Intro
Mysle ze przyda się na tym forum topic o Sky, w którym będzie można znalesc odpowiedzi na najczestrze pytania i kilka przydatnych tipsow, a pozniej info i strategie na gody… Oczywiście można to wszystko znalesc w necie ale nie kazdemy się chce ;P ten topic może tez zainteresuej i zmobilizuje do pracy ‘mlodszych’ membersow CC
Duzo ludkow juzż ma dostep do sky albo lada tydzień będzie mieć, a spora czesc z nich ma marne szanse by dorwac konkretnego HNM LSa, uwazam ze warto powalczyc tam naszym LSem, nie tylko dla itemkow ale również dla funu, w koncu to jest dosyc nietypowa zabawa i zdecydowanie endgame kontent, a spróbować tego w skromnym polskim gronie jest zdecydowanie fajniejszym wyzwaniem niż isc z banda uberow
Jeśli ktoś chce marudzić niech zachowa to dla siebie albo znajdzie inny watek ;P Czy to co tutaj napisze się przyda czy nie wyjdzie w praniu, nie ma co pierdzielić zawczasu…
Sky już sporo pozwiedzałem wiem w miarę, co gdzie jest, ale z taktykami do godow niewiele pomogę… thf to TH whore i prawie nigdy nie walczy… nie robi nic konkretnego… mogę napisac to co podpatrzyłem ale wiecej przydatnego info mogą udzielić nasi uber tankowie, Gokulo czy Draconi na co liczę …
Jak ktoś ma jakieś pytania lub ciekawe info co by można tu zamieścić albo linki to zapodajcie… raz w miesiącu poprosi się Hucka o pozamiatanie
Nu winc….
Dostęp do Sky
Teoretycznie dostep do sky dostaje się po zrobieniu Zillart Mission 13 do czego potrzeba 70lv. Praktycznie po ZM8 pozostale są formalnością, i na upartego można ja zrobic na 50lv jeśli ma się do pomocy bande uberow. Jednak przed 70lv przydatność jakiegokolwiek joba (może za wyjątkiem Brda czy Whma) jest znikoma….
ZM zaczyna się w Norg po zrobieniu Rank 6. Link do opisu ZM na koncu FAQ.
Sky
Do sky wchodzi się przez Ro’ Meave > Hall of the Gods w regionie Li'Telor
Ogolnie rzecz ujmując, żeby nie spoilerowac, sky to jedyne miejsce gdzie można posparowac się z Godami i dorwac unikalne itemki. Gody są popowalne, do każdego każdego nich potrzeba zestawu 2 specyficznych triggerow, które farmuje się na pomniejszych NMkach i mobkach porozrzucanych po sky. Każdy z 4 Godow, poza itemkami, zostawia swój Seal i ich zestawem można popnac mega bossa Kirina do zabicia, którego niestety potrzeba już naprawde silna brygade… jakies 30 ludkow…
Na sky składają się 4 zony.
Ogrody, Palac, Shrine i Teatr
Ogrody są ogromne i to glownie w nich spedzi się większość czasu, jest to wyspa polaczona siecia teleportow, odchodzi od niech bodajże 10 wejsc do Palacu i niezliczona do Shrine, do tego dochodza pody na których popuje się Gody oraz domki poszczególnych Archangelsow.
Mapy
Tu daje mapke która się kierowałem jak byłem sky newbem, ale niewiele pomaga ^_^;; trzeba po prostu pozwiedzac i zapamiętać co gdzie jest…
Niebieskie teleporty aktywuje sie uzywajac pobliskiego Pincer Stone.
Niektore teleporty sa one-way i moga wydawac sie popsute ;P
Mape Ogrodow wyciąga się z cofferka. Klucz bardzo łatwo zdobyć na flamingach, których skosimy niezliczone zastępy czekając az się wszyscy zbiora ^_^;; ale żeby znalezc cofferek trzeba się sporo po ogrodach nabiegac… pewnie gdzies jest jakas ladna mapka gdzie popuja coffery, ale na ogol są i tak ukryte w krzakach lub za czyms wierd… Bardzo przydatna, zwłaszcza na początku i radze każdemu ja zdobyc asap.
