monkowi wiecej STR i HP. Ma tez uzyteczne ability: provoke, berserk i warcry.

2. THF tez warto miec, szczegolnie na levelach na ktorych mozna juz korzystac z SA (pozniej SATA). Niestety najpotezniejszy ws monka (Asuran Fist) nie dziala z SATA.

3. SAM - kiedys bylem fanem tego rozwiazania, ale generalnie rzadko sie przydaje (a przed lvl 60 wcale). Mydytacja jest fajna, ale monk i bez niej nie ma problemow z nabiciem TP. Trzecie oko tez chyba nie jest warte brania SAMa na sub.

4. WHM - wbrew pozorom wazny sub. Na poczatku moze sie przydac przy solowaniu, a na koncu wzmacnia chi-blast, jest tez niemalze konieczoscia w walce z Fafnirem, ktory wali mocne AOE i bedac poza allince nie zawsze mozna liczyc na wyleczenie. Teleporty tez sa milym dodatkiem.

5. NIN - dobrze miec, jak sie lubi solowanie to cienie bardzo moga ulatwic sprawe.

6. RDM tez sie moze przydac do solo, BLM do warpa, ale idac w party z takimi jobami raczej mozna sie tylko narazic na posmiewisko. (Ja np. zaczynalem z RDMem :D, ale to byly inne czasy. :D)

III Job Abilities

1 Hundred Fists czyli tak naprawde mega haste.
Od 1 lvl
Czas trwania: 1 min
Recast: 2 godz.

Jeden z najpotezniejszych 2 hr w grze, czesto ratuje monkowi zycie,a czasem nawet calemu party.

100-fists jest jeszcze potezniejsze z haste od magow (ile %?) i haste z equip (25 % max).

2 Boost - zwieksza atak.
Od 5 lvl
Czas trwania 3 min.
Recast 15 sec

Normalnie zwieksza att o 12,5%, z AFem o 18,5%

Tak naprawde Boost przydatny jest glownie do Chi Blasta, podobno robi tez troche hate, na zwykle ciosy specjalnie nie wplywa.

3. Dodge zwieksza evasion.
Od 15 lvl
Czas trwania 2 min.
Recast 5 min (mozna skrocic troche meritami)

Normalnie zwieksza eva o 20, z AFem o 25.

Przydatne glownie do solowania.

4. Focus - zwieksza accuracy.
Od lvl 25
Czas trwania 2 min.
Recast 5 min (mozna go zmeritowac)

Normalnie daje acc +20, z Afem +25.

Przydatna rzecz, warto pamietac o uzywaniu focusa (ja rzadko pamietam niestety).

5. Chakra - odnawia troche HP.
Od lvl 35
Recast 5 min.

Zalezy od VIT.
Normalnie odnawia VIT x 2 HP i zdejmuje poison i chyba blind.
Z AFem odnawia VIT x 3 HP i dodatkowo zdejmuje paralyze
Z AFem 2 odnawia VIT x 2,6 HP i dodatkowo zdejmuje sicknes
Z AFem i AFem 2 odnawia VIT x 3,6 HP i dodatkowo zdejmuje disease

6. Chi Blast - kula energii udezajaca w przeciwnika. (recast: 3 min)
Od lvl 41
Recast 3 min (mozna zmeritowac)

Sila Chi zalezy od MND i att.

7. Counterstance zwieksza counter, zmniejsza def.
Od lvl 45
Czas trwania 5 min.
Recast 5 min.

Srednio przydatne abilities, do solo nie polecam, w party zupelnie sie nie przydaje.
AF 2 zwieksza jego moc.

IV Job Traits

lvl 1 Martial Arts - zwieksza szybkosc cosow..
lvl 5 Subtle Blow - zmniejsza TP dawane mobom.
lvl 10 Counter - okazjonalnie blokuje i odbija atak.
lvl 15 HP Max - zwieksza ilosc HP.
lvl 16 Martial Arts II
lvl 31 Martial Arts III
lvl 35 HP Max II
lvl 46 Martial Arts IV
lvl 51 Kick - okazjonalne kopniecia.
lvl 55 HP Max III
lvl 61 Martial Arts V
lvl 70 HP Max IV
lvl 71 Kick II
75 Martial Arts VI

HTH Delay = 480
HTH Delay z MA I (Monk Lv1) = 400
HTH Delay z MA II (Monk Lv16) = 380
HTH Delay z MA III (Monk Lv31) = 360
HTH Delay z MA IV (Monk Lv46) = 340
HTH Delay z MA V (Monk Lv61) = 320
HTH Delay z MA VI (Monk Lv75) = 300

V Weapon skills.

1. Combo - skill 10

Wplyw TP: (100%, 200%, 300%): 1.00/1.50/2.00
Wplyw atrybutow: STR 20% DEX 20%

2. Shoulder Tackle - skill 40

Wplyw TP: (100%, 200%, 300%): 1.00/100/1.00
Wplyw atrybutow: VIT 30%

3. One-Inch Punch - skill 75

Wplyw TP: (100%, 200%, 300%): 1.00/1.00/1.00
Wplyw atrybutow: VIT 40%

4. Backhand Blow - skill 100

Wplyw TP: (100%, 200%, 300%): 1.00/1.00/1.00
Wplyw atrybutow: STR 30% DEX 30%

5. Raging Fists - skill 125

Wplyw TP: (100%, 200%, 300%): 1.00/1.50/2.00
Wplyw atrybutow: STR 20% DEX 20%

6. Spinning Attack - skill 150

Wplyw TP: (100%, 200%, 300%): 1.00/1.00/1.00
Wplyw atrybutow: STR 35%

7. Howling Fist - skill 200

Wplyw TP: (100%, 200%, 300%): 1.50/2.00/3.00
Wplyw atrybutow: STR 20% VIT 50%

8. Dragon Kick - skill 225

Wplyw TP: (100%, 200%, 300%): 1.50/2.50/3.00
Wplyw atrybutow: STR 50% VIT 50%

9. Asuran Fists - skill 250

Wplyw TP: (100%, 200%, 300%): 1.00/1.00/1.00
Wplyw atrybutow: STR 10% VIT 10%

10. Final Heaven - tylko ze Sparai

Wplyw TP: (100%, 200%, 300%): ???
Wplyw atrybutow: ???






VI Sprzet do walki wrecz.

(koncentruje sie glownie na highlvl sprzecie czyli na tym co warto miec na lvl 75)

1. Ammo

Olibanum Sachet
Obrazek

Tiphia Sting
Obrazek

2. Back

Forager's mantle
Obrazek

3. Body

Shura togi
Obrazek

Kirin's Osode
Obrazek

4. Ear

Mermans earring
Obrazek

Bushinomimni
Obrazek

Triumph earring

5. Feet

Fuma sune-ate
Obrazek

6. Finger

Rajas ring
Obrazek

Flame ring
Obrazek

7. Hands

Alkyoneus's Bracelets
Obrazek

Melee gloves
Obrazek

8. Head

Melee crown
Obrazek

Shura zunari kabuto
Obrazek

9. Legs

Byakko's Haidate

Melee Hose

10. Neck

Peacock Charm

11. Waist

Black Belt

12. Weapon

Spharai

Destroyers

VII Sprzet do Chi Blasta.

...

VIII AF Questy.

...

Obrazek
by Opiekun z Bastok

Autor:  Bartelius [ 4 paź 2005, 12:48 ]
Tytuł: 

Co do Srodka mam 54 i specjalnie nie odczuwam nie szukam pt dostaje invite bez lfg, ENM, ogolnie idzie sobie do przodu, ale z drugiej strony mowie tutaj o wakacjach no i ja to ja maniak jakich malo kazdy wie ile siedzialem w wakacje przed kompem aha Opi juz sie nie moge doczekac kiedy Twoje obietnice o ownowaniu na wyzszych levelach sie spelnia :P

Autor:  mrynar [ 4 paź 2005, 12:52 ]
Tytuł: 

Prosilem nie czytac!

Autor:  Scorpio [ 4 paź 2005, 13:02 ]
Tytuł: 

mrynar napisał(a):
Prosilem nie czytac!

a ilość odsłon 52 HAHAHAHAHAHA

Autor:  Duszek [ 4 paź 2005, 13:18 ]
Tytuł: 

ta, gdyby Opi napisal "przeczytac koniecznie" to pies z kulawa noga by tu nie zajrzal :P

Autor:  mrynar [ 4 paź 2005, 13:34 ]
Tytuł: 

W sumie spoko, mozecie czytac. :D Tylko prosze nie poprawiajcie ewnetualnych bledow, bo sam nie mam czasu czytac tego co pisze.

Autor:  Vejitta [ 4 paź 2005, 13:45 ]
Tytuł: 

Ja mam tylko pytanie skad wziales te JA, JT i delay z H2H (swoja droga myslalem ze MNK ma staly delay 400 ;P)

Autor:  Keii [ 4 paź 2005, 13:45 ]
Tytuł: 

Hm, mam takie pytanie co do MNKa - czy nadaje się na sub dla SAMa?
Bo zastanawiam się między monkiem a warriorem...
Problem w tym, że nie mam zamiaru być "zapasowym vokującym tankiem" :P
Co do właściwego pytania, to w jednym opisie, autor twierdził, że SAM/MNK jest do dupy i o wiele lepiej wziąć WARa, a w drugim, że niby SAM/MNK jest tak samo dobry jak SAM/WAR :>

Autor:  Seph [ 4 paź 2005, 13:56 ]
Tytuł: 

Vejitta napisał(a):
Ja mam tylko pytanie skad wziales te JA, JT i delay z H2H (swoja droga myslalem ze MNK ma staly delay 400 ;P)


Przeciez MNK w edn-game to ma hundred fists caly czas :D

Autor:  Saed [ 4 paź 2005, 14:04 ]
Tytuł: 

Keii:
MNK nie nadaje sie na sub dla SAMa - o wiele wiecej daje WAR a po lv30 THF (SA a po lv60 SATA). Jako SAM czasami bedziesz musial byc zapasowym vokerem czy ci sie to podoba czy nie. Przynajmniej na nizszych levelach.

Autor:  Scorpio [ 4 paź 2005, 14:18 ]
Tytuł: 

Keii to wogóle gra w Fainala ?

Autor:  Keii [ 4 paź 2005, 14:24 ]
Tytuł: 

Pewnie :P
Wczoraj konto wskrzesiłem, a dziś rano dokończyłem patchowanie :>
Nawet 600 xp przed pójściem do szkoły zrobiłem w PT z japsami.

No nic, wychodzi na to, że jednak WAR. W sumie może to i lepiej, bo skilla dla mieczy mam już trochę.

Autor:  Scorpio [ 4 paź 2005, 14:50 ]
Tytuł: 

Keii napisał(a):
Pewnie :P
Wczoraj konto wskrzesiłem, a dziś rano dokończyłem patchowanie :>
Nawet 600 xp przed pójściem do szkoły zrobiłem w PT z japsami.

No nic, wychodzi na to, że jednak WAR. W sumie może to i lepiej, bo skilla dla mieczy mam już trochę.


Do Samuraia zrób następujące :
- THF
- WAR
- RNG
- WHM
- NIN też nie zaszkodzi :P
...

Autor:  swordsman [ 4 paź 2005, 14:57 ]
Tytuł: 

monk faq ma wiecej odwiedzin niz sky faq lol :lol:

Autor:  Gokulo [ 4 paź 2005, 15:11 ]
Tytuł: 

To wszystko przez to nie czytac - wzbucza diabelska ciekawosc.

Autor:  Seph [ 4 paź 2005, 15:20 ]
Tytuł: 

Gokulo napisał(a):
To wszystko przez to nie czytac - wzbucza diabelska ciekawosc.


Opi specjalnei tak zrobil.
Taki psychologiczny chwyt :D

Autor:  mrynar [ 21 gru 2005, 13:49 ]
Tytuł: 

Troche rzeczy dodalem.

Znalezienie bledow mile widziane.

Autor:  Bodziu [ 22 gru 2005, 08:33 ]
Tytuł: 

najlepszy fragment tekstu - "job dla leniwych" hahahahahahaha LOL

Autor:  Tomalsky [ 22 gru 2005, 08:51 ]
Tytuł: 

Jedna uwaga co do itemów ze slota ammo, sachet w zależności od rasy daje inne statsy, to taki ammo rse. Galka np dostaje + 2 VIT (musk sachet), a taru + 2 INT (sweet sachet).

Autor:  Scorpio [ 17 sty 2006, 23:20 ]
Tytuł: 

Opiekun brakuje mi czegos w tym FAQ. Otuż brakuje mi informacji jaka bron najlepiej uzywać na danym lvl i jaki sprzet najbardziej optymalny na dany lv :)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team