MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

BCNM 40 - tu jest kasa! (taktyka + info)
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=43&t=7179
Strona 1 z 3

Autor:  Huckster [ 17 mar 2004, 15:11 ]
Tytuł: 

Wstęp
--------------------------------------------

Dobra - panowie - zbierzmy się do przysłowiowej kupy (ja na razie mogę Wam pokibicować :smile:) - i poróbmy parę razy BCNMa 40. Wyrzuca itemy, które z pewnością będziecie chcieli mieć dla siebie - a nadwyżki sprzedaje się za dziesiątki tysięcy gili (Phalanx - 200000).

Jako, że EFy nie cieszyły się dużą popularnością (bo....przyznajcie - nic z nich oprócz zabawy nie było - zero expu, zero itemów i może conquest pointy) - przerzućmy się na coś bardziej dochodowego!

Tutaj taktyka - kolesie robią to w 7 minut!!! Co? My nie możemy?! Czyli 3 x BCNM na godzinę! kurde!

http://vnboards.ign.com/The_Bard/b22532/64512722/p1/

Z jednego BCNMa wypada (video powyżej) - 6 przedmiotów!

Wypadło im:
- Enhancing Earing
- Green Rock
- Survival Belt
- Reraiser
- Scroll of Utsusemi: Ni
- Scroll of Erase

W sumie - kilkaset tysięcy gili.

Ustalmy jakiś plan, taktykę podziału - i nawalajmy! Zero kampowania, znane moby - mamy Bardów do Horde Lullaby....Na co czekamy? (no - chyba, że na mnie - żebym zrobił lvl40 :smile:)

Ja u siebie mam ok 110 Beastman's Sealów - wystarczy na 2.5 walki. Tylko JEDEN Star Orb jest potrzebny na całą walkę.

Taktyka
-------------------------------------------
Taktyka (zebranie info z forum) - walka z mandragorami (nie besztajcie mnie jak będę mówił oczywiste rzeczy):

Ogólnie:
- najpierw atakowany i zabijany jest BOSS
- dzień nie ma takiego znaczenia przy BCNMie
- nie ma sensu martwić się o czas - na BCNMa jest 30 minut i to spokojnie wystarcza. Rekordy będziemy pobijać później
- nie trzeba używać 2h - i nie należy się przejmować tym, że możemy zginąć za pierwszym razem. No pain - no gain. :smile:
- tank wbiega w środek hordy, bard za nim - i tam rzuca Horde Lullaby (harp). Po uśpieniu wszystkich, bard rzuca Divine Seal i Cure II. Leczy tanka i hate przechodzi na barda. Gdy się budzą, bard zmienia instrument na Mary's Horn - i usypia ich ponownie.
- magowie powinni poczekać z czarami gdy Bard rzuci pierwszego cure'a - tak by WSZYSTKIE cebule były skupione na bardzie
- przed walką bard powinien rzucić Water Carol + BarWater - aby zabezpieczyć się przed czarem Flood
- jak Bard ginie - giną później praktycznie wszyscy. Jak Bard będzie OK - to reszta składu praktycznie nie ma takiego znaczenia - na forach piszą że robili to w party PLD/PLD/RDM/RDM/WHM/BRD, a nawet w 5 osób! I im się udawało!
- Dvorovoi (czarna cebula) powinna być od razu Silence'nięta, jak będzie rzucać Flood - trzeba używać Bash/Stun
- status śpi/nie śpi - najlepiej sprawdzać w status window - daje to ok sekundy przewagi, przed uderzeniem mandragory

Ustawienie:
Obrazek

Bard:
- powinien mieć: Bird Whistle, Corsette, Pearl Ringi (CHR boost). Monster Signa czy Mary's Horn nie jest super konieczny
- "control is the key" - bard nie powinien się praktycznie ruszać z miejsca - powinien trzymać całą grupę mandragor w "kupie". Ciężej będzie Bardowi jak moby będą biegać do poszczególnych attackerów.
- najlepszym subem dla Barda jest WHM - głównie dla Cureów i Curagi (gdy rzucą Sleep) i Paralyna (gdy czarny boss rzuci Paralyzega)
- bard powinien grać: Minne, Minuet, Paeon, Ballad, Madrigal, March, Etude, Threnodies, and Horde Lullaby
- bard powinien używać Horde Lullaby gdy conajmniej 4 mandragory się obudzą - jak jedna się obudzi - to trudno

