Bruce lee FAQ
Wstep.
I Wybor rasy.
II Wybor subjoba.
III Job Abilities (aktywne)
IV Job Traits (pasywne)
V Weapon skills
VI Sprzet do walki wrecz.
VII Sprzet do Chi Blasta.
VIII AF questy.
WSTĘP:
Granie monkiem daje duzo radosci na poczatkowych i na koncowych levelach. Niestety potrafi zfrustrowac w srodku.
Na niskich levelach Mnich jest prawdziwa maszyna do zabijania, jest silny, ma duzo HP, potrafi przetrwac walke z mobami z ktorymi inne joby nie maja szans. W krytycznej sytuacji moze odpalic (raz na 2h) Hundred Fists.
W polowie drogi (tak miedzy lvl 45 a 65) monk jakby zaczyna tracic power. Inni DD robia wiekszy dmg od niego, co przeklada sie niestety na trudnosci ze znalezieniem party. Byc moze dlatego, ze wtedy czesto expuje sie na zukach i krabach, ktorym Monk nie robi zbytnich obrazen.
Na lvlach 70-75 monk staje sie jednym z najpotezniejszych DD, a przy dobrym sprzecie jest prawdziwym utrapieniem tankow, ktorzy czesto nie potrafia utrzymac hate grajac z nim party.
Monk jest tez jednym z najprostrzych jobow do grania. Zazwyczaj stoi i odpala swoje wsy, nawet jego ability nie maja specjalnego znaczenia dla tego co sie dzieje w party. Rzadko puluje, jeszcze rzadziej tankuje. Idealny job dla leniwych graczy.
(Jedyna skomplikowana rzecz to odpalanie chi-blasta na HNMach, kiedy rzadko jest sie w main-alliance, gdzie trzeba skoordynowac timer chi i boosta z praca BRDa - napisze o tym pozniej dokladnie).
I. Wybor rasy
1. Elvaan to zdecydowanie najlepszy wybor. Duzo HP, duzo STR, duzo VIT i co wazne na wyzszych lvlach duzo MND to wszystko czyni elvaana monka poteznym. No i ciuchy monka wygladaja na przestawicielach tej rasy najlepiej.
2. Galka rowniez bardzo dobrze nadaje sie na monka, w niektorych stastsach nawet przewyzsza elvaana (VIT i HP), ale ma nizszy MND i wyglada mniej sexy w AFie.
3. Hume niby nadaje sie do kazdego jobu, ale jego STR, VIT i HP prezentuja sie ubogo przy dwoch poprzednich rasach.
4. Mithra wypada jeszcze gorzej. Moze troche nadrabia wysokim DEXem, ale to chyba slaba pociecha.
5. Tarutaru Monk to juz wybor dla hard-coreowcow. Szczegolnie na poczatku moze byc ciezko. Na wyzszych levelach jak sie ma duzo kasy to mozna oczywiscie i z taru zrobic dobrego karateke.
II. Wybor subjoba.
1. WAR to podstawa. Daje monkowi wiecej STR i HP. Ma tez uzyteczne ability: provoke, berserk i warcry.
2. THF tez warto miec, szczegolnie na levelach na ktorych mozna juz korzystac z SA (pozniej SATA). Niestety najpotezniejszy ws monka (Asuran Fist) nie dziala z SATA.
3. SAM - kiedys bylem fanem tego rozwiazania, ale generalnie rzadko sie przydaje (a przed lvl 60 wcale). Mydytacja jest fajna, ale monk i bez niej nie ma problemow z nabiciem TP. Trzecie oko tez chyba nie jest warte brania SAMa na sub.
4. WHM - wbrew pozorom wazny sub. Na poczatku moze sie przydac przy solowaniu, a na koncu wzmacnia chi-blast, jest tez niemalze konieczoscia w walce z Fafnirem, ktory wali mocne AOE i bedac poza allince nie zawsze mozna liczyc na wyleczenie. Teleporty tez sa milym dodatkiem.
5. NIN - dobrze miec, jak sie lubi solowanie to cienie bardzo moga ulatwic sprawe.
6. RDM tez sie moze przydac do solo, BLM do warpa, ale idac w party z takimi jobami raczej mozna sie tylko narazic na posmiewisko. (Ja np. zaczynalem z RDMem
, ale to byly inne czasy.
)
III Job Abilities
1
Hundred Fists czyli tak naprawde mega haste.
Od 1 lvl
Czas trwania: 1 min
Recast: 2 godz.
Jeden z najpotezniejszych 2 hr w grze, czesto ratuje monkowi zycie,a czasem nawet calemu party.
100-fists jest jeszcze potezniejsze z haste od magow (ile %?) i haste z equip (25 % max).
2
Boost - zwieksza atak.
Od 5 lvl
Czas trwania 3 min.
Recast 15 sec
Normalnie zwieksza att o 12,5%, z AFem o 18,5%
Tak naprawde Boost przydatny jest glownie do Chi Blasta, podobno robi tez troche hate, na zwykle ciosy specjalnie nie wplywa.
3.
Dodge zwieksza evasion.
