MMORPG.pl https://mmorpg.pl/ |
||
Informacje na temat FF11 - porównanie z WoW https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=43&t=20389 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | mikins [ 17 lip 2006, 10:46 ] |
Tytuł: | Informacje na temat FF11 - porównanie z WoW |
Witam! Próbowałem znaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytania na forum ale nie znalazłem, zagubiony w gąszczu pojęć z których dla mnie nic nie wynika Ale przejdę do konkretu - jestem pro graczem World of Warcraft, rajdującym. W WoWa gram dość długo i szczerze powiedziawszy znudziło mnie ciągłe farmienie 3 instancji w end gamingu w kółko z totalnie głupimi tygodniowymi resetami instancji i jeszcze głupszymi loot tables. Zastanawiałem się nad pograniem w innego mmorpg i, jako że kocham gry z universum FF, rozważam tą możliwość. I w związku z tym mam takie pytania - wdzięczny będę za odpowiedzi, a najlepiej przez kogoś kto zetknął się z end-gamingiem wowa i ff11 Jak przedstawia się end gaming FF11? Interesuje mnie tylko PvE, nie PvP. Jak wyglądają loot tables? Czy funkcjonuje w tej grze dobrze rozwinięty raiding? Jak on wygląda? Jakie są zasadnicze różnice jeśli chodzi o rozgrywkę FF11 i WoW? Czy tu tez wszystko opiera się na farmingu? Dzięki |
Autor: | mrynar [ 17 lip 2006, 11:20 ] |
Tytuł: | Re: Informacje na temat FF11 - porównanie z WoW |
mikins napisał(a): Jak przedstawia się end gaming FF11? Interesuje mnie tylko PvE, nie PvP. Jak wyglądają loot tables? Czy funkcjonuje w tej grze dobrze rozwinięty raiding? Jak on wygląda? Jakie są zasadnicze różnice jeśli chodzi o rozgrywkę FF11 i WoW? Czy tu tez wszystko opiera się na farmingu? Dzięki W WoW gralem krotko, znudzil mi sie, end gameingu nie znam. W FFXI jest glownie PVE, PVP tylko w specjalnych zonach i malo ludzli sie w to bawi. W FFXI instancje sa dla grup od 3 (assault, BCNM) do 64 osob (dynamis). Dynamisow jest 10 roznych (jeslid obrze licze), trwaja dosc dlugo i na dluzsza mete sa nudnawe. Bardzo fajne sa limbusy (na 10-18 osob). Poza instancjami rajdowac mozna rozne smoki (i inne NMy), niektore trzeba campic, ale np. Vrtry nikt nie rusza. Sa specjalne guildie ktore tylko tym sie zajmuja. Jak sie nie chce to mozna prawie niefarmowac, poza niektrymi itemami rare/ex (klucze do questow itp). |
Autor: | mikins [ 17 lip 2006, 11:55 ] |
Tytuł: | |
Ok rozumiem, tyle że rodzą się kolejne pytania:) W WoWie jest tak, iż instancje małe 5-10 osobowe są nieporównywalnie gorsze, jeśli chodzi o wypadający sprzęt, niż instancje rajdowe 40stki. Dlatego też w pewnym momencie, jeśli chce się robić progres trzeba pójść w raiding 40stek. A on polega na farmieniu ich raz na tydzień (taki mają reset). Są to trzy (teraz 4) instancje i je się robi w kółko. Czy w ff11 gear osiągalny w mniejszych instancjach jest porównywalny z tym rajdowym? |
Autor: | Vejitta [ 17 lip 2006, 12:05 ] |
Tytuł: | |
mikins napisał(a): Czy w ff11 gear osiągalny w mniejszych instancjach jest porównywalny z tym rajdowym?
