MMORPG.pl https://mmorpg.pl/ |
||
Party z Paladynem... porady :) https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=43&t=6922 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | ksawery [ 16 lut 2004, 13:33 ] |
Tytuł: | |
Klka slow o tym jak powinno sie (moim zdaniem) grac kiedy w party znajduje sie PAL. Porady dotycza glownie magow i mele z zacieciem do tankowania. Oczywiscie to dla tych, ktorzy nie grali jeszcze z PALem. 1. Puller nigdy nie powinien uzywac provoke do pullowania, ranged wepon czy zwykly strzal w ryj calkowicie wystarczy. 2. Tzw seconadary tank uzywa provoke tylko kiedy Paladin utraci aggro moba a ten ma zamiar zabic ktoregos z kolegow z party, nie panikowac kiedy mobek walnie raz czy drugi jakiegos THF po sneak attack. Uzywac provoke zawsze kiedy mob aggruje na magow! 3. WHM nie powinien uzywac high lvl cure na PALU, zwlaszcza w pierwszym etapie walki, kiedy PAL stara sie zbudowac sobie opinie najbardziej wkorwiajacego goscia w oczach moba, wtedy najlepiej nie leczyc PALa wcale. 4. Zarowno whm jak i blm powinni NATYCHMIAST zaprzestac castowania w chwili gdy mob zaczyna na nich aggrowac. Wiele razy widzialem martwych BLMow bo "ale ja mam takie jebniecie ze jesczze jeden car i by padl", albo whm co bohatersko rzuca curage i pada na ryj... i nie ma kto go wskrzesic bo jedyny WHM jest martwy. 5. W sytuacji krytycznej Paladin zabiera moba i stara sie zonowac, w tym czasie party musi ratowac sie ucieczka (zone), nie leczyc paladina, nie provokowac tylko spierdalac! Nawet jesli PALowi uda sie odciagnac moba i zonowac to on wroci zeby zabic reszte party. 6. W razie uspienia calego party poza magami w pierwszej kolejnosci budzi sie tanka, dopiero potem reszte teamu. 7. Nie namawiac PALadina do pullowania, potrzebne jest mu mp wiec duzo odpoczywa. 8. Z tego samego powodu PAL rzadko moze brac udzial w renkei, dlatego jesli juz ktos upiera sie na wlaczenie go do niego to niech bedzie ostatnia osoba wykonujaca WS, w razie czego bedzie mozna wykonac renkei bez niego. 9. Od lvlu 35 Paladyn nabywa umiejetnosc Cover, ktora pozwala przez 30 sekund brac na siebie udezenia w innego goscia z party. Osoba, ktora chce aby Pal zaslonil ja przed udezeniami powinna natycjmiast schowac sie za jego plecami lub tylkiem (w przypadku taru), inaczej cover nie zadziala. Cover nie zmienia konfiguracji hate, tak wiec jesli atakowana osoba nei zaprzestane na chwile swoich poczynan to po 30 sekundach mob ponownei zaatakuje jego. Taga garstka informacji, mam nadzieje ze uzyteczna dla chocby czesci z was. Napisane na podstawie bledow zaobserwowanych w czasie gry. PS A moze napiszcie cos o innych jobach i ich wymaganiach wobec koelgow z party? Uczmy sie wzajemnie _________________ Xavery: PAL 32/ WAR 30 / MNK 13 Dzierganie 1 <font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: ksawery dnia 2004-02-19 12:09 ]</font> |
Autor: | swordsman [ 16 lut 2004, 15:52 ] |
Tytuł: | |
moze cos o thf Thf jest raczej samolubna profesja (Steal , Flee, Mug, Thefs Tools...) ale potrafi byc czasem bardoz przydatny rowniez w party. Dzieje sie to glownie za srawa dwoch umiejetosci: Sneak Attack (lv15) i Trick Attack (lv30), ktore raz ze odpowiednio uzyte potrafia zadac niezly bol mobkowi, a dwa pomagaja kontrolowac agrro i utrzymac je tam gdzie trzeba. Pozostale kozysci to Gil Finder i Treasure Hunter(lv 15 i 45) przydajacy sie przy szukaniu rare dropow. 1. NIE traktowac thf/war jako tankera ! moze to oczywiste ale sporo razy sie zdazylo... moze byc on rezerwowym pullerem jak jakis mag przesadzi 2. Glowny Tank jak najszybciej wybiera dogodne miejsce i po provoke nie rusza sie ani na kroczek !! nawet jesli mobek zacznie wedrowac niech sobie stoi i provokuje z tego miejsca... sa rozne sytuacje ale jezeli party jest dobrze zorganizowane naprawde MOZNA utrzymac mobka w jednym miejscu i agrrujacego tylko jednego gracza -> thf dzieki temu moze juz na samym poczatku walki uzyc Sneak Attack (SA) i byc niemalze pewnien ze trafi i powtorzyc to jeszcze 1-3 w ciagu walki... 3. Przy jednym tanku: -> Thf moze pomoc utrzymac przy nim agrro przy uzyciu Trick Attack (TA) -> samo nie zadaje duzego dmg ale w polaczeniu z wasp sting lub pozniej z viper blade moze dac niezlego kopniaka i przyniesc tankowi sporo przydatnej nienawisci -> to juz bardziej bolaczka thf -> jesli ma w miare dobra zbroje lub zbliza sie kolejny provoke tankera, thf moze ladnie przysolic z SA+WS 4. Przy dwoch tankerach: ->jeden zajmuje pozycje i trzyma na sobei agrro, a drugi jak najszybnciej ustawia sie zaraz za mobkiem -> thf uzywa SA+TA+WS i laduje za ~250dmg, a po takim ciosie nie ma bata (zwlaszcza na poczatku walki) by mobek nie zagrowal tanka stojacego za mobkiem... teraz zamieniaja sie oni rolami (drugi staje w miejscu i sie nie rusza na krok a drugi ustawia sie za mobkiem) 5. thf przydaje sie rowniez bardzo gdy przy jednym tanku mobek zaatakuje jakis delikatnych graczy (maga lub kogos o slabym def -> np ranger o wymiatajacym dmg) -> tank i ofiara nie lataja jak szaleni. pierwszy probujac zludnei uniknac ciosu a drugi odpalac co sek. provoke -> ofiara stoi i nie buduje na sobei wiecej hate, a tanker ustawia sie za mobkiem - potem tylko SA+TA i agrro jest tam gdzie byc powinno 6.thf nie wiele wymaga od magow (poza tradycujnymi buffami), zadko kiedy wymaga leczenia (chyba ze pulluje lub dostanie kilka hitow po SA) no to chyba tyle... najwazniejsze by tank nie tanczyl wokol moba, a drugi by ustawial sie za jego plecami... hehe niewiele tego |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team |