Od 15 lvl
Czas trwania 2 min.
Recast 5 min (mozna skrocic troche meritami)
Normalnie zwieksza eva o 20, z AFem o 25.
Przydatne glownie do solowania.
4.
Focus - zwieksza accuracy.
Od lvl 25
Czas trwania 2 min.
Recast 5 min (mozna go zmeritowac)
Normalnie daje acc +20, z Afem +25.
Przydatna rzecz, warto pamietac o uzywaniu focusa (ja rzadko pamietam niestety).
5.
Chakra - odnawia troche HP.
Od lvl 35
Recast 5 min.
Zalezy od VIT.
Normalnie odnawia VIT x 2 HP i zdejmuje poison i chyba blind.
Z AFem odnawia VIT x 3 HP i dodatkowo zdejmuje paralyze
Z AFem 2 odnawia VIT x 2,6 HP i dodatkowo zdejmuje sicknes
Z AFem i AFem 2 odnawia VIT x 3,6 HP i dodatkowo zdejmuje disease
6.
Chi Blast - kula energii udezajaca w przeciwnika. (recast: 3 min)
Od lvl 41
Recast 3 min (mozna zmeritowac)
Sila Chi zalezy od MND i att.
7.
Counterstance zwieksza counter, zmniejsza def.
Od lvl 45
Czas trwania 5 min.
Recast 5 min.
Srednio przydatne abilities, do solo nie polecam, w party zupelnie sie nie przydaje.
AF 2 zwieksza jego moc.
IV Job Traits
lvl 1 Martial Arts - zwieksza szybkosc cosow..
lvl 5 Subtle Blow - zmniejsza TP dawane mobom.
lvl 10 Counter - okazjonalnie blokuje i odbija atak.
lvl 15 HP Max - zwieksza ilosc HP.
lvl 16 Martial Arts II
lvl 31 Martial Arts III
lvl 35 HP Max II
lvl 46 Martial Arts IV
lvl 51 Kick - okazjonalne kopniecia.
lvl 55 HP Max III
lvl 61 Martial Arts V
lvl 70 HP Max IV
lvl 71 Kick II
75 Martial Arts VI
HTH Delay = 480
HTH Delay z MA I (Monk Lv1) = 400
HTH Delay z MA II (Monk Lv16) = 380
HTH Delay z MA III (Monk Lv31) = 360
HTH Delay z MA IV (Monk Lv46) = 340
HTH Delay z MA V (Monk Lv61) = 320
HTH Delay z MA VI (Monk Lv75) = 300
V Weapon skills.
1. Combo - skill 10
Wplyw TP: (100%, 200%, 300%): 1.00/1.50/2.00
Wplyw atrybutow: STR 20% DEX 20%
2. Shoulder Tackle - skill 40
Wplyw TP: (100%, 200%, 300%): 1.00/100/1.00
Wplyw atrybutow: VIT 30%
3. One-Inch Punch - skill 75
Wplyw TP: (100%, 200%, 300%): 1.00/1.00/1.00
Wplyw atrybutow: VIT 40%
4. Backhand Blow - skill 100
Wplyw TP: (100%, 200%, 300%): 1.00/1.00/1.00
Wplyw atrybutow: STR 30% DEX 30%
5. Raging Fists - skill 125
Wplyw TP: (100%, 200%, 300%): 1.00/1.50/2.00
Wplyw atrybutow: STR 20% DEX 20%
6. Spinning Attack - skill 150
Wplyw TP: (100%, 200%, 300%): 1.00/1.00/1.00
Wplyw atrybutow: STR 35%
7. Howling Fist - skill 200
Wplyw TP: (100%, 200%, 300%): 1.50/2.00/3.00
Wplyw atrybutow: STR 20% VIT 50%
8. Dragon Kick - skill 225
Wplyw TP: (100%, 200%, 300%): 1.50/2.50/3.00
Wplyw atrybutow: STR 50% VIT 50%
9. Asuran Fists - skill 250
Wplyw TP: (100%, 200%, 300%): 1.00/1.00/1.00
Wplyw atrybutow: STR 10% VIT 10%
10. Final Heaven - tylko ze Sparai
Wplyw TP: (100%, 200%, 300%): ???
Wplyw atrybutow: ???
VI Sprzet do walki wrecz.
(koncentruje sie glownie na highlvl sprzecie czyli na tym co warto miec na lvl 75)
1. Ammo
Olibanum Sachet
Tiphia Sting
2. Back
Forager's mantle
3. Body
Shura togi
Kirin's Osode
4. Ear
Mermans earring
Bushinomimni
Triumph earring
5. Feet
Fuma sune-ate
6. Finger
Rajas ring
Flame ring
7. Hands
Alkyoneus's Bracelets
Melee gloves
8. Head
Melee crown
Shura zunari kabuto
9. Legs
Byakko's Haidate
Melee Hose
10. Neck
Peacock Charm
11. Waist
Black Belt
12. Weapon
Spharai
Destroyers
VII Sprzet do Chi Blasta.
...
VIII AF Questy.
...
by Opiekun z Bastok