I tak i nie :) Wszystko zalezy od profesji ktora wybierzesz. Tzw. najlepszy gear dla poszeczegolnych jobow jest porozrzucany po roznych miejscach. Niektorzy swoj najlepszy equip moga zdobyc na dynamisie, niektorzy na limbusie, niektorzy na assultach, jeszcze inni na campowanych HNMach. Ogolnie, kazdy w kazdym z end-game'owych eventow znajdzie cos co by chial/powinien miec jako end-game'owy gracz ;) |
Autor: | Kang [ 17 lip 2006, 12:10 ] |
Tytuł: | |
Miałem okazję grać trochę w WoW(rok temu a ponadto mam znajomych którzy grają w związku z czym chyba będę w stanie udzielić w miarę sensownej odpowiedzi. FF różni się od WoW bardzo. Pierwsze co rzuca się w oczy to system levelingu. W FF leveluje się wolniej i jest położony nacisk na rozgrywkę grupową (party 6 osób). Teraz SE trochę pozmieniało i trochę prościej gra się solo ale nadal party jest zdecydowanie lepszym i szybszym sposobem zdobywania expa. W WoW w zasadzie wszystko można było zrobić samemu lub za pomocą jednego kolegi na 60 lvlu. Tutaj PLing jest zdecydowanie bardziej ograniczony, a część walk ma capy (tzn że jeżeli kolega chce Ci pomóc jego lvl spadnie do max lvlu na jaki jest walka np. 25). System questów jest drastycznie inny - w FF nie dostaje się za nie expa, natomiast także jest coś w stylu reputacji. Większość misji, walk i questów w FFie wymaga conajwyżej 18 osób (dość rzadko), przy większosć to 6 osób. Eventy z 18+ osób to w zasadzie tylko Dynamis i niektóre HNMy(mocne outdoor mobki). W przeciwieństwie do WoW gdzie większość high lvl contentu jest w instancjach, w FF jest on ogólnie dostępny. Tylko pewna część eventów jest instancjowana - np. Limbus, Dynamis. Oczywiście tak jak w każdej grze większość ludzi chce być jak najlepsza więc jest ostra pogoń za itemami, trzeba się trochę nałazić żeby dostać swój equip. Jednak w FF jest to trochę przyjemniejsze gdyż gra zwiera więcej contentu dla high lvli. Można robić dużo więcej rzeczy, crafting się opłaca a nie jest jedynie dodatkiem(w WoW nie jest po pierwsze konieczny po drugie wszystko poza enchantingiem przynosi średnie dochody). Tutaj żeby osiągnąć coś w niektórych craftach trzeba się namęczyć - na przykładzie mojej osoby powiem że zrobiłem w zeszłym tygodniu 99 smithing, a gram 2,5 roku. Tyle że na serwerze jest takich osób może z 10. To chyba tyle. Jakbyś miał więcej pytan pisz. I jeszcze raz podkreślę - Final Fantasy XI to gra zespołowa, bez grupy wiele nie osiągniesz. Nie tylko w endgame ale już na początku. Gal |
Autor: | mikins [ 17 lip 2006, 12:37 ] |
Tytuł: | |
A zgaduje ze nie ma zadnego triala darmowego lub zaproszeń? |
Autor: | mrynar [ 17 lip 2006, 12:42 ] |
Tytuł: | |
mikins napisał(a): A zgaduje ze nie ma zadnego triala darmowego lub zaproszeń?
