MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Noob crafting
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=43&t=19390
Strona 1 z 1

Autor:  kamilus [ 9 maja 2006, 23:42 ]
Tytuł:  Noob crafting

Nie mogę wyszperać jednej informacji.
W receptach na somepage mamy rubryki
HQ1, HQ2, HQ3...
Jak można uzyskać takie wyniki? Jest to kwestia przypadku i szczęścia czy też trzeba spełnić jakieś dodatkowe warunki?

Autor:  Erelen [ 9 maja 2006, 23:49 ]
Tytuł: 

Głównie to zależy od levelu, im wyższy level tym większa szansa na HQ+1, +2, etc. Mamy temat od głupich pytań, po co zakładać nowy ;) Rozwińmy tamten :D

Autor:  Duszek [ 10 maja 2006, 16:54 ]
Tytuł: 

Noct Brais:
leathercraft-28
clothcraft-27

moj skill - leather83 / cloth53

55 leveli ponad cap -bez supportu i bez itemkow

Obrazek

Autor:  Huckster [ 10 maja 2006, 17:01 ]
Tytuł: 

Tu najlepsze info nt tego jak robić HQ:

http://www.spielmansmog.com/guides/hqsynth.php

Autor:  mik [ 10 maja 2006, 17:55 ]
Tytuł: 

Ok jako ze crafting to moj konik, zabiore glos. :)

Jest to temat rzeka, ale : patrzac na ss Duszka i czytajac linka ktory zamiescil Huck, wniosek jest jeden Duszek nie powinien byc w stanie osiagnac takich wynikow, poniewaz (jak w linku) Full Moon 100% Darksday jest najmniejszy procent HQ.

Troche teorii, ktora kazdy kto syntezuje pewnie zna.
Sa trzy tzw tier:

Tier 1 (11 leveli ponad cap) - 5% szansy na HQ
Tier 2 (31 leveli ponad cap) - 25% szansy na HQ
Tier 3 (51 leveli ponad cap) - 50% szansy na HQ

Teraz najwazniejsze: syntezujac rzecz, ktora ma inny craft jako sub skill
np Noct Brais, zeby uzuskac HQ (lub odpowiedni Tier) oba crafty musza miec taki sam Tier.

Teraz ss Duszka pokazuje ze syntezuje ta rzecz prawie z 50% HQ.

Jej leathercraft jest 55 leveli ponad cap wiec tier 3 bez dwoch zdan (czyli 50% szansy na HQ), ale Noct Brais ma subcraft zalozmy np clotch (dlaczego zalozmy wyjasnie pozniej). Sub craft cap jest lvl 27 (tylko i tylko somepage podaje ten lvl). Reasumujac zeby syntezowac ta konkretna rzecz z taka czestotliwoscia HQ jak Duszek jej skille powinny byc:

leather 28 + 51 (tier 3) =79
cloth 27 + 51 (tier 3) = 78
tylko przy takich skillach Noct Brais jest na tier 3, czyli szanse na HQ sa 50%.
Co jest w grze niemozliwe do osiagniecia, poniewaz nie mozna miec wiecej niz jeden craft na lvlu 100, oprocz fishingu.

Skad wiec takie wyniki. Szczerze nie wiem lol. Wszystkie rzeczy z serii Noct maja main skill Clothcraft, tylko Noct Brais jest main Leather. Jezeli leather jest main to clothcraft musi byc zdecydowanie nizszy niz 27, bo tylko wtedy Duszek moze uzyskac takie wyniki.
Moze byc zupelnie odwrotnie main Cloth sub Leather, tu trzeba by znac kogos na lvl 100 zeby sprawdzil u npc, ktory guild podaje ta rzecz.

Crafting to wiele teorii, glownie sprawdzone sa tiery i to ze wszyskie skille (main jak i subcraft) musza byc na takim samym tier zeby uzuskac odpowiedni % szansy na HQ. Reszta to vodoo i przede wszystkim szczescie.

Do Duszka gratulacje takiej ilosci HQ, na Hadesie Noct Brais +1 kosztuja 150 k X 6 daje niezle gile, przy malym nakladzie.
Tak na marginesie jak bys miala ochote zrob pare testow czy w inny dzien (nie full ani nie new moon) tez masz taki procent HQ. Zrob 12 syntez lub 24, poniewaz z wlasnego doswiadczenia widze ze Tier 3 (50%) jest staly (przewaznie). Na 24 syntezy mam 12 HQ i 12 NQ, ale jezeli robie to samo w darksday procent HQ idzie zdecydowanie w gore na 12 syntez 7 HQ 4 NQ.

Edit:

strona ktora jest najbardziej sprawdzona jezeli chodzi o przepisy:
http://www.ffrecipe.com

Somepage ma duzo blednych informacji, zle skladniki lub brak subcraftow, lub zly lvl cap.

Autor:  Duszek [ 10 maja 2006, 18:12 ]
Tytuł: 

wlasnie problem w tym ze ta synteza jest co najmniej dziwna, kiedy syntezowalam w new moon mialam srednio 1hq na 12 syntez, w full moon - ponad 50% hq, co dziwniejsze - z adv support mam mniej hq niz bez
ta synteza jest tania a desynteza nq sp[okojnie zwraca czesc materialu wiec moge potestowac :)

btw: podobne wyniki mam przy syntezowaniu Seer's Pumps - leather25/cloth20

i jeszcze jedna ciekawostka - podobna ilosc hq mam na kraftowaniu Noct Beret - cloth24/leather20, mmimo ze moj skill clotha to 53 a wiec nawet nie tier2, wyglada na to ze tutaj przy hq duza role odgrywa wysoki skill leather w subie

Autor:  Saed [ 11 maja 2006, 01:25 ]
Tytuł: 

50% szansy na HQ moze oznaczac rownie dobrze ze na 10 syntez wyjdzie nam 0 jak i 10 HQ (obie sytuacje malo prawdopodobne ale jednak mozliwe). Jak wiadomo z rachunku prawdopodobienstwa im wieksza ilosc prob (w tym wypadku syntez) tym rzeczywisty wynik bardziej zblizony do prognozowanej 'szansy'. Ale prawie nigdy nie bedzie to dokladnie 50%.

Zeby zbadac dokladniej wszystkie czynniki ktore moga wplywac na szanse na HQ potrzeba TYSIECY prob-syntez (i oczywiscie MILIARDOW gili :])

Autor:  Comodo [ 11 maja 2006, 08:26 ]
Tytuł: 

Saed napisał(a):
Zeby zbadac dokladniej wszystkie czynniki ktore moga wplywac na szanse na HQ potrzeba TYSIECY prob-syntez (i oczywiscie MILIARDOW gili :])
Albo kodu źródłowego servera :]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team