WHM
- Barwatera (ochrona przed Flood) i Barparalyze na początku walki (ochrona przed Paralyzega). Później - Barsleepra z małymi mandragorami
- Cure cure cure - głównie tanka

BLM
-Elemental seal+Silence - silence czarną mandragorę gdy zaczyna rzucać Flood. Jeżeli elemental seal nie jest jeszcze gotowy - spróbuj rzucić bez niego, może się uda.
-Nuke nuke nuke

PLD
- uważa na Flood - i w razie czego próbuje zaptrzymać. TP zachowuj na Flat Blade - żeby pomóc w Stun.
- Kill kill kill

RDM
- utrzymuje Barda przy życiu. Pomaga w leczeniu ludzi + rzuca silence na czarną mandragorę razem z BLM

Potrzebne foody (wszyscy powinni mieć):
- Fishkabobs (boiled crab) - dla tanka
- Meatkaboby - dla dmg dealerów
- Juice i pie dla magów


Lokacje:
------------------------------------------


Star Orb (Lvl.40)

Helltail Harry (Rabbit)
Moby:
- Helltail Harry ×1 (Special Attack: Blizzard II)
- Cottontail ×7

Itemy:
- Aegis Ring Lvl.38 Def:5 MNK/WHM/RDM/THF/BST/BRD/RNG/SAM/NIN

- Tundra Mantle Lvl.39 Def:4 WHM/BLM/RDM/BRD/RNG/NIN/SMN
MP+5 [ICE]+5 [WND]+5

- Druid's Rope Lvl.40 Def:3 WHM/BLM/RDM/BRD/RNG/NIN/SMN
INT+1 MND+1 CHR+1 Spell interruption rate 10% down

- Blitz Ring Lvl.39 WAR/PLD/DRK/BST/DRG Haste+1%

- Ice Spikes Lvl.20 BLM /Lvl.40 RDM
- Absorb-STR Lvl.43 DRK
- Erase Lvl.32 WHM
- Utsusemi: Ni Lvl.37 NIN
- Fire Spirit Lvl.1 SMN
- Phalanx Lvl.33 RDM
- Refresh Lvl.41 RDM

Inne:
- Jewel/Ore/Material/Medicine/Gil

Fleyer Franz (Worm)
Mobs:
- Fleyer Franz ×1 (Special attack: Stone II/Stonega/StonegaII/Bind/Rasp)

- Flesh Eater ×15 (Special attack: Stone II/Stonega/StonegaII/Bind/Rasp)

Itemy:
- Earth Mantle Lvl.40 Def:6 WAR/PLD/DRK/BST/DRG INT+1 [ERT]+5 [LTG]+5

- Enhancing Earring Lvl.40 WHM/BLM/RDM/BRD/RNG/NIN/SMN HP+5 MP+5

- Guarding Gorget Lvl.39 Def:4 WAR/PLD/DRK/BST/DRG
VIT+1 AGI-1 Evasion-5 Converts 15 MP to HP

- Strike Shield Lvl.40 Def:6 WAR/WHM/RDM/THF/PLD/BST/SAM Attack+6

- Spirit Torque Lvl.38 WHM/BLM/RDM/BRD/RNG/NIN/SMN MP+10 Evasion+5

- Nemesis Earring Lvl.39 MNK/WHM/RDM/THF/BST/BRD/RNG/SAM/NIN Enmity+1

- Ice Spikes Lvl.20 BLM / Lvl.40 RDM
- Absorb-STR Lvl.43 DRK
- Erase Lvl.32 WHM
- Utsusemi: Ni Lvl.37 NIN
- Fire Spirit Lvl.1 SMN
- Phalanx Lvl.33 RDM
- Refresh Lvl.41 RDM