nie ma |
Autor: | Targaryen [ 17 lip 2006, 12:56 ] |
Tytuł: | |
Endgame sprzęt w FFXI zdobywa się głównie w kilku miejscach. 1. Tu`Lia czyli "Sky" Polega to na farmowaniu triggerów (kampowanie na pop odpowiedniego mobka, który ma 100% dropu na jeden trigger). Dwa triggery służą do popnięcia "Goda" z którego wypadają Abjurations (scrolle służące do zdjęcia klątwy z uberowych setów zbroi robionych przez crafterów- póki nie zdejmiesz klątwy zbroje nie mają żadnych statystyk i nie można ich nosic), materiały do syntez tychże zbroi i innego endfgame equipu, oraz tak zwany "god equip- z każdego "goda" jedna sztuka. Sky to miejsce do zdobycia bardzo dobrych zbroi i średnich broni. Każdy z "godów" wyrzuca jeszcze trigger, zebranie których umożliwia wywołanie walki z "królem godów" Kirinem- rzuca fajną zbroję zamykającą set "god armor" (komplety setów ze Sky nie dają dodatkowego efektu noszone razem), abjurations na inne części cursed armors niż "gody" (w większości lepsze), broń dla monka czy magów i więcej materiałów na syntezy. Nie rzuca triggera do walki z czymś jeszcze- to "ostatni boss". Aby dostac się do "Sky" nalezy dotrzec w fabule dodatku "Rise of the Zilart" do odpowiedniego chapteru. Stworki rzucające pierwsze triggery sa do zabicia w 6-12 osób, "Gody" podobnie z wyjątkami- czasem jest potrzebny cały alliance (18 osób złożone z trzech party po 6 osób każde). Na Kirina 18 osób to sugrerowane minimum, bez ograniczeń odgórnych (przy czym może go bic na raz tylko 18 osób- wymienianie pełnych party dla odpalenia specjali, czarów itd. to jedna z taktyk). 2. Behemoth Dominion, Dragon`s Aery, Valley of Sorrow. W tych trzech miejscach raz na 24 godziny (uogólniając) pojawiają się stworki, które pewnie jako miłośnik serii FF z pewnością kojarzysz: Behemoth, Adamantoise i Fafnir. Średnio raz na tydzień (też uogólniając) pojawia się "królewska" wersja tychże stworków- silniejsze, z unikalnymi nawet dla swojej rasy umiejętnościami- aby dac przykład- Adamantoise nie chowa się do skorupy aby zregenerowac 10% HP raz na jakiś czas- wersja królewska to robi. Behemoth nie rzuca czarów- King Behemoth rzuca Meteor (damage na wszystkich w zasięgu gościa który jest tankiem jeśli nie ucieknie poza zasieg czaru). Wersje zwykłe jak i królewskie rzucają abjurations do tych samych setów co "gody" w "Sky" uzupełniając je kompletnie. Dostęp do tych miejsc jest ograniczony koniecznością posiadania dodatku Rise of Zilart ale Finala się nie sprzedaje teraz bez tego dodatku dlatego każdy ma tam dostęp. Te 3 miejsca to najpopularniejsze po "Sky" camp-site`y dla wielu Gildii- ostatnio aby claimnąc mobka dla swojej gildii bardzo wiele osób uzywa programów nielegalnych- botów. Innymi słowy syf i nieczysta gra. 3. "Sea" czy też Al`Taieu. Najmniej popularne z miejsc gdzie wypada engdame equip, może dlatego że w 90% jest on do zastąpienia czym innym z poprzednich miejsc i szansa, że wypadnie jest naprawdę żałośnie mała w porównaniu do trudu w jaki się farmuje triggery do popnięcia "godów". System triggerowania kolejnych "godów" jest podobny jak w "Sky" tylko nieco bardzej rozbudowany. Zamiast mobków tier 1-3 mamy teraz tier 1-4 przy czym każdego ze "godów" trzeba w jakis sposób popnąc- żaden nie pojawi się sam z siebie. Jeśli dodam, że popnięcie najsłabszego tiera (jednego z trzech) może zając od godziny do czterech i wcale nie musi sie udac przy czym szanse, że dropnie trigger na kolejny tier są mniej więcej 30% a ekwipunku 10% (tylko broń, bardzo słaba nota bene to 100% drop) to po miesiacu czy dwóch takiego farmowania można się nieźle sfrustrowac kiedy się nie ma jednego setu na popnięcie Tier 3 Dostep do "Sea" zdobywa się dochodzac do odpowiednieo chapteru w fabule dodatku Chains of Promathia. 