MMORPG.pl https://mmorpg.pl/ |
||
Ciekawostka kulturowa ;D https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=43&t=22325 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Keii [ 21 lis 2006, 13:35 ] |
Tytuł: | Ciekawostka kulturowa ;D |
Usłyszałem dziś na wykładzie z Geografii Japonii coś, co może (aczkolwiek nie musi) zainteresować graczy FF XI, którzy zastanawiają się, czemu właściwie na craft wpływa dzień, kierunek, w którym postać jest obrócona i tak dalej. Otóż, jak się dowiedziałem - z Chin do Japonii, pośród masy innych rzeczy przyszedł zwyczaj, wg. którego, na wyruszenie w podróż/zrobienie czegoś (przypuszczam, że "zrobienie czegoś" jest tu bardzo szerokim terminem, niestety niedookreślonym przez wykładowcę ;) miał wpływ właśnie kierunek, dzień, godzina i tym podobne czynniki zewnętrzne. Słysząc to, doszedłem do wniosku, że S-E jest genialne, jeśli chodzi o wykorzystywanie elementów kulturowych w swoich grach (bo to, co zrobili z tym, mimo, że zapewne upierdliwe wymaga o wiele więcej wysiłku niż zrobienie potworów na podstawie stworzeń z mitologii, sami przyznacie ^^"). Powyższy fakt, może również mieć związek z walkami - w Japonii dni tygodnia mają jasno określone znaczenia - jeśli chodzi o znaki, to składają się bowiem z 3 -> [jakaś rzecz] + [znak (który nie wiem co znaczy XD)] + [dzień]. Po kolei są to: - Niedziela - 日曜日 [Dzień Słońca] - Poniedziałek - 月曜日 [Dzień Księżyca] - Wtorek - 火曜日 [Dzień Ognia] - Środa - 水曜日 [Dzień Wody] - Czwartek - 木曜日 [Dzień Drzewa] - Piątek - 金曜日 [Dzień Pieniędzy/Złota] - Sobota - 土曜日 [Dzień Ziemi] Stąd pewnie wzięły się po angielsku water day etc. (aczkolwiek mea culpa - na tyle dawno grałem w FFa, że nie pamiętam ile owych dni było i w jakie kolejności się zmieniały). Jeśli Opi uznasz to za spam - niech poleci, po prostu miałem ochotę się wygadać, a może kogoś to zainteresuje ;> |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team |