Dvorovoi (Mandragora)
Moby:
- Dvorovoi ×1 (Special attack: Paralyzega/Blindga/Flood)
- Domovoi ×7

Itemy:
- Enhancing Earring Lvl.40 WHM/BLM/RDM/BRD/RNG/NIN/SMN HP+5 MP+5

- Guarding Gorget Lvl.39 Def:4 WAR/PLD/DRK/BST/DRG
VIT+1 AGI-1 Evasion-5 Converts 15 MP to HP

- Survival Belt Lvl.38 Def:3 MNK/WHM/RDM/THF/BST/BRD/RNG/SAM/NIN
HP+17 Evasion+5

- Balance Buckler Lvl.40 Def:9 WAR/RDM/PLD/BST/SAM Accuracy+3

- Ice Spikes Lvl.20 BLM /Lvl.40 RDM
- Absorb-STR Lvl.43 DRK
- Erase Lvl.32 WHM
- Utsusemi: Ni Lvl.37 NIN
- Fire Spirit Lvl.1 SMN
- Phalanx Lvl.33 RDM
- Refresh Lvl.41 RDM

Inne:
- Jewel/Ore/Material/Medicine/Gil
_________________
Hucksterthief: THF33 / NIN20 / WAR11
Leathercraft (1) / Clothcraft (1) / Smithing (1)
Więcej: http://ffxi.allakhazam.com/profile.xml?2297

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Huckster dnia 2004-03-18 12:29 ]</font>

Autor:  mrynar [ 17 mar 2004, 16:18 ]
Tytuł: 

Jestem za! 40 lvl to juz tylko kwestia dnia lub dwóch.
Beastman's Sealów mam juz prawie trzysta (efekt uboczny grania solo) i mi tylko zajmują miejsce m moghousie. :smile:

Autor:  swordsman [ 17 mar 2004, 19:32 ]
Tytuł: 

sens FFow nie lezy w kasie....

Autor:  Scorpio [ 18 mar 2004, 08:17 ]
Tytuł: 

Z przyjemonoscia bym poszedl i wygral ale ... obawiam sie ze RDM moze byc malo popularnym jobem w BCNM 40

Autor:  Mark24 [ 18 mar 2004, 08:29 ]
Tytuł: 

tak samo jak PAL :sad:

Chociaż w sumie myślę, że jest to do zrobienia w każdym składzie (no WHM i BRD są racej niezbędni) - cała reszta to kwestia dobrej taktyki i zgrania.

Ale jak się przydam to oczywiście idę - mogę nawet mi dokopać (ze 3 razy maksymalnie :wink: )

Autor:  Muminus [ 18 mar 2004, 09:57 ]
Tytuł: 

I tak musicie ma mnie zaczekac :wink: (albo znalezc sobie innego BRD) - a mi dojscie do 40 + upgrade sprzetu zajme tak podejrzewam ze 2 tygodnie, zwlaszcza ze jestem ostatnio mocno zajety w RL (kupuje sobie mieszkanie - umowy, kredyty etc).

W kazdym razie uwazam, ze warto poprzegladac siec i pozastanawiac sie nad taktykami jakie stosowac. Xav, Krzyk - jakies uwagi, przemyslenia?

Muminus

Autor:  Muminus [ 18 mar 2004, 10:16 ]
Tytuł: 

Wrazenia z BCNM:
http://ffxionline.com/forums/showthread ... adid=36019

Mum

Autor:  ksawery [ 18 mar 2004, 11:21 ]
Tytuł: 

Mysle ze moglbym nam zalatwic barda n aten weekend...

Autor:  Huckster [ 18 mar 2004, 11:28 ]
Tytuł: 

Ważne by WSZYSCY którzy będą chcieli iść byli naprawdę przygotowani - foody, taktyka, swoje miejsce w grupie.

I ja wolałbym, żeby to było tylko linkshellowe - jeżeli nie w tym tygodniu - to w następnym.