4. Dynamis. Pierwsze miejsce w którym zdjęto ograniczenie, że tylko 18 osób w jedny alliance może bic jednego mobka- w Dynamis nie ma czegoś takiego jak claim- każdy może bic wszystko. Tutaj wypadają komplety (głowa, ręce, klata, nogi, stopy, plecy- po jednej części na dynamis, uogólniajac) zbroi dla konkretnej profesji. Wypadają też pierwotne wersje ostatecznych broni (coś jak Conformer dla Yuffie czy Ultima Weapon Clouda etc...) totalnie przegiętych w porównaniu z bronią którą mozna zdobyc gdzie indziej. Haczyk tkwi w tym, że aby zrobic sobie taką broń trzeba włozyc w to ogromne ilości gotówki w grze, miec Dynamis Gildię która pomoże zdobywac pieniażki do upgrade (bo to nie ta sama waluta, która jest ogólnym środkiem płatniczym w FFXI) i specjalne przedmioty niezbędne do zdobycia solo czy nawet w alliance. Średnio upgrade ostatecznej broni kosztuje 17.ooo monet z czego na jeden Dynamis wypada od 100 do 500, srednio 150/200. Nie było by to może takie straszne, gdyby nie fakt, że do Dynamis można wejśc raz na 3 dni RL. Monety z dynamis sa w FFXI w tej chwili jedyna rzeczą, której cena cały czas utrzymuje sie na stałym poziomie za 3o.ooo gil od sztuki przy czym za najbardziej absurdalnie przegiętą częśc ekwipunku dla danej profesji nie zapłacisz więcej jak 7o.ooo.ooogil. Cena ostatecznej broni oscyluje w granicach 5oo.ooo.ooogil jak nie więcej dlatego podejmują się upgrade tylko najbogatsi albo najbardziej zdeterminowani gracze. Dostęp do Dynamis dostaje sie po zrobieniu Rank6 dowolnej nacji i osiągnieciu level 65- jest to minimalny level aby wejśc do środka, sugerowany to 70+. 5. Limbus. Są to platformy na których zabija się stworki- one rzucają monety (jeszcze inne) które wymienia sie u NPCa za ekwipunek. Na sam koniec każdego Limbusa jest boss, po zabiciu którego ze skrzynki wypada więcej monet jak również trigger. Zebranie odpowiedniej ilości triggerów umożliwia walkę z Ultima i Omega weapon- też dośc charakterystyczni bossowie z panteonu FF. W Limbusie ze skrzynek po drodze wypadaja tez przedmioty potrzebne do upgrade armorów, które się questuje dla kazdej profesji na levelach 52-60 (dla każdej profesji wypada inny item, więc tutaj nie ma dramy ). Po upgrade mają lepsze statystyki ale aby je załozyc potrzebny jest wyzszy minimalny level niz 52-60. Omega i Ultima rzucają części endgame equipu dla kilku profesji (tutaj jest drama). Mozna wejśc do Limbusa jak się dotrze za fabułą chains of Promathia do odpowiedniego chapteru. Jak w przypadku Dynamis tak i tutaj można wejśc raz na 3 dni. 6. Assault. Pierwsze instancje w FFXI. Wchodzisz i wypełniasz (lub nie) zadanie które jest celem misji. Za zwycięstwo dostaje sie punkty, za przegrana tez ale duzo mniej. Punkty wymienia się u NPCów na broń i ekwipunek- częśc tego ekwipunku można shandlowac innym graczom, częsc nie. Tutaj na razie nie ma triggerów i megabossów. Assault