MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Battle System Adjustments (08/14/2007)
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=43&t=26134
Strona 1 z 1

Autor:  Draconi [ 14 sie 2007, 10:15 ]
Tytuł:  Battle System Adjustments (08/14/2007)

Obrazek

The August version update will bring revisions to the use of two-handed weapons, as well as a number of modifications to several jobs.
In this edition of Topics, we would like to elaborate on the changes that will be made to the two-handed weapon system. Job changes will be described in length in a future Topics article.

Two-handed weapons

Up until now, there have been instances in which the attack frequency and speed generated by dual wielding would greatly surpass those of two-handed weapons. We have since examined this issue from every conceivable angle, and as a result have decided to reconsider the frequency and delay calculation methods for two-handed weapons.

This month's version update will see the introduction of a new type of gear called "grips," which players can equip in their offhand weapon slot when using a two-handed weapon. We are also planning to apply changes to associated weapon skills as well.

Attacking with two-handed weapons


The new modifications will be set up so that a character's attribute scores will enhance attack benefits to a greater extent when wielding a two-handed weapon than when using a single-handed weapon. Further, when attacking high-level opponents or enemies with high defense, two-handed weapons will deal more damage than they have in the past.

A word on grips


While not designed to bring about radical improvements, grips are a new lineup of items which can be used in tandem with two-handed weapons as a means of wielding them more effectively. They accomplish this by enhancing a weapon's benefits while compensating for shortcomings. Grips will not be limited to offensive weapons, as some will be tailored to mages and their indispensable staves.
Different grips will allow players to adapt to specific situations depending on the type of two-handed weapon they are using, as well as the type of enemy they are fighting. Players should be advised, however, that changing grips mid-combat will result in a loss of TP. Therefore, no grip's benefits will be restricted to the execution of weapon skills.

Obrazek

Rethinking weapon skills

The majority of two-handed weapon skills already stand to see a vast improvement based on the changes described above. However, we will also be retooling the characteristics of several particular weapon skills in order to enhance their usability.

Autor:  Huckster [ 14 sie 2007, 10:18 ]
Tytuł: 

Jo no - dajcie DRKom jeszcze Black Belta....;(

Autor:  Kyuubi [ 14 sie 2007, 10:27 ]
Tytuł: 

Dajcie gripa co daje utsusemi jeszcze możę >.>

Autor:  Gli2duS [ 14 sie 2007, 10:30 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Further, when attacking high-level opponents or enemies with high defense, two-handed weapons will deal more damage than they have in the past.


powinniśmy się tylko cieszyć. z punktu widzenia tanka mocniejsze TA nigdy nie zaszkodzi ;)

Autor:  Kyuubi [ 14 sie 2007, 10:31 ]
Tytuł: 

I mocnejsze zwykłe ciosy przez co będzie trzeba wiecej TA ^^:

Autor:  Gli2duS [ 14 sie 2007, 10:33 ]
Tytuł: 

Kyuubi napisał(a):
I mocnejsze zwykłe ciosy przez co będzie trzeba wiecej TA ^^:


ja bym się tym za bardzo nie martwił. widziałeś naszych SAMów, albo DRKó bijących Tiamata full time ;)

Autor:  Vejitta [ 14 sie 2007, 10:40 ]
Tytuł: 

3% LOL, ale poprawa, conajmniej 10% powinno byc :roll:

Ale ten motyw z wiekszym dmgiem na mocniejszych mobach mi sie podoba.

Autor:  Gli2duS [ 14 sie 2007, 10:52 ]
Tytuł: 

może im wyższy level itema, tym większy będzie bonus. na lavelu lv.75 itema będzie -50% ;)

Autor:  Huckster [ 14 sie 2007, 10:56 ]
Tytuł: 

Już widzę te walki o szpulki.

Albo - "Szpulko-master popnął! Full attack!" ZOMG!

Autor:  Gli2duS [ 14 sie 2007, 11:05 ]
Tytuł: 

to będzie 1% drop z Leaping Lizzy.

Autor:  Targaryen [ 14 sie 2007, 11:09 ]
Tytuł: 

Huckster napisał(a):
Już widzę te walki o szpulki.

Albo - "Szpulko-master popnął! Full attack!" ZOMG!


Na bank tak będzie :D A Gal sie potnie bo w dynamis dojdzie relic grip do zrobienia :P

Autor:  zet [ 14 sie 2007, 11:24 ]
Tytuł: 

Ja tam się zastanawiam jakie będą atrybuty do gripów dla magów np.

Refresh, SMN magic +10, ACC +10, ATT +20,
Enhances Avatar ACC, +50% avatar bloodpact DMG

Do tego biore sushi, refresh i nie muszę restować ;)

Autor:  Huckster [ 14 sie 2007, 11:27 ]
Tytuł: 

zet napisał(a):
Ja tam się zastanawiam jakie będą atrybuty do gripów dla magów np.

Refresh, SMN magic +10, ACC +10, ATT +20,
Enhances Avatar ACC, +50% avatar bloodpact DMG

Do tego biore sushi, refresh i nie muszę restować ;)


Zet - 4 lata już grasz w finala i nie wiesz, że najlepsza rzecz na jaką możesz liczyć to (jedna z tych rzeczy):
- Wind Resistance+10
- MP+2%
- Enhances "Resist Curse"
- Enchantment: MND+3

:)

Autor:  zet [ 14 sie 2007, 11:33 ]
Tytuł: 

Taaa... wiem, ale pomarzyć można - nie?

:]

Autor:  Bartelius [ 14 sie 2007, 11:38 ]
Tytuł: 

hehehehe wiedzialem kiedy przejsc na ciemna strone :)


JEszcze walna jakies zajebiste add effecty na WS z Kosy zaloze sie :D



a Grip dla builda ktory robie czyli "SpeeDrk" (nazwa wymyslona przezemnie :P ) jest idealny.

Autor:  Kang [ 14 sie 2007, 16:56 ]
Tytuł: 

Wypas :) Niby nic ale powinno pomóc :)

Autor:  Caspian [ 16 sie 2007, 23:44 ]
Tytuł: 

Rozumiem ze taka bron jak Hand-to-Hand nie kwalifikuje sie na szpulke co?? ; ;

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team