Np wyczytałem gdzieś na tym forum co podesłał Pandorka, żeby się nie ruszać po sleepie - bo się szybciej budzą. Nie wiem czy to prawda - ale warto o takich rzeczach pamiętać. Przejrze jeszcze posty i spiszę podstawowe rzeczy i strategię.

Autor:  Scorpio [ 18 mar 2004, 11:38 ]
Tytuł: 

Food to standard,
- Jagudo Drink do refresh mp
- Jakies zarylko do boost atak i accurancy dla mele typu roasted papira czy chief kebaby
Sprzecik:
- Best Armorek dla tanka, best weapon dla mele, max mp dla magow, max char dla barda
Taktyka to tez standard :
- Uspic ile sie da za wszelka cene
- Zabic NM tak szybko jak mozliwe
- dorznac reszte ^^

PS : mnie nawet kurnia nie stac na kupno Phalanx bo bym chetnie poszedl :sad:

Autor:  Targaryen [ 18 mar 2004, 11:55 ]
Tytuł: 

z przyjemnością kiedys będę tym zainteresowany, tym bardziej że Thief zwieksza szanse rzucenia przedmiotów :smile:

Autor:  ksawery [ 18 mar 2004, 11:55 ]
Tytuł: 

Co ty z tym phalanxem...
Ja tam bylem i o ile brd bedzie pilnowal zeby mobki spaly, gracze mieli barwater a NM silence to nei ma problemu. LIczy sie tylko szybkosc.

Autor:  ksawery [ 18 mar 2004, 12:24 ]
Tytuł: 

Huck, to wlasnie czas ma krytyczne znaczenie. Co z tego ze masz 30 minut? NMa trzeba zabic tak szybko jak sie da, im mniej ma czasu tym mniejsze prawdopodobienstwo ze rzuci flood.
Co do zatrzymywania flooda to ja wiem ze nie uda mi sie tego zrobic. Za malo czasu na uzycie shielda (moze ktos potrafi ale ja wiem ze nie dam rady... widzialem jak on go rzycal, uderzylem macro tak szybko jak sie dalo i dupa)

Autor:  Huckster [ 18 mar 2004, 12:25 ]
Tytuł: 

Sto - po to właśnie mamy tam pójść, żebyś dostał Phalanxa.

Ja od razu mówię, że jak wypadnie Phalanx to robie "Pass" dla RDM.

Autor:  ksawery [ 18 mar 2004, 12:25 ]
Tytuł: 

Eeeee... gdzie jeste post Hucka?

Autor:  Huckster [ 18 mar 2004, 12:33 ]
Tytuł: 

U góry - żeby nie zaśmiecać. Pozmieniałem.

Autor:  Mark24 [ 18 mar 2004, 12:41 ]
Tytuł: 

co to flood?

Autor:  zet [ 18 mar 2004, 12:43 ]
Tytuł: 

Ja rownież pojde z przyjemnością!
Mam whm na 41 poziomie, cury na 40 scapowane.

POczytam o strategii, bo np nikt nie mowil o silence robionego przez whm, czy haste czy dia slow paralyze...

Może jest tak malo czasu na rzucanie bo czarna zabiera szybko HP, ale np Haste mozna przed walką walnąć...

Zetorisuh

Autor:  ksawery [ 18 mar 2004, 12:49 ]
Tytuł: 

Ja pisalem o silence... a flood to czar oparty na water, dla tego potrzebne jest barwatera

Autor:  Huckster [ 18 mar 2004, 12:51 ]
Tytuł: 

Martinez

Flood - lv58 BLM (Water) MP:368
Drops:
- Beadeaux (Sapphire Quadav)
- Qulun Dome (Sapphire Quadav)
Elemental Concentrated Water Attack.

(poprawiłem WHM -> BLM)
_________________
Hucksterthief: THF33 / NIN20 / WAR11
Leathercraft (1) / Clothcraft (1) / Smithing (1)
Więcej: http://ffxi.allakhazam.com/profile.xml?2297

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Huckster dnia 2004-03-18 13:39 ]</font>

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team