jest podzielony na Rangi- każda ranga daje do wyboru 5 misji- po jednej na obszar. W tej chwili sa 3 Rangi, w niedługim czasie mają dojśc dwie kolejne. Dostep do Assault jest możliwy po zrobieniu odpowiedniej ilości fabuły z dodatku Treasures of Aht Urghan (w odróznieniu od Chains of Promathia czy Rise of Zilart dostep do tej formy rozrywki jest dostepny po jednej z pierwszych misji a nie jak tam ostatnich). Codziennie można zrobic jedna misje, codziennie regeneruje się jedno "ID Tag" dzięki którym mozna dostac rozkazy na Assault. W praktyce robi się Assaulty dwa razy w tygodniu. To chyba tyle jesli chodzi o endgame- wybór jest naprawdę szeroki i brakuje na wszystko czasu chyba, że gra sie naprawdę dużo. Nie pisałem o dziesiątkach mobków które popują raz na kilka godzin i rzucają jakiśtam sprzęt dla jakieś profesji bo to temat rzeka. Są takie, rzucają częściej, takie które wymagają alliance do zabicia lub takie co można solo ale napisałem o głównych nurtach endgame w FFXI- cała reszta to mniejsze zabawy albo sposób na farmowanie dla siebie. |
Autor: | egoist [ 17 lip 2006, 13:05 ] |
Tytuł: | |
omg Rha ale sie nudzisz |
Autor: | Tomalsky [ 17 lip 2006, 13:48 ] |
Tytuł: | |
Wykład profesora Rha WOW!!! /bow |
Autor: | Comodo [ 17 lip 2006, 13:57 ] |
Tytuł: | |
Ej, bez jaj. Trzeba to wkleić do poradnika dla noobów Opiego. Ja byłem tak zajęty lvlingiem, że do 70 lvlu nie wiedziałem o co biega w sky |
Autor: | Erelen [ 17 lip 2006, 13:57 ] |
Tytuł: | |
Rha gdzie wykładasz i ile ci płacą? |
Autor: | Gli2duS [ 17 lip 2006, 14:19 ] |
Tytuł: | |
{Good job!} Rha |
Autor: | kalcia [ 17 lip 2006, 14:30 ] |
Tytuł: | Re: Informacje na temat FF11 - porównanie z WoW |
mrynar napisał(a): W FFXI instancje sa dla grup od 3 (assault, BCNM) do 64 osob (dynamis).
*do 700 osob na swiezym Besieged (obrona miasta przed mobami). |
Autor: | Kyuubi [ 17 lip 2006, 16:37 ] |
Tytuł: | Re: Informacje na temat FF11 - porównanie z WoW |
kalcia napisał(a): *do 700 osob na swiezym Besieged (obrona miasta przed mobami).
I obrona kompa przed lagiem |
Autor: | mikins [ 17 lip 2006, 20:17 ] |
Tytuł: | |
Dzieki za wyczerpujące odpowiedzi! jeszcze mi powiedzcie - idzie płacic eKartą mbanku (bo coś słysząłem ze visa nie akceptuja a ta chyba działa 'jako' wiza) |
Autor: | Balrog [ 17 lip 2006, 20:35 ] |
Tytuł: | |
ja, idzie placic karta embanku, funguje na 100 %. |
Autor: | mikins [ 17 lip 2006, 20:40 ] |
Tytuł: | |
To jeszcze ostatnie pytanko odnośnie end gamingu. Czy instancje endgamowe te 60 osobowe trzeba robić w dobrze wyćwiczonych gildiach, czy zwykła zbieranina je może połozyc? |
Autor: | Keii [ 17 lip 2006, 20:47 ] |
Tytuł: | |
Zazwyczaj robi się je LSami, bo w FFXI ciężko czasem zebrać nawet 6 osobowy team :P |
Autor: | mikins [ 17 lip 2006, 20:48 ] |
Tytuł: | |
LSami? A czy drop wygląda tak iż z jednego mobka wypadają 2 itemy na 60 osobowy rajd i to z drop rate jakieś 10% każdy, czy tez trochę lepiej się to prezentuje? I skoro już mi poamgacie edit: W WoWie dzien rajdowca wygląda tak: farming kasy, zbieranie godzine na rajd, proba na nowym bosie, smierc, bieganie do ciala, smierc itp, boss lezy, koszta naprawy duze, nagroda za bossa 1-2 itemy na 40 osobowy rajd, kolejny boss... jak sie to ma do realiów ff11? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team |