Cofferki w ogrodach:
Mape Pałacu i Shrine wyciąga się z Cofferka w jednej z 8 czesci palacu, bardzo latwo go znaleźć gorzej z kluczem…. Można próbować solo zabijac Detektory blisko zone, jednym jobem będzie to łatwiejsze innym trudniejsze ^_^;; Klucze dropuja rowniez Mystic Weapony w Palacu (pierwsze wejscie na lewej platformie) Mapa się BARDZO przyda… chyba ze komus nie przeszkadza bycie ciągłym ciezarem u czyjejs nogi która wie gdzie trzeba isc ;P
Shrine jest wielopoziomowe i polaczone rozmaitymi teleportami, niektóre z nich nawet maja losowy punkt docelowy… Potrzeba sporo czasu by je zakumac… Niestety trzeba będzie się tam trochę poszwedac w poszukiwaniu triggerow, lub dojścia do Byakko… a kiedys może i Kirina ;P
Mapka do nawigacji po Shrine... dosyc skomplikowana.. potrzeba wprawy ^^;;
Mobki
Kazdy kto wybiera sie do sky powinien upewnic się ze ma ze soba zapas silent oilow !!! magowie takze !! Prawie wszystko agruje tam na magie (lalki, weapony, detectory, elementale, poty), więc nie castować nic zanim sie nie upewnicie ze stoicie w duuuzej bezpiecznej odleglości od mobkow albo dzieli was sciana (tak magic agrro nie dziala przez sciany)
W Ogrodach, na sound i sight nie agruje nic za wyjatkiem lalek wciśniętych w sciane, także tylko na nie musicie uważać, łatwe do ominięcia ale do dziś pamiętam nasza pierwsza wycieczkę do Sky z Xavem
W Palacu i Shrine poza lalkami magic potami i elemelkami spotkac można tez mnóstwo weaponow (sond i magic agoro) i golemow (sight agoro). Wystepuje tez specyficzny rodzaj mobka zwany Detektorem Jest to taka mala latajaca kuleczka agrujaca na sound. Ma bardzo malo hp i można go zdjąć jednym nukiem, barrage czy SA, ale jeśli się nie zrobi tego dostatecznie szybko przyzwie do pomocy lalke, z która już tak latwo sobie nie poradzicie ^_^;;;
Walczac z nimi warto pamiętać o Meltdownie lalek (potrafi zdjac cale alliance) wiec stunnerzy musza być bardzo czujni z ustalonym stun orderem i mocnych AOE weaponow i golemow, także magowie musza stać w bezpiecznej odległości…
Ogolna mapka gdzie jaki God, gdzie wejscie do ktorego Trigger NMka:
Abjurations: (by Opiekun)
Moze dorzuce krotki opis abjuration (dla tych ktorym nie chce sie lazic po obcojezycznych stronach:
Abjuration to specjalne rare/ex itemy, ktore wypadaja w sky i z super HNMow "ladowych", aby zrobic dzieki nim uber armorki potrzebne sa cursed itemy (wiekszosc z nich mozna latwo kupic na bazarze albo AH inne np. Dryadic set trzeba zrobic u znajomego craftera). Kazdy z tych itemow ma wersje HQ (ktore oznaczone sa jako -1).
Jak ma sie juz abjuration i cursed to idzie sie z tym do faceta w katedrze w San i on na miejscu zdejmuje nam klatwe.
Jest 6 setow abjuration (kazdy cursed do nich robiony w innym crafcie):
Aquarian z ktorego robi sie Zenith set (body dla zmylki nazywa sie dalmatica). Moge go uzywac: Bard, Black Mage, Red Mage, Summoner, White Mage. Set generalnie zamienia HP na MP i wzmacnia statsy MND, CHR i INT.
Craft: Clothcraft.
Dryadic z ktorego sie robi Shura set. Moga go uzywac: Ninja, Samurai i Monk. Niektore czesci sa super, inne lekko do dupy.
Craft: Woodworking
Earthen z ktorego robi sie Adaman/Armada set - armor dla Beastmastera, Dark Knighta, Warriora. Set wzmacia glownia att i acc.
Craft: Smithing
Martial z ktorego robi sie Koenig/Kaiser set. Typowa zbroja dla tankow: duzo HP i VIT. Moga ja nosic Warrior i Paladin.
Craft: Goldsmithing
Neptunal z ktorego robi sie Hecatomb set. Moga go nosic: Bard, Beastmaster, Dark Knight, Dragoon, Paladin, Thief, Warrior. Wzmacnia glownie STR i DEX - ma tylko jedna wade: slow.
Craft: Bonecraft
Wyrmal z ktorego robi sie Crimson/Blood set. Moga go uzywac: Dark Knight, Dragoon, Paladin, Ranger, Red Mage. Zwieksza HP/MP i wzmacia rozne statsy np. spodnie daja speed +12%.
Craft: Alchemy
Dodatkowo sa jeszcze Oblation i Libation Abjuration. Z pierwszego robi sie ambrosie, z drugiego amrite. Zrobienie amrity kosztuje tyle, ze na luzie libation mozecie wyrzucic do smieci.
Linki:
=Opis ZM by Killing Ifrit:
http://ffxi.killvoid.com/list.php?c=zilart
=Uberowy guide do Abjurationow !!
http://ffxi.somepage.com/itemdb/abjuration.php
=Siakis sky guide pelen roznego info:
http://ffxi.killvoid.com/forums.php?m=posts&q=31974
=Vana'diel Atlas - wszystkie mapy jakie potrzeba ^_^
http://www.ffxi